Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   209 / 576
(#) VIM válasza Malibu hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Úgy legyen!
(#) VIM válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Szia! Ezek szerint ez a leírás nem segítette a fűtési görbe ebállítását. A 90. oldaltól van róla szó, a nyelvezeten segít a fordító. Szerintem éppen a Te típusodhoz való az NTC és 12kohmos nagyságrendjével elképzelhető más érték detektálása, esetleges munkapont eltolás plusz ellenállások beiktatásával, mert azok nem ntc típusúak lesznek.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2013
(#) Roni72 válasza VIM hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Szia! 25°C-nál 1kOhm a Victrix szondája: ez van amúgy a táblázatban is, amit mellékeltem. Ehhez kellene sorosan 245 Ohm-ot, párhuzamosan 4055 Ohm-ot bütykölni - elvileg.
A kazánon beállítható, egy pontba futó görbék egyébként tisztán elméleti alapon vannak megkreálva, azok a gyakorlatban semmiféle épület semmiféle kazánjához, és semmiféle hőleadójához nem optimálisak (a fűtési görbe beállításánál ugyanis ennek a 3 tényezőnek az _eredőjét_ kell alapul venni).
(#) Gombszem válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Idézet:
„... egy pontba futó görbék egyébként tisztán elméleti alapon vannak megkreálva ...”

A mellékelt Excel számítás nagyon korrekt, szerintem teljesíti az elvárásod. A két pót ellenállás beépítéséhez nem kell szétszedni az érzékelőt (hozzá sem kell nyúlni), úgy hogy biztosan nem megy tönkre. A panel úgyszintén (hacsak nem tenyerelsz bele). A két ellenállás kb 10 Ft, az 1 kOhm-os NTK 100-200 Ft (lenne, de nem fog -emiatt- tönkremenni). A beépítés öt perc, ha nem válik be az akció, ugyanannyi idő kiszedni. Fontos: amíg a készülékben piszkálsz, teljesen áramtalanítsd.
Mondom mindezt mint a kazánhoz nem, de az áramköri megoldásokhoz némileg értő villamosmérnök.
(#) Roni72 válasza Gombszem hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Ah, szuper, köszönöm! Kezdek "megnyugodni", de azért még lenne kérdésem.
Azt gondolom, mivel elég kicsi tartományban változik az ellenállás (-20°C és +15°C között mindössze 241 Ohm-ot), ezért itt érdemes minél precíziósabb ellenállásokat használni. Amit találtam legjobbat, 0,6W-os 0,1% tűréssel. Nem olcsó, kb. 100Ft/db, de az 5-6db ára relatíve bagatell. Kérdésem, hogy 0,6W az vajon megfelel-e? Vagy pl. csak figyelni kell, hogy melegszik-e?
A másik kérdésem (lehet, hogy nagyon amatőrnek hangzik): ha van egy ellenállás, aminek a névleges értéke 100 Ohm, akkor az függetlenül a rajta átmenő áramerősségtől marad 100 Ohm? (Én a szakmámból adódóan hidraulikában gondolkodok, és "nálunk" a (tömeg)áramtól független állandó ellenállás csakis méregdrága, éppezért nagyon ritka dinamikus szabályzó szelepek esetében áll fenn.)
(#) Man hozzászólása Dec 30, 2013 /
 
Üdvözöllek Benneteket! Mi is kombikazán probláméval küszködünk.A kazánunk Quadriga t2 a szürke alju, a hibajelenség:a vízcsap megnyitása után a kazán szépen beindul, pár másodperc után elalszik és az "R" betű alatti piros led világít, és valami halkan búg a kazánban. Ha a led feletti gombal a ledet kikapcsoljuk a búgás abbamarad, és ujraindul a kazán - ha szerencsénk van "csak" egyszer kell ezt eljátszani, -de van , hogy többször is.
A másik jelenség: a kazán lángja gyönyörűen ég, de a víz langyoskás, kézmeleg - ugyanazon a befolyó és átfolyó vizmennyiség mellet.
E problémák orvoslásában kérem a sagítségeteket.
(#) VIM válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Ne haragudj elnéztem az érzékelőről írtakat, mert PTC-t használnak 35kW alatti teljesítménynél. A használati leírásban elég zárt kialakításúnak látszik és ebből az következik, hogy bármit építesz hozzá (ellenállásból) és az fűteni fog, akkor biztosan rossz lesz az eredmény, hacsak nem lett hozzászámolva disszipáció.
(#) Roni72 válasza Man hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Elnézésedet kérem, én itt ezen a fórumon épületgépészként kicsit "rendszeridegen" vagyok, de talán ebben az esetben ez elnézhető körülmény. Tehát a kazán szépen kiáll hibával, és csak reset-elve indul újra. (Ami "búghat" egyébként, az vagy a váltószelep beragadással küzdő motorja, vagy a szivattyú pörög fel, mivel a szelep vált ugyan, de vagy nincs, vagy kevés az áramlás - de csak tippelek, ennyi info alapján lehetetlen megmondani.)
Szerintem ez a hiba szakszervizért kiált.
Egyébként meg a tőlem független, "kvázi-egyezményes" vélemény a szakmán belül az, hogy a kéményes kazánokat ideje fí szög alatt elhajítani. Alig egy hónapja volt, hogy iszonyú nehezen átküzdöttem egy vadi új(!) kéményes készülék engtervét a Főgázon: nagy szerencse volt, ott és akkor kerek perec megmondták, hogy nyílt égésterű kazános tervezést ne vállaljunk, mert nem lesz egyszerű pecsétet szerezni rá (és akkor még ott van a MEO...).
(#) Roni72 válasza VIM hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Köszi szépen! Kicsit megleptél ezzel a görbével: nem tudom, honnan van ez, mert nekem a mellékelt van meg, ami a cirkó gyári leírásában szerepel. Az pedig egyenes, mint a lénia :-O
Egyébként nem gondoltam a szonda házába beépíteni semmit sem - ahogyan "Gombszem" kolléga is javasolja. Az ellenállások szerintem bárhol lehetnek a PTC-t bekötő vezetékben, a beépítés helyének, ha jól gondolom, nincs jelentősége (persze, beltérben gondoltam).
(#) Man válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
....és mit javasaltok helyette? A fűtést kiküszöböltük vizteres kályhával, de melegvizet csak gázzal tudunk előállítani, vill.boylernek nincs vezetékelése. Ilyenkor új gázterv stb.?
(#) VIM válasza Man hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Szia! A készüléked hőcserélőjéből adódóan (bitermikus) el van vízkövesedve. Ilyen merényletet kellene elkövetni vele, persze szakemberrel s talán megjavulna egy darabig.
(#) Roni72 válasza Man hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Nem feltétlenül szükséges a gázterv. Van egy olyan lehetőség, hogy egyszerűsített készülékcsere: erről szól a
11/2013 NKM rendelet (neten meg lehet találni). A lényege, hogy ha a jelenleginél kisebb vagy ugyanakkora teljesítményű, de zárt égésterű készüléket szereltetsz fel, a készülék gyártója által forgalmazott, a készülékhez alkalmas égéstermék elvezetéssel (itt kicsit zavaros a szitu, gázszolgáltató függő, hogy mit fogadnak el), ÉS mindezt a gázszolgáltató által akkreditált szerelő követi el - akkor megúszod a terveztetést és a MEO-t.
Tehát fel lehetne szerelni a Quadriga helyett egy zárt égésterű, átfolyós gáz-vízmelegítőt: de én ezt nem javaslom, ha már ilyen beruházás van (sajnos, finoman szólva sem olcsó mulatság), akkor már kondenzációs cirkóra érdemes "upgradelni".
(#) VIM válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Mikor beírtam a PTC érzékelő számát, egyből ide jutottam. Ha jobbra fenn az üdvözlő sorban ég tűz, el kell oltani (nézd meg mi van az üzenetek között).
(#) szerviz válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Elöljáróban annyit, hogy nem vagyok Immer-szervizes, tehát ezeknek a készülékeknek a mélylélektanát nem ismerem. De ezek az olaszok annyira egyformák....

Roni, ha jól értettem, az a gondod, hogy a kazánvezérlésbe integrált külsőérzékelő nem képes állandó, kielégítő belső hőfokot produkálni.
Igaz?
A rossz hírem az, hogy nem is fogja soha tudni.
A jó hírem meg az, hogy a kazánokon van szobatermosztát pont is, oda beköthetsz egy szobatermosztátot.
Ezzel úgy fog működni a kazánod, hogy a külső érzékelő előállít bizonyos fűtővízhőfokot, majd amikor ettől a lakás eléri a kívánt értéket, akkor a termosztát kikapcsolja a kazánt.
Itt van például:
http://www.immergas.hu/sites/www.immergas.hu/files/Victrix%20X%2012...kW%20gépkönyv.pdf

A 22-ik oldalon S20 a szobatermosztát helye, az X40 természetesen eltávolítandó.
Amennyiben a lakásod egy fűtési kört tartalmaz, akkor a megfelelő helyen lévő termosztát "felülről" határolja a kazán működését.
Természetesen, ha több, eltérő funkciójú vagy működésű rendszerek vannak, akkor először azokat kell hidraulikailag szétválasztani, egymástól függetleníteni, majd külön-külön termosztátokkal ellátni. De ez már a fűtésvezérlés témaköre.
Például: padlófűtés-radiátoros fűtés; vagy alsó szint-felső szint; vagy lakótér és üzlet......stb.

A konkrét probléma mellett nem ártana beszélni (ha a topic témakörébe beleférne), az ún. időjárásfüggő fűtésvezérlésekről sem.
Erről nekem -természetesen- más véleményem van, mint az általánosan elterjedt.
Először is szó nincs időjárásfüggésről, nagyon nagy jóindulattal is csak külsőhőfok-mérésről lehet szó. Namost, ebből, az időjárást csak részben meghatározó értékből képzett fűtővízhőfokra bízni a házam belső hőmérsékletét, hát az igen nagy botorság.
Mint ahogy Roni példája is bizonyítja.
De akkor mi készteti a gyártókat a kazánvezérlésbe integrált fűtővíz-korrekcióra?
Legyünk őszinték, hát a parasztvakítás! Hogy az Ő kazánjuk ezt is tudja!
Pedig lassan már minden kazán tudja, az óccsó kéményes is, amiben végzetes károkat tud okozni a leszabályozott vízhőfok.
Vagy gondoljunk arra, hogy ezek a kazánvezérlések jellemzően nem programozhatóak, nem tudják, hány az óra, így éjszaka, a csökkenő külső hőmérséklet hatására fokozottan fűtenek, miközben a jólszigetelt házamban ellenkezőleg, éjszaka le kéne állnia a fűtésnek!

Akkor hol van létjogosultsága az "időjárásfüggésnek"?
Hát a nagy középületeknél, ahol nem lehet referencia-hőmérsékletről ki-be kapcsolást megvalósítani.
Ott viszont méregdrága és ennek arányában bonyolult megoldások kerülnek elő.
De ez már megint egy másik történet....
(#) Roni72 hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Kedves szervizes kolléga! Köszönöm a hozzászólásodat - mégha sok tekintetben nem is osztom a nézeteidet.
A szobatermosztátos vezérlésről a véleményemet ehelyütt nem írnám le: de az a VGF szaklap legújabb (decemberi) számában, cikk formájában teljes részletességgel olvasható. (Ha nincs meg, de érdekel, emailben szívesen elküldöm.)
Természetesen hallottam már a napsugárzás- és a szélhatás korrekcióról is (amit már a jó öreg Ganz Termoreg sorozat is tudott). De hidd el nekem, 10-ből 9-es gyakorisággal nem ezért működnek ma rosszul az időjárásfüggő szabályzások (lásd másik cikk: szintén el tudom küldeni).
Azzal a gondolatoddal, hogy "éjszaka le kéne állnia a fűtésnek", végképp nem tudok mit kezdeni. Maradjunk annyiban, hogy a mindenkori, pillanatnyi felhasználói igényt a hőtermelésnek le _kell_(!) tudnia követnie, és ez a mai technikai színvonalon _simán_(!) lehetséges lenne. Csakhogy, sajnos, a kazánokat, az automatikáikkal együtt (mint egyébként ma a termékek túlnyomó többségét) egy ismerősöm szóhasználatával élve "benzinkutasok és műkörmösök" fejlesztik. Ha uram bocsá', véletlenül sikerül is valami értelmes dolgot kifejleszteni, következő évben jön a modellváltás. Akkor aztán szépen lesöpörnek mindent az asztalról, és minden előzményt tökéletesen elfelejtve csinálnak valami "korszakalkotót" - akárcsak előző évben tették.
(A tervezések, a kivitelezések, az üzemeltetések és a szervizelések átlag színvonalának taglalásába inkább ne is menjünk bele.)
(#) Wolf_Storung hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Sziasztok,
Uj vagyok itt a forumon, kerdeznek is ennek oromere
Wolf GG-2EK-S fali cirkot hasznalunk, de elkezdett rendetlenkedni. Az elmult par hetben elofordult, hogy zuhanyzas kozben elment a melegviz, de rovidesen vissza is jott igaz nem volt "forro". PAr alkalommal fordult elo. Most viszont ujra eltunt a melegviz es a homerseklet erosen ingadozik, kicsit meleg majd lefagysz, langyos, majd hideg. Samponnal a fejen idealis. Kozben a futes is vacakol, mert a kazan ki be kapcsolgat, nagyon lassan melegszik fel a radiator, de az is max olyan 40-45fokosnak tunik a szokott 70+ helyett. A kazan meg ki-be kapcsolgat es kozben dobalja a hibakodokat. Legfokepp a 41-et. KAzan bekapcsol elkezd felfuteni, jon a hibakod, kikapcs-bekapcs folyamatos ciklus, hibakod villog. HA termosztatot lekapcsolom, akkor idovel hibakod eltunik. Volt meg 12-es kod is, de a 41 villog foleg. Amit kimazsolaztam a netrol, hogy valoszinuleg vmelyik termosztat a gond a kimeno melegviznel. Szivattyu gondolom jo, mert a radiatorok azert valamennyire melegszenek. Viznyomas jo a muszer szerint.
Az lenne a kerdesem, hogy ez tenyleg vmi termosztat bug lehet? Elvan a kazan ezzel a hibaval meg 2 napot? Leghamarabb szerviz az csutortok/pentek a szilveszter/Ujevi buli miatt. Azert jo lenne nem "szetfagyni" a lakasban kozben..
Koszonom!
(#) 030 hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Sziasztok! DÉG Euró kombi kazánunk van. Nem működik, 10-es hibakódot ír. Tudja valaki mi lehet a baj? Köszönöm!
(#) Jean hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Sziasztok!

Ezt a kérdést a "Gázkazán vezérlő-elektronika" topikban is feltettem, eddig csak VIM-töl kaptam némi segítséget. Esetleg köztetek tud valaki hozzászólni?

Segítségeteket kérem, ha valaki már találkozott a Termomax Premixx 24K típusú kazán F5 hibájával (4x gyújtás után sincs láng), az legyen szíves írja le a tapasztalatait. Esetleg van itt valaki, aki termomax szervizesként dolgozott?
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) toro válasza Wolf_Storung hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Köszöntelek a fórumon!
A kazánod sajnos mindenhol "megtelt" vasoxiddal!
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
(#) toro válasza Jean hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Begyújt a kazánod, látsz a kémlelő nyíláson lángot?
Ha begyújt és azután megy ki zavarra, csiszold meg az elektródát. Ez egyben gyújtó és ionikus elektróda.
(#) Wolf_Storung válasza toro hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Koszonom! Ez mit jelent a gyakorlatban, marmint kuka a kazan vagy csak takaritas? Elegge tudatlan vagyok a temaban, foleg, hogy ez egy berelt lakas mi csak hasznaljuk
Ejszakara nagyjabol kikapcsoltam, ma reggel egy darabig jatszotta a ki-bekapcsolgatast 41-es hibakoddal, majd beindult. Azota jo. Megy a futes rendesen, van melegviz. Csutortok vagy Pentekre tudok szervizt hivni. Ezt a 2 napot remelem kibirja igy.
Mi van egyebkent ha visszajon a hiba es igy megy a futes? (eleg gyenge igy, de legalabb nem hul ki a lakas teljesen) Karosodhat a kazan?
(#) swad hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
sziasztok! van egy kombikazánunk, amelynek szögletes tágulási tartályában a perem mellett elfáradt a lufi. A peremezést szakisan lefejtettem, a lufit valamilyen erősebb gumiragasztóval + valamilyen műanyag hálóval szeretném tömíteni, megerősíteni. pl sc 2000 +vmi szövetbetétes gumi.
A tartályt belülről felcsiszoltam , lealapoztam. A membránt vagy ragasztani fogom a tartályfelekre, vagy vákumzsírral átkenve szerelem össze. A Peremeket később egy izmosabb satuval szeretném összezárni.
Kérdéseim a következőek:
-valaki javított-e már zárt (elvileg nem szétszedhető, peremezett) tágulási tartályt?
-véleményeket várok a javítási technológiáról.
-elvileg a gumiszerelők is használják az sc2000-et , ti tudtok róla?
(#) Roni72 válasza swad hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Kyrie eleison! Kyrie eleison!
(#) Man válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Köszönöm Roni!
Ha a csere elengedhetetlenné válik,akkor szimpla vizmelegítőben gondolkodunk, ebben is van ilyen-olyan,
term. csak gázüzemű.Véleményetek szerint az átfolyóst, vagy a hőtárolóst válasszunk,kéményest, kémény nélkülit?Esetleg márka tekintetében-gondolok itt a megbízhatóság, ár arányára.
...és ha......." akkor már kondenzációs cirkóra érdemes "upgradelni". "kifejezést hétköznapi nyelven....na szóval érted.
(#) Roni72 válasza Man hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Szakmailag feltétlenül a zárt égésterű készüléket
ajánlom! Nyílt égésterű készülék használata esetén
a lakásban elszívó szellőzés (pl. páraelszívó, WC elszívó)
nem alkalmazható, mert a depresszió miatt az égéstermék
visszaáramlik a kéményből (lásd CO mérgezéses esetek).
Egy korszerű lakásban ez a szituáció életszerűtlen
- és ezt, nem mellesleg, tudja a gázmű is.
Olyan, hogy "kémény nélküli" vízmelegítő készülék
meg nem létezik - szakmailag, legalábbis nem.
(#) Man válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Köszönöm!
Futunk egy kört a szerelővel ezen a régin és majd látjuk....
(#) Gombszem válasza Roni72 hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Idézet:
„... ezért itt érdemes minél precíziósabb ellenállásokat használni. Amit találtam legjobbat, 0,6W-os 0,1% tűréssel...”

Felesleges ilyen pontosság, ez már a precíziós műszer kategória. Az 1% bőven megfelel, ha nincs egy darabban, össze lehet rakni több darabból is (sorba és/vagy párhuzamosan).

Idézet:
„... Kérdésem, hogy 0,6W az vajon megfelel-e? ...”

A legkisebb is (pl 0,25W) is megfelel, azt rakhatsz be amit kapsz, és elfér. Az egész ellenállás komplexum (a PTC-vel) egy hídba van kötve ezt figyeli egy DC konverter áramkör. A tápfesz valószínű hogy 12V köröl van, ez 1 kOhm-nál tized W körül van.

Idézet:
„... ha van egy ellenállás, aminek a névleges értéke 100 Ω, akkor az függetlenül a rajta átmenő áramerősségtől marad 100 Ω? ...”

amíg a névleges terhelhetőség alatt van a melegedés, nem sokat számít. A Te esetedben semmit. Minden ellenállásnak megadják a Tk értékét, ami a hőmérséklet függőséget jellemzi. Minél kisebb, annál jobb. Egy precíziós ellenállást soha sem szabad a névleges terhelhetőségéig melegíteni. Túléli, csak a pontossága megváltozik. Hiába 0,1%-os, ha 100 fokosan már 1%-ot változott az értéke.
(#) Jean válasza toro hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Szia!

Reset után szivattyú indul, venti kis fordulaton szellőztet, mágnesszelep nyit, szikráztat de a gáz be sem lobban, mágnesszelep zár, ezt 4x megismétli, majd F5 hibával leáll.
A bejövő gáz nyomása 27,5 mbár, az égőfej wolfram rácsát, a ventúri-csövet már kitisztítottam. A víznyomás is a normál tartományban van, 1,6 bár (0,6-3 bár).
Ha a ventúri-cső előtti szívócsövet kb. félig befogom és így indítom újra a kazánt, akkor látom a kis ablakon a lángot. Ilyenkor begyújtás után megemeli a fordulatszámot és látszólag mindent normálisan csinál, csak nem engedhetem el a szívócsövet, mert azonnal kialszik a láng.
(#) Roni72 válasza Man hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Ja, egyébként meg utálatos egy "állat" a gáz-vízmelegítő, a tárolós és az átfolyós egyaránt másodosztályú kényszermegoldás. "Upgrade" kb. annyit tesz: feljebb lépni egy szinttel.
Nem kell temetni egyébként a gázfűtést, csak azért, mert a csapból is az folyik, hogy "fűccsé fával". Saját cikkemből idézek:

"Az alap kérdés persze az, hogy adott esetben mennyit is lehet spórolni a fatüzeléssel a gáz helyett? Ismerősömet, aki sokáig „agitált” a fatüzelés mellett, csak nemrég sikerült végképp meggyőznöm, mikor megmutattam neki a kimutatást: a házunkat [90m2 - a szerző] a kondenzációs falikazános, lapradiátoros fűtési rendszerrel kb. 600m3 gázból tudtuk a múlt szezonban kifűteni, ami az energia árában kifejezve kb. 80 ezer Forint. (Egyébként a használati melegvízellátásra éves szinten további kb. 450m3 gázt fordítottunk.) Ő 60m2-es, 10cm-es homlokzati hőszigeteléssel felújított családi házban lakik, és a tüzifa költsége a múlt fűtési szezonban 60 ezer Forint volt (kizárólag fűt vele)."
(#) Roni72 válasza Gombszem hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Köszönöm!

Idézet:
„Felesleges ilyen pontosság, ez már a precíziós műszer kategória.”


Dehát ez egy precíziós műszer: sokkal precíziósabb nemigen használatos az épületgépészetben :-O

***

Már alig várom, hogy nyissanak az alkatrész üzletek

B.U. É. K.!
Következő: »»   209 / 576
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem