Fórum témák
» Több friss téma |
MŰKÖDIK!!! nem kapcsol le mert ...bonyolult...
Azért írd le légyszi, kíváncsiak vagyunk a megoldásra.
Csináltam egy rajzot, nem tudom jól gondolom e a bekötési sémát.? Mert így kezdem érteni a "0" terhelését.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2013
Ha ez így van kötve, akkor te is láthatod, hogy minden szálra 230 jut, és mivel minden f.szál arányosan van a 3 fázisra terhelve, ezért minden fázison azonos lesz a terhelés, azaz ha vektorosan felrajzolod, akkor minden fázisod ugyanakkora vonal lesz, és ezeknek eredője ugyanakkora mint bármely vonalad hossza.
Tökéletesen értem a dolgot. A leírásodból feltételezem, hogy sokkal mélyebben benne vagy a dolgokba, épp ezért, egy kicsit fokozva a fejtegetést, mi van ha el megy egy fázi.? Akkor viszont a nulla vezető terhelése megnövekedhet.?
Ha kiesik tegyük fel L1, akkor kiesik két fűtőszálad is, és ismét azonosan oszlik el a terhelésed.
A nullán átfolyó áramod akkor sem haladja meg a legnagyobb fázisét, jelen esetben ismét azonos lesz a fázisaid áramával.
Ha a 2,5-ös vezeték maximális terheléséhez lett választva a kismegszakító, akkor az nyilván engedi túlterhelni egy 1,5-ös vezetéket. De nagyon sok függ a vezetékek hosszától, kompletten kell méretezni. Az esetedben is egy rajz keresztmetszetekkel, hosszadatokkal, terhelési adatokkal, szükséges a pontos válaszhoz.
Köszönöm, C16-os kismegszakítók vannak a betápnál, van olyan ideális eset (pl. közeli aljzat), ahol ez nem túl sok az 1.5-ös vezetékhez, vagy 1.5-ös vezetéket maximum 10 A-s biztosítékkal lehet biztosítani?
Oké, köszi!
Üdv! Másfeles rézvezetéket elvileg maximum 16A-val lehet biztosítani. A gyakorlatban a konnektorokhoz inkább illik 2,5-öt húzni rézből, a világítás mehet 1,5-ről. Mások szerint elég a konnektorhoz 1,5 16A, a világításhoz 0,75 10A. Leginkább a pénztárca dönti el, néha a cső keresztmetszete. De én az elsőt javasolnám. Nameg a jó minőségű kötéseket...
Semmi köze a pénztárcához! Olvass vissza! Ha már szakmai fórum, nem árt tisztában lenni a fajlagos vezetőképesség és a keresztmetszet , a hosszúság és a hőleadás fogalmakkal. Ez nem "szeretet" és "illik" kérdése. Olvass utána például itt...
Tisztában vagyok a fogalmakkal és a szabvánnyal is. Vagy esetleg a szabványnak nem felel meg a másfeles réz 16A kismegszakító után?
Sajnos ha az egyik vill. szerelőnek egy meló mondjuk 120-ból jön ki, a másiknak 100-ból, akkor nem kérdés melyiket fogja a megrendelő választani...
Sajnos nem felel meg. Hidd el, az egész szakma berzenkedik is emiatt. Ugyanis mindenféle rontó szorzókat kell figyelembe venni a falba süllyesztett szerelésnél, plusz ha több vezeték megy közös védőcsőbe, azt hiszem 2x kell szorozni 0,8-al. Így már nem elég. Az más kérdés, hogy a normálisabb műszaki ellenőr nem követeli meg a szobákban is a 2,5 mm2-es vezetéket, csak a konyhai, és egyéb nagy igénybevételű dugaljaknál.
Üdv!
A 3kW-os kályhának elég az 5x2,5-es rézkábel. A 3kW el van osztva 3 fázisra, így 1kW jut egyre. Annak bőven elég a 2,5-es még 30m-re is. (fázisonként nincs egészen 5A!!)
A 1,5-ös réznek max 5m hosszig jó a 16A. (A csoport). Ekkor 1,2% a feszültségesés, és 50Wattal fűt, ez 086 cos fi nél 3,2kw teljesítmény. És ez csak a vezetékre igaz a csavarkötések, aljzatok minőségének ugyanúgy meg kell felelnie a terhelésnek. De még egyszer mondom: egy rajz keresztmetszetekkel, hosszadatokkal, terhelési adatokkal, szükséges a pontos válaszhoz.
Hali!
Akár hogy számolgatok, én is erre a megállapítára jutottam. Ha közvetlen az előttünk lévő hozzászólók véleményét vesézgetjük, igen csak megoszlanak a vélemények. - szabványok - elvárások - igények - biztonság - pénztárca - konkurencia Ezért jó ez a fóum, - én legalább is nagyon sok tanúlságot leszűrök beleőle. Persze, - az itt felsoroltakat szerintem is mind figyelembe kell/érdemes venni.
Teljesen igazad van.
Csak a sorrendiség nem mindegy. - biztonság- szabványok - pénztárca - igények, elvárások - konkurencia. Szerintem is mindenki ezeket vegye figyelembe és főleg ebben a sorrendbe. Még annyit óvakodjunk a kóklerektől és a nem hozzáértő kibicektől, mert az erősáram nem játék. Nemcsak a saját, hanem a családja vagy mások életével játszik, aki nem tartja be a fő szabályokat. Az is gondolja meg mit mond aki tanácsot ad. Egy hibásan bekötött konnektor nem ugyanannyi mint egy rosszul beforrasztott tranzisztor. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2013
Sziasztok!
Három fázis a padláson. 3 fekete meg 1 kék. A kék "a nulla és a föld" összekötéséből indul. Melléképület 30 méterre. Hogyan lesz ebből földelésem a 230V-os konnektorban? A villanymotor még mindig 230V-os és 3,5 kw-os. Milyen átmérőjű vezetékkel vigyem tovább az energiát? A kismegszakító cseréje 10A-ről 25A-re folyamatban van. Válaszokat előre is köszönöm.
ÜDV
4x16mm NFA vezeték( ez egy öntartó kültéri vezeték ezt használják a szolgáltatók is az épületek csatlakozásakor). A melléképületnél a N-át földelni kell az összekötési pontnál szét lehet választani N-PE vezetőre. Fi relét mindenképpen építs be és helyi kismegszakítókat is az ottani áramkörök védelmére.
Sziasztok!
Régi családiházban (vettem anno és még nem lett felujítva elektromosan sem), felfedeztem, hogy a spájzban lévő villlanykapcsolónál és mellete a konnektorban is 120V körüli feszültség van. A konnektorban a fázis és nulla ill. a fázis és föld vezeték között is 120V van. Onnan jött a dolog, hzogy állandóan kiégtek az égők a spájzban, most meg egy halogén meg sem gyulladt holott a fázisceruza mutatta a feszültséget erre rámértem. Megnéztem a környező helyiségek konnektorait, mindehol 220v a feszültség, de sok helyen nincs bekötve földelés. Viszont úgy látom, hogy a spájz melletti főzőfülke világításához a fázis mellett nem a kék (nulla) ha nem piros (föld) vezeték van bekötve fennt a foglalatnál. Elkezdtem keresni hol lehet a hiba de még, nem sikerült kibogoznom mi hova van kötve. És most nem futi arra hogy egy villanyszerelővel átköttessem az egész házat. (Amúgy nem ártana valószínüleg megszűnne a lemezjátszó zavaró brummja is.) Most igazából ötleteket várok, mi okozhatja egy konnektorban a fele tápfeszt.
Szia!
Valószínű, hogy szakadt a nullavezető és a helyi földelésen keresztül kap egy kis "nullát" a rosszul kötött rendszered.
Szia!
Bocs az óra és a melléképület között van 30 méter. A ház és a melléképület között csak 3 méter. Minél egyszerűbben a padláson szeretném átvinni, hogy csak az a 3 méter legyen kint. 5x4mm2 vezetékre gondoltam. Meg akkor ezek szerint egy földelést kell készítenem a melléképületnél?
Szakadáson én is gyanakodok, a jelenség is furcsa volt, mert egyszer csak elkedett vibrálni meg fél fényerőn égni az égő, ezt csinálta egy darabig, mielőtt végleg kialudt, csak én először a foglalat hibájára gondoltam.
Ma kinyomoztam, hogy honnan jön a 110v. Azt az ágat lekötöttem, és egy másikra raktam rá az említett konnektort és világítást így már jó lett.
Amúgy a padlásról jön be egy 4-eres kábel az egyik dobozba és abban a 3 fázis közül az egyiken csak 110 volt van arra volt rákötve a spájz. Átraktam a másik két fázis közül az egyikre. (Igen 3 fázis van a házban.) Úgy tűnik, van két dobozhely kötésekkel a fal külső oldalán, az egyikből ágazik le, ez a vezeték és jön a padláson át be. Mindkét doboznak hiányzik a külső fedele, és ahonnan ez a vezeték kiágazik még csak nem is szigeteltek a kötések, hanem szabadon vannak a levegőben ilyen összecsavarozott vasakra forrasztva mint amilyen a nagyfeszültségű oszlopoknál van csak kicsiben. Valahogy ezt mióta itt lakom sosem figyeltem meg. Azt ott alaposan át kell néznem, tiszta rozsda az egész.
Szia!
Hát ha az óra előtt van a hiba, akkor azt nem piszkálnám, mert az még a szolgáltatóé. Szólj nekik, mert az nem normális állapot, hogy az egyik fázison csak 110V van. Azt próbáld meg valahogy kimérni, hogy a bejövő vezetéken mekkora a fesz. Ha a villanyóra után van ez a 110V-os fesz, akkor elképzelhető, hogy a villanyórában, vagy valamelyik kismegszakítóban van a hiba. Mennyire újak, modernek a készülékek? Kismegszakító, Fi relé, ilyesmikre gondolok. Egyáltalán vannak ilyenek Nálad? Vagy még a régi biztosítékos rendszer van?
Sziasztok !
Igaz, hogy régen volt ez a téma, de annyit hozzászólnék, hogy ez nagyon jó egy kapcsolás, mert ugyan is annak idején ezzel a kapcsolással a MESTEREK, 1 szál vezetéket megspóroltak, azért ilyen hogy ha a kapcsoló pl alaphelyzetben van és a foglalat oldal vagy talp érintkezőjén fázis van, vagy fordítva átkapcsolva akkor nulla (N).
Vagy ezért nem jó. Az égő oldalán ne legyen már fázis, ha csak lehet. Ha valaki nagyon ügyes az még érinthető égő cserénél. A másik baj vele , a kapcsoló csak egy ívet húz , aztán csak egy olvadt pötty.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Elképesztő, emberek mire képesek egy vezetékszál megspórolása miatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Azért sokszor nem egyértelmű ennyire, mi van ,ha nem lehet többet behúzni a csőbe, és a tulaj alternatívot akar. Lehet nemet is mondani tudom, de sokan nem teszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |