Fórum témák
» Több friss téma |
Sokszor lehurrogtak,de továbbra is azt mondom,nem jó oda az a TO3 tokozású tranzisztor az inverterbe.Cseréld olyanra vagy hasonlóra,mint a megadott,aztán mérj és ,ha kell,beszélhetünk.Néhány oldalt visszalapozol,ajánlottam valakinek egy csomó "helyettesítőt" és azok fellelhetőségét.
Köszönöm,Erdgab .BUT12AF,BU326,BU208D tettem bele és semmi változás!
Körülbelül milyen időközönként adja a szikrát? Mennyi a készülék áramfelvétele és mekkora feszültségről üzemel?
Valami nagyon nem jó.Az áramfelvételnek 12V táp esetén legalább a duplájának kellene lenni,ha a kisütések (szikrák) 1 másodpercenként követik egymást.
Vajon jó ha megváltoztatom a frekit cca 2Khz az oszcilátorban?(555).
Megépitettem egy kapcsolást az ugyanazzal az inverter résszel,és ugyanaz a dolog történik a kondik cseréinél.Műkődik a 3µF kondival,de nem ahogy kell a 30u val.Küldöm a képet.
http://imageshack.us/photo/my-images/30/w4u3.jpg/
Tension 12Vcc.with LM7812.
A 7812 kimenetén mérj feszültséget amikor tölt az inverter.Meg van e a 12V? A 30µF kondit kicsit sokallom,de nem lehetetlen,az biztos,hogy 16-20µF kondival megy a dolog.
A feszültség nem csökken nagyon 11,5V.Kiprobáltam mind a két kapcsoláson a 20u (bal oldalt) a 30u (jobb oldalt).Nem akar menni ugy mint a 3uF.Cseréljem aoszcilátor frekijét,vagy kiprobáljam a 10-16u.A fesz üresen,kondi nélkül cca 380V.
Ha nem engeded müködni a tirisztort, mekkora fesz alakul ki a 20-30 mikrós kondikon? A nagyobb kapacitású kondiknak több időre van szüksége hogy feltöltödjön. Ritkább kisütési(munka) ütemet kellene használni.
Ez olyan mint amikor időzítőben használjuk a kondit, ott is ha nagyobb késleltetést akarunk nagyobb kondit használunk, hogy késöbb érje el az adott feszültséget.
Nem csökken nagyon (?),dehogynem (!) a stabilizátor kiesik a stabil működésből és mérsz rajt valamit,ami nem egészen tükrözi a valóságot.Vagy kicsi a trafód feszültsége,vagy a terhelhetősége vagy mindkettő.Akkuról nem próbáltad? A nevezett kapcsolás biztosan fel tud tölteni 16-20µF kondenzátort 400-410V feszültségre és tartja is a kb. 1mp periódus időt,nem mondanám,ha nem lenne biztos a saját tapasztalataim alapján.
Sziasztok! Egyik ismerősöm azzal a problémával keresett meg, hogy nem tudja a birkáit kordában tartani, és állandóan tönkreteszik a szomszédjai kerítését, már perrel fenyegetik. Kint vannak a kertben. Sima falusi 20x65m-es telek, a két oldalsó meg a hátsó szomszédnál, össz. kb 60-80 méteren kellene 1m-re távol tartani a kerítéstől őket. Az inverteresre gondoltam, mert azt olvastam, hogy a birkának jóval nagyobb ütés kell a gyapja miatt. Egyáltalán birkánál használható hatásosan a villanypásztor? A gyújtótrafó jó megoldás, vagy inkább külön erre a célra készült trafó kellene neki?
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni. Megépítettem a Puli 2009 pásztort amit itt találtam. 220/9 Vos nyáktrafót használtam és mivel nem volt tranzisztorom az inverterben irf 640 et használtam. 1N4148 dióda nélkül a fesz nem ment fel 120 V fölé amikor még nem volt meg a nagyfesz rész. Avval együtt meglett 280. De amikor beültettem a másik felét nem ment 25 fölé és úgy sütötte ki. Majd kivettem és most 104 V körül sül ki. Működik de gyenge. Lehet, h az irf640 nem való oda, vagy más a gond?
Nem tudom melyik az a rajz,de megkérdezem,hogy a fet G lábára akasztottál lehúzó ellenállást?
Ilyen kicsi kerítés védelmére kiváló lesz az autó gyújtó trafó is ( pl szamara gyújtót.) , hogy hatásosabb legyen, a barik gyapja miatt kicsit nagyobb fesszel kell megküldeni a trafót, hogy a 2cm vagy nagyobb szikre kiugorjon belőle , viszont emiatt a kereskedelemben kapható szigetelők nem lesznek jók. De ne aggódj sima műanyag csőből csinálhatsz, olyat ami már bírni fogja.
Lényeg elkészülés után és persze miután felszerelted, egy darab dróttal a földhöz képest ellenőrizd végig a kerítést, mindenhol legyen meg a kb ugyan olyan szikra!
Csináltál már olyat "autó gyújtó trafóval" amely össz. kb 60-80 méteren, hogy a 2cm vagy nagyobb szikre kiugorjon belőle? Ha igen, nagyon érdekel engem is. És mennyit fogyaszt?
Nem veszélyes az a 2cm szikraköz? mindenhol azt olvasom, hogy 1cm-es szikraközt kell a dobozba építeni, hogy ha túl nagy lenne a fesz, akkor az üssön át, ne a gyújtótrafó. Vagy a Samaráéban nincs beépítve szikraköz? Amúgy úgy gondoltam, ha rövid nagyon a hossz, akkor úgy húzom ki a karámvezetékeket, hogy a lehető leghosszabb legyen. Tehát nem párhuzamosítom le, hanem pont hogy oda-vissza-oda(-vissza) sorban húzom ki. A szigetelőket pet palack nyakából és kupakjából gondoltam kialakítani, akác vagy fenyő (ez a kettő van háznál) karókra. A bariknak jó a normál karámvezeték, vagy valami erősebb kell? Azt olvastam, hogy nagyobb szakító szilárdságú kell, mert előbb nekimennek, aztán ha nem sikerült elsőre elszakítani, akkor esetleg van esély rá, hogy megcsapdossa.
Sziasztok !
Bá nem "érdemi" hozzászólás lesz, hanem csak olyan érdekesség, de azért remélem nem off. Szóval a kezembe került egy gyári készülék. Már a kinézete is tiszteletet parancsol, de amikor elkedtem róla infót keresni akkor volt ám csodákozás. Pár évvel ezelőtt közel 250 ezret (!) kértek érte !... Tud is minden luxust a távirányítótól kezdve a "nemtudommi"-ig. 60 km(!) kerítés és nem is sorolom. Bár a panelt nem mertem kivennia helyéről, de fotók miatt csak levettem a hátlapját. Érdekesség még, hogy a kondik nincsenek beforrasztva, hanem csak bedugva - olyan csúszókábelvég szerű csatlakozóval. Tudom, hogy az már azámunkra elérhetetlen kategória, de az "élményt" szerettem volna Veletek is megosztani...
Szerintem teljesen jó a sima vezeték. Nálunk is ez van. Ha "megtámadják" a vezetéket akkor úgyis a karók fognak dőlni. Szigetelőt pedig jobbnak tartom gyárit venni. Próbáltam én is kpe csőből és egyebekből fabrikálni, de csak nem lett az igazi. Esős időben végig csattogott az egész rendszer. A kiépítés, átépítés, javítás is sokkal egyszerűbb a gyári szigetelőkkel.
Szia!
Ekkora kondikat milyen tirisztorral sut ra a trafora? A ket kondi parhuzamosan van kotve?
Azt sajna nem tudom. Olyan stabilan van a panel beépítve, hogy csak megcsodáltam, de nem mertem kivenni. Azért negyed milla a tét.....
Hiába a sok extra csicsa, az alapja mindnek ugyan az, csak így rengeteg pénzt tudnak kicsikarni a "*". Ráadásul ez egy Újzélandi cég terméke, nem volt közelebb?
A nagyobbik kondenzátor a puffer nincs párhuzamosan a kisebbikkel. Nem kell ebbe sem óriás Tirisztor vagy Triac, általában kb. 1000V 10--30A. De fentebb sok-sok hozzászólás emlegeti ezeket. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
Elnézéseteket kérem a fenti szóhasználatért, jó értelemben gondoltam a kifejezést. Itt helyesbítek, "laikus vásárló" -t kellett volna írnom.
A mellékelt képen egy másik gyártó hasonlóan tele spékelte kondenzátorokkal sőt Mikrokontrollerrel is a készülékét, ami egyébként közvetlen 230V-ról üzemel. A készüléken látható több mérő műszer mellett nagy segítség még a gazdáknak egy kézi villanypásztor teszter amellyel körbejárva a karám huzalt könnyen meg található a szakadás . Persze nem lehet eleget hangsúlyozni a jó földelés fontosságát!!
Nem tudom nektek mi a tapasztalatotok, de ezeket a funkciókat teljesen feleslegesnek tartom. A felhasználók 95%-a egyszerűen nem is tudja, hogy mire valók, de még ennél egyszerűbb összefüggések megértése sem szokott menni. Viszont ahhoz nagyon értenek, hogy egy ennél jóval egyszerűbb készüléket is tönkretegyenek. Pl. belerakta a jeladót egy vödörbe, letakarta fóliával. A fóliát elvitte a szél, viszont egész sok eső esett.. Ami a nyákon volt, az menthetetlen lett, de még a kondi lábai is lerohadtak. A trafó egyedül megúszta. (szó szerint )
Szóval azt mondom, hogy bőven elég ilyen helyekre az önrezgő, vagy az 555+tranyós inverter, meg a diac+triac-os kisütő elektronika. Méréshez meg pár ezerért lehet kapni kész glimmlámpás cuccot, de össze is lehet rakni, ha az ember olyannal találkozik, aki tudja használni.
Üdv! Tisztelt Kaqkk, (és tisztelt mindenki)! Pár oldallal korábban feltettél egy képet a tl 494 es inverteredről. Megpróbáltam reprodukálni valami hasonlót ez alapján. Szeretnélek megkérni és mindenki mást is aki ráér, hogy nézd/nézzétek át jó-e? Remélem nem teljesen elveszett az ügy...
Az értékeket a programban nem tüntettem fel még, illetve lesz két átkötés a két fethez. Előre is köszönöm a segítséget.
Ebből a tervből a legnagyobb jóakarattal sem lehet eldönteni hogy jó e , ezt te látod a kapcsolásirajz és a nyákterv összevetésével . Amit feltettem régebben csak elméleti kérdés-terv volt máig nem valósult meg , ha tudtam ötletet adni örülök , de ha nem működik ne engem szidj
Visszakerestem a feltett tervet , ha akkor nem hibáztam valószínűleg működni fog az inverter (a nyákterved szinte tökéletes másolatnak látszik (ez nem baj!) Ha elkészíted még csak a fele lesz kész a pásztornak (a kisütőkör még hiányzik róla) ezt adoptálhatod az itt többször is megtalálható "inverteres"kapcsolásból .Szorítok neked és várjuk a fejleményeket
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2013
Ok! Köszönöm!
Az ötlet mindenképpen nagyon érdekes lenne számomra mert egy stabil és jó hatásfokú invertert valósít meg. Ha jól értem a két fet ellen ütemben dolgozik kihasználva a két kilencvoltos kivezetés előnyét. Így jóval nagyobb a hatásfok és stabilabb az inverter. Láttam hasonlót igen profi pásztorban bár más volt a meghajtó ic... Eszerint marad a kísérleti verzió (és ha nem megy amúgy sem hibáztatnék mást magamon kívül hisz én rakom össze) |
Bejelentkezés
Hirdetés |