Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia köszi a segitséget és a linket .A hellyesirásért elnézést kérek még kicsit néhéz a magyar nyelv.
Kösz mindenkinek a segitséget. a hellyes irásért elnézést kérek. idyekszem jobban tanulni a magyar nyelvet
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a választ, segítséget!
Delta bekötés lesz, előző tulaj adta meg az adatokat, lévén ezekkel az értékű kondikkal gond nélkül használta 230V-on! Üzemi: 30-60 (35 kaptam csak) Indító: 120-160-ig. (Ilyet is vettem.)
Sziasztok!
Hozzám került egy köszörű, aminek a segédfázisán fixen rajta van a kondi, nincs Miha Relé. Működik normálisan, de ez így üzemszerű? Nem károsítja hosszú távon a motort? Ilyen motorokat idáig csak relézve láttam. E.
Az a kondi indítja is (kis induló nyomaték kell), üzem közben erősíti a járást (amikor odanyomod az anyagot).
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Akkor maradhat így? Ha jól értem, relével valamivel gyöngébb is lenne?
Halihó.
Ma bementem a villamossági boltba. Mondtam az embernek, hogy 220-as 1850W os villanymotorra kellene üzemi kondi. Azt mondta ilyen motor nem is létezik.... Ő szerint 220 asba nem csináltak ekkorát. Kondit azt mondta 50mF ost rakjak rá amit te ajánlottál 130mF os azt üzemire vagy indítónak írtad? Mert arra is azt mondta hogy akkora üzemi nem létezik...
A nagyobb az indító, a kisebb az üzemi.A mikrofarád-uF, miillifarád-(1000uF)mF, nem mindegy!
Relével nem lenne gyengébb, mert az csak indító kondit kapcsolja (ha van). A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2014
Sziasztok!
Kaptam egy a képen látható kapcsolót. Csak sajnos el vannak vágva, hiányosak a vezetékei. Az oldalán a bekötési rajz is kopott. Jól sejtem, hogy valamiféle üzemi vagy indító kondi van a képen? 3 fekete kivezetése van. Reményeim szerint alkalmas lenne, lehetne-e a már írt motoromhoz ez a kapcsoló, illetve bele tudnám-e kötni az indító kondit? Mivel nyomógombos, így meg spórolnék egy plusz gombot. Ráadásul ha jól tudom áramszünet idején ez automata lekapcsol (relés?) illetve nem kapcsol vissza, ami nekem biztonsági szempontból jó lenne! (Gyári körfűrészen volt a kapcsoló.) Köszönöm szépen előre is a válaszaitokat!
Szia!
Az egy zavarszűrő kondenzátor, nem indító.
Értem, köszi szépen! Közben lett "rajz" is. Kérdés még mindig az, hogy a rajz a zavarszűrőt jelölheti, vagy beköthetem az idítókondit! Sajnos semmi cikkszám, név, típus... nincs a kapcsolón, ami alapján utána tudnék járni. Nyomógombos, de abban sem vagyok biztos hogy "biztonsági", relés-e? Gyári Einhell szénkefés motorú körfűrészen volt!
A rajzon a zavarszűrő pozícióját látom felfedezni, ráadásul az indítókondenzátort nem a hálózat két sarkára kötjük.
Te csak egy kondit írtál 130µF-est.
Ez egy Siemens 230V 1850W os motor. Az egy fázisú motorokra is kelhet indító kondi??? Idézet: ????„Relével nem lenne gyengébb, mert az csak indító kondit kapcsolja (ha van). ” Milyen relé kellene hozzá??
Szénkefés motornál az indulási áramlökést csökkenti a nyomógombbal kapcsolt eszköz. Annak nem kell indító/üzemi kondi. Zavarszűrő kondenzátor(ok) van(nak) benne (kell hozzá). Ha egyfázisú, asszinkron motorhoz akarod használni, kapcsolhatja az indító kondit (amíg nyomod). Ha van benne relé, az elejt, ha elmegy a delej (sorba van a motorral).
Csak az egyfázisú motorokra kell indító kondi, a 3~ú elindul a forgó mágneses mezőtől. Relé nem kötelező: vagy azzal a kondival megy is, amivel elindul; vagy nyomógomb az indítás idejére. Többféle relézés is van; legegyszerűbb a bimetálos. Ez felmelegszik, és megszakítja a kondi áramát. Másik: a motor eléri a fordulatot, lecsökken az árama; relé elejt. Néhány h.sz-sal előbbre ott van a táblázat a kondikhoz.
Ne higgyél neki! Két napja cseréltem kábelt egy gyári kompresszoron, minden eredeti rajta. 2450W egy fázis, indító és üzemi kondenzátorral. Indító 120 uF, üzemi 40 uF. 6 bar-nál gyönyörűen indult. Még mindig szebb, mint az ágaprítók 2400-2500 W-os motorjai csak üzemi kondenzátorral. Egykor itthon is gyártottak körfűrészre egészen lapos 2,2 kW-os egyfázisú motort.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2014
Mekkora iletve milyen indító relé van a kompresszoron????
Én is kompresszorra akarom rakni a motort.... Az ágaprítón mekkora kondi van???
~Azonos telj. motor; azonos kondik. Olvasd el amit 'erbe' írt!
azt hogyan tudom megállapítani hogy milyen MIHA relé kell???
Amit még nem értek.
Az adattáblán 220V van beleütve a 380V nincsen. Tehát akkor 1 fázisú, vagy nem?? De tudtommal az 1 fázisú aszinkron motorokban 2 tekercselés van egy Főfázis tekercselés és egy Segédfázis tekercselés van. De ebben a motorban 3db tekercs van... Akkor ez 3 fázisú????
Annyira nem szedtem szét a kompresszor motorját, hogy ezt megtudjam. Gyanítom, röpsúlyos kapcsoló, mert valahol belül van. Az ágaprítót nem szedtem szét annyira, hogy lássam a kondit.
Idézet: „Az adattábla szerint 1850W-os és 220Vos és delta kapcsolás jele van rajta.” Eszerint arra készült, hogy delta kötéssel 220 V-ról használják. Hajókon gyakori 3 fázis 220 V vonalfeszültséggel. Csillagba kötve 380 V-ról mehetne, de ez neked úgyse kell. Az útmutatások szerint rákötöd a kondikat és vagy nyomógombbal, vagy MIHA relével indítod. Arra fel kell készülnöd, hogy az adattábla szerinti teljesítménynek legfeljebb a 2/3-át fogja tudni. A MIHA relé ~6 A üzemi, 10 A indító áramú legyen. Kis tájékoztató: Miha relé Miha C motorindító relék adatai
Ezeket olvastam már.
Ha jól értem olyan relét kell keresnem amire az van írva hogy 50/100 A gond csak az hogy ilyet nem találok.
Mit olvastál eddig?
Itt azt írják, hogy 1100 W-os motorhoz 80/270, 100/235 vagy 100/400 as relé, 1500 W-oshoz 110/420-as vagy még nagyobb relé kell. Fontos adat hozzá az indítókondi mérete, van-e üzemi kondenzátor és mekkora a motor rövidzárlati (max. indulási) árama. A második adatom, a 10 A a relé elejtő árama, ennél lényegesebb az az áramterhelés, amit bekapcsoláskor ki kell bírnia, emiatt inkább ezt tartják számon. Nagyot nem hibázol, ha 100/400-asat veszel és 100-125-ös indító kondit. Kompresszornál jó, ha ráteszel 30 vagy 32 µF-os üzemi kondit is. A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2014
azt olvastam hogy a relén található számokat el kell osztani 10 el és megkapom a relé értékeit.
Ezek szerint amit te írtál 6A üzemi és 10A indító az 60/100- as relé. na ilyent nem találtam...
Megmérte lakatfogóval az ára felvételét a motornak.
Kondi nélkül amikor próbál elindulni 29A vesz fel. Amikor megforgattam és felpörgött akkor 5,6A vesz fel.
MIHA relék adatai
Ezen az oldalon menj lejjebb egy lappal! Ott találsz egy táblázatot. A gyártó talán csak tudja, mire készítette a reléit.
Köszi szépen! Egy kérdésem maradt csupán, ez most relé vagy sem?Így kötöm be a motort, kondikat!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |