Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Brushless motor elektronika
 
Témaindító: zoz11, idő: Jan 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 27
(#) rogers válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 4, 2013 /
 
Köszi holnap kipróbálom.
(#) rogers válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 5, 2013 /
 
Hello.

Megtaláltam a kondit 50v os volt. Adtam rá 24vot Utána egy 500 ohmos ellenállással próbáltam de nem indult el.
Van még esetleg valami ötleted? Üdv

Szerk: Ne püföld az entert feleslegesen!
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2013
(#) zsoltee0001 válasza rogers hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Az ellenállás egyik vége test, a másik végével el kezded hozzáérintgetni a kivezetésekhez, el kéne indulnia.
De mérj rá a kimenetekre volt mérővel, hátha pont a tied a kivétel és nem testre kell húzni hanem áramot adni neki.
Ez eseteben 5V-al próbálkozz.
Üdv
(#) GFI hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Sziasztok!

Szervó vezérlőt szeretnék építeni, és bővebb infót keresek arról, amit a AN901 dokumentáció Flux Linkage Variation metódusnak hív.
(#) m.joco hozzászólása Márc 3, 2014 /
 
Sziasztok!

Lehetséges BLDC motort generátor üzemben használni? Egy egyedi belsőégésű motorhoz szeretnénk aplikálni, és legalább 200-300W teljesítményt kellene tudnia leadni.
Én alacsony KV értékű motorra gondoltam (200-400KV), ami motor üzemben is már alulról súrolja az 1kW teljesítményt. A kimeneteket hat diódával szeretném egyenirányítani, majd egy combosabb DC-DC konverterrel előállítani a megfelelő töltőfeszültséget az akkuhoz. A kérdés tehát az, hogy generátorként milyen hatásfokkal működne a motor.

Azt tanácsolták, hogy használjak szabályozót a generátorhoz, mert anélkül csak elenyésző teljesítményt tudok kivenni a rendszerből. Nem értettem pontosan, hogy miről is van szó, de elvileg ez egy olyan áramkör, ami állandóan "előgerjeszti a generátor tekercseit" mindig úgy, hogy abban mindig a maximális áram indukálódjon. Tehát valamiféle elektronikus kommutáció szinkron generátornál. Tudna nekem valaki erről valamilyen leírást adni, vagy belinkelni ilyen szabályozót?

Üdv.
(#) foxi63 válasza m.joco hozzászólására (») Márc 3, 2014 /
 
Szia!
BLCD motorhoz nincs szabályzó, generátoros üzemben!
Az állandó mágnesek adottak, csak a fordulat szabályozza a keletkezett feszültséget, és a tekercsek keresztmetszete a max. áramot. A hatásfokának jónak kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
(#) m.joco válasza foxi63 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Tehát akkor Ön nem tud semmi efféle elektronikus szabályozó-kommutáló áramkörről, amelyeket szink. generátoroknál alkalmaznak? Reális lehet akkor, hogy egy pl. 1kW-os brushless motor generátor üzemmódban megtermeljen legalább 200-300W-ot?

Üdv.
(#) erbe válasza m.joco hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Idézet:
„Reális lehet akkor, hogy egy pl. 1kW-os brushless motor generátor üzemmódban megtermeljen legalább 200-300W-ot?”

Akár 1 kW-ot vagy többet is. Csak a megfelelő fordulatszámot kell biztosítani.
Állandómágneses szinkron generátoroknál a feszültséget a fordulatszámmal vagy utólag lehet szabályozni.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2014
(#) m.joco válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Első körben ezt a motort néztem ki: Bővebben: Link
Ahogy említettem, mi egy egyhengeres benzinmotorral hajtanánk meg, ami egy Formula Student versenyautóban dolgozna. Szóval szerintem a kellő forgatónyomaték is meglenne, így gondolom kellő áramot is tudna adni. Ránézésre megfelelne nekünk. Talán még az se lenne neki probléma, hogy 1:1 kapcsolódna rá a forgattyúsház kihajtására, így a fordulatszám kb. 3000-9000RPM között mozogna.
Akkor gondolod, hogy egy pár száz wattos DC-DC konverterrel akár működőképes is lehetne a koncepció?

Üdv.
(#) erbe válasza m.joco hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Nem jó. Ezek nevetségesen kis teljesítményű modellmotorok iszonyatosan nagy fordulatszámmal. Nézted a méreteit? 8 mm kihajtótengely. Nincs annak a benzinmotornak saját generátora? Sok mai motorban (is) állandómágneses generátor van, de már nem a Danuvia-Csepel-Pannónia kategória. Azok között keresgélj! Vagy ha kevesled, akkor az elektromos kerékpármotoroknál!
Az a kV mértékegység, amit ezeknél megadnak, a napi használatban egy korcs valami, semmire nem használható. A többi adat nagy része is csak a tisztességes földműves látásának megrontására jó. A modellezők ezen azonnal fel fognak háborodni, de őket kivéve ez egy haszontalan tétel.
(#) GPeti1977 válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Láttál te már ilyen motort élőben? Nem tudod mi az a kv mert akkor nem írnál ilyent hogy gyors fordulatú. Mivel ezekben erős mágnes van szerintem jó generátornak.
(#) GPeti1977 válasza erbe hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Láttál te már ilyen motort élőben? Nem tudod mi az a kv mert akkor nem írnál ilyent hogy gyors fordulatú. Mivel ezekben erős mágnes van szerintem jó generátornak.
(#) erbe válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 4, 2014 /
 
Jó. Próbálj meg kivenni egy gyufásdoboz méretű hűtéssel nem rendelkező motorból tartósan 300 W-ot!
(#) GPeti1977 válasza erbe hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Viszont az igaz hogy kell rá külön ventillátoros hűtés ami a menetszelet pótolja.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Modellmotorok adatainak értelmezése
Bár nem teljes, nagyon sok mindent meg lehet tudni a modellmotorokról. A korábban idézett motorocska adatlapja ehhez képest nagyon hiányos. Amit suttyomban megemlítettek, az a 8-10 V üzemi feszültség.
Idézet:
„Voltage: 8~10S Lipoly”

Nem említik az ehhez az értékhez tartozó teljesítményt.
(#) m.joco válasza erbe hozzászólására (») Márc 5, 2014 /
 
Idézet:
„Amit suttyomban megemlítettek, az a 8-10 V üzemi feszültség.”


Az nem volt, hanem elvileg 8-10 soros LiPo aksi cella feszültsége: 35-40V.
(#) GPeti1977 hozzászólása Márc 5, 2014 /
 
Kellene egy egyszerű mérés két egyforma motort közös tengelyre tenni egyiket meghajtani szabályzóról, a másikon 3 fázisú egyenirányítás után terhelni. Mindkét oldalon mérni a felvett és leadott teljesítményt, ebből számolható mekkora lesz a hatásfok generátor üzemben, vagy hogy érdemes-e erre a célra. A multikopterekhez kifejlesztett motorok nagyon kis fordulatúak nagy nyomatékkal, ezt a motor nagy átmérőjével és a sok pólus számmal lehet elérni.
(#) foxi63 hozzászólása Márc 5, 2014 /
 
A BLCD motorokat nem szabad lenézni, a teljesítménye igenis ütheti i az 1kW-ot,! Az akkuból a miénk 80A! áramot is képes felvenni.! A titok a nagy fordulatban van, ezért képes leadni akkora teljesítményt. Nem túl nagy egy öklömnyi láncfűrész, vagy nagy flex motor sem ,mégis tudja a 2kW-ot. Az inverteres hegesztőben is kb 30 deka a trafó, mégis lehet vele hegeszteni...
üdv. _ Foxi
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2014
(#) AdamBoss hozzászólása Máj 8, 2014 /
 
Üdvözlet! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Mik lehetnek a megjelölt kivezetések? Ez egy RC helikopter Brushless vezérlője. Én a farokmotor kivezetéseire tippelek de nem vagyok benne biztos.

DSC_5395.jpg
    
(#) Doncso hozzászólása Szept 18, 2014 /
 
Sziasztok. Van egy a linken található BLCD motorom. Bővebben: Link Van neki néhány kivezetése. MFG DEC ACC FR illetve a szokásos táp kivezetések. Ha adok neki tápot, és megfogom a DEC kábelt a szigetelésnél, akkor elindul. Tudnám használni ezt a motort, de csak akkor ha lehet a fordulat számát változtatni. Van erre esetleg ötlet vagy megoldás? A vezérlő AN44051A tipus.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2014
(#) pucuka válasza Doncso hozzászólására (») Szept 18, 2014 /
 
Attól még nem BLDC motor, mert nincs benne Brush (kefe). Ez egy léptető motor, aminek az általad írott típusát nem találtam, de közelállókat igen. Szerintem tanulmányozd az adatlapot, abból sok minden kiderül.
Bővebben: Link
Lehet megérné tovább keresgélni az adatlapját, és akkor konkrét választ is kaphatnál.
De a motorhoz készíthetsz másik vezérlőt is, erre azért vannak példák szép számmal.
A forgás (lépések) sebességét a meghajtó jel frekvenciájával lehet befolyásolni, de a szekvenciákat mindig meg kell tartani.
(#) Doncso válasza pucuka hozzászólására (») Szept 18, 2014 /
 
Na akkor köbzolival ezt harcoljátok le Bővebben: Link Közben addig keresgéltem, mig megtaláltam ennek az AN44051-es vezérlőnek a helyettesitőjét. Bővebben: Link Ebből kiderült számomra, hogy az FR- az a foward-reverse forgásirány, az ACC és DEC az acceleration-deceleration gyorsitás lassitás , hogy azonnal, vagy lassan, az MFG továbbra is sejtelem a számomra. De egyébként ez brushless, ez szerintem biztos.
(#) pucuka válasza Doncso hozzászólására (») Szept 18, 2014 /
 
Persze, ha ez a vezérlője, akkor a motor egy valóban BLDC motor, a váltást (kommutálást) hall elemek vezérlik.
Az MFG az a Hall elemek, és a PLL kapcsolatára utalhat, de magyarázatot én sem találtam.
(#) Doncso válasza pucuka hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Talán velemi kimenet lehet, ami fordulatszámot sejtet?
(#) Massawa válasza Doncso hozzászólására (») Szept 19, 2014 / 1
 
Az FG jel az a motorbol jövö tacho féle visszacsatolás. Ez a motorban levö NYÁKon egy kis spirális tekercs forma, amiben szinusz jel keletkezik amikor forog a motor. Sok kapcsolás ezt használja ki a BLDC fordulatának a szabályozására. Ezzel a bemenettel a szabályozás tartománya növekszik.
Ennek az eljárásnak a fö baja, hogy ez a jel magában a motorban indukcios modon keletkezik, ahol rengeteg zaj js van - igy a bemenetet nagyon kell szürni, különben a motor rosszul indul. ( a motor tekercseibe adott áramok itt is megjelennek ami visszaszabályozza a PWM-t.)

FG amp 27
(#) Doncso hozzászólása Szept 19, 2014 /
 
Köszönöm urak mindenkinek. Mindenképp okosabb lettem. Kicsit ülök rajta.
(#) Doncso hozzászólása Szept 26, 2014 /
 
Sziasztok. A BLCD motorokat hall ic és komoly vezérlés nélkül lehet forgatni? Három tekercs kivezetést látok, a vezérlő elektronika halott, de a tekercsek jók, ezekkel mondjuk meg lehet forgatni, ha nem kell nagyon preciz fordulat, csak, hogy forogjon? Esetleg ford szám szabályzás jól jönne. Lehet ilyet, vagy ezt csak komoly kontrollerrel lehetséges?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2014
(#) tiggersoft válasza Doncso hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Persze, hogy meglehet. A modell motorok nagy részében sincs jeladómégis forognak. Igaz, hogy azonban valamilyen kontroller van...
(#) Doncso válasza tiggersoft hozzászólására (») Szept 26, 2014 /
 
Akkor ha jól sejtem, valami kis teljesitményű frekvencia váltóval lehetséges, ami 1 fázisból csinál 3 fázist. A frekvenciával meg a ford számot lehet változtatni?
(#) Doncso hozzászólása Szept 26, 2014 /
 
Lehet, hogy idétlenség, de azért megkérdezem. Ha ez a brushless motor 3 fázisú, azaz 3x24Vac kell neki, akkor ezt is be lehet kötni ugy mint a rendes 3 fázisu villanymotorokat kondenzátorral? Vagy ez teljesen más téma? Esetleg nem 50Hz-es AC-val, hanem nagyobb frekvencián? Működne ez igy, vagy ez teljesen más vonal?
Következő: »»   7 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem