Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ha le tudnád fényképezni a generátort és a szabályzót is , hogy látszanak a csatlakozások , vagy a tipusszámokat is megadnád ,akkor nagyobb biztonsággal tudnánk segiteni
Sziasztok.
hát 4 kivezetés volt égen földön az AVF típusú generátoron: 61: B+: B-: és a fesz.szabon egy saru... nem fontos a visszajelző lámpa, ezért nem kötöttem közé.
De direktben sem kötheted csak úgy be.
Sziasztok!
Tönkremehet olyantól a generátor/diódasor/fesszabályzó, hogy kivettem két biztosítékot, amiken akku jel volt (100A-es, 40A-es)? Ugyanis 19V-tal töltött és nem akartam hogy szerelőhöz menet felrobbanjon az akksi. 2 generátor szerelőtől megkérdeztem, hogy tönkremehet-e, azt mondták nem. Persze neten olvasgattam ott meg van aki azt mondja igen Azt nem tom miért mehet tönkre ha nem kap terhelést, hiszen egy feltöltött akksi sem jelent túl nagy terhelést? Előre is köszi!
Tönkremehetnek a diódák, ha megszalad a feszültség. Mivel nincs terhelés, nincs akku, ezért egy pillanat alatt megugorhat a feszültség, ami a diódák tönkremeneteléhez vezet. Ha legalább két dióda esetleg zárlatba megy, akkor pedig leéghet az állórész tekercselés is.
A te esetedben, mivel alapból 19V-al töltött, gondolom megdöglött a szabályzó és folyamatosan gerjesztett, ezért üresen még fentebb mehet ez a feszültség és hamar eldobandóvá válhat a komplett generátor.
Bár nem értem, miért van ez így, miért szalad meg a feszültség, ha nincs terhelés? Addig akar szabályozni feszültséget korlátlanul, amíg áram nem kezd el folyni? Vagy mi alapján szabályoz? Ilyenkor miért nem "érdekli" a szabályozót a fesz. maximum (normál esetben a 14,4V)?
(Gondolom, az ilyen extém estben a gerjesztőtekercsre a lehető legnagyobb fesz. jut, ami a tekercseken a lehető legnagyobb (fordulatszámtól függő) feszültséget adja, és a diódákra ez záróirányban kerül rá) - nemtom jól gondolkodok e... Persze az enyém egy már eleve rossz szabályozó, ami azt csinál amit akar...
Az a helyzet, hogy egy ideális generátor nem szaladna meg. A világ viszont nem ideális, így a generátor sem. Ezek úgy vannak méretezve, hogy mindig ott lesz az akku, ami lenyeli az esetleges tüskéket, és így semminek sem lesz baja. Viszont ha nincs ott az akku, vagy legalább egy rakás izzó, akkor nincs, ami lenyelje a tüskéket. Ráadásul nálad még a szabályzó sem működött, valószínűleg állandó jelleggel bekapcsolta a gerjesztést, és egy ilyen fixre kapcsolt gerjesztésű 100A-es generátorral akár hegeszteni is lehet, akkora feszültségcsúcsokat tud produkálni. Vannak generátorok, amikben zener diódák vannak, hogy az ilyen feszültségcsúcsokat sajátmaguk elnyeljék, de azok a diódák sem arra vannak méretezve, hogy közel 2kW veszteségi teljesítményt, ami ilyenkor rájuk kerül, túléljenek. Nálad valószínűleg túlmelegedtek a diódák, átmentek szakadásba vagy zárlatba. Állórész szerintem túlélte, mert az armatúravisszahatás azért korlátozza az áramot. Forgórész viszont kérdéses, láttam már beragadt szabályzó miatt leégett forgórészt. Szabályzó meg hát valószínűleg eleve döglött volt. Majd szerelő megmondja, de lehet, jobban járnál egy karambolos autóból származó generátorral.
Jövőre nézve, ha ilyet akarsz csinálni akkor a generátor töltővezetékét válaszd le az akkuról, és testeld le egy vastagabb dróttal, úgy menj a szerelőig. Ekkor a diódákat nem éri túlfeszültség, az armatúravisszahatás visszafogja a rajtuk folyó áramot, és öngerjesztésű generátor még csak fel sem tud gerjedni, nagyobb eséllyel éli túl minden a mutatványt.
Én viszont már láttam nem egy leégett állórészű generátort, ami a zárlatos diódahíd miatt égett le. A legjobb ilyen esetben a meghajtó szíjat levenni, így biztosan nem dolgozik a generátor.
Meg egyébként is a szabályzó ha jó is, nem kapcsolja le teljesen a gerjesztést, csak egy ellenálláson keresztül kicsit gerjesztve tartja azt, így nincs a kikapcsoláskori feszültségtüske a gerjesztő tekercsen. Tehát üresen hagyva a generátort, akár még ilyenkor is ki tud alakulni magasabb fordulaton akkora feszültség, ami károsítja a diódákat. A töltővezeték letestelését pedig nem javaslom, mert ez is hazavágja a diódákat. Előgerjesztést kap a generátor, próbál is felgerjedni, de csak terhelve van a rövidzár miatt és csak melegszik, majd tönkremegy. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
Ha minden igaz, ez itt a kapcsolás és a fusible link 1 -es és a 6-os biztik lettek kirángatva és ezek lógtak a levegőben. A töltésjelző lámpa az asszem a combination meter. Az a kondi ott baloldalt alul, nem nyelné le a tüskéket?
Úgy látom csak akkor szállnának el a diódák, ha az a fesszabályzó feliratú doboz túl nagy áramot engedne át magán. Az is következik a rajzból, hogy amíg a töltésjelző lámpa világít addig a gerjesztőtekercsen nincs valami nagy fesz, hiszen akkor nem folyna át rajta áram a kis diódája miatt. Ha jól emlékszem, a a szerelőhöz menet, nagyobb fordulaton elaludgatott a töltésjelző. Azt viszont nem értem mire való az a relé ott. Menet közben hallottam is valami relézúgást, ami a fordulatszámnak megfelelően zúgott. Nem volt valami megnyugtató dolog. Aztán félúton abbahagyta. Lényeg a lényeg, hogy a generátort már javították ezelőtt és a szerelő azt magyarázza, hogy biztos az autóban lévő valami más, rejtélyes dolog teszi tönkre a generátort. Az akku persze vadonatúj és ráadásul ők tették bele. Most mi tudná tönkretenni a generátort ha az akku nem? Azt hiszi szórakozásból rángattam ki a biztiket?
Az az apró kondi egy kb 220nF-os szűrőkondi, az csak a generátor zaját szűri, hogy a rádió ne zúgjon miatta.
Hali.
a generátort átkötöttem a következő képpen : b+ : az akku pluszra b- : test ami a fesz. szabályzóból jön ki, azt meg a gyújtásra, hogy gerjessze a generátort.. így jó lesz ? mérni még sajnos nem tudtam mert nem üzemképes a motor... már 3 féle bekötésből kreáltam ezt az utolsó verziót állítólag igy tölteni-e kell. :/ válaszokat köszi előre is
Nem tudom, miért nem hiszed el, hogy a kontroll lámpa nem dísznek kell...
elhiszem. akk sokadszori nekifutás lesz holnap.
Csak egy 5W-os izzót kell kötnöd a szabályzó és a gyújtás közötti vezetékbe.
érthető köszönöm szépen türelmeteket
Sziasztok!
Kérhetném-e a segítségeteket? Adott egy Volvo B6 típusú kisbusz, amin kettő generátor és kettő töltés jelző van. Egy generátorról érkezik a fordulatszámmérőhöz a jel, viszont ennek a generátornak világít a töltésjelzője, viszont van töltés. Tudnátok-e adni valami támpontot, hogy hol érdemes elindulni a hibakeresésben? Segítségeteket előre is köszönöm.
Az nem lehet, hogy a töltés a másik generátorból van?
Sziasztok!
Valamilyen oknál fogva elment a töltés Peugeot 306-os kocsimban. Nem volt semmi előjele, csak lemerült az akku. Töltés lámpa nem világított. Ma utána jártam a dolognak, a generátor jó, működik szépen, csak az akkuig nem jut el a feszültség. Gondoltam lehet a haldokló önindtó az oka. Kicseréltem egy működőre, a tünet annyiban módosult, hogy most ugyanúgy nem tölt de indítás után közvetlenül elkezd szépen lassan világítani az akku jelző a műszerfalon, mintha fokozatmentesen egyre növekvő feszt kapna, és amikor teljesen világít leáll a motor. Mi lehet az oka? generátor jó, akku jó, önindító jó, max a kábelek között lehet egy megtört vagy testelt, de nem tudom hol induljak el vele.
Szia!
Azt írtad, hogy nem jut el a feszültség az akkuig. Vezetékek csatlakozásait átnézted? a Generátor testelővezetékének csavarja jó, nem oxidos, nem laza?
Honnan tudod, hogy jó a generátor? Attól, hogy a töltésjelző lámpa elalszik, az nem jelenti azt, hogy jó a generátor. Szerintem elszállhatott a diódahíd. Attól még a gerjesztő diódákon kaphat gerjesztést és ettől kialszik a lámpa, de töltés az nincs.
Szia, mielőtt kicseréltem volna az önindítót működött a kocsi de akkor sem töltött, akkor kimértem jó volt, 14,4V jött le belőle, a generátor mindkét csavarja jó, kicseréltem az anyákat, befújtam kontakt sprével is. Külön a vezetékeket is lemértem a generátortól az önindítóig és az akkuig de az is jó, nincs megtörve. Valahol máshol testelhet le.
Az a probléma ha rámérek szakadásmérővel akkor a generátor pozitív kábele és a motorblokk öntvénye között sípol a műszer, tehát valahol valaminél összeér. A vezetékek nincsenek összeégve vagy károsodva, valamelyik alkatrésznél lesz a gond, eddig a generátor és az önindítót kizárhatónak tekintem. Marad a motortéri biztosíték tábla, esetleg a fényszórók stb.. A töltés lámpa indítás után kialszik de szépen lassan mintha egy kondit töltenél fel felvillan és akkor megáll a motor. Fura mert generátor nélkül az autónak elvileg mennie kéne.
A generátor az akkuval direktben össze van kötve, nincs közte sem biztosíték, semmi egyéb. A motor testelését nézd meg, mert az okozhat ilyet, bár akkor nehezebben indulna, vagy be sem indulna. Ha a generátor pozitív vezetéke letestelne, azt észrevennéd, mert jó kis füst lenne belőle. Esetleg megpróbálhatod, hogy egy külön kábellel összekötöd a generátor pozitív kivezetését az akkuval, ha ekkor sem jó, akkor pedig ugyanígy a generátor házát közvetlenül az akkuhoz letestelni.
Ha a generátorról leveszed a kábelt és úgy mérsz a generátor csavarja és a test között ellenállást, akkor mit mutat? A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2013
Összekötöttem az akkut direktbe a generátorral. A tünet ugyanaz, lehet nem is a töltés lesz itt a probléma.
Észrevettem egy furcsaságot. Ha beindítom a motort ugye egyből leáll a fent említett módon. De ha beindítom és ráindítózok közben akkor menne csak az nem tesz jót az önindítómnak. Ekkor sincs ugyan töltés, de a töltés jelzőlámpája a műszerfalon haloványan világít. Az előző önindtónak olyan baja volt hogy nem húzta be a fogaskereket, úgy viszont járt a motor de nem töltött és erős villamos sípoló hangot adott (tipikus trafó zúgás szerű sípoló hang). Nem vagyok autóvillamossági szakember, csak valamit értek az elektronikához, de ez nekem nem áll össze. Rámértem a generátorra a test és a pozitív között 1Mohm-ot mértem, nem tudom lehetséges-e.
Idézet: „Ha beindítom a motort ugye egyből leáll a fent említett módon.” Ez egy más fajta probléma, a töltéssel nem lehet összefüggésben. Szerintem az önindítót nem kellene a töltésproblémához keverni, mert sok köze nincs hozzá. Idézet: „Rámértem a generátorra a test és a pozitív között 1Mohm-ot mértem, nem tudom lehetséges-e.” Ugye az akkumulátor negatív saruját leveszed ellenállásméréskor! Azt nézd meg mégegyszer, hogy a generátor test a motorblokkal és a kasznival összeköttetésben van-e. Erre jó az ohm-mérő vagy próbalámpa. Ohm-mérésnél az akkut kösd le! A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2013
Ha le volt véve a kábel, akkor elvileg lehetséges. Dióda állásban két diódányi nyitófeszültséget is lehet mérni.
De ha így levett kábellel hidalod át a generátort és az akkut, akkor ha jó a generátor, akkor töltenie kell. Próbáld meg a generátor házát és az akku negatívját is összekötni egy vastag kábellel.
Sziasztok!
Kicsit megkésve, de sikerült megoldani a problémát. Igazad volt, másik gen. volt a ludas, viszont a műszerfal is össze-vissza volt kókányolva, így csak sok idő árán sikerült rájönni a hibára és megjavítani az egész hálózatot. Mégegyszer köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Én is segítséget szeretnék érni az alábbi generátor probléma kapcsán: Opel Astra H 1.7 CDTI autómnál egyszer csak menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa. Nézem egy hibakódot, diódasor hiba. Irány a szerviz! A szervizben felújították a generátort. Cseréltek rajta diódasort, feszültség szabályozót és csapágyakat. (Valamint mivel a generátor végén van a vákuumszivattyú, azt is felújították). Azóta úgy viselkedik, hogy hideg motornál egyáltalán nem tölt a generátor. Járó motornál az akku feszültség 12,0V köré csökken. Majd egy kis idő múlva ahogy bemelegszik a motor, egyszer csak elkezd tölteni 14,0V-tal. Visszavittem az autót a szervizbe, ahol megállapították, hogy ez valóban abnormális működés. A tippjük az volt, hogy valami kontakthiba miatt nem megy át a töltés a generátorról az akkura. Ezért behúztak egy új kábelt direktbe a generátoról az akkusaruig. Na most a helyzet változatlan. Továbbra is hidegen nem tölt, bemelegedve tökéletesen tölt. Most kellene harmadszor visszavinnem a kocsit. Valakinek van valami tippje, ötlete hogy merre kéne elindulni?
Ellenőrizném az izzítást, mert ha sokáig rajta van, akkor nagyon leterheli a generátort, ez okozhatta a régi tönkremenetelét is. Egy egyenáramú lakatfogóval lehetne nézni, hogy folyik-e áram a generátor felől az akku felé, így kiderülne, hogy van-e töltés, csak esetleg a rajta lévő izzítás miatt csökken le a feszültség. Izzítógyertyára meg rátenni egy próbalámpát és figyelni, hogy mikor kapcsol le az izzítás indítás után.
Az a baj, hogy mint minden máshoz, ehhez is érteni kellene. Szabályzót sem értem sosem, hogy miért cserélgetik, amikor egyszerűen kimérhető, amúgy meg nem kopó alkatrész, diódasor hibát ugyanígy ki lehet mérni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |