Fórum témák
» Több friss téma |
Na igen, pontosan ezek lesznek a rövid távú tünetek, és szerintem ez a roncsoló hatás megvan a relatíve alacsonyabb ózontermelésű gépnél is, csak nem ilyen feltűnő.
gaben62: talán ez még nem személyeskedés, és belefér a fórum kereteibe. Szóval nem a "haverom" és én állítottuk, hanem te magad: Idézet: „nekem a kimeneten +3db. 220pF/10KV -van pufferként ráforrasztva, akkor sem lesz sima egyenáram, csak csapott 4szög jel, vagy 3szögjel impulzusok,”
Sziasztok!
Nagyfesz leszigetelésére az FBS megfelelő e, vagy keressek mást?
Szia,
nem jó. Egyrészt a fémet megeszi, vagy legalábbis kikezdi. A nagyobb baj, hogy nem szigetel kb. semmit nagyfesznél.
Köszi.
Akkor ez nem igaz? Elektromos szigetelő tulajdonságok: - átütési szilárdság:18-20 kv/mm ( VDE 0303) - dielektromos állandó:2,7 - 3,3 (25 C / 50 Hz) - fajlagos ellenállás:10^15-10^16 Ohm/cm Speciális típusoknál: - Kúszóáram szilárdság:3,5-4,5 kv / 6 h - Erózió-ívállóság: 300-400 sec
Én spec. HV trafó szigeteléshez epoxiragasztót+többrétegű szigetelő papírt használok, a panelon lévő nf. impulzus kondik 330PF/10KV, DD1800=Hv diódák kivezetéseinek, szig.hez, szintén, de ide jó a 2komponensű műgyanta,
Az is kiválló szigetelő, nagyobb városokban lehet kapni. Az eporapid is nagyon jó volt, 10-15KV/mm. ezt is sokáig használtuk, de sajnos már 1éve nem gyártják, nem beszerezhető. Támszigetelőknek, +távtartóknak, 5-ös textilbakelit való, ez szintén kiválló szigetelő, 25KV/mm, és hőálló, időtálló, párás 10fokos levegőjű helységben/pl.műhely is megállja a helyét. A felfogató részeket, szintén epoxival kell vékonyan bekenni, akkor nem fog sziszegni, áthúzni sehol.
Egy dolog a gyári adat, és egy másik a gyakorlat. És ez igaz az epoxira is, otthon nem tudsz olyat kikeverni és kiönteni, mint a gyári termék, ami erősen megközelíti az adatlapi értékeket. Mindenesetre a műgyanták jók, ha olyan 10 kV-ig megállsz. (Ha be tudsz szerezni olyat, ami UV-re térhálósodik /azaz köt/, az egykomponenses mivolta miatt valószínű, jobb eredményt érhetsz el.)
Meg aztán az FBS kúszóáram szilárdsága azért annyira nem jó, főleg a gyakorlatban. Nem igazán fog összefüggő réteget alkotni. Bakelitnek semmi értelmét nem látom, idejétmúlt, nehéz vele dolgozni, és nem tudod bevonni vele a felületet, mint egy ragasztóval vagy fóliával.
Sziasztok! Rég óta nyomon követem a fórumot. Eddig nem írtam gondoltam "leteszek" valamit az asztalra. Megépítettem LaciSupreme első ionizátorát. Nem hittem benne hogy működni fog, úgy hogy a prototípust elégé kezdetlegesen építettem össze. Fényképek minősége picit rossz(Bocsi régi telcsievel munkahelyen készítettem). Működik van ionszél meg ózon is. A rácsra meg tényleg feltapad minden ami át ionizálódik.....teljesítménye rendkívűl alacsony mert rosszul építettem meg a rácsot. Kicsik a lukak. 12mm átmárővel rendelkeznek. minimum 25mm kellett volna oda. Az egésznek a dobozolásom szabott határt. Kibuherált pénztárgép műanyagházát használtam fel....
Még nem tudom mit kezdjek vele. Folytatni nem lehet, mert kicsi a doboz. Nemrégen volt egy magyar fejlesztés(kb 1 éve). A "csúcshatást" használta fel. +15kV után -15KV -os tüskék helyezkedtek el egymás után. Ózon nem termelődik állítólag. Itt is érdekes lehetne egy fejlesztés -15KV majd +15KV majd ismét -15KV -os tüske-rács megoldással. Apropó ÓZON. Nem ismerem az élettani hatásait, csak azt amit az interneten fel lehet lelni. Azt gondolom erről, hogy ebben a témában mindannyian egyforma tudást tudunk magunkba szívni. Azt is gondolom erről, hogy valóban lehetnek olyan élettani, fiziológiai hatásai melyeket nem ismerünk, és felelőtlenség népi bölcsességeket mondani.pl.: friss ózon és oxigéndús levegő.......
Amikor van egy zárt légterű szoba az ott lévő o2 -ből állít O3-at a koronakisülés. Az oxigéntartalom csökken.
Nagyon jó hogy megépítetted, és a doboz is megfelelőnek tűnik, vastag masszív vill.szereléshez is használt Abs doboz lehet,
Van erős ionszeled, és közelről az ózon illata is érződik, nos ez szintén jó,mert tisztul a levegő. Csak azt engedd meg, hogy kiegészítselek, a koronázócsúcsok végein történő un. csendes kisülés O3-t állít elő, /csekély mennyiségben, jó esetben 10-15KV-Hv.outnál /és mint a képeken is látszik kb, 16-18mm. csúcs-ellenelektróda/furat/ táv esetén, egészen biztos hogy érezhető küszöb környékén dogozik az ák, tehát nem káros, szóval a lényeg O3-t termel, ami távolabb a kilépőktől néhány perc múlva tiszta friss O2-re bomlik le. Ez tény, az enyémnél is így működik, tesztek során kimértem, de már a wikipédiában, webshopokban is foglalkoznak a témával. u.i. ha van időd és türelmed, nyugodtan közelebb rakhatod a tüskéket, a kiáramlókhoz, persze csak annyira, hogy az ionizáló Hv-out, ne essen le 12KV-feszültség alá, tartósan! megfelelő beállítás, és alacsony be táp mellett, nem lesz gond, még kisszobában sem. Jó kísérletezést, ügyes munka, így első neki rugaszkodásnak. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2014
Arra ügyelj még, ha már minden rendben működik, és a port is gyűjti néhány nap után, hogy a tetejét 4-5mm. furatokkal lásd el, /egymástól kb.1cm.re mert akkor a levegő átáramlás gyorsabb hatékonyabb marad, alu tetővel, még jobban felragad a por, tapasztalatból tudom.
üdv.
Ez egy HRC 50-es kibelezett pénztárgép háza. Most sok ilyet dobálunk ki, egyet felhasználtam. Azt nem tudom hogy lebomlik e az ózon mert kis fürdőnkben 2 óra alatt telítődik a levegő ezzel a szaggal amit közvetlen közelről is érezni. Ezt az alu tetőt nem értem. Elvileg a rácsnak kell lenni a "pozítívabb" potenciálnak.Amennyiben más nagy felületű fém lemezt helyezek oda azt milyen potenciálra kapcsoljam? a 0V-ra vagy a -10KVra? Az a fenti nagy nyílás le van átlátszó fóliázva(elnézést a kép minőségéért lehet h. nem látni jól), így a készülék hátsóján érkezik az ionizálatlan levegő. Ez egy prototípus a munkahelyen dobtam össze amikor volt egy-egy szabad órám.
Nocsak, öröm látni
Meghajtás jól dolgozik? Mert ugye ki kellett valahogy ütni a védelmet. A trafó szekunderét viszont ki kéne gyantázni, úgy látom, gyári állapotban van még. (De tehetsz nyugodtan rendesebb inverter trafót is gyantázva, nálam annál 10 kV-ig átütésmentes volt, tovább nem is néztem.) Idézet: „Azt nem tudom hogy lebomlik e az ózon mert kis fürdőnkben 2 óra alatt telítődik a levegő ezzel a szaggal amit közvetlen közelről is érezni.” Igen, sajnos itt jön a bajos rész, tényleg nem bomlik le fél óra alatt. (Főleg, hogy az "felezési" idő lesz.) Idézet: „Ezt az alu tetőt nem értem.” Persze hogy nem kell alu tető, annál nehezebb elszigetelni. Közelebb sem ajánlom, hogy tedd a tüskéket, mert csak ózont termel úgy. (Az Ionizátor II-ben erre kitértem.) Idézet: „Amennyiben más nagy felületű fém lemezt helyezek oda azt milyen potenciálra kapcsoljam? a 0V-ra vagy a -10KVra?” Földelni nem ártana, tehát nulla, mert gondolom a kialakításodban a nulla és a föld közös potenciál. Viszont így valóban földelni javasolt, míg a műanyag dobozos megoldás kettős földelésnek minősül, ide ez elég jó megoldás. Idézet: „Ez egy prototípus a munkahelyen dobtam össze amikor volt egy-egy szabad órám.” Jó kis munkahely, nem vesznek fel embert? És hát akkor a végére hagytam a fekete levest, ide vonatkozó cikk: Veszélyes az ionizátor?
Nos nálad rács van így hívjátok, nálam pedig aluelőlap +porgyűjtőcsövekkel.
A lényeg viszont az hogy a dobozt, akár fém akár műanyag, ieértve a tetejét is, +potenciálra kell hozni, vagyis a ráccsal egyező pot.ra, egy sodrott vezeték,+rézsarú csavaros rögzítéssel. Ezt úgy hívják a villanyszerelésben, hogy Eph vezeték, vagyis egypotenciálra hozás, Arra szolgál hogy a doboz /gép-szerkezet/különböző részein, ne legyen potenciál különbség pl. hátlap, -előlap tető stb. Vagyis nem fog megrázni, megcsípni senkit, földelés nem szükséges, a kettős szigetelést maga a doboz garantálja. Az ózon pedig nem okoz gondot, lebomlik az magától, még a hermetikusan zárt laborban is.
Idézet: „A lényeg viszont az hogy a dobozt, akár fém akár műanyag, ieértve a tetejét is, +potenciálra kell hozni, vagyis a ráccsal egyező pot.ra,” Ez nem pozitív potenciál, hanem nulla pont, mivel ehhez lesz a viszonyítás. Ha nem így lenne, a "tüskéket" kellene nullának tekinteni.. (Mellesleg a műanyag dobozt hogy hozod akármilyen potenciálra?) Idézet: „Vagyis nem fog megrázni, megcsípni senkit, földelés nem szükséges, a kettős szigetelést maga a doboz garantálja.” Na ez viszont butaság a köbön. Ha megráz, rég rossz az egész, megfelelően kell szigetelni. Ha a doboz összeköttetésben van valamely potenciállal, akkor azt kötelező földelni. A kettős szigetelés pedig pontosan az ellentettjét jelenti: egy külön elszigetelt doboz lesz a külső, amely SEMMILYEN fémes összeköttetésben nem állhat a belső résszel. Idézet: „Az ózon pedig nem okoz gondot, lebomlik az magától,” Bizony le, úgy fél nap alatt. Ha meg addig valaki belélegzi, roncsol. Fentebb linkelt írásomban ott vannak az állításaimra a hivatkozások.
Nagyon izgi ez a veszélyes ionizátor leírásod. Kár hogy csak tapogatodzás a sötétben, meg aztán semmiféle mérési eredmény, egészségileg károsodott légzőszervi betegek, de orvosok sem jelentkeztek, vagyis megint egy agyalmány, amire nincs konkrét magyarázat, bizonyíték sem létezik.
Méghogy csak akváriumban működik, és bármely készülék képes, a füstöt lebontani, ugyanmár, ilyen nincs, és mellesleg egyik kutatás vagy gyártó, de még én sem mondtam. állítottam ilyent. Megint egy riogatás, figyelemfelkeltés, cinikus módon.
Az akváriumos kísérletedet említvén, azt írod hogy a cigereta füst egyetlen kisméretű molekulából áll, még ez sem igaz, a dohányzás ártalmaival tüdőbetegekkel foglakozó orvosok is tudják, sokszor mondták tv.ben rádióban hogy több mint 100mérgező gáz halmazállapotú összetevője van.
Meg az sem igaz hogy csak néhány liter levegőt képes megtisztítani, nem kellene most idevenni a kínai olcsó szappantartó méretű kb.2KV.os impulzusokkal működő, meg a szivargyújtós típusokat, amiben egyetlen tüske van, ráadásul porgyűjtőfelület nélkül. Az én levegő ionizátorom, 12V-ról már rendesen üzemel, 1,4m3, levegőt forgat át, ez 10perc alatt már 14m3, 30perc alatt pedig 42m3, egy konyha légterét simán megtisztítja, a szagoktól, és a füstöl. Ezt nevezzük hatékony légcserének. Nem egy és nem kettő vevőm volt, akik még a vásárlás előtt eljöttek kipróbálták,majd elvitték.
Khm, nekem volt "szerencsém" ózondús levegőt szivornyázni, még 25 évvel ezelőtt az OzonPower kft-nél, nyári gyakorlaton. Ózongenerátorokat fejlesztett, gyártott. A tesztkészülék csöve meg rosszul volt kivezetve, a huzat visszafújta az ózon egy részét. Eleinte csak szag volt. De délutánra már krahácsolva mentem haza, nyuszipiros szemekkel...Szerencsére észbekaptak és a csővéget messzebb vitték, megszűnt az ózonveszély
Idézet: „Nagyon izgi ez a veszélyes ionizátor leírásod.” Ez nem "izgi", hanem súlyos tények, egyedül az ionizátor-lobbi állítja azt, hogy jó nekünk az ózon. Szemben minden más forrással. Idézet: „Az én levegő ionizátorom, 12V-ról már rendesen üzemel, 1,4m3, levegőt forgat át, ez 10perc alatt már 14m3, 30perc alatt pedig 42m3,” Tehát óránként 84 ezer liter levegőt forgat át az ionzátorod? Erre a ventilátoros légbevezetőre nem mertek ráírni 70 m^3/óránál többet, mint elméleti maximum, 52 dB zaj mellett.. (De ez a benzines Alpina lombszívó is "csak" 468-at ígér..) Idézet: „azt írod hogy a cigereta füst egyetlen kisméretű molekulából áll, még ez sem igaz,” Azt írtam, hogy egy relatíve kisméretű molekula (pl. a pollenhez képest), amit nagyon könnyű elektrosztatikus elven "kiszűrni", mindegyik ionizátor képes rá. (Mellesleg kb. 600 fajta káros anyag van a füstjében, nem 100..) BiG: miért OFF-ba? Rettentően fontos dolog ez, hiszen a topik arról szól, ami kb. minden forrás és hiteles tapasztalat szerint rendkívül veszélyes. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Hát, mert sztori és nem elektronika
Egyébként krahácsolt mindenki, egy jó 300 nm-es műhelyt alakított át a generátor ózon-gázkamrává... Pedig nem is közvetlenül jött az ózon, csak az ablakon kivezetett csővég volt közel az ablakhoz. Egy kb. 30 centi hosszú, 80-as kerámiacső volt maga a generátor, ezen ment át az oxigén. A meghajtás trafója viszont jókora, 8 db U-ferritből volt összerakva, össz keresztmetszet olyan 20 négyzetcenti. Volt kraftja. Szekunder feszültség 10kV, a hangfrekvencia felső határán üzemelt (idegesítően sípolt). Upd: azt tudtátok, hogy az ózon-oxigén keverék közvetlenül a véráramba fecskendezve jótékony hatású?(Nem okoz embóliát, azonnal feloldódik.) Orvosok tesztelték, az érszűkületes betegeknél javulást tapasztaltak, megúszta a páciens az amputációt. Viszont a nyálkahártyákra és a tüdőre nézve rossz hatása van. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Üdv.Na megjött a kis kínai cucc.Minden várakozásomat felülmúlta.Leszedegettem a nagyfesz. végeiről a mókusszőrt és tettem rá tűsort meg vele szembe + potenciálon van egy saválló perforált lemez.Nagyon jó ionszele van és sokkal kevesebb ózont termel,mint a TV-trafós megoldásom.Rendelek még egyet belőle és kettőt beleteszek egy dobozba és kész is lesz az ionizátorom.
Igen nehéz volt megpiszkálni az invertert....de sikerült. A potival kellet kicsit játszani mert a védelem 3 másodperc után kikapcsolt. De amikor sikerült "kilőni" a védelmet onnantól stabilan működik.
Azért azt a számításokba bele kéne kalkulálni, hogy az átforgatott "tiszta" levegő megint csak belekeveredik a konyha(Pl.:42m3-es) levegőjébe. Ezzel a módszerrel hatékonyan nem lehet tisztítani, legfeljebb csökkenteni a szennyeződést.......
Azért csak pontot kéne tenni az Ózon és az Oxigén kérdésre. Tudsz valami mérési elvet amivel az ionizátoron kiáramló gáz oxigén és/vagy o3 tartalmát lehet mérni?
Üdv.
Most hogy itt a nyár, hűsítésképp egy mennyezet ventilátort tervezek felszerelni. Az lenne a kérdésem, hogy a légtisztítót befolyásolja ez hátrányosan vagy esetleg előnyösen? Előny alatt arra gondoltam, hogy lefele fújja a port hozzá a géphez, meg mozgatja a levegőt, így a szoba túlsó feléből is eljut valahogy a por a légtisztítóhoz egyszer, nem pedig egyedül kell dolgoznia mint eddig. De pont ettől tartok mint hátrány hogy kavarja a port. Még mindig arról a hepa szűrős ionizátoros mókusfarkas légtisztítóról van szó.
Ez még egy érdekes dolog, mert ha a plafont fújatom akkor felszívja a meleget az igaz, de össze is keveri mindenképp a szoba teljes légmennyiségét szóval eltűnik a különbség. Ha lefele fújatom akkor lehet melegebb egy fokkal bár ugyanúgy összekeveri a szoba teljes levegőjét, de legalább ér a szél engem is és a lényege meg ez lenne hogy fújjon engem, felfele nem fog annyira fújni az a levegő ami fentről visszaáramlik.
Akkor a lényeg az hogy az ionizátornak tök mindegy. A huzatot meg majd kitapasztalom hogy jobb, még nem volt ilyen mennyezet ventilátorom soha. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2014
Hogy meghatározd mennyi ózont termel a készüléked szükséged van egy ilyenre. A mérés elve dióhéjban az hogy KI-oldaton átbuborékoltatod az ózon tartalmú levegőt, majd a keletkező jódot tioszulfát mérőoldattal titrálod.
Létezik ettől sokkal egyszerűbb,precízebb módszer.
Venni kell egy Ózontöménység szintmérő digitális műszert
Egy ilyen készüléket egyszer mindenképp összerakok. Sok a műszálas ruhám, az pedig rengeteg "port" generál. A repkedő szövetszál-darabok töltésére pedig remek lehet a nagyfesz.
A szobád légterében lebegő, műszálas és egyéb mikroporok már fel vannak töltődve, ezért tudnak lebegni, a levegőben maradni.
A szálló mikroporok,allergének/ezrei/ szintén +töltéssel bírnak, emiatt repkednek, és szívod be ezeket, hogy aztán tovább terheljék a légzőszerveket, irritálják a nyálkahártyát. Viszont ha van egy megfelelően méretezett, a szoba/helység méretéhez való, teljesítményű levegő ionizátorod, akkor megszűnik a szálló por, a bútorokra földre fog lerakodni, de ott is jóval 60-70%al kevesebb mint azelőtt. Ráadásul nem kell 2-3naponta törölgetni, meg felmosni.
Üdv!
Vettem ebayről ózongenerátort, de nem voltam biztos a bekötésében. Effektíve egy neon tápról és két kerámia lapról van szó. Viszont a két lap bekötése nem világos... szerintem párhuzamosan kell kötni őket, de nem akarom azonnal kinyírni, így inkább előbb kérdezek Az eladót már megkérdeztem, hogy sorba vagy párhuzamosan kössem-e a két lapot, de annyit írt vissza, hogy a piros vezeték megy a lapokhoz, a kék meg a betáp. A szigetelés vastagságáról mondjuk erre magam is rájöttem... Ha van itt valaki, aki épített/látott belülről ilyet, vagy szimplán csak tudja a megfejtést, attól kérdezném: jól sejtem, hogy párhuzamosan kell a két lapkát kötni? Erről a termékről van szó, azon belül a 220V/7g nevűről. Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
Párhuzamos jó lesz, de ha sorba kötöd őket, akkor se nyírod ki, legfeljebb kevesebb ózont termel, mert megoszlik a feszültség
Én ilyet csináltam anno régen egy réz tollbetét és a rátekert villanydrót mekkelek-megoldásával Persze nem hő és -ózonálló, csak próba volt |
Bejelentkezés
Hirdetés |