Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
A neten csak csak gyenge minőségű képet találtam, de róla lenne szó: http://www.dvs-aft.de/M/B/bilder_cfm/bilder2/00002510
A sajátomat, sajnos csak jövő hét végén tudom majd lefotózni.
Szia
"15V a legkisebb fesz amit jelen pillanatban mérni tudok mi lenne autó fűtőmotor " Sajnos ha a huzal szorosan fog menni (koszos, kormos a kábel amibe megy, esetleg rozsdás, nagyon lefogja a előtóló motort.) Ebben az esetbe, az ellenáláson nagyobb áram folyik ami nagyobb feszültséget fog ejtani. Így az ellenállásodat használhatod grillezéshez, a előtolómotort meg fűtésre. Nem értelek hogy ez a átalakítás mitől lenne olcsó? Ha csak azt nézem hogy kell egy trafó 230V/12V diodák, kondenzátor, tranzísztor, + hűtőborda, relé, szerintem bövem negvan a 24V os motor ára. Itt a uj tranzisztor a eredeti panelról kapná a vezérlést, csak a 230V/12V átalakítás után menne a uj tranzisztorra. a relé az eredetitől kapná ismét a vezérlést, ami a motort söntőlné. Trafó (vatera)2500Ft, tranzisztor 200....300Ft hűtőborda 1200....1500Ft, relé 500Ft összesen :4400Ft minimum. Régen vettem márt, de ennyiért, anno lehetet kapni. üdv.
Szia! Valószínű a megoldás amit választok a toló csere 24V-ra,amiért a a Wel 4-3 as elektronikához ragaszkodnék az stabil,ipari.Neten olyan co elektronikát amely ehhez a 12V-os tolóműhöz jó 6000ft körül van.És az eredeti panel megégett,tehát ezt az átalakítást amiatt próbálnám,és ugye a Wel elektronikában benne van a "ponthegesztés",szakaszos üzemmód ill.gázvezérlés és nem utolsósorban ez az elektronika adott nekem. Erről fotó/124oldalon van.Természetesen az a Wel külön 42V-os trafó 42V táplál 42-24V toroid trafót És ez az elektronikát ezek mind adottak.A fűtőmotor ellenállás csak ötletelés volt,de rájöttem hülyeség mert valószínű az elektronika nem birná ki.
Köszi Üdv A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
Szia! bocs de nem ablaktörlő motoros tolómű hanem egy güde/gagyi/ tolómű.Sajnos azonkívűl, 12V-os semmilyen infó nincs rajta.Nagyjából egy 12V-os akksis gép motor teljesítményű lehet.
üdv A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
Szia
A panelom nem teljesen azonos azzal, amit te linkeltél, csak hasonló hozzá, egész pontosan W10 jelű. Volt némi tervezési hiba is a panelnél, azokat kijavítottam. Már odáig eljutottam, hogy a 28V kijön a kimeneten, ami a motorra megy, és az izzó is világít, de sajnos a potméterre nem reagál, akárhova tekerem ugyanaz a feszültség jön ki. Megcsináltam azt is amit írtál, de az ic 3. lábára tett led nem villog, de a javításnak köszönhetően ezen a lábon 4,5 volt van, míg az 1 és a 8 láb egymáshoz mérve 9,5 voltot mutat. Az 1 és a 4 láb között valamiért nem tudok feszültséget mérni, pedig már IC-t is cseréltem, ötletem sincs mi lehet a baja.
A 4.lábon csak akkor van feszültség,amikor a tolómotort fékezni kell. A szabályozott PWM jel a 3. lábról megy a kapcsolótranzisztorra. A led lehet hogy villog, de olyan sebességgel amit a szem nem bír követni, ugyanis a kapcsolási frekvencia több kHz kell hogy legyen. Ezt viszont a szem nem tudja követni. A kimenetre inkább egy megfelelő izzót kellene tenni, én 24V 40W-os izzót használok tesztelésre. A fordulatszabályzó jelet a potiról az a3-as ponton (IC2 2;6 lábra)lehet ellenőrizni,igazából a teszteléshez szkóp kellene.
Szia
Amit linkeltél rajzot azom a 555 IC2 az mozgatja a motrot, de kell hozzá a IC1 mert a pisztoj kapcsolót onnan kapja b6 és b7 Ha ezt rövidre zárod akkor RL1 relé meghúz? Ha igen akkor az első nagy valószínuségel jó ( IC1 ) A IC2 1 lábhoz a 4és a 8lábon kb.:13V megvan Ha a 4 lábon nincs meg a 13V akkor állandóan resetelve van ( nem enged a kimenetre semmit ) A nagy tranzisztorokat mérted? V23 V24 Amit én kaptam 2db javításra annak a V24 tranzisztora szállt el. 1 A RL1 meghúz e ? 2 A IC2 1lábhoz a 8 lába mekkera feszültség és a 1lábhoz a 4lábán mekkora feszültség van? 3 A V23 és V24 tranzistor jó e? üdv.
Szia
"A 4.lábon csak akkor van feszültség,amikor a tolómotort fékezni kell. " Márt bocsánat, de akkor nincs feszültség mikor fékez a V12 diódán keresztül viszik test felé. Ha ott a feszültség, emiter és a bázis között, akkor nyit ki. A emiter pedig 28V on van ahhoz hogy nyisson a bázisnak a test felé kell menni. (a V23 ról van szó.) Ha a 555 IC 4lábon nincs feszültség, akkor a kimeneten sincs. Vagy akkor a első IC 4 és a 8 lába mért van tápon. Az megint más kérdés, hogy kerül oda feszültség. üdv.
Köszönöm hogy kijavítottál. Úgy látszik gyorsabban öregszik az agyam mint gondolnám. Teljesen logikus amit írsz,hiszen a 4.lába az IC reset bemenete.
Sziasztok!
Nekem is lenne egy Einhell BT-GW 190D típusú CO-m. És olyan problémám lenne, hogy nincs áramerősségem. Nem éget rendesen a legnagyobb álláson sem. Csak pöttyökbe olvasztja meg a huzalt, de nem égeti rá az anyagra. Valaki találkozott ilyen problémával? Vagy tudja pontosan mi a hiba, illetve hogy házilag meg lehet csinálni? ( Gondolok én arra, hogy remélem nem kell panelt cserélni rajt. ) Köszönöm előre is.
Ez nem panelhiba. A panel a főáramkörbe csak annyit szól bele,hogy a panelen van a hálózati áramot a főtrafóra kapcsoló relé. Valószínűleg az egyenirányítód szállt el, de lehet fojtózárlat is.
sziasztok segitséget kérnék weldi minimig hegesztön kiolvad az 1a biztositék mi lehet a baj
Üdvözlet minden fórumozónak.
Mostanában ritkábban van lehetőségem a "hobbielektronika" oldalait meglátogatni, de most nagyon megszorultam információ hiány miatt. Van egy muzeális értékű hegesztő trafó, sajnos szétszedett állapotban, amelynek a belső lelkivilága érdekelne. Tekercselési mód, menetszám, stb. Az adatlapján a következő olvasható: ERŐÁTVITELI ÉS VILÁGÍTÁSI R.T. BUDAPEST MA5 tip. 110-380V / 250A Mivel vasmag mozgatásával szabályozott, ezért a primer leágazások gondolom a 110-380V közötti táplás miatt vannak. A 380-as táplálás feltételezésem szerint csak két fázis közé kapcsolást jelent. Ami a másik talány, hogy a szekunder tekercshez csatlakozik egy párhuzamosított tekercsrész, amit nem tudom mi célt szolgál. Úgy néz ki, mintha dupla keresztmetszettel de a primér tekercs alá van tekerve, és a különálló szekunderrel az egyik vége össze van kötve. Előre is köszönöm ha valakinek van erről a hegesztőről valami használható adata. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2014
Sziasztok. végre megint volt időm foglalkozni a kapcsolással. Javítgattam, de még mindig valami nem tökéletes rajta. A relém meghúz, és a 3. lábra forrasztott led fényereje is szépen változtatható a potival, de a valamiért nem működik, mert a kimeneten nem villan fel az izzó, és a 4. lábon sem tudok feszültséget mérni. Ahogy írtad a 3. lábon sincs így feszültség, így resetelve van, mi lehet ennek az oka? Az befolyásolhatja, hogy BC449 helyett BC639-et használtam, vagy valami más lehet a hiba oka. Segítségeteket előre is köszönöm: Lali
Szia
" A relém meghúz, és a 3. lábra forrasztott led fényereje is szépen változtatható a potival" Most melyik IC? At 1 vagy a2 ről beszélünk? Ha a IC2, akkor az nem is fog a kimenet addig megszólalni, amig a 4 láb testten van. Akkor viszont, nem értem, a LED fényerő változást. Vagy az a IC1 volt? A BC 449 helyett BC639 használni: A 449 az feszültségbe többet túd, viszont a 639 áramba jóbb. Ha két év üzem idő alatt egyszer se kell cserélni akkor nagyon jó kis tranzisztor oda a BC639 es. De azt mondom, hogy első lépésbe, müködni kell, azzal is. Egy mérés lehetséges a V20 emiter/collektor között? Én kb.:20......28V között számítanék, ha a relé, meg van húzva. Ha el van engedve, a relé, akkor 0,8....1,2V nak kell lenni. A BC449 miért cserélted? Nézted a V23 tranzisztor? (nem tudom elolvasni, a típus számot ) Jó, nem jó? A b9 és a b8 közé egy 36Vos 1...2Wos izzót. Ha, a relé meg van húzva, akkor nem szabad világítania, illetve, ha el van engedve, teljes fényerőnek kell, lenni. üdv. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
Üdv! Viszék 350 C-hez keresnék valami kapcsolási rajzot vagy bekötési rajzot. A probléma annyi, hogy a nagy trafó ami az áramot adja, annak a 3 kivezetése a levegőben lóg, mert egy okos szétszedte. Az a 3 kivezetés be volt kötve valahogy, hogy ment 380Vról. Most 230asra kellene bekötni, (eredeti állapot) de nem tudom hova kellene kötni, vagy egyáltalán mire.
Hello
A BC449 helyett azért tettem BC639 et mert csak ilyet kaptam a boltban. A V20 emittere és kollektora között ha a relé nincs meghúzva 1,3V ot mérek, de ha a relé meghúz, akkor sem változik, nem lesz meg a 20...28 V mit ahogy írtad. A v23-asom BDV64. A V20 nem nyit ki és az lehet a baja, de miért nemnyit? Lali
Szia
A V23 BDV64 tranzisztort mérted? Emiter/bázis diódára lennék kiváncsi. Ha teheted, szedd ki. Szerintem, nem ő fog vissza kerülni. De ez csak tipp, jelen esetbe. Amit írtam b8 és a b9 re izzó. Azt nézted? Ha kiszeded, a V23 akkor ne nézd meg, a izzóval. Ha kiszeded a tranzisztort, nézd meg a panelt tranzisztor nélkül. Menni kell neki, mert ez a tranzisztor a motor rövidre zárásáért van ott. ( hirtelen álljon meg ) Ha a tranzisztor nem jó, akkor a V20 is ellenőrizni kellene, ismét. üdv. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
Hello! Köszi a segítséget de még mindig nem jöttem rá mi a baj, megnéztem amit írtál, de nem az a baj. Nem tudom mi lehet a gond, de lehet feladom az építést, és inkább veszek egy panelt. Valamelyikőtöknek nincs esetleg egy eladó? Lali
Hi Mesterek!
Egy olyan kérdésem lenne hogy az mennyire járható út hogy a jelenlegi güdge (praktikeres) gépből kivenném a mostani trafót s helyére raknék egy inverteres hegesztőt? A huzal adagoló elektronika helyet pedig kapna egy sima PWM-es motorszabályzást? A projekt azért lenne mert a trafó szekundere megéget.
Ha a beépítendö inverter is co ban volt, minden továbi nélkül láss neki
Hi
Nem sima ív hegesztőre gondoltam ,amit használtan/újonnan le lehet vadászni a neten ~30 pénz körül. Egyébként mi a különbség a CO -os inverter és a az "pálcás" inverter közt? A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
Dióhéjban: CO-nak lapos ívkarakterisztikája van, bevont elektródásnak (pálcás, MMA) eső jellegű karakterisztikája van. Tehát üresjárási feszültség bevontnál nagy, Ívfeszültség (ívfogás után) alacsonyabb. Co-nál az üresjárási nagyjából megegyezik az ívfeszel (néhány voltos esés van).
A MIG/MAG (CO) feszültségtartó, a WIG/TIG/AWI/MMA (pálcás) áramtartó. Az inverter gondolata már nekem is megfordult a fejemben.
Szia
"megnéztem amit írtál, de nem az a baj. " Sajnálom de igy én se tudok tovább menni, ha nem tudom, hogy mi volt a panel válasza, mire. Ha veszel ujjat, ezt ne dobd ki. Hátha egyszer még neki, futsz. üdv.
Mh ok , van egy inverterem majd kíváncsiságból ráaggatom a dióda elé s megnézem mit csinál, csak a huzal adagolást kell majd átalakítani addig.
Köszönöm a válaszokat!
Olvasd végig a topicot. Volt ez már téma többször is. Le vagyon írva minden itt.
Szia!
Szeretnék egy nagyáramú kapcsolóüzemű tápegységet építeni hegesztésre, de nem áram, hanem feszültségmódban kellene üzemelnie, mivel nem elektródázni, hanem co-zni szeretnék róla. Szóval nem áramtartó hanem feszültségtartó áramforrás kell. Eredetileg tl494-el és 6db irg4pc40f-el képzeltem el a dolgot. Ez a flyback táp alkalmas lenne rá? Vagy inkább maradjak a 494-nél?
Köszi az áthelyezést, de nem a hegesztőgép, hanem a kapcsolóüzemű áramforrás építéséről szerettem volna konzultálni.....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |