Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az a gumihenger hibája , a kor vagy a gyors hőmérséklet változások berepesztették a gumihengert.
Nem régi, még 1 éves sincs. Már az elejétől fogva olyan. A gyors hőmérséklet változás majd 10perc. Nemtudom az okozza-e, vagy más.
Akkor sajnos selejtet vettél , ez már ígymarad kár is szétszedned javítani nem tudsz rajta
Engem annyira nem zavar, legfeljebb csomagolok. Legalább nem ég meg a fólia ha sokszor átengedem. Volt már olyan is, hogy annyira felmelegedett, hogy ráncos lett a fólia.
Szia! Így sikerült. A kép lehetne jobb is, akkor mégjobban kilehetne venni a minőséget. De sebaj. Van egy olyan érzésem, hogy a pozitív20 magasabb hőfokon történő szárítása, még jobb minőséget produkál.
Szia!
Én fóliázok, de még van P20 is nekem, elkellene majd használnom azt is. Milyen vastag réteget fújsz? Szinte feketére fújod, vagy éppenhogy lilásra? A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Lilásra, de nem sötét, de nem is világos, belenézek oldalról és ha tükörnek látom akkor jó.
Még egy két kép a NYÁKról. Majd szép lassan alakul. Mondjuk elkövettem egy nagy hibát amikor a Samsung ML2165W nyomtatót megvettem a NYÁK készítésekhez. Minden második műnyomópapírt is bezabálja, de még a fóliát is. A legolcsóbb utántöltő porfestéket vettem bele, azzal talán nincs is baj. Mechanikailag valami mindíg a papír vagy a fólia utjába áll.
Nekem tetszik. Jó, hogy mondod a nyomit, mert én is ehez hasonló tipuson vaciláltam. Most vettem új tintásat, amibe lényegesen olcsóbb a festék, mint a jelenlegibe. Még nem jött le, kíváncsi vagyok, mit fog produkálni a fóliára.
A műnyomó papír nálam is elakad a nyomtatóban (135gr-os), ha nyomtatás előtt nem teszem fel a radiátorra pár percig száradni.
Nekem is itt mondták, hogy a magábaszívott pára a nyomtatás során hirtelen nem tud távozni a fényes záró felületen, ezért hólyagosodik fel és akad el. Próbáld meg szárítani Te is, nekem bevált!
Szia! Lehet benne valami, mert sima fénymásoló papír még egyszer sem akadt el benne.
Szia Zolibá! Lehet, hogy teljesen igazad van, csak erre valamit ki kell találnom még.
Köszi az ötletet, ki fogom próbálni a szárítást.
A P20-at max. 70-75 fokon szabad szárítani, és 15 perc a teljes száradási ideje. Mi egy fedett, forró lapos 70C-ra állított "sütőt" használunk erre a célra.
Szia Attila! Kipróbáltam 70 fokon is, ott is jó lett. De magasabb hőfokon mint ha minden jobb lenne. Amikor előhívod a NYÁKot neked milyen szinű mielött leöblited. Üdv.
Tévedés, hogy magasabb hőfokon jobb. Csak rizikósabb, mert jelentősen csökken fényérzékenysége, nem tudom mennyi hőfok felett. Lehet szobahőmérsékleten is szárítani, csak hoszabb idő. De ugyanúgy jó akkor is.
Ok. köszi, csak arra gondoltam, hogy azért is jobb mert jobban ráég a lakk a nyákra. Az első P20 am úgy is a tanulásra szántam. Még meg kéne rendesen tanulnom egyenletesen fújni is. Te hogy csinálod, hogy szép egyenletes legyen. Nekem néha beleszáll egy egy apró, nem por hanem valami 1 mm kis szál. Lefújás után egyből fejre állítom 1-2 percre és utána sütöm, szárítom. Van valami spec. fújási módszer? Vagy a gyakorlás teszi jóvá. Kipróbáltam azt is, hogy lefújtam és úgy láttam nem jó, ráfújtam mégegyszer, végképp rossz lett.
Amikor jobban ráég a nyákra, akkor használhatatlan fotózásra. Nulla fényérzékenysége lesz. Ha jól emlékszem, 130 fok a ráégetési hőfok. Ezt fotózás után, maratás előtt szokták, ha a marató leszedné a lakkot.
Egyenletes lefújás, kis gyakorlattal megy. Én jobbról-balra, lejjebb balról jobbra, lejjebb jobbról balra, így tovább fújom egymás alatti sávokban oda vissza. Ráfújni nem jó. Pormentes, huzatmentes hely kell, rosszabb esetben azonnal sok por száll bele. Asztalt letakarom egy akkor kihajtogatott nagy pormentes csomagolópapírral, ezen dolgozok. Mert a spray által kevert levegő az asztalon felkeverné a port. Lefújás után azonnal az 50 fokra felmelegített, és ekkorra kikapcsolt grillsütőbe teszem. Itt porvédett helyen van. kb. 10 perc szárítás elég, nem baj, ha ezalatt hűl a grillsütő. Akkor kész a szárítás, ha kézzel tapintva kemény, nem ragadós a felület. Lehet fotózni. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2014
Köszi a választ. Kipróbáltam a lakkot 100 fokon 20 percig bentartva. Semmi változás, talán az, hogy 10 mp után kirajzolodik a NYÁK. Nem romlott semmi egyenlőre. Ezt azért próbálgatom végig, hogy késöbb ne legyen para a szárítás miatt.
Üdv.
Rásütés után kékes barnás, levilágítás után a panel mintázata megjelenik fény felé fordítva halvány citromsárgás színnel.
A P20 nem akkor lesz teljesen kiszárítva, amikor már "nem ragad bele az ujjad". Nekem a 70 fokos sütőben már 3-4 perc után "nem ragad bele", de 12-15 perc kell neki.
Én azért kisérleteztem vele ennyit, mert amikor talán még nem volt annyira kiszárítva vagy ráégetve a lakk, akkor jobban kellet ügyelnem az előhívó töménységére vagy hígságára. A magassabb hőfokon való szárítás után meg megnéztem mennyire sikamlós a zsíroldó és beledobtam, nem számított, hogy sürűbb lett, gyorsabban kirajzolodott a vezetősáv. Holnap még teszek egy két próbát a hőmérséklet emelésével, aztán kitalálom a nekem tetsző középutat. Köszi a hasznos infókat. Szia.
A megvilágítási időt is próbálgasd. Lehet, túl sok a világítás, alacsony hőfokon szárítottat túlvilágítja, (ha nem tökéletesen takar a maszk) magas hőfokon szárítottnak jó, mert csökkent érzékenysége.
Nem tudom, de ilyen hibába is lehet esni. Nálam a szobahőmérsékleten száradótól a 70 fokon száradóig, és amikor már nem ragad-tól a 30 perc száradási időig mindig ugyanolyan. Nem tudom mi lehet az oka, hogy másoknál másképpen van, talán fényforrás hullámhossza, talán előhívó anyaga, de legjobb egyedileg kikisérletezni mindent. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Idézet: „Lefújás után egyből fejre állítom 1-2 percre és utána sütöm” Mindkét mozzanat helytelen! A fejrefordítással megakadályozod hogy egyenletesen elterüljön a felületen a lakk, sütni meg semmi értelme, ahogyan írták : inkább 50 fokon 20 perc mint 70-en 15, nem tesz jót az érzékenységnek a magas hő. Én egy karton doboz fedelet szoktam fölé tenni por ellen, ez alatt 3-4 perc nem árt szikkadni, terülni. Ez alatt a 3-4 perc alatt a villanysütő is felmelegszik langyosra, és mikor beteszem száradni, már nem melegítem tovább. UV fotózáshoz bőven elég így a 15 perc. Korábban mikor 1000W halogénnel világítottam, sokkal inkább csontra kellett szárítanom (de nem sütni - csak hosszabban melegítve), mert ha maradt benne oldószer, odaragadt a pauszhoz.
Szia! Így van ahogy mondod, kiprobáltam, hogy mi a max, szárítási hő. 130 fok 10 perc, már nem lehetett előhívni. Marad a 70 fok környéke 15 percig.
Eltünt a kérdésem. Pisti a fólia nyomott oldalát mivel lehetne megvédeni, hogy ne sérüljön a nyomat?
Kipróbáltam a levilágítást úgy is, hogy a fólia nyomtatott oldalát leragasztottam egy darab cellux szalaggal. tökéletes lett, ott ahol ragasztó volt nem látni különbséget. Most már csak az a kérdés, hogy egy 10 cm széles fóliát mivel tudnám telibe ragasztani festék védelem miatt?
Teljesen rosszul tudod!
Fejjel lefelé tökéletesen terül a P20, én már a lefújást is így végzem! A 75 fok maximum a flakonra van írva, mint a 15 perc is: Semmit nem árt vele!
Akkor ezt is megbeszéltük, van benne valami. Akrilán lak a fóliára? Vagy még valami megoldás? Befújtam próba képen a fóliát Plastik70 el, gyönyőrű fekete lett a vezető sáv. Most szárítom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |