Fórum témák
» Több friss téma |
Fordulatszám szabályzó tranzisztorok mentek zárlatba. Vezető oldalon lábtérburkolat után a középkonzol irányában a fűtésbox oldalába megy egy csatlakozó, és egy pár csavar tartja az egységet. Kb a gázpedál melett kell lennie. Ezt kellene kivarázsolni és cserélni benne a tranzisztorokat. Érdemes a fűtőmotort is ellenőrizni, mert ha esetleg kissé szorul, rossz a csapágyazása, az kinyírhatja a megjavított egységet is. Ezt kellene keresni. Bővebben: Link
Köszönöm.Holnap nekiállok kibányászni és megbarkácsolni, mert ahogy néztem bontva sem két forint.
Még egyszer köszi.
Üdv mindenkinek.
A témaindító hibajelenség nekem sem ismeretlen. X14NZ, 2001-es, 1.4 Astra F. Többször is előadta városban, dugóban, 30 fok feletti hőmérsékletnél és ami számomra furcsa, mindig negyed tank alatti állásban (ez lehet véletlen egybeesés is). Jelenség: pöfögünk, haladgatunk, ventilátor szinte folyamatosan megy, egyszer csak motor kihagy, gázra nem reagál, leáll. Indítómotor forog, motort forgatja, de nem indul. (Benzin a tankban van.) Félretolva, motorháztetőt felnyitva 5-10 perc múlva pöccre indul és hazáig semmi gond. Tavasszal, télen, ősszel, vagy kb.30 fok alatt a jelenséget nem produkálja.
Ja bocs. Hibakód utólag nincs!
Sziasztok!
Van egy G astra 1,6 os benzinesem. A hibajelenség, melegen leáll, nem indul. ha visszahűl azonnal indul és megint megy. Hibát kiolvasva " AC vezérlő relé feszültségszintje alacsony" hibát írt ki az Opel szervízben. Az AC relét az ECU vezérli, tehát valószínűleg az ECU hibás. Ezt támasztja az is alá hogy a fennálló hibánál ha vizes ronggyal lehűtöm az ECU t azonnal elindul...Én belenéznék abba az ECU ba, de kérdés hogy azt az átlátszó zselés anyagot amivel ki van öntve mivel lehet róla eltávolítani, majd pótolni (már ha kell....) van valakinek ezzel tapasztalata? Ja, új ECU 300e, de állítólag van aki javítja ezt a hibásat 2 év garival. A javítás 80e HUF és nem csak ezt a hibát javítja ilyenkor hanem kb 6-8 típushibát ami még előjöhet, gyakorlatilag egy ECU felújítást csinálnak ennyiért...garival számlával. Kérdés hogy ez mennyire parasztvakításos dolog...Én szkeptikus vagyok ezügyben... Köszi A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Az én G astrám is így kezdte, nyáron 20 - 30 fok között. Aztán ez a hőmérséklet tartomány elkezdett lejjebb csúszni, most már kb 10 fok körüli külső hőmérsékletnél is csinálja...Amíg minuszok röpködnek megy, semmi baja. Lehet télen kéne eladnom a verdát gyorsban..? Addig meg marad a vizes ronyg az ECU - n.
Hallottam erről. Az ecu a motorblokk oldalán van? Ezeknél az a hiba, hogy a csatlakozó és a nyáklap forrasztása enged el és egyszer érintkezik, egyszer nem. Ez általában az ac relénél, illetve a gyújtásnál jön elő. Szerintem a mi autónkban is hasonló lehet a szitu, mert már úgy vettük, hogy az ac relé direktbe van kötve, így nem az ecu vezérli, hanem a gyújtás ráadása után folyamatosan megy. Ha csak ennyi gondja van, akkor ideiglenesen át lehet kötni a relét.
Alaposan járd körbe a kérdést, és minden kétséget kizáróan győződj meg róla hogy valóban az ECU-e a hibás. Ha az, akkor abból egy új ha jól tudom nem 3 hanem 400000 körül van. Otthon semmiképpen ne állj neki, több kárt csinálsz mint hasznot. Valóban van egy hely ahol meg tudják csinálni, pontosan én sem tudom hogy ki és hogy hol. Olyantól hallottam akinek az ismerőse egy Octavia-val járt így, 40000 körül csinálták meg ha jól emlékszem, de ennek már vagy 2 éve.
Bontóban töredék áron lehet ECU -t venni.
Aminek lehet ugyanez a baja...
Vagy ha nem most, majd 1 év múlva.
Igen, kb 50e az ára. A gáz ezzel hogy össze kell simítani az autóval, immobilizer + a kulcsok...stb ami megint pénz... Ráadásul kutyavacsorája hogy jó e vagy sem.
Akit én tudok az csepelen dolgozik, ő ajánlotta a teljes felújítást számlával + 2 év garanciával az ECU ra. Beszéltem is vele és nem hülye a témához, így telefonon legalábbis nekem ez jött le...
Nem, az ECU nem a blokk oldalán van hanem az olajbetöltő nyíláshoz képest balra fent van a szívócsonkra ültetve. 2 db sorcsatlakozó van a tetején és a két csatlakozó között egy 6 bordás hűtőborda van (erről a 6 bordáról határolta be a csepeli tag hogy milyen típusú az ECU...gondolom van többféle..)
Gondoltam én is az AC relé direktbe kötésére már kínomban... Ha érintkezési gond lenne akkor nem lenne hőmérsékletfüggő a jelenség...bár lehet hogy rossz forrasztás is csinálhat ilyet a hőtágulástól..stb.
Egyszer volt szerencsém szétszedni egy légtömegmérőt, az ki volt öntve egy teljesen víztiszta zselé szerű anyaggal amit sehogy sem tudtam róla leszedni. Az integrált áramkörök pedig hajszálvékony aranyszálakkal voltak bekötözgetve a panelre..így mire leszedtem a zselét a fele bekötés leszakadt így kuka lett az egész...Gondolom az ECU is ilyesmi felépítésű lehet, így nem igazán merek nekiállni. Pedig lehet hogy csak egy 20 Ft os termisztort kéne cserélni benne és jó lenne...
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Itt van egy esetleírás, de a lényeget hogy hogyan szedték ki a zseléből a panelt azt pont nem írják le...
Bővebben: Link
Azért egy Astra ECU kicsit máshogy néz ki belülről, ezt házilag javítani szinte lehetetlen. (ingen csak nagy szakértelem kell még a legegyszerűbb hibához is...) Jobban jársz ha felújíttatod a régit.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
90 környékén hoztam Berlinből egy 1.6i Kadettet. Az akkori autóknak típushibája volt a koreai ECU halála. Mivel nálunk kifizethetetlen volt az alkatrész és a javításához sem értett senki, arra gondoltam az ECU előtt is volt élet. Kihajítottam belőle a Mono Jettronic egységet. A helyére esztergáltattam egy karburátor talpat amire felszereltem egy VW Transporter karburátort (az volt itthon) és a gyújtáselosztót is összekombináltam az Opelével. Gondoltam legfeljebb egy kicsit rosszabb lesz a fogyasztás, kisebb a teljesítmény. Legnagyobb meglepetésemre a fogyasztás csökkent és a teljesítmény is nőtt. Azóta meggyőződésem, hogy az autógyárak mesterségesen magas szinten tartják a fogyasztást, mert össze vannak nőve az olajbányász cégekkel. Persze ezt csak tanulságképpen írtam, és nem azért, hogy valaki kövesse a rossz példát.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
.. Az elektronikát meg a motorblokkra (fém - jó hővezető) teszik. Max 70 fokos környezeti hőmérsékletet ajánlanak zárt dobozolású elektronikához. A motorblokkban a hűtővíz kb 90 fokos - amennyiben jó a termosztát. Egy lezárva maradt termosztáttal járó motor ... máris túlmelegedik az elektronika. Persze nem az első túlmelegedés teszi tönkre. Meriva 2003 -ból, ECU cserélve.... Astra F 1998 -ból eredeti vezérléssel...
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Igen, az integráltságát tekintve a légtömegmérő is kb így nézett ki amit szétszedtem. Én is úgy érzem hogy szét se fogom szedni inkább elviszem az emberhez aki látott már ilyet közelről...
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
A termosztát tuti jó mert nem melegszik a motor 90 fok fölé, és nem is volt soha termosztát gondom. Bár tény hogy hűtő ventilátort nem hallom mostanában bekapcsolni, de ez gondolom betudható a hidegnek. De most hogy ezt említed, lehet megoldaná a problémát (ideiglenesen...) ha manuálisan bekapcsolnám és lejjebb vinné a víz/motor hőmérsékletet ha kell ha nem alapon.. De mint említettem az a problémás hőmérséklet tartomány egyre csúszik lejjebb, tehát ez sem tuti megoldás... Most már 8 - 10 fok körül is csinálja, míg tavaly mikor először kezdte, még csak a nagy melegben jött elő ez.
Egyébként a pár db tantál elkón, és a huzalozáson kívül nem is nagyon látok benne olyan alkatrészt amit cserélni lehetne...Gondolom szinte minden más cél áramkör lehet. Talán még az a háromlábú valami ott a bal felső ficakban. Kacsolási rajzot meg ne is keressen hozzá az ember amiből esetleg kiderülne mi felel a hőmérséklet kompenzálásért.. A motortól elemelni és így a melegedését kiküszöbölni gondolom nem megoldás, mert az ECU nak hő szempontjából együtt kell futni a motorral a megfelelő működés érdekében. Nem véletlenül van a blokkra ültetve mint ahogy azt már Hp41C is említette.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
A ma gyártott autókat ne hasonlítsuk már a 80-as 90-es évek autóihoz. Ezeknél már nem nagyon működik a "teszek rá egy karbit oszt jóvan" dolog.
Sziasztok!
G Astra tulajok, segítséget kérek! Opel Astra G, 1999-es, Caravan, 1,6-os, benzines modellel kapcsolatban kérdezek egy Tisztelt Tulajdonost, hogy van-e a tompított fénynek visszajelzése a műszerfalon. Mert nálam csak a műszerfal háttérvilágítása "jelzi" a tompított fény bekapcsolt állapotát. Azért is furcsállom, mert még a 30 évvel ezelőtti Skodán is volt zöld visszajelző fény a tompított fényhez, az Astrán meg nincsen? előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni,olyan problémám lenne van egy opel astra f 92 évjáratú autóm aminek az a hibája,hogy indításkor a műszerfalon nem jelez ki semmit (bezinmutató,hőfokmérő)beindul megyek vele és leáll egy kis idő múlva mivel még töltés sincs,Leállítom beindítom és újra jelez mindent.Mi lehet a probléma???Előre is köszönöm!
Nagyon szépen köszönöm a választ!
Szomorú, hogy ezen spórolt a gyártó.
Azt már én is hiányoltam, gondolkozom is rajta, hogy valahogy pótlom.
Azért elég sok gyártó autóiból hiányzik ez, nem csak Opeléknél.
Üdv!
Az én '99-es Ford Escortomban sem volt. De volt viszont több kihasználatlan visszajelző lámpa a műszerfalban, még izzó is volt bennük, csak bekötve nem voltak. ( ABS, kipörgésgátló, izzítás, stb.) Azóta a kipörgésgátló lámpája jelzi, ha helyzetjelzőt kapcsolok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |