Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
itt van a skoda (cseszlovák) szabályzó bekötése , valószínű tudod használni , elvileg jó ötlet a csere , a trabanton nem tudom milyen volt a szabályzó
Kösz, de ez nekem is megvan. A trabanté rá volt operálva a generátorra. Nem lenne drága egy új sem, de a környéken nem lehet kapni a szállítási idő és költségek viszont jelentősek, meg ha van másik akkor felesleges is. Szóval valahogy a kettőt össze kéne hozni. Inkább abban kéne segítség, hogy a trabié hogy van. Ahhoz is találtam bekötést, de a probléma az, hogy nem egyforma a két fesszabályzó link. Konkrétan a kérdés az, hogy hova kössem a skoda fesszabályzójának 54-es jelű csatlakozóját a trabin?
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Szia!
Kösd a gyújtáskapcsoló kimenetére, például egy olyan biztosítékra, amelyiken csak akkor van áram, ha gyújtáson van.
Például a gyújtótrafó 15-ös pontjára. Egy sima gyújtási áram kell neki és kész.
egyszerű , a gyujtáskapcsolóból a bekapcsolás után kijövő pozitivról viszel egy vezetéket az 54-re , és egy 2-3 wattos 12V -os (helyzetjelző) égőt kötsz a 54 és a D+ közé látható helyre
A trabi generátort pedig fényképezd le hátulról az nekünk is nagy segitség lenne. ha lehet akkor a rossz szabályzót is , tipusa is látszon ha lehet , és megy a segitség
Én is gondoltam a trafó 15-ös pontjára, de 2 trafó van és ha jól emlékszem nincs összekötve a kettő, bár ez még megnézem. DE eleve van töltésjelző lámpa felesleges még egyet betenni. Amit linkeltem bekötést azon látszik is. Nem tudom lefényképezni, de hátha megteszi ez is: Link1 Link2
Most pont azon gondolkodok, hogy nem e lehet, hogy a generátor úgy van megoldva, hogy a D+ és 54 közös pont? A csavaros megy az akku + ra, a képen nem látszik a szénkefe tartó, de egyike földelve van és mindkettő a fesszab.-ban köt ki: DF és B- pontok. A fesszabályzóból kijön egy vezeték azt kell rádugni az egyik csatlakozóra a másikra meg jön egy kék vezeték ha jól emlékszem. Tehát az a pont közös. Szerintem a D+ csak akkor kap + tápot ha megkapja a gyújtáskapcsolótól. Szóval közösíteni kéne az 54 és D+ pontokat a fesszabályzón?
Jól van aszem rájöttem:
http://www.trabitechnik.com/index.php?page=22&lang=de&page_...ber=61 Tehát úgy van ahogy írtam, csak annyit kell tenni, hogy szépen bekötöm ahogy írtam csavaros rész az AKKU +ra, a kefék DF B- attól függően melyik van földelve (B-), a generátor csatlakozóra D+ és a kék vezeték ami a generátorra jön az megy a fesszabályzó 54-es pontjára. Na egy megerősítéstre még várok, de sztem ez jó lesz így.
Nem jó. A kék vezeték megy a D+-ra, mivel az a vezeték jön a töltésjelző lámpától. Az 54-nek meg mindenképpen gyújtási áram kell. A trafók 15-ös pontja pedig össze van kötve, az 1-es pontjuk van külön.
Nagyon egyszerű, a (link1) alatti képen a jobb oldali 2 rátüzős csatlakozón jön ki a segéddiódákról (ha jók) a feszkó (csak forgás közben) , az megy a szabályzó D+ -ra , és ugyanide kell a vékony kék vezetéket tűzni a második csatlakozóra , (az a töltésjelző lámpa) , Jól irja a Ricsi az 54-re mindenképp egy gyujtáskapcsoló utáni feszkót kell kötni , én inkább egy olyan biztitől venném ami bekapcsolás után él csak , ( a hall elemes , tranyós gyujtásnál nem biztos hogy ott van a 12V folyamatosan a gyujtótrafókon). Lehúzod a feszszabályzót (ez a két rátűzö a gerlyesztötekercs két vége ) és arra a rátüzőre kell a DF-et kötni ami nincs letestelve (fontos ) , a másik rátűző a gen.háztol megkapja a testet.A leszoritó csavar belül rászoritja, Fontosnak tartanám a B--t összekötni a generátor házzal , és a kocsitesttel. Ha jók a diódák a generátorban ,stb ,akkor igy jó lesz , ha mégsem megy rendesen akkor a generátorban is van valami bibi. vagy a szabályzó se jó.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Az M6 -os csavaron jön ki a töltőáram , ide kell kötni az aksi+ vezetéket, ezt az elöbb kifelejtettem
Köszönöm!
Akkor keresek egy pontot a gyújtáskapcsoló után. A trafótól pont azért nem akartam levenni, mert a hall jeladós gyújtás nem tudom miképp adja a trafóra a feszt meg, hogy mit szakít. Gondolom nem szükséges feltétlenül egy biztosítékról levenni a gyújtást, vagy jó ha van egy biztosíték előtte, már csak azért is, mert ha valami más kilövi azt a biztosítékot (valami kevésbél jelentősebb dolog) attól még a motor lehet járni fog, de a töltés elszáll nem? A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Nem kell ezen ennyit rágódni, mert leveszed az egyik kapcsolt biztosíték valamelyik oldaláról és kész is van.
A trafók 15-ös pontján állandó gyújtás van. Az 1-es pontot szakítja meg az elektronika.
Most, hogy nézem igaz. Akkor probléma megoldva. Kösz a segítséget, remélem jó lesz a másik fesszabályzó.
Még egy kérdés, hogy a skoda trafónál van előtét ellenállás ha jól látom az 54-es pont azon keresztül csatlakozik a trafó 15-ös pontjához. A trabihoz is kellene nem?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Nem, ott azért van ott az ellenállás, mert alapból az ellenálláson át megy a trafó, de indításkor áthidalják, hogy a csökkent akkufesz miatt ne legyen gyengébb a szikra olyankor.
De a trabinál nincs vagy nem kell? Vagy ott máshova van építve?
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Trabinál nincs és nem is kell.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2013
Bár nem tartozik szorosan a témához, de csak kíváncsiságból, ha pl. egy skoda gyújtótrafót tennék a trabantra akkor sem kellene rá? Miért kell a skoda trafóhoz előtét ellenállás vagy az elektronikus gyújtás miatt nem kell a trabantra? Már csak azért is kérdezem, mert ha valamikor gyújtótrafót kell cserélni és nem trabantét tudok szerezni simán ki lehet cserélni egy másik kocsiéra?
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
Trabantra előtétellenállással kell használni a trafót, mert az az állandó üzemi beállítása.
A Skoda trafó kb 10V-ról megy. Üzem közben azért van benne az ellenállás, hogy ezt megkapja. Indításkor ezt az ellenállás kiiktatják, így akkor direktben kapja a feszt. Ilyenkor az akku feszültsége is alacsonyabb, 10-11V körül van. Ez azért jó, mert indításkor nem csökken le a szekunder feszültség, megfelelő erősségű szikra lesz, a motor könnyebben indul.
Sima trafónál, ami 13-14V-ra van méretezve, indításkor a csökkent feszültség miatt gyengébb lesz a szikra, ezáltal egy kicsit nehezebben indulhat a motor. De egy jól beállított motornál annyira nem észrevehető a különbség.
Sziasztok!
Citroen Jumpyval van töltés problémám, a töltésjelző lámpa nem alszik el, és a feszültség sem emelkedik meg a motor beindulása után. Mitsubishi generátor van gyárilag beépítve, amit szétszedtem, vizsgáltam szakadást de semmi kóros, majd visszaszereltem. A gerjesztés(?) bemenetén mértem járó motornál a feszültséget, de szinte semmi, épphogy megmozdult a mutatós műszer. Valahol azt olvastam, hogy az ilyen HDi motoroknál, ahol számítógép vezérli a befecskendezést, a feszültség szabályozást is az irányítja? Ez létezhet?
Igen előfordulhat. A mai autók egy részénél a motorvezérlő vezérli a töltést is.
Sziasztok!
Ma beszéltem egy szakemberrel, aki PSA járműveket javít, szerinte ennél a típusnál bele van építve a fesz. szabályzó a generátorba. Este haza felé menetben egyszer csak elaludt a töltés (hiányát) jelző lámpa. Azt hittem kiégett, vagy ilyesmi, kitettem üresbe és leállítottam a motort > újra gyújtás > lámpa ég > beindít > lámpa elalszik. Már kezdtem megörülni, hogy megjavult. Aztán még meg kellett állnom egy helyen kis időre. Az újabb indításnál megint égve maradt a töltés jelző lámpa. Sajnos így rá se tudtam mérni, hogy tényleg töltött, vagy csak a számítógép szórakozott velem. Valószínűleg generátort fogok cserélni, 10e-ért kínáltak egy bontottat.
Lehet hogy a fesszabályzó többe kerül a bontotthoz ha rápacsálsz, én találomra nem venném meg , szerintem elöbb egy okos és ügyes szakemberrel kellene szétszedni és átvizsgálni részletesen a rossz generátort , amint írod a jelenséget , lehet hogy javitható baja van , ha a csapágyazása és a kefe környéke rendben van akkor meg kellene probálni a jav. Lehet hogy jó a tizezres bontott , akkor szerencséd van , de ha egy szabályzó kell hozzá az több mint tizezer .
Sajnos rossz hírem van, kb. az utóbbi 30 évben gyártott autók nagyrészére igaz, hogy a szabályzó be van építve a generátorba. Tehát semmi elvetemült technikáról nincs itt szó véleményem szerint. De ha nem értesz hozzá, akkor jobban jársz, ha elviszed egy felújítással foglalkozó illetőhöz, ennek nagyon gyanúsan csak kontakthibája van, vagy esetleg kopott a keféje. A bontott az ugyanúgy lottó, a javított viszont még sokáig üzemképes lehet.
A piros lámpa másnap 130-as tempónál újra kialudt, viszont a generátor nagyon melegedett. Ma már beépítettem a bontott generátort. Műkszik. Remélem még egy darabig fog is, közben ráérek a kiszereltet alaposabb vizsgálatnak alá vetni. Az autónak meg közben menni kell. Köszönöm a hozzászólásokat.
Ha a generátor nagyon melegedik, akkor vagy tekercszárlatos vagy diódahibás is. Ha sokáig jár diódahibával, az tekercszárlatot is okoz. Így lehet egy viszonylag olcsón javítható hibából komplett cserét csinálni.
Helló.
Gaz69-be 24V-os generátort építettünk be utólag (multicar motorhoz kötve). úgy kötöttem össze hogy a generátor (+) és (-) ágát az akkumulátor (+) és (-) ára kötöttem, a fesz.szabályzóból pedig szintén az akku (+) részére hogy gerjessze. mutatott a multiméter 28 V-ot... ma már pedig nem vagyok biztos magamba... jó lesz ez így ??
A fesz szabályzóból szerintem nem az akkura kellene kötni direktben, hanem egy 5W-os izzón keresztül a gyújtásra. Ez lenne a töltésvisszajelző lámpa. A 28V az jó lesz töltésnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |