Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   169 / 346
(#) erbe válasza fecooo8778 hozzászólására (») Jan 21, 2014 /
 
4 kW-os motorral hajtott komoly hajtóművel és elég súlyos tengelyekkel rendelkező lemezhajlítógép 4 Ohm-os tekercsellenállású motorját (delta 400V) 73 V váltakozó feszültségről feltöltött 200000 µF (!!!) kapacitású kondenzátor rásütése (~100 V > 25A) és az áramkorlátozós trafó (mágneses sönt) nem azonnali leállással, hanem látható lassulással fogja meg.
A 4 Ohm-ban nem vagyok biztos, mert a digitális műszer sokáig ingadozott, mire itt megállt. Induktív terhelés, forgórészvisszahatás, ...
(#) Szirty válasza fecooo8778 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Idézet:
„Kíváncsiságból érdekelne hogy egyenáramú fékezés esetén mekkora árammal kellene számolnom?”


A névleges motor áram fölé nem érdemes menni. Bár rövid ideig elviseli akár a dupláját is.
De ekkora egyenáram teljes fordulat mellett olyan nagy fékezőnyomatékot ébreszt, hogy károsodhat a mechanika.

Mi kísérletképpen egy 7.5kW-os öntött vas állórészű 2900 rpm névleges sebességű motorral régen kipróbáltuk. 110V egyenáramot kapott.
Teljes fordulat mellett az egyenáramot rákapcsolva a kb. 20-25 kg-os motor dobott egy 1 méter magas tripla szaltót ( a vezetékeket magára csavarta a levegőben és kitépte a csatlakozásokat).
Szóval csak óvatosan!
(#) fecooo8778 hozzászólása Jan 22, 2014 /
 
Köszönöm a válaszokat! Inkább nem játszok most ekkora motorral de ha lesz szabadidőm akkor egy kisebben mindenképp kipróbálom majd ezt a fék dolgot. Előtte azért jól lerögzítem majd nehogy szaltózzon egyet!
(#) Szirty válasza fecooo8778 hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Az egyenáramú fékezés hatását nagyon egyszerűen kipróbálhatod ha van használaton kívüli, fel nem szerelt, nem hajtóműves motor hozzáférhető közelségben.
Egy 9V-os elem kell hozzá. Az elemet hozzányomod a kapocslécen két fázis kivezetésre miközben kézzel próbálod a motor tengelyét forgatni.
(#) fecooo8778 válasza Szirty hozzászólására (») Jan 22, 2014 /
 
Igen van itthon pár ami nincs használva. Köszi az ötletet ki is próbálom valamelyik nap ha ráérek!
(#) laacika hozzászólása Jan 31, 2014 /
 
Sziasztok.
Egy kérdés,a képen látható 1 fázisú Imi motor jól van bekötve?Köszönöm a válaszokat.
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Szia!
Vedd alapul ezt a rajzot.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Köszi szépen,pont ezt a rajzot találltam meg a kapocsfedélen az imént,melyik két szállat cseréljem meg ha forgásirányt akarom megváltoztatni?Köszi ismét.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Illetve még egy kérdés,a rajzon a jobb oldali ábra lenne a forgásirány váltás?
(#) kadarist válasza laacika hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Annak az átkötésnek az átfordításával válthatsz forgásirányt. Az egyik rajz az egyik forgásirány, a másik rajz meg a másik irány.
(#) laacika válasza kadarist hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Köszi szépen.
(#) illesoszkar hozzászólása Feb 1, 2014 /
 
Üdv mindenkinek: Nagy kérdés : van egy olyan villanymotorom Osztrák.az van ráirva,230 /400 v csillag delta 2,2 Kw 2880 N az lenne a kérdésem,hogy ez a motor 230 volttal adja le a 2,2 Kw vagy 400 volttal .mert hogy nem úgy van irva,hogy 400/230 : köszönöm a hozzászólást Oszkár
(#) kadarist válasza illesoszkar hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
Szia!
Természetesen mindkét feszültség mellett leadja, ha valódi háromfázisú a táplálása.
(#) illesoszkar válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
Egyszóval 230 voltnál is 2,2 Kw
(#) Szirty válasza illesoszkar hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
Helló illesoszkar!

Félek, hogy félre fogod érteni.
Igen de 3 fázis esetén ahogy kadarist írta!
Tehát olyan 3 fázisú táplálással, hol a vonali feszültség nem 400V, hanem 230V!

Ez ugyanis nem ugyanaz mint a 230V egy fázis!
Az ilyen motort is bekötheted 230V egy fázisra kondenzátorral, de sokkal kisebb teljesítményt tud úgy.
(#) illesoszkar válasza Szirty hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
Erre voltam kiváncsi ,köszönöm szépen
(#) kadarist válasza illesoszkar hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
Pedig odaírtam, hogy akkor, ha valódi háromfázisú....
(#) illesoszkar hozzászólása Feb 1, 2014 /
 
Köszönöm szépen,világos már minden
(#) szigony1 hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Érdeklődnék hogy mi a véleményetek,,,,
Egy körfűrészt most újítottunk fel,új asztal,csapágyazás stb...... sajnos csak 1 fázisom van,és egy 220as 2.2Kwos motorom,ami ugyan szépen hajtja a 300as lapot,de szeretnék rá egy 400asat venni,és azzal már gyengélkedne.220asból sajna nem találok seholsem olcsó 3 Kwos motort,,,,így arra jutottam hogy mi lenne ha egy 380ast kötnék át 220ra. Konkrétan én egy 5.5Kwos motort szemeltem ki,,,mert elvileg az a teljesítményének 2/3részét leadná,-3666w-ot,ami elég lenne.
A villanyórám megszakítója 32A-os,,,,,,,elbírná ez a megszakító ezt a motort átkötve? Illetve ha igen,akkor mekkora üzemi kondi kéne rá szerintetek? Valamint valóban leadná a 380as motor a teljesítménye 2/3át így?
(#) VIM válasza szigony1 hozzászólására (») Feb 16, 2014 /
 
Szia! .... hogy ne kelljen megint magyarázkodni : Bővebben: Link Mióta dolgozol fa munkálatokkal?
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
(#) szigony1 hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Igazából csak tüzifa vágásra van használva a gép,de nagy mennyiségben
(#) VIM válasza szigony1 hozzászólására (») Feb 16, 2014 /
 
Az átmérő amit alkalmazni akarsz az már az életveszélyes kategória a kerületi sebesség miatt, no és az ismeretlen eredetű vágólap minősége. Ha nem "szeldelt" tagolt a vágólapod akkor ott akkora lesz a kerületi tágulás, hogy a lap behullámosodik és beremeg, ami ilyen fordulatnál beláthatatlan következményekkel járhat. Az átmérő problémát inkább hasítással oldd meg, mint valami bajod legyen a lap hibájából. A motort azt rendkívüli módon terhelni fogja a lehajtásból erdő megnövekedett ármérő.
(#) szigony1 hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Ismerősömnek 5.5Kw motornál,,,380on 500as lappal vígan lehet vágni a 20-25 centis bükköt,vagy akármi mást,,,,a korong 3mm vastag,soha nem remeg be,és a motor is bírja. Nekem 4000res fordulaton pörög a fűrészkorong hogy meglegyen a minimum 60m/sec sebesség.És tagolt a körfűrészlap.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Feb 16, 2014 /
 
1. Nem is tudod, mekkora fordulattal hajtja most és mennyivel szeretné a 400-as lapot. 1,5 kW-os 3f motor van a körfűrészemen, az egykori 450-es lap már 400 alá kopott, de soha nem volt vele gond. Igaz, ritkán használom tüzifához, de egykor a 15*15-ös fenyőgerendát hosszában végigvágtam.
2. Szigonynak: Ekkora motort 1 fázisról igazából már csak frekvenciaváltóval illik elindítani. Akkor még a teljes teljesítményét is tudja. De 400-as laphoz bőven elég a 2,2 kW. Csak óvatosabban kell tolni. Fontos a megfelelő fordulat és a jó él. Egyébként nem ok nélkül nincsenek 1 fázisra 2,2 kW-nál nagyobb motorok.
(#) VIM hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Vettem a lapot! Mindig is tudtam, hogy a bátraké a szerencse! DE nálam 350mm a plafon és kész. Azt nem mondtam, hogy ettől nagyobb nem lehet de ott már az ember kihívja a sorsot maga ellen. A szalag inkább biztonságosabb .....
(#) sector99 hozzászólása Feb 18, 2014 /
 
Én sem a motor bekötéséhez szólók hozzá, de ez kikívánkozik belőlem. Egyik ismerősöm tűzifát vágott körfűrésszel és eltört a tengely..... Pedig "csak" 300-as lap volt rajta. A fűrészlap a maradvány csonkkal úgy 30 méretnyire repült. Az volt a szerencséje az embernek, hogy nem a lap vonalában állt, így csak egy kis seb lett a combján. Egyébként azonnal letépte volna.
Bocsánat, ezt nem rémisztgetésnek szántam, csak amolyan "gondolatébresztőnek".
Köszönöm !...
(#) ruffy hozzászólása Feb 18, 2014 /
 
Tisztelt Hozzáértők!

Kaptam egy IMI OZFM 71C 4N tipusú motort, ventillátorban volt vagy 40 éve…...
Szeretném bekötni, illetve be is kötöttem aszerint, ahogy a régi kábel volt, de természetesen nem jól volt bekötve, nehezen indul,hol jobbra, hol balra forog, kondi sem volt rajta.
A bekötési kis rajzát nézve kell nyomógomb és kondi, illetve valami átkötés is, de nem tudom , hogyan jó.
A kép szerint belülről 4 vezeték jön, 2 barna, 2 sárgás….
Valami kondit már rábiggyesztettem az oldalára…
Esetleg ha valaki segíteni tudna, hogyan kössem be 220-ra a kondival, és kell-e hozzá mindenképpen nyomógomb??? ( jó lenne a nélkül,--- polírozógépet szeretnék hajtani vele. )
Előre is köszönöm…..

IMAG0131s.jpg
    
(#) kadarist válasza ruffy hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Szia!
Rakd fel a kapocslécre az átkötéseket (vastag fekete vonalak), végy egy rendes fekete indítókondenzátort meg egy nyomógombot. A rajzon indítórelés megoldás látható, de ez ne zavarjon meg, mert a relé érintkezőinek helyére kell a nyomógombot bekötni.
(#) halipapa hozzászólása Feb 18, 2014 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, úgy látom itt sokan otthon vannak a témában.
Adott a mellékelt képen látható villanymotor. 380V-ról szépen üzemel, de én 220V-ról szeretném üzemeltetni a továbbiakban. A kérdésem az lenne, hogy elég-e egy 150 mF-os indító kondenzátor vagy szükségem van állandó üzemű kondira is? Vagy egyáltalán hogyan kell szakszerűen kivitelezni oly módon, hogy ne égessem le a motort. Sajnos én nagyon zöldfülű vagyok a témában...
Elvileg deltában egy fix üzemű kondira lenne szükség de azt sem tudom hogyan kell kiszámolni az ideálist, nyomógomb kell-e így hozzá vagy csak egy bekapcsoló?.....

fotó.JPG
    
(#) ruffy válasza kadarist hozzászólására (») Feb 18, 2014 /
 
Szia!

Köszönöm szépen!
Ezt sikerült művelni: még nem füstöl…..
Nyomógombot most nem találtam, a meglévő kondit kötöttem rá a képen látható módon.
Most mindíg egy irányba indul, ereje is van.
Jó lesz ez így, vagy teljesen hülyeség…...

IMAG0133s.jpg
    
Következő: »»   169 / 346
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem