Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!!!
A képen melyik az ha mutatja??? köszönettel a segitséget
A szivattyú melletti zöld-fekete kábeles.
Sziasztok!
Egy Radiant RKR25 Ekoflux kombicirkóm van. Eddig nem volt semmi baja, de az elmúlt hetekben-hónapban olyat csinál amikor zuhanyoznék, hogy kicsit felmelegíti a vizet langyosra, majd visszavált hidegre és ezt váltogatja kb 7 másodpercenként. Nem melegíti fel a vizet kellő hőmérsékletre. A kijelzőn is kb. 5-6 fok ingadozást csinál fel-le váltakozva. Jellemzően akkor teszi, amikor épp fűtést végzett és közben zuhanyoznék. Hibaüzenet nincs. Mi lehet a probléma?
Nem tud átváltani a váltószelep. Hallod hogy kattan?
Amolyan halk kattogást hallok utána, mintha egy relé kapcsolgatná magát. Ilyenre gondolsz?
Akkor nem váltószelep. Van a csöveken 2db. NTC. egyik a fütés,másik a melegvíz. Fogj egy multimétert,és nézd meg 25fokon mekkora az ellenállások értéke. Kb. 9Kohm-nak kell lennie.
De egyuttal nézd át a vezetékeket,amik az égötér mellett mennek (f)el, nincsenek-e megégve, vagy megolvadva.
Üdv mindenkinek!
BAXI ECO 240i kombikazánom van, kb két éve volt már vele probléma, akkor itteni segítséggel sikerült orvosolni. Most megint hozzátok fordulnék, mert megint kezdi megemelni a vérnyomást fürdés közben, a probléma a következő: megnyitom a csapot (termosztátos) kb 36-37°c re van állítva kapcsol a kazán el kezd jönni a meleg víz, majd mikor már kezdene jólesni a meleg, fokozatosan kihűl, majd pár másodperc fagyasztás után újra melegedni kezd, és ezt ismételgeti, aztán általában, de nem mindig, 5-6-8 ilyen után beáll és utána nem szívat. A radiátor és a csapvíz hőfokát külön lehet rajta állítani, mindegyik 50-60°c környékére van állítva. Néztem azt is, hogy nem megyen -e a meleg víz a radiátorok felé, amikor a csap ki van nyitva, de hideg a fűtés ág (régen ez volt a baja), azt még észre vettem, hogy ki-ki kapcsol amikor nyitva van a vízcsap, de automatikusan újra indul, tehát gondolom ez normális. Vagy nem? A segítséget előre is köszönöm!
A dolog egyszerű!
A termosztátos szeleped időközben eléri a beállított értéket s nem enged át több melegvízet ill. szűkíti a keresztmetszetét, közben a kazán vissza szabályoz ill. teljesen leáll! Javaslatom: állítsd max. értékre a szelepet, majd a kazánon állíts olyan hőmérsékletet, amelyben lehet zuhanyozni. Ilyenkor a kazán 40-100% között fog modulálni(gáznyomást változtat).
Köszi a választ, és a segítséget!
Rápróbálok! Idézet: „A termosztátos szeleped időközben eléri a beállított értéket s nem enged át több melegvízet” Nekem azt monda régebben egy hőerőgépész, hogy a termosztátos csaptelep csak melegvíz tárolós rendszereknél működik korrekten. Ahol van alsó átfolyási határ (mint itt is), megborul az egész, és előjön a leírt jelenség. Ha nem modulációs a kazán, akkor főleg.
Még nem próbáltam a toro által leírtakat, majd este.
Viszont kb 6 éve azért vettem ilyen termosztátos csapot mert döntögetős csap volt fent régen és ugyan ez volt a jelenség, csak az még drasztikusabb volt mert mikor hűlni kezdett oda tekertem neki, hogy meleg legyen, aztán meg levitte a bőrt a hátamról. Aztán jól működött a termosztátossal, csak már nem lehetett elzárni rendesen és le lett cserélve egy újra, pár hónapja, csak nem tudom, hogy azóta kezdődött -e a probléma. Remélem este meg sikerül oldani, a toro leírása szerint.
Tökéletesen igazad van, Gombszem!
Az átfolyós kombi és a termosztátos csaptelep nem "bírja" egymást! Ha van rá hely és pénz, akkor megoldás lehet egy rétegtárolós tartály beépítése. Vagy félmegoldásként egy kisebb villanybojler sorbakötése a kombikazán után. Pufferként....
Olvasva fejtegetésed és eset leírásod, lehet, hogy a vízkő miatt kicsit megszűkült a keresztmetszete.
Igen, azért írtam, hogy amikor kezd vissza venni a hőfokból, s ezt a kazánnak ezt nem mondja senki és vissza szabályoz vagy kikapcsol.
Szervíz írta, hogy tárolónál ez lehet jó megoldás. A moduláló kazán és a hőfokszabályzós csaptelep nem alkot egy csapatot!
A villanybojler is csak fél megoldás, mert amíg fel nem telik melegvízzel "csak" töltődik a kád hidegvízzel.
A kombikazán után sorbakötött villanybojlert csak egyszer, induláskor kell melegvízzel feltölteni!
Ha a bojler elektromos fűtőszála be van kapcsolva, akkor az tökéletesen "kisimítja" az esetleges hőfokingadozást. Ilyenkor természetesen van áramfogyasztás, talán 10-15 % megy villanyról, a többi vízmelegítés gázzal történik. De láttam olyan megoldást a gyakorlatban, ahol a villanybojler elektromosan be sem volt kötve, egy CIAO töltötte a bojlert. A tulajdonos sok éve használja így, tökéletesen meg van elégedve vele. Sőt, csodálkozva kérdezte, hogy mi a ráknak kéne elektromosan bekötnie! De mégegyszer, az igazán jó megoldás a kombikazánt puffertartályra kötni rétegtárolósként, szivattyúval, termosztáttal. Elképesztő melegvízmennyiséget tud megtermelni. Tízszobás panzió melegvize megy egy 28 Kw-os kazánról, talán 200 literes tartállyal, és sosem volt panasz a melegvízre. Vagy kollegának működik évek óta egy máshonnan kidobott Fég állóbojler rétegtárolóként, amit kondenz kombikazán tölt kifogástalanul.
1. Erre próbáltam az előbb kitérni!
2. A rétegtárolóhoz viszont kell egy szivattyú is a hőn tartáshoz! A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
...mea culpa, látom.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
Üdv mindenkinek!
Feltekertem a csapot max hőfokra, de sajnos mindegy hova állítottam a hőfokot a kazánon, mert még rosszabb lett. Aztán kipróbáltam a mosdókagyló csapját, ami hagyományos döntögetős, max melegre tettem, és hagytam, folyni a vizet, a helyzet ugyan az. Néztem közben a kazán hőfokmérőjét, még ha maxra tettem is rajta a víz hőfokát, akkor sem megy 50-60°c nál feljebb, és aztán kikapcsol, majd 40°c körül vissza, persze addigra már hideg a kazánból kilépő vízcső. Tehát mindegy mennyire nyitom ki a csapot amint eléri a kazán hőfoka a kb 60°c-ot lekapcsol, és 40°c ig nem indul újra, független attól, hogy hova állítom rajta a meleg víz hőfokát. Szóval elkelne a segítség!
Szia! Feltehetően a hidroblokkon lévő, barna, fekete, kék vezetékes mikrokapcsoló nem kapcsol át HMV készítésre és lemodulál a fűtés felé a kazán. A kapcsolót próbáld meg segíteni kézzel a kapcsolás irányába (a rudazat kifelé tolódik ilyenkor) hátha a rúd szorul és nem tudja átkapcsolni a kapcsolót meleg víz készítésre. A fekete (közös) és barna zár a kékhez pedig nyitnia kell.
Szia! régen volt ilyen baja, a rúd mögött lévő membrán szakadt volt, és szorult a rúd is, de most ki jön rendesen, rámérek a mikrokapcsolóra, hát ha az a baja.
Majd jelzek, addig is köszi!
Ha kattan a kapcsoló az még nem jelenti azt, hogy zár is a kontaktusa, tehát jó ha rámérsz, mert be lehet égve az érintkezője.
Igazad van toro! Ez olyan mint átfolyós cirkónál a lecsökkentett zuhanyrózsa esete. A fenének kell flancolni termosztátos cuccokkal ha nincs mögötte ésszerü tervezés?!
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
Sziasztok!
Radiant (Elite RBC 24) típusú kombi cirkónk van, amit két hete javíttattunk meg, mert nem akart a láng begyulladni, vagy ha épp sikerült neki, akkor hatalmas "robbanással"...akkor kitisztították. Ma ismét előjött a probléma, hallani lehetett ahogy próbálja begyújtani a lángot, de nem sikerült - és mivel már éreztem a gáz szagot, inkább lekapcsoltam. Nincs ebben a készülékben valami biztonsági funkció, hogy kikapcsolja magát, ha nem tud begyújtani? Hívtuk a szerelőt, de hétvégén nem tud jönni, mennyire biztonságos így működtetni pl. amíg alszunk? Köszönöm a segítséget!
Kedves merciabc!
Szó sincs flancolásról, vagy ilyesmi, csak mivel a régi hagyományossal állandóan ki kellett ugrálni a zuhany alól, mert vagy jéghideg vagy tűzforró lett a víz, ezért vettem egy termosztátos csapot 8000Ft-ért, amivel tökéletesen működött is a dolog, mind ezidáig (kb 5 évig). De ha elolvasod azt amit leírtam, benne van, hogy a hagyományos mosdókagyló csapteleppel is ugyan az a problémám, jelenleg! Szóval nem biztos, hogy a termosztátos a ludas! De ez csak az én magánvéleményem. Azért próbálok itt segítséget kérni mert nem vagyok teljesen H.. ezekhez a dolgokhoz, de mivel nincs napi kapcsolatom a kombikazánok vezérlésével, ezért kikérem nálam ezerszer tapasztaltabb szakik véleményét, mert már máskor is tudtak segíteni, amiért örök hála! A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
Szerintem segítettem,csak olvass a sorok között. A többiek is erre akartak rávezetni.
A második kommentben benne van a megoldás. Vízköves lett a rendszer, és már nem olyan átméröben halad át a kívánt vízhozam. Ezt a takarítás megoldja, de hogy egy termosztátos csap jól müködjön(ne kelljen akkora höingadozást szabályoznia), egy tárolót kellene a renszerbe iktatni, hogy kisímuljon a höingadozás. Mellesleg takarékosabb is.
Sziasztok!
Junkers euroline kazánom 2 éve átesett egy panelcserén... Eddig jól is működött, de most arra lettem figyelmes, hogy a külső burkolat elszíneződött. Levettem és elég ijesztő látvány fogadott. Sokkal nagyobb lánggal ég mint kéne és ( nem értek hozzá így elég nehéz megfogalmazni ) nem csak az "égéstérben" ég hanem kilép onnan. Már bekapcsolni sem merem. Mi lehet a gond van ötletet valakinek? Nagyon fájdalmas lesz a pénztárcámnak vajon? Van esetleg valami amit megtudok nézni ( csinálni ) addig amíg szerelőt tudok hívni? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv : Jasper |
Bejelentkezés
Hirdetés |