Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Kinyírtad a segéddiódákat a korábbi testre kötéssel. Vidd el egy autóvillamossági szakemberhez.
Mi akkor A beépitet diodák amik a házon belülvanak a teljesitmény diodák azok nyifantak ki? És ez tuti?
Nem, a vékony csavarra kötött kis diódák.
ÈS menyibe kerül ha szakember csinálja vagy én ha ithol meg lehet?
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2014
Bocsánat, hogy bele kotyogok. Honnan lehetne tudni, hogy feléd menyit kérne a javításért egy szakember? Szerintem, csak az a biztos, hogy kevesebbe kerül, mintha te szakértelem nélkül nekilátsz. Hiszen ezt a hibát is te okoztad és nincs garancia arra, hogy újabbat nem csinálsz.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem így látatlanban. A problémám,hogy nehezen indul az autóm főként reggelente. Van mikor sokat indítózok,mire beindul. Aztán napközben már valamivel könnyebb. Már megnézték vagy 4-en,villamosságisok mértek,autószerelő kötött rá másik aksit stb. Először az volt,hogy az aksi nem tartja meg az áramot. Egyébként az aksi 2013-as. Most megint rámértek ezzel a terheléses villával és azt mondták,hogy a generátor nem tölt rendesen terhelés mellett. Akkor elvittem egy másik villamisságishoz,akit ajánlottak,hogy otthon van a generátor javításban,ő is nézte,azt mondta hogy nem tölt eléggé a generátor,így szét kellene szedni stb.,ami 35-40e lenne a javítása. A kérdésem,hogy most tényleg az lenne a baj,mert előtte 3-an az aksit mondták,hogy nem tartja meg az áramot. Mikor leterhelem klíma,világítás stb.,megakad indításkor egy pillanatra. Alig bírja megforgatni. Tanácstalan vagyok nem akarok feleslegesen fizetgetni találomra.
Ennyiből bármi lehet. Lehet hibás a generátor is, és lehet az akku is. Az, hogy 2013-as, csak valószínűsíti, hogy az akku jó, de nem garancia semmire sem. Sőt, akár lehet mindkettő jó, és valami más lemeríti, amikor áll.
Konkrét méréseket kellene végezni. Járó motornál bekapcsolni világítást, ventilátort, meg mondjuk hátsóablak fűtést, akkor az akkun kb. 14V-ot kell mérned. Esetleg kis gáz kell hozzá, de ha 1200 fordulatnál még mindig 13,8V alatt van, akkor a gyenge töltés a probléma. Ellenben ha már alapjáratnál is 14-14,5V megvan, akkor nem a generátor a hibás. Ekkor jön az, hogy készenléti áramfelvételt kell mérni (természetesen álló motornál), ami ha első körben mondjuk 100mA alatt van, akkor jó, felette nem, ezesetben a biztosítékok egyenkénti kiszedésével ki kell deríteni, hogy mi vesz fel sok áramot. Tipikusan a csomagtartólámpa szokott bekapcsolva maradni észrevétlenül. Szóval ha ezek a mérések megvoltak, akkor lehet tovább lépni.
Azt mérték,hogy járó motornál terhelni,világítás+klíma,hátsóablakfűtés,de 12,XXXV volt benne.Szóval a 14v,nem volt meg. Sőt,mikor leterheltem,akkor 12v alá is esett.
Akkor egyértelmű, hogy a generátor körül van a hiba. Hogy pontosan mi, az csak a generátor szétszedése után derül ki, lehet, hogy csak kopott/beszorult a keféje.
És a generátort azt elvileg tudja autószerelő is javítani vagy az villamosságis szerelőnek kell?
Villamosságis előbb fog érteni, de akár autószerelő is érthet hozzá. Mindenesetre olyan kell, aki ért hozzá, és nem csak annyit, hogy lecsavarozza a régit és felcsavarozza az újat.
Egyébként milyen autóról van szó? Mert nemrég volt itt egy olyan eset, ahol is a dízelmotornak volt egy izzítógyertyás előmelegítése, ami eléggé leterhelte jó ideig a generátort, az akku meg nem töltődött menet közben sem.
Ha az autó benzines, akkor valóban a generátort kell megnézni. Azt meg, hogy mennyibe fog kerülni ránézésre kevesen tudják megmondani.
Azért nem ártana előtte megmérni a generátor kivezetése és a háza között is a töltést. Ha itt jó, akkor test, vagy generátor + kábel gond van, ha így sem jó, akkor lehet generátor. Nem világít a generátor lámpája a műszerfalon?
Benzines autó,az EPC lámpa világít,amikor gyújtást ráadom,de indítás után elalszik. Az nem tudom,hogy normális-e,egyébként járó motornál nem világít semmi.
Ez normális, így tesztelődik, hogy a lámpa nem égett ki. Nincs köze a töltésproblémához.
És az akku szimbólum világít álló motornál?
Mikor ráadom a gyújtást,akkor felvillannak az ikonok,majd minden elalszik kivéve az akku,az EPC és a motor piktogramja világít tovább. Azt nem tudom h ezek normálisak-e?
A kérdés az, hogy amikor beindul az autó, kialszik az akku lámpa?
Mérted már közvetlenül a generátoron? Ha úgy sincs változás, akkor szerintem nem marad más, generátor hiba.
mérték a generátoron is,és ott jött elvileg ki,hogy nem tölt rendesen. Csak eddig mindenki aksit mondott,még jó,hogy ennyi autó villamossági szakember van,hogy mindegyik ilyen felületesen vizsgálódik.
Ha az a hiba amit leírsz akkor nagyon valószínű, hogy a generátor rossz. Lehet állórész tekercs, vagy dióda hiba. Műszerek nélkül csak szétszedés után állapítható meg hitelt érdemlően. Még ilyen hibát produkál az is, ha laza az ékszíj és terhelésre megcsúszik, ilyenkor jól töltött aksi esetén terhelés nélkül eléri a 14 V feletti feszültséget, de terhelés alatt lecsökken.
Hát sajnos nem tudom,hogy mi lehet,mondták azt is,hogy lehet a generátor feszültség szabályzója lehet rosz. Rákerestem a bárdinál,motor kód alapján,hogy mégis mennyibe kerül,de nem értem,hogy van vagy 10 féle és 5-20 000Ft-os tartományba. Mi a különbség bennük,ha tegyük fel az a rossz?
Alapvetően a gyártó márkaneve. Egy Bosch az mindig drágább mint egy kevésbé neves gyártó terméke. A minősége is valószínűleg jobb a drágábbnak, vagyis pl. hosszabb lesz a várható élettartama.
De nem értelek. Ha nem értesz hozzá, akkor miért nem keresel valakit, aki ért? Annak nincs értelme, hogy bevásárolsz egy rakás alkatrészből, hogy talán valamelyik. Amit leírtál hibát, azt bármely alkatrésze okozhatja a generátornak. Az akkut is kinyírod az időhúzással! Aki ezek javításával foglalkozik, annak minden bizonnyal van raktáron is gyakori generátorokhoz alkatrésze. Megmondod neki, hogy milyen autó, és meg tudja mondani, hogy van-e neki hozzá, ebből következik, hogy akár 1-2 óra alatt is elkészülhet a javítással.
A szabályzó csak úgy nem romlik el. Hamarabb kopik el a kefe, illetve csúszógyűrű, vagy lesz zárlatos a tekercselés, illetve hibás a diódahíd. Sőt olyan elvetemült hiba is lehet, hogy ha szabadonfutós szíjtárcsa van rajta, hogy az megy tönkre és nem hajtja a generátort. Bár ennek az esélye sem túl sok, mert akkor annak már hangja van. A kocsihoz meg lehet azért hoz fel többféle szabályzót, mert lehet többféle generátorral is szerelték, attól függően, hogy milyen felszereltségű az adott autó. Egy fapados modellhez elég egy kisebb teljesítményű generátor, de egy olyanhoz, ahol tele van mindenféle elektromos cuccokkal, oda nagyobb kell. Jobb lenne, ha keresnél egy olyan szerelőt, aki ért is hozzá és nem csak papírja van róla.
Félreértesz,én nem szeretném magam javítani,hétfőn viszem csináltatni,csak körbenézek előtte a neten,hogy mire számíthatok,minek mennyi az ára. Én semmiképpen nem akarok vásárolni semmit ,rábízom a szakemberre. Csak azt nem szeretném,hogy a szerelő is találgasson,hogy megcsinál valamit és aztán mégsem az a baj,hanem az aksi,aztán megveszem azt,de mégis az önindító stb,,, Sajnos ezt tapasztalom,hogy 5 emberből 3 aksit vetetett volna velem,2 pedig most generátort mond. Nem szeretnék 100ezer forintot kiadni,mert megúszhatnám 20-30ezer forintból is.
Én az Awalking Kft-nél szoktam venni ilyesmit. Az én sima kis 70A-s bosch generátoromba a fesszabályzó 1500 körül, csúszógyűrű 1200, szénkefe 800 stb.
20.000-ért fesszabályzót venni emberiség ellenes bűntett, akkor inkább vezesd ki a szénkeféket, és srófolj mellé a kasznira egy 1000 Ft-os lada fesszabbot, és kapja be a lóét ez a sok árdrágító hiéna!
OK valahogy úgy
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2014
Idézet: „hogy mégis mennyibe kerül,de nem értem,hogy van vagy 10 féle és 5-20 000Ft-os tartományba” Az erre szakosodott kereskedők alváz és motorszám alapján elég jól be tudják lőni, sajnos néha úgy tűnik, hogy a gyártók azt raknak bele, amit épp találtnak a polcon. Van, hogy a rengeteg program sem segít és a generátor száma kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |