Fórum témák
» Több friss téma |
Szia csak annyit hogy a furás aksisgéppel ugy oldhato meg, egy gumipokkal felfüggeszted a gézet ugy hogy a panelhoz már csak oda kelljen huzni és akkor könnyebb.
Szia!
Itt a HeStore -ban is meg itt is elfogadható áron van panelfúró. Fényes hírdetési újsággal is lehet panelt vasalni - nem próbáltam. Műnyomó papír a pl. a Panton -ban lehet kapni. A hőfok toner és papírfüggő - kell egy kicsit kísérletezni. Marratáshoz sósav és hidrogénperoxid az Azúr vegyszerboltból.
Szia.
Ma megpróbáltam a vasalást de nem sikerült az áramkör egyik fele nem ragadt át a panelra. Azt nem lehet úgy megoldani , hogy kimarod nekem és elküldöd postán? A költségeket természetesen állnám.
Szia!
Ne add fel ilyen könnyen! Végy egy megfelelő méretű panelt. Alaposan csiszold meg finom csiszolópapírral, mosd le melegvízzel, DOSIA súrolóval, melegvízzel, aztán 70% -os alkohollal. Innentől ne fogd meg kézzel a réz felületet. A vasaló fülébe dugj egy lécet és talppal felfelé rögzítsd az asztalhoz. Kapcsold be a vasalót kb. 2 pont állásra, hagyd melegedni. Nyomtasd ki a tervet - forraszási oldal tükrözve. A nyomatot tonerral lefelé helyezd rá a panelre, melegítsd fel (5 - 10 perc minimum). A4 -es papírt annyiszor hajtsd félbe, ahányszor tudod. Ennek a hajtogatott papírnak a hajtott élével dörzsöld át a mintát addíg, amíg szinte dombornyomat lesz látható a papíron. A papír nem mozduljon el a panelen, minden pontot jól dörzsölj át, fordítgasd a panelt. Akkor jó, ha a festék áttapad, de nem terül szét. Vedd le a panelt a papírral együtt a vasalóról és tedd be egy edénybe ázni. Dörzsölgesd a papírt, a sűrűbb helyekről fogkefével lehet leszedni a papírmaradékot. Ha nem sikerül, viszza a súrolóhoz, változtass hőfokot. A 4. vagy 5. próba már sikeres lesz... Én sem vagyok még profi ... A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Sziasztok!
készítettem egy órát de egy kis gond van vele a kisméretű kijelzőn a másodpercek rendben mennek de a 4.db nagy kijelzőn össze vissza írja ki az időt.Egy kis segítség kellene hogy kiderítsem a hiba okát felrakok minden dokumentációt ami esetleg szükséges lehet,segítségeteket előre is köszönöm. Üdv:Jóco
Sziasztok! Segitségre lenne szükségem.
Készitettem egy órát. Pic 16F873 és PCF8583 I2C kommunikációval mükszik az egész. A kommunikáció rendben dolgozik, tudom olvasni és irni a 8583-at. Az a a baj az egésszel, hogy sehogy sem tudom pontosra hangolni a belső órát, ugyanis 4-5 perc elteltével már 10-15 másodpercet siet. Probáltam már kvarcot is cserélni (32,768Khz, 20ppm-es), de semmi. A trimmer kondit probáltam 3Pf-tól egészen 40Pf-ig, de sehogy nem akar összeálni a dolog, állandóan siet az óra. Van valakinek ötlete vagy esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Azt vettem észre hogy minnél nagyobb a kapacitás annál nagyobb a pontosság eltérése is, vagyis nagyobb mértékben siet. Előre is köszönöm a válaszokat.
Kiegésziteném a dolgot.
2pf-tól 35pf-ig 2-3pf lépésekben teszteltem a kapcsolást. A legnagyobb pontosságot 15 pf-al értem el. 1 perc alatt 1 másodpercet siettet az óra. Érdekes dolog hogy soha nem sikerült késést elérnem, és igazábol nem tudom hogy miért nem. Remélem valaki tud segiteni a dologban. Üdv
A kerdes az , hogy hasznalsz IT-t vagy random olvasod a RTC-t. Ajanlatos 1 sec IT-t beallitani, es csak akkor olvasni. Masik kerdes, hogy a HW rendes panelos, vagy probapanel, mert a szort kapacitasok igen erdekes szivatast tudnak csialni.
Ha az IT alatt interrupt értendő, akkor a válaszom nem. Ha 1 sec interruptok alapján dolgozna az olvasás, akkor nem látom értelmét a pcf8583-nak. Akkor már inkább kihasználom a PIC belső timer-át és a Pic-be leprogramozom az egész óra ciklust. Ezt már megcsináltam évekkel ezelőtt, de pontatlannak biyonyult. Napota 3-4 sec eltérés volt (késett vagy sietett). Ezt probáltam kiküszöbülni a 8583-al, de lassan feladom.
Probapanelon raktam össze az egész kapcsolást. Gondolod hogy ezen kellenne változtatni? Üdv
Más is panaszkodott erre az RTC-re. Kering olyan mendemonda, miszerint a forrasztás miatt halódik. Szerintem dobd ki és válassz valami modern típust, ami beépített oszcillátoros és hő kompenzált. Pl.: DS3232...3234.
Kapcsolási rajzot mellékelj ha van.
Az órát mihez kalibrálod? Interruptban ajánlanám használni a 8583-at, mert a fő programodban lévő egyéb funkciók futási ideje okozhat hibát a pontosságban. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2014
Kapcsolási rajzot később mellékelem (sajnos nincs nálam).
A kalibrálást egy minőségi Casio orával végzem. Tehát amikor egészet mutata a Pic-es óra, megnézem a Casion mennyi van és pár perc elmultával összehasonlitom őket. Nem mondom hogy preciz megoldás, de a kezdeti célnak megfelel. Az interuptos megoldást nem igazán értem. Tehát generáljak 1 sec megszakitási rutint és azon belül végezzem a I2C olvasást a pcf-ből? Véleményem szerint ha a PCF (nem pontos-siet) akkor is rossz értéket fogok kiolvasni, mivel elméletileg a PIC müködése nem volna szabad hogy befolyásolja a PCF pontosságát, ez alatt azt értem hogy a PCF önnáloan dolgozik számol, léptet. Vagy ezalatt azt értitek hogy a sürü olvasások amik nem 1 sec sürüsségel történnek, lassithatják a pcf müködését? Habár megjegyzem nem hogy lassaban müködne hanem állandoan siet az óra. Hól lehet kapni DS3232 vagy 3234 és milyen áron van?
Egyetlen előnye van a PCF8583 -nak, a benne levő 240 byte CMOS RAM. Ha kevesebb is elég, akkor számos Dallas, Microchip stb RTC használható helyette... MCP794x, MCP7941x I2C -s RTC belső kalibrálási lehetőséggel. Az áruk is leviselhető, de a korai verziójukban egy kellemetlen bug van...
A pcf8583 timerjet beprogramozod 1 sec-re, engedelyezed az IT labat (alapallapot reset utan), majd a PIC RB0-ra rakotod. Kulso, vagy belso felhuzoellenallas szukseges. Az IT rutinban beolvasod a RTC-t. Ugy sincs ertelme tobbszor olvasni, mert csak masodpercenkent van uj info.
A PCF8583 -ban van tized és századmásodperc regiszter is.
Nagyon szépen köszönöm az eddigi hozzászolásokat, és a segitséget.
Idézet: „A pcf8583 timerjet beprogramozod 1 sec-re, engedelyezed az IT labat (alapallapot reset utan), majd a PIC RB0-ra rakotod. Kulso, vagy belso felhuzoellenallas szukseges. Az IT rutinban beolvasod a RTC-t. Ugy sincs ertelme tobbszor olvasni, mert csak masodpercenkent van uj info.” Tetszik a megoldás. Megnzéztem a PCF8583 adatlapját. Gondolom a pcf timer-ét (előosztoját) I2C keresztül állitom be, mondjuk a bekapcsolás után, amikor a PIC is inicializálodik! Már csak az nem világos, hogy a pcf melyik regiszterét kell módositanom, vagy esetleg többet is, azt figyelembe véve hogy az oszcilátorom 32,768KHz Idézet: A 14. oldalon a reset allapotbol. Tehat nem kell programozni semmit, csak bekapcsolni. A 12. oldalon lathato az IT lab kezelese. „A 1 Hz square wave with 50 % duty cycle appears at the interrupt output pin (starts HIGH)”
Van, de gondoltam hogy a kollega egy sima orat csinal, nem egy precizios stoppert.
Idézet: „A 1 Hz square wave with 50 % duty cycle appears at the interrupt output pin (starts HIGH)” Tehát ha jól értem: Nem kell a pcf-ben egyik regisztert sem modositanom az alapértelmezettöl. Csak az INT kivezetést rákötöm az RB0-ra (elméletileg ugye másodpercenként magas jel lenne???), a PIC megszakitási rutinjában elvégzem a I2C olvasást, és ennyi!? A trimmer kodi ebben az esetben is kell, vagy elhagyható a kapcsolásbol? Előre is köszönöm a választ.
Nem lehet közvetlen rákötni egy 32 768 Hz-es kvarcot mindenféle kondi nélkül (nem néztem át az adatlapot)? Az RTC belső órája pontos, te pedig tetszőleges időközönként megkérdezed tőle az időt. Én DS1307 -tel csináltam órát, az havonta 5-6 másodpercet siet.
A PIC elvileg másodpercenként kérdezi le az időt (TMR2). A legrosszabb esetben 58 másodperc után 00 következik akkor, ha a lekérési időcsúszások meghaladják az egy másodpercet. Az ugrás után ismét elkezdenek összeadódni a hibák, miközben az RTC belső órája továbbra is jól jár.
Termeszetesen a RTC HW marad az eredetiben, viszont a programod annyiban modosul, hogy az INT rutinban olvasod ki a RTC tartalmat.
Ma délután leprogramozom, és kiprobálom amit javasoltál.
Nem gondolom hogy pontossab lesz az órám, mert nem látok nagy külömbséget hogy másodpercenként cak egyszer olvasom ki az időt a pcf-ből, vagy másodpercenként akár többször is, mert véleményem szerint ez nem volna szabad hogy befolyásolja a pcf pontosságát. Ha siet az órám, mind két megoldásnál hibás időt(nem pontos időt) fod adni. Egy probát azért megér, mielőtt a kukába hajitom a PCF-et.
Megszakitásos módszerrel is ugyanaz a helyzet. Siet az óra.
Feladom!!!! Megy a kukába a PCF8583! Had ne mondjam mi a véleményem róla. Köszönöm a hozzászolásokat. Üdv
Ez lesz a sírkövemre vésve: "Én megmondtam!"
Megprobálom DS1307-el, hátha nagyobb sikerrel járok.
Ez szerepel a karakterisztikák között: DS1307+ 0°C to +70°C 5.0 8 PDIP (300 mils) DS1307 DS1307N+ -40°C to +85°C 5.0 8 PDIP (300 mils) DS1307N DS1307Z+ 0°C to +70°C 5.0 8 SO (150 mils) DS1307 DS1307ZN+ -40°C to +85°C 5.0 8 SO (150 mils) DS1307N Mivel a kapcsolásom állandó jellegel kinti környezetben lenne üzemelteteve, mi történne akkor ha a 1307+ -10 vagy netán -15 fokos hömérsékleten kellenne hogy dolgozzon. Telyesen leállna, vagy csak a pontosság tolodna el!? Sajnos 1307N+ nem találok sehol, ezért gondolkodom a sima 1307+. Előre is köszönöm a választ.
Nagyon frankó kis óra, grat! Nekem is van itthon ilyen mini kijelzőm 12 karakteres mivel zsebszámológépben volt. Kérdés, hogy levágható-e belőle 4 digit? Mivel az egészet egy ilyen nagyító plexi fedi, ezt levéve a ledek szabadon vannak!
Amúgy nem gondoltál rá, hogy az egészet megépíted ssmd-ből, minden alkatrész az 1/4 méretű lenne, nagyító alatt még épp forrasztható. Forrasztás előtt pasztával rögzíteni lehet. A 48-as atmega is ugyanekkora? (annyira nem vagyok benne jártas) A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
Találékony az ember ha miniatűrizálni kell.
Nekem anno 1995-96 környékén egy bankkártya felére (!) ami kábé 22 négyzet cm, kellett rátervezni 6 db 14 lábú smd cmos ic-t 1 db 28 lábú (kocka) smd flash romot (tokban persze) plusz jött hozzá egy 8-as dil kapcsoló (funkciók) Vért izzadtam, de megrajzoltam a prototipust kézzel, alkoholos tűfilccel. Lett belőle valamennyi sorozatgyártás, fotólakkal. Két helyen kellett smd lábak közt elvinnem fóliát, szerencsére sikerült a nem használt lábaknál, ezeket letörtem (nem túl elegáns de cserébe működik) illetve egyetlen erőteljes vonalat húztam a fotópapíron, ott ahol két vezetősáv ment volna, amit aztán előhívás után kellett a nyákon óvatosan pengével 2 vezetősávra szétválasztani. Ha maratás után jutott eszembe, az már szívás volt. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
A zebszámológép kijelzőjéből nagyon nehéz levágni 4 digitet, hogy még működőképes maradjon. A szegmens vezetékek a kijelző csipek alatt párhuzamosan futnak. Ha leszeded a nagytó pleixit és a találsz egy olyan részt ahol a 4 digit közös katódjai egymás mellett vannak kivezetve és nincsenek lefedve a vezetősávok epoxyval vagy gumival, akkor van rá lehetőség feltéve, hogy a vezetősávok végeire rá tudod forrasztani a kivezetéseket a darabolás után. Mivel általában kétoldalas furatgalvanizált panel és multiplexelt kijelző ezért kicsi az esélye, hogy pont jó helyre esik a 4 digit. A kijelző csipeket és az arany huzalokat be szokták rögzíteni gumiszerű bevonattal, ha azt oldalirányba meghúzod a panel elvágása közben, leszakadnak a bekötések a csipekről. Mivel egy ilyen órához 1 db elem 1 db mikrovezérlő 1 kvarc (ha nincs külön rtc ic) és a kijelző elegendő nem sok mindent kell rajta miniatürizálni. (A tranyókra nincs szükség szoftverből megoldható multiplexeléssel úgy meghajtható a kijelző , hogy a mikrovezérlő kimeneteit ne terheljük túl) Egyetlen probléma a vastagság, de ezt az új tokozású ic-kel meg lehet oldani. Lehet egydigites kijelzőket is kapni az oroszoknál, amelyeket megfelelően el lehet rendezni a szélessége nem lesz több 20mm-nél.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
Szia!
Köszönöm ! Levágható és még működőképes is marad(hat). Tapasztalatból mondom, mert először levágtam egy TI30 típusú zsebszámológép kijelzőjét, kipróbáltam, de egy kicsit nagynak találtam és ezután döntöttem a HP kijelző mellet. Nem mondom, hogy egyszerű volt a műtét, de egy kb. 20 mm átmérőjű 1mm körüli vastagságú gyémántos vágókoronggal végeztem. A vágás előtt levettem a nagyítós plexit, szemrevételeztem a terepet, majd visszatettem és így vágtam. Úgy gondoltam így biztonságosabb a kijelző élete szempontjából, mert igen-igen vékony vezetékekkel vannak bekötve a LED-ek. Majd otthon keresek róla fényképet és felteszem. Az órában csak SMD alkatrészek vannak (1206 méretűek az ellenállások és kondenzátorok), kivéve a kijelző, igen az ATMEGA48 is ekkora méretű, 32 láb 0,8 mm lábtávolság. Lehetett volna 0805 méretű passzív elemeket alkalmazni, de nem nyertem volna vele sokat, mert az elem (20mm átmérő 3,2 mm magasság), és a kijelző (4,5 mm magasság) mérete határozta meg nagyrészt a hely foglalást. A nyák mérete 24x38 mm és 0,25mm vastag vezetősávok vannak rajta.
Elég nagy szerencse, a szegmenseket hogy tudtad utólag kivezetni? Olyan véknyak a levegőben álló hozzávezetések a ledekhez és olyan finoman vannak a panelre beforrasztva, hogy egy odapattanó forgács is eltépheti. Régi óránál próbáltam ilyen vezetéket mikroszkóp alatt vissza tenni, ami felvált a paneltől. Nem sikerült...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |