Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   126 / 276
(#) Dr Nagyfeszültség válasza mpisti hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
A neten csak csak gyenge minőségű képet találtam, de róla lenne szó: http://www.dvs-aft.de/M/B/bilder_cfm/bilder2/00002510
A sajátomat, sajnos csak jövő hét végén tudom majd lefotózni.
(#) fongab válasza faragozoltan2 hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szia
"15V a legkisebb fesz amit jelen pillanatban mérni tudok mi lenne autó fűtőmotor "
Sajnos ha a huzal szorosan fog menni (koszos, kormos a kábel amibe megy, esetleg rozsdás, nagyon lefogja a előtóló motort.) Ebben az esetbe, az ellenáláson nagyobb áram folyik ami nagyobb feszültséget fog ejtani. Így az ellenállásodat használhatod grillezéshez, a előtolómotort meg fűtésre.
Nem értelek hogy ez a átalakítás mitől lenne olcsó?
Ha csak azt nézem hogy kell egy trafó 230V/12V diodák, kondenzátor, tranzísztor, + hűtőborda, relé, szerintem bövem negvan a 24V os motor ára. Itt a uj tranzisztor a eredeti panelról kapná a vezérlést, csak a 230V/12V átalakítás után menne a uj tranzisztorra. a relé az eredetitől kapná ismét a vezérlést, ami a motort söntőlné.
Trafó (vatera)2500Ft, tranzisztor 200....300Ft hűtőborda 1200....1500Ft, relé 500Ft összesen :4400Ft minimum. Régen vettem márt, de ennyiért, anno lehetet kapni.

üdv.
(#) faragozoltan2 válasza fongab hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szia! Valószínű a megoldás amit választok a toló csere 24V-ra,amiért a a Wel 4-3 as elektronikához ragaszkodnék az stabil,ipari.Neten olyan co elektronikát amely ehhez a 12V-os tolóműhöz jó 6000ft körül van.És az eredeti panel megégett,tehát ezt az átalakítást amiatt próbálnám,és ugye a Wel elektronikában benne van a "ponthegesztés",szakaszos üzemmód ill.gázvezérlés és nem utolsósorban ez az elektronika adott nekem. Erről fotó/124oldalon van.Természetesen az a Wel külön 42V-os trafó 42V táplál 42-24V toroid trafót És ez az elektronikát ezek mind adottak.A fűtőmotor ellenállás csak ötletelés volt,de rájöttem hülyeség mert valószínű az elektronika nem birná ki.
Köszi Üdv
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
(#) faragozoltan2 válasza mpisti hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szia! bocs de nem ablaktörlő motoros tolómű hanem egy güde/gagyi/ tolómű.Sajnos azonkívűl, 12V-os semmilyen infó nincs rajta.Nagyjából egy 12V-os akksis gép motor teljesítményű lehet.
üdv
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
(#) Lali04 válasza fongab hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szia

A panelom nem teljesen azonos azzal, amit te linkeltél, csak hasonló hozzá, egész pontosan W10 jelű.

Volt némi tervezési hiba is a panelnél, azokat kijavítottam. Már odáig eljutottam, hogy a 28V kijön a kimeneten, ami a motorra megy, és az izzó is világít, de sajnos a potméterre nem reagál, akárhova tekerem ugyanaz a feszültség jön ki.

Megcsináltam azt is amit írtál, de az ic 3. lábára tett led nem villog, de a javításnak köszönhetően ezen a lábon 4,5 volt van, míg az 1 és a 8 láb egymáshoz mérve 9,5 voltot mutat. Az 1 és a 4 láb között valamiért nem tudok feszültséget mérni, pedig már IC-t is cseréltem, ötletem sincs mi lehet a baja.
(#) mpisti válasza Lali04 hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
A 4.lábon csak akkor van feszültség,amikor a tolómotort fékezni kell. A szabályozott PWM jel a 3. lábról megy a kapcsolótranzisztorra. A led lehet hogy villog, de olyan sebességgel amit a szem nem bír követni, ugyanis a kapcsolási frekvencia több kHz kell hogy legyen. Ezt viszont a szem nem tudja követni. A kimenetre inkább egy megfelelő izzót kellene tenni, én 24V 40W-os izzót használok tesztelésre. A fordulatszabályzó jelet a potiról az a3-as ponton (IC2 2;6 lábra)lehet ellenőrizni,igazából a teszteléshez szkóp kellene.
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Szia
Amit linkeltél rajzot azom a 555 IC2 az mozgatja a motrot, de kell hozzá a IC1 mert a pisztoj kapcsolót onnan kapja b6 és b7 Ha ezt rövidre zárod akkor RL1 relé meghúz? Ha igen akkor az első nagy valószínuségel jó ( IC1 ) A IC2 1 lábhoz a 4és a 8lábon kb.:13V megvan Ha a 4 lábon nincs meg a 13V akkor állandóan resetelve van ( nem enged a kimenetre semmit )
A nagy tranzisztorokat mérted? V23 V24 Amit én kaptam 2db javításra annak a V24 tranzisztora szállt el.
1 A RL1 meghúz e ?
2 A IC2 1lábhoz a 8 lába mekkera feszültség és a 1lábhoz a 4lábán mekkora feszültség van?
3 A V23 és V24 tranzistor jó e?
üdv.
(#) fongab válasza mpisti hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Szia
"A 4.lábon csak akkor van feszültség,amikor a tolómotort fékezni kell. "
Márt bocsánat, de akkor nincs feszültség mikor fékez a V12 diódán keresztül viszik test felé. Ha ott a feszültség, emiter és a bázis között, akkor nyit ki. A emiter pedig 28V on van ahhoz hogy nyisson a bázisnak a test felé kell menni. (a V23 ról van szó.)
Ha a 555 IC 4lábon nincs feszültség, akkor a kimeneten sincs. Vagy akkor a első IC 4 és a 8 lába mért van tápon. Az megint más kérdés, hogy kerül oda feszültség.

üdv.
(#) mpisti válasza fongab hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Köszönöm hogy kijavítottál. Úgy látszik gyorsabban öregszik az agyam mint gondolnám. Teljesen logikus amit írsz,hiszen a 4.lába az IC reset bemenete.
(#) fongab válasza mpisti hozzászólására (») Feb 3, 2014 /
 
Szia
Néha téved az ember.
üdv.
(#) johney02 hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Sziasztok!

Nekem is lenne egy Einhell BT-GW 190D típusú CO-m. És olyan problémám lenne, hogy nincs áramerősségem. Nem éget rendesen a legnagyobb álláson sem. Csak pöttyökbe olvasztja meg a huzalt, de nem égeti rá az anyagra. Valaki találkozott ilyen problémával? Vagy tudja pontosan mi a hiba, illetve hogy házilag meg lehet csinálni? ( Gondolok én arra, hogy remélem nem kell panelt cserélni rajt. ) Köszönöm előre is.
(#) mpisti válasza johney02 hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Ez nem panelhiba. A panel a főáramkörbe csak annyit szól bele,hogy a panelen van a hálózati áramot a főtrafóra kapcsoló relé. Valószínűleg az egyenirányítód szállt el, de lehet fojtózárlat is.
(#) schwab hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
sziasztok segitséget kérnék weldi minimig hegesztön kiolvad az 1a biztositék mi lehet a baj
(#) leono hozzászólása Feb 17, 2014 /
 
Üdvözlet minden fórumozónak.
Mostanában ritkábban van lehetőségem a "hobbielektronika" oldalait meglátogatni, de most nagyon megszorultam információ hiány miatt.
Van egy muzeális értékű hegesztő trafó, sajnos szétszedett állapotban, amelynek a belső lelkivilága érdekelne. Tekercselési mód, menetszám, stb.
Az adatlapján a következő olvasható:
ERŐÁTVITELI ÉS VILÁGÍTÁSI R.T.
BUDAPEST
MA5 tip.
110-380V / 250A

Mivel vasmag mozgatásával szabályozott, ezért a primer leágazások gondolom a 110-380V közötti táplás miatt vannak. A 380-as táplálás feltételezésem szerint csak két fázis közé kapcsolást jelent.
Ami a másik talány, hogy a szekunder tekercshez csatlakozik egy párhuzamosított tekercsrész, amit nem tudom mi célt szolgál. Úgy néz ki, mintha dupla keresztmetszettel de a primér tekercs alá van tekerve, és a különálló szekunderrel az egyik vége össze van kötve.
Előre is köszönöm ha valakinek van erről a hegesztőről valami használható adata.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
(#) Lali04 válasza fongab hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Sziasztok. végre megint volt időm foglalkozni a kapcsolással. Javítgattam, de még mindig valami nem tökéletes rajta. A relém meghúz, és a 3. lábra forrasztott led fényereje is szépen változtatható a potival, de a valamiért nem működik, mert a kimeneten nem villan fel az izzó, és a 4. lábon sem tudok feszültséget mérni. Ahogy írtad a 3. lábon sincs így feszültség, így resetelve van, mi lehet ennek az oka? Az befolyásolhatja, hogy BC449 helyett BC639-et használtam, vagy valami más lehet a hiba oka. Segítségeteket előre is köszönöm: Lali
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Szia
" A relém meghúz, és a 3. lábra forrasztott led fényereje is szépen változtatható a potival"
Most melyik IC? At 1 vagy a2 ről beszélünk?
Ha a IC2, akkor az nem is fog a kimenet addig megszólalni, amig a 4 láb testten van. Akkor viszont, nem értem, a LED fényerő változást. Vagy az a IC1 volt?
A BC 449 helyett BC639 használni: A 449 az feszültségbe többet túd, viszont a 639 áramba jóbb. Ha két év üzem idő alatt egyszer se kell cserélni akkor nagyon jó kis tranzisztor oda a BC639 es. De azt mondom, hogy első lépésbe, müködni kell, azzal is.

Egy mérés lehetséges a V20 emiter/collektor között? Én kb.:20......28V között számítanék,
ha a relé, meg van húzva. Ha el van engedve, a relé, akkor 0,8....1,2V nak kell lenni.
A BC449 miért cserélted? Nézted a V23 tranzisztor? (nem tudom elolvasni, a típus számot ) Jó, nem jó? A b9 és a b8 közé egy 36Vos 1...2Wos izzót. Ha, a relé meg van húzva, akkor nem szabad világítania, illetve, ha el van engedve, teljes fényerőnek kell, lenni.

üdv.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
(#) zosza18 hozzászólása Feb 22, 2014 /
 
Üdv! Viszék 350 C-hez keresnék valami kapcsolási rajzot vagy bekötési rajzot. A probléma annyi, hogy a nagy trafó ami az áramot adja, annak a 3 kivezetése a levegőben lóg, mert egy okos szétszedte. Az a 3 kivezetés be volt kötve valahogy, hogy ment 380Vról. Most 230asra kellene bekötni, (eredeti állapot) de nem tudom hova kellene kötni, vagy egyáltalán mire.
(#) Lali04 válasza fongab hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Hello

A BC449 helyett azért tettem BC639 et mert csak ilyet kaptam a boltban. A V20 emittere és kollektora között ha a relé nincs meghúzva 1,3V ot mérek, de ha a relé meghúz, akkor sem változik, nem lesz meg a 20...28 V mit ahogy írtad. A v23-asom BDV64.
A V20 nem nyit ki és az lehet a baja, de miért nemnyit?
Lali
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Szia
A V23 BDV64 tranzisztort mérted? Emiter/bázis diódára lennék kiváncsi. Ha teheted, szedd ki. Szerintem, nem ő fog vissza kerülni. De ez csak tipp, jelen esetbe. Amit írtam b8 és a b9 re izzó. Azt nézted? Ha kiszeded, a V23 akkor ne nézd meg, a izzóval.
Ha kiszeded a tranzisztort, nézd meg a panelt tranzisztor nélkül. Menni kell neki, mert ez a tranzisztor a motor rövidre zárásáért van ott. ( hirtelen álljon meg )
Ha a tranzisztor nem jó, akkor a V20 is ellenőrizni kellene, ismét.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
(#) Lali04 válasza fongab hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Hello! Köszi a segítséget de még mindig nem jöttem rá mi a baj, megnéztem amit írtál, de nem az a baj. Nem tudom mi lehet a gond, de lehet feladom az építést, és inkább veszek egy panelt. Valamelyikőtöknek nincs esetleg egy eladó? Lali
(#) Baxi hozzászólása Feb 26, 2014 /
 
Hi Mesterek!
Egy olyan kérdésem lenne hogy az mennyire járható út hogy a jelenlegi güdge (praktikeres) gépből kivenném a mostani trafót s helyére raknék egy inverteres hegesztőt?
A huzal adagoló elektronika helyet pedig kapna egy sima PWM-es motorszabályzást?
A projekt azért lenne mert a trafó szekundere megéget.
(#) nyekk válasza Baxi hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Ha a beépítendö inverter is co ban volt, minden továbi nélkül láss neki
(#) Baxi válasza nyekk hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Hi
Nem sima ív hegesztőre gondoltam ,amit használtan/újonnan le lehet vadászni a neten ~30 pénz körül.
Egyébként mi a különbség a CO -os inverter és a az "pálcás" inverter közt?
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
(#) kissadam válasza Baxi hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
Dióhéjban: CO-nak lapos ívkarakterisztikája van, bevont elektródásnak (pálcás, MMA) eső jellegű karakterisztikája van. Tehát üresjárási feszültség bevontnál nagy, Ívfeszültség (ívfogás után) alacsonyabb. Co-nál az üresjárási nagyjából megegyezik az ívfeszel (néhány voltos esés van).
(#) buburobi válasza Baxi hozzászólására (») Feb 26, 2014 /
 
A MIG/MAG (CO) feszültségtartó, a WIG/TIG/AWI/MMA (pálcás) áramtartó. Az inverter gondolata már nekem is megfordult a fejemben.
(#) fongab válasza Lali04 hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Szia
"megnéztem amit írtál, de nem az a baj. "
Sajnálom de igy én se tudok tovább menni, ha nem tudom, hogy mi volt a panel válasza, mire.

Ha veszel ujjat, ezt ne dobd ki. Hátha egyszer még neki, futsz.

üdv.
(#) Baxi válasza buburobi hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Mh ok , van egy inverterem majd kíváncsiságból ráaggatom a dióda elé s megnézem mit csinál, csak a huzal adagolást kell majd átalakítani addig.
Köszönöm a válaszokat!
(#) Phile80 válasza Baxi hozzászólására (») Feb 27, 2014 /
 
Olvasd végig a topicot. Volt ez már téma többször is. Le vagyon írva minden itt.
(#) buburobi válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 2, 2014 /
 
Szia!
Szeretnék egy nagyáramú kapcsolóüzemű tápegységet építeni hegesztésre, de nem áram, hanem feszültségmódban kellene üzemelnie, mivel nem elektródázni, hanem co-zni szeretnék róla. Szóval nem áramtartó hanem feszültségtartó áramforrás kell. Eredetileg tl494-el és 6db irg4pc40f-el képzeltem el a dolgot. Ez a flyback táp alkalmas lenne rá? Vagy inkább maradjak a 494-nél?
(#) buburobi válasza buburobi hozzászólására (») Márc 2, 2014 /
 
Köszi az áthelyezést, de nem a hegesztőgép, hanem a kapcsolóüzemű áramforrás építéséről szerettem volna konzultálni.....
Következő: »»   126 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem