Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia VIM kolléga!
Köszi a segítségedet, megnézem azt is bár, a biztosítéktáblán a F2 számú biztit kivettem de ugyan úgy világított. De minden ötlet jól jön tőletek!
A relé belső felépítését nem ismerem de a mechanikai része váltja az index és a vész közötti átkapcsolást. Az ütem az elektronikus és külön van a mechanikus váltókapcsolástól (átváltástól), valószínű, hogy akkor abban lehet az ütemadó "felakadva". Ha az ütemadó elektronika romlott el valami oknál fogva, ahhoz azt "miszlikre" kell szedni. Ha kiveszed az F39-t, elvileg akkor kell neki megszűnnie. A rajzon a pirossal jelölt szál megy az index kapcsolóba.
Kedves denon888!
Neked van igazad!! Az a fránya riasztó csinálta a galibát. Egész télen benn állt a kocsi kivett akkumulátorral a garázsban, lehet eloxidálódtak a csatlakozók. Hétfőn kell műszakira vinnem, remélem nem szívat meg ilyen hiba! VIM-nek is külön köszönet Ő már sokat segített jó tanácsaival. Szép napot minden fórumozó társamnak!!!
Sziasztok! A kombinál a vezető felől levő ajtón a kapcsoló vagy nyomógomb részt hogyan kell leszedni? Mert az egyik gomb be van akadva és jó volna meg nézzni mi a baj? Köszi!
Szia! Nekem úgy rémlik, hogy alá kell nyúlni és felpattintani az egész egységet, majd a csatlakozót kihúzni a hátuljából. Ha nem közös alaplapon van akkor a könyöklő levétele után lehet hozzáférni és a hátoldali csavarok oldása után jön ki a helyéről.
Sziasztok!
Örülök, hogy megtaláltalak titeket. Lenne egy problémám. Oktavia 2007-es 1.9 PDTDI. Az a gond hogy jelez az olajnyomás lámpa. Próbáltam itt visszaolvasni, de semmi érdemlegeset nem találtam. Szóval jelez a szépség. Új gomba, nyomás mérve teljesen hibátlan. Lenne valakinek valami ötlete, esetleg kapcsolási rajza nem e valahol vezetékszakadás esetleg oxidáció van?
Szia! A kérdés az, hogy ha lehúzod a vezetéket a gombáról, akkor elalszik-e az olajnyomáshiány lámpa? Ha igen, akkor "van gondom nem mondom".
Nem alszik el. Viszont ma megnéztem és álló helyzetben nem produkálja a hibát csak menet közben. Amikor már rendesen meleg az olaj is. Gépre dugtam és olyan 2500 fölött érzékel minimális olajnyomást. Most az van hogy kedden kap egy mechanikus órát menet közben és kíváncsi leszek mit mutat.
Még annyi olajcsere elött is ezt csinálta, most kapott új olajat és természetesen nem szünt meg. Még annyi a kérdésem, hogy a gomba közvetlen megy a műszerfalra, vagy közben van valami elekrtonika is.
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene, biztosan csináltatott már itt valaki a gyengécske alap 1,6-osán chiptuningot, mert ez a 75 csikó, arcátlanul kevés, egy ekkora dögnek, szóval, hol és mennyiért lehet ezt elvégeztetni? Köszi előre is!!
Szia!
Még előtte állok a dolognak. Viszont meglátásom szerint mindenképpen ismertebb helyen végeztetném el a teljesítmény optimalizálást. Magam is így fogok tenni. "Doni"-nál érdeklődtem pár hete a dologról és 45e pénzt kérnek érte.
Köszi, valami ilyesmit olvastam én is, ugyanakkor az ebay-on láttam 40 fontért, ami lényegesen olcsóbb, egy olyan kész, átprogramozott epromot, amit csak a gyárival egész egyszerűen ki kell cserélni és kész, hát nem tudom mit tegyek..!? Az itthonival 8-10 pacit lehet nyerni pluszban, ezt a másikat viszont nem tudom lecsekkolni!!
Szerintem van elektronika és az sem biztos, hogy egy gomba van. Sajnos a típust pontosan nem ismerem, de a régi VW Passatot igen. Ott két gomba van egy a hengerfejen egy az olajszűrőházon. Az egyik fordítva kapcsol. Tehát olajnyomásra be, míg az általános gombák arra kapcsolnak ki. Egy mérés semmiképp nem árt.
Sziasztok!
Meg kell, hogy osszak egy tapasztalatot egy AEE-s Octavia "bal első ajtó központi zár nem működik" hibával kapcsolatban. Mivel sokan állították, hogy a zárban lévő mikrókapcsoló a rossz ezért azt kb 15 ször szedtem szét és raktam össze. Néha sikerült nagyon rosszul összeraknom (kulccsal sem lehetett bezárni), de most doktorálhatnék belőle. Szóval a hiba az ajtóba átmenő vezeték kötegben volt ami az ajtó nyitogatástól elfáradt és eltört. Köszönöm mindenkinek a segítséget. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Szia! Nekem pedig a zár motorjának a szénkeféje ment tönkre (nagy neves japán márka és mégis). A legnehezebb az ilyen hol megy, hol nem hiba megtalálása. A lényeg, hogy profi lettél belőle.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
Szép estét!
Újabb kérdés: lambda szondát kellene cserélnem az AEE-s 1,6-osomban, azt kérdezte tőlem az autósboltban az eladó, hogy milyen színű vezetékkel szerelt az én lambdám, mert csak u.olyan jó bele, és azt sem tudom, hogy hány db van a verdámon, még soha nem néztem meg, tehát ha valaki tudja, hogy hány és hogy hol , milyen színű vezetékkel szereltem lehet, kérem ossza meg velem tapasztalatát!! Köszi!!
Kedves go-cart!
1. Emlékezetem szerint 4 vezetékes lambda szonda van az autódban a középső kipufogó dob előtti katalizátorban. Után gyártottat nem javaslok én kétszer fürödtem be vele. Az egyik kb. két hétig a másik kb. fél évig bírta aztán csak megvettem a gyárit. (Talán valami 23 ezer körül volt.) 2. Az előző írásodból látom "tuningolni" szeretnél. Úgy érzem mostanában vehetted az autód, és megpróbálsz kihozni belőle mindent. Én nem javaslom. Mit kívánsz egy 1,3 tonnás 1,6-os motortól? Nagyon minimális lesz szerintem a különbség, ráadásul a fogyasztás megemelkedik, lambda előbb tönkre megy, stb. stb. Attól, hogy programot cserélnek még nem lesz ferrari. Ezt az autót ilyennek kell elfogadni szerintem. Így sem annyira rossz, ha nem üldözik szét akkor egy hálás igás ló. Vannak itt tőlem sokkal hozzá értőbb emberek, pl. VIM, ZOLIKA60, (bocs a többiektől) kérdezd őket, mit javasolnak. Üdv: csibai
Sziasztok! Volt itt egy kérdésem olajnyomás problémára. Sikerült megoldani. Ha nem gond leírom a jelenséget.
Autó áll, motor jár. Laptop rajta olajnyomás ok. Viszont ha megyünk az autóval olajnyomás nem ok. Na mechanikus műszer ráköt párhuzamosan a gombával majd próbakör. Olajnyomás 4.5 báron áll, lámpa világít. Az érdekes, hogy olyan mint ha akkor jelentkene a hiba mikor mozog a motor benne. Motorháztető felnyit kábelköteg megrángat olajnyomás lámpa világít. Kábelköteg szétbont és meg is van a hiba. És hát nem csak az megvan miért ír tultöltést a turbónyomásra. Ami érdekes ott van elkopva a köteg ahol még egy plusz gégecsöbe fut. Viszont olyan mint ha oda lett volna szorítva. Szóvel vagy 8 db vezetékbe kellett toldani. Remélem tudok valakinek segíteni ezzel.
Köszi az őszinte segítőkész írásod, nos valamelyest, úgymond kényszerpályán vagyok az autóval, Édesapámtól örököltem és nincs szívem megválni tőle, 75ezer van benne, '97-es évjáratú és végig fűtött garázsban állt, mintha most gördült volna ki, Mladá Boleslavból, viszont az öttagú családunkat, már nem tolerálja szegény, ezért gondoltam kicsit izmosítani, de nem motorcserével, csak afféle "tunning light"-tal!! Így akkor elvetem a dolgot, a lambdát én is gyárit gondoltam és az valóban 23 ropi!!
Szia! Eredetileg ILYEN számmal kell rendelni a Te kocsidba való lambdát, persze lehet olcsóbban is de az már feltűnő lesz ehhez az árhoz lépest. Autókereskedéseknél kell kell rákérdezni az eredeti hozzávaló VAG szerinti alkatrészre, mert csak azzal lesz kifogástalan és hosszú életű. Ez a mostani 75e. km nem sok a futott km-ben de furcsa, hogy már lambdás problémák vannak. A szondának kétszer ennyit is ki kellene bírnia az eredetivel. A tuningot mindenki maga dönti el, hogy mit akar elérni ezzel de szerintem is meg kellene barátkozni ezzel a "ménessel" ami van. Akkor mit szólnál egy 1.4-es motorhoz 16 szeleppel és ugyan ennyi a paci az 1.2t-hoz, és még nem ül benne senki.
Sziasztok! Immo -s kérdésem volna (VAG immo 3. gen). Ki tud nekem ebben segíteni?
Sziasztok!
Egy nagyon bosszantó, és nagyon régóta fennálló problémára kérnék tanácsot. Van egy újkora óta nálam lévő skoda octaviam. 2003-as BFQ motorkódú. 102Le-s. A problémám a következő lenne: Jó két éve kezdett el ingadozni az alapjárat. Ez annyit tesz, hogy külső hőmérséklettől teljesen függetlenül néha a normális 800körül forog a motor, néha viszont 1500körül ugrál a fordulatszám alapjáraton. Tapasztalataim szerint, ha a motort megpróbálom befullasztani amikor 1500on van a fordulat, akkor szó nélkül visszaáll az alap értékre, valamint akkor is ha felpörgetem a motort 4000 fölé, és leveszem a lábam a gázról. Ha csak szépen normálisan megyek vele, és üresbe teszem egy pirosnál, akkor a fordulatszám elkezd leesni, 2000-nél lelassul és ki tudja mitől vagy megáll 1500-on, vagy nagyon lassan vissza kúszik 800-ra. Szerelőnél voltam, és teljesen tanácstalan ő is. Az elmúlt 2 évben az autó szinte fel lett újítva, azonban a probléma nem szűnt meg. Cserélve volt: Folytószelep, EGR szelep, lambdaszonda, katalizátor, trafó, kábelkorbács, önindító, kipufogó, valamint a computer teljesen újra is lett programozva. Kompresszió is rendben van. Valakinek bármi ötlete ezzel kapcsolatban? Köszönöm: Szabi
Szia! Van a motornak egy ilyen szelepe és ennek az a feladata, hogy a levegőt hol a rövid, hol a hosszú térbe engedi, hol keverve a kettőt. Más vezérlőkkel házasított esetekben EGR szerepet adnak neki. Ha ezzel a szeleppel bajok vannak és falsot szív, vagy egyáltalán nem működik, megragad akkor okozhat alapjárati ingadozást. Ha az egr szelep nem ilyen kialakítású volt amit cseréltek, akkor a szelep, levegős kimenetét zárd le és akkor kiderül, hogy azzal van e a gond, mert ha ezután megszűnik az alapjárati ingadozás, akkor problémás a szelep.
Sziasztok!
Egy fúra jelenség történt a 2007-es 1.9 Octaviammal. Egyik nap reggel indulásnál kigyulladt az olajszint jelző lámpácska(narancssárga ). Ránéztem a kilométerórára és láttam, hogy lassan itt lenne az olajcsere ideje ezért rátöltöttem 3-4dl olajat de csak nem aludt el a lámpácska. Akkor gondoltam egyet és vittem is olajcserére. Ekkor kiderült, hogy a PD elem tömítéseknél átszivárgott az olaj és ezt jelezte a kis lámpácska. Ki is lett cserélve minden: - PD elem tömítés - izzító gyertyák(mivel a 2-es rossz volt) - vákuumszivattyú tömítés(ez is eresztett) - olajszűrő - üzemanyagszűrő - levegőszűrő és persze az olaj. De csak jelzet a kis rohadék. Ekkor kicseréltük a motorolaj jeladót. De még mindig jelez. Szerintetek mi a bánat lehet még vele? Előre is köszi a válaszokat.
Egyedül az izzítógyertyákat mutatta. Motorolaj jeladó volt elfekvőben.
Most az óracsoportra kezdünk gyanakodni. Lehet az makacsolta meg magát. De azt meg nem tudom, hogyan lehetne ellenőrizni.
A motorvezérlő küldi a műszerfalnak az olaj szintet. A mérési blockoknál kell megnézni, hogy mit érzékel a motorvezérlő.
Most már megvan a ludas. Egy ugyan olyan octaviaból kivettük az óracsoportot beletettük a "hibás" autóba gyújtást adva nem jelezte a hibát(ugye ezzel az óracsoporttal nem fog indulni az autó immobilizer miatt). Az hibás autóból származót pedig betettük a donor autóba és a hiba ugyanúgy fenn áll. Így hát mindent visszacsináltunk. Ezzel kiderítettük, hogy azzal van a gond. Közbe felmerült egy újabb probléma ami kicsivel jobban aggaszt.
Nagy valószínűséggel hengerfejtömítést is cserélni kellene. Idézet: Ezen ne aggódj, nem nagy történet. „Nagy valószínűséggel hengerfejtömítést is cserélni kellene.”
Sziasztok!
Az AEE motorkódú Octavia 1,6-om (75LE) tünetei hasonlítanak szabiii leírására: - 1500-2000 között folyamatosan ingadozó alapjárati fordulatszám, de ez csak akkor jelentkezik, ha bekapcsolom a klímát! Álló helyzetben ilyenkor ha "rárugok", visszaesik Nálam is a normális 800 körülire és úgy tűnik rendben, de ha elindulok vele (csak klímánál), váltásoknál mindig ugyanez van újra a kikuplungolásoknál. (Nagyon alacsony fordulatszámról történő váltásnál, mintha Nálam is normális fordulatra esett volna vissza, de nem emlékszem, a gép meg a szerelőnél. Volt egy egyes henger befecskendező hibakód, cseréltük, 30 ropi, persze ugyanaz a jelenség továbbra is. Komoly nagyszervíz után vagyunk egyébként.) Klíma kikapcsolásával a hiba megszűnik. (Előrebocsátanám, h jön a nyár, 2 kisgyerekkel klímáznék, szal jobb megoldást kérnék . ) Nálam is ez a szelep a hiba? Melyik is? Mi köze van a légkondihoz?Nem mint - nagy fogyasztó bekapcsolása - oldalról kell megközelítenem a problémát? X. Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |