Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   111 / 196
(#) fejergep hozzászólása Ápr 5, 2014 /
 
Illetve találtam olyan véleményt is,hogy kevés lehet az anyag a klímában,de sz.r a nyomásérzékelő,így hagyja bekapcsolni, de nincs elég kenése a komp.tengelyének,ezért billegteti ütemesen a fordulatot.Találgatok.
(#) VIM válasza fejergep hozzászólására (») Ápr 6, 2014 /
 
Szia! A klímához nem értek de felmerül a kérdés, hogy a kompresszorral lesznek a gondok, mivel csak ebben az esetben van alapjárat ingadozás a motornál. A kuplungja akkor kapcsol be ha a nyomás a megadott értéken van és működtetni akarod a korrekciót (bekapcsolod a klímát). Talán még a mágneses kuplungot kellene még megnézni, hogy az kapcsol-e és tartósan húzva marad-e működtetés közben, vagy ki-ki old néha valami miatt.
(#) kean50 hozzászólása Ápr 8, 2014 /
 
Végignéztem a fórumot, hasonló problémát, illetve megoldást nem találtam. Octavia 1.4 16V, 2009-es (motorkód BUD). M1-en a tatabányai nagy emelkedőnél motor rángat, gyengül, egyre alacsonyabb fokozatba kell kapcsolni. Semmilyen figyelmeztető lámpa nem világít. Család ideges, irány a helyi szakszervíz, Hibakód kiolvasás eredménytelen. (Az autó tökéletesen indul, alapjárat stabil.) Próbakör a szerelővel, megállapítja, hogy a motor tényleg erőtlen. Tengelykapcsolónál a benyomást érzékelő kapcsolóra gyanakodik. Akku ki, kapcsoló rendben. Autó megemelve, a lambda szondás előtti nagyobb átmérőjű dobban valami zörög. Lebontja a katalizátor utáni kipufogócsatlakozást, szerinte 1-2 darab letört a katalizátorból (én a szitaszerű részt rendben lévőnek láttam, de a pereméből tényleg hiányozhat valamekkora darab.) Árajánlat: 230-240 eFt(!). Család romokban, én is. Óvatosan vissza Bp-re (a motor tényleg erőtlen, legalább 1 fokozattal alacsonyabbra kell váltani, de megy.)
Kérdésem: a katalizátorból esetleg leváló, max. 2-3 mm vastag, 2-3 cm-es darabok tényleg lefojthatják annyira a kipufogórendszert, hogy ettől erőtlen a motor? (Ez volt a végső diagnózis.) Mi lehet még probléma? Még annyit az előzményekről, hogy egy ideje kicsit megnőtt a fogyasztás (kb. 1 l/100 km-rel). Jelenleg 63 ezer km, utolsó szerviz 48 ezer km. Köszönöm, ha valakinek van ötlete.
(#) zolika60 válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
A széthullott katalizátor valóban okozhatja ezt a hibát. Nem muszáj gyárit venni belőle egy marék aranyért, kipufogósok kicserélik utángyártottra körülbelül negyed áron. Az is kiválóan fog működni. Ez a hiba indokolhatja a többletfogyasztást is.
(#) kean50 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
Köszönöm a választ, egy kicsit azért bizonytalankodtam, mert a katalizátor azért nem "széthullott" volt - bár még soha nem láttam másikat - de nagy darabok nem hiányozhattak belőle (a közepe biztosan ép volt).
(#) zolika60 válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
Gondolom csak az egyik oldalát láttad. Egyébként ha elkezd szétesni a gázáteresztő képessége lecsökken a kis "csövecskék" eltömődnek.
(#) kean50 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
Igen, persze, ami kifelé volt, a blokk felőli csonkot (amiben a katalizátor van) nem szedte le
(#) Amarton válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
Nekem is ugyan ez volt az autóval.
Nekem 50 ezer km-nél jelentkezett.
Első katalizátorból vettem újat. A hátsó katalizátorból pedig ki kellett ütni a belsejét.
(#) kean50 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 8, 2014 /
 
A hátsó katalizátor dolgot nem értem. Ha ki van ütve a belseje, az olyan, mintha nem is lenne? Nem számít ez kibocsátás stb. szempontból?
(#) jhony15 hozzászólása Ápr 9, 2014 /
 
Helló.Van egy Skoda Octavia 1.9TDI 66KW AGR,az a probléma vele hogy reggeli inditásnál szürkés füst jön ki a kipufogóból ez csak 1-2 másodperc és aztán megy rendesen,de csak mindig reggeli hideg inditásnál mi lehet a probléma, a motor fel van chipelve.
(#) zolika60 válasza jhony15 hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
A porlasztócsúcsokat kéne megmérni. Talán valamelyik kicsit "csepeg".
(#) kean50 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
Hol és mennyiért sikerült katalizátort venni? (Közben szétszedték és tényleg romokban volt az első, a hátsó még kérdéses), a 230-240 eFt eléggé horrornak tűnik.
(#) zolika60 válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
A kiütött katalizátor csak kényszermegoldás. Ha egyszer rendes helyen vizsgázik biztosan észreveszik a hiányát. Én tőlük szoktam katalizátort vásárolni. De számtalan más helyen is árulják, csak nem ilyen jó áron.
(#) kean50 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
Köszönöm az infot!
(#) Amarton válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
20 ezer Ft volt bontottan egy nagyon szép állapotú.
Az utángyártottban kevés a platina. Nem sokat ér.
A hátsó katalizátor ki van ütve, de bőven teljesíti a környezeti normát egy katalizátorral is az autó.
A fabiában, amiben ugyen ez a motor van nem 80 hanem 86 lőerő. Abban is csak 1 katalizátor van.
(#) zolika60 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
Idézet:
„A fabiában, amiben ugyen ez a motor van nem 80 hanem 86 lőerő. Abban is csak 1 katalizátor van.”
Csak a környezetvédelmi besorolása más. Egyébként katalizátor nélkül volna a legtöbb lóerő.
(#) kean50 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 10, 2014 /
 
Ezt is köszi, egyelőre a dolog megállt a hátsó katalizátor állapotfelmérésénél, mert az autó még ugyanolyan hervadt (pedig első katalizátor már nincs is benne...)
(#) Amarton válasza kean50 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Én sem viccből szedtem ki a hátsót.
Az elsőnek a törmelékei teljesen eltömítették.
Plusz, ha megint előfordul a hiba, akkor az első katalizátor darabjait simán kipufogja az autó. Mivel 2 Lambda szonda van benne, a katalizátor hibát be fogja írni a hibatárba.
Nálam ez volt a koncepció. Azóta nekem szépen megy, kevesebbet fogyaszt és üres a hibatároló.
(#) kean50 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Én egyáltalán nem is gondoltam viccesnek a dolgot. Valószínűleg nálam is ez lesz (szerencsére a szerelő nem rohan ajtótól a házba, lépésenként halad). Ismételten köszönöm.
(#) johndoe22 hozzászólása Ápr 15, 2014 /
 
Sziasztok!
Teljesen laikus vagyok, úgy hogy egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy valaki el tudja nekem mondani, hogy 1.6-os bfq motoron pontosan hol van az egr szelep? esetleg, ha valaki tudna mellékelni egy fotót megköszönném!
(#) zolika60 válasza johndoe22 hozzászólására (») Ápr 16, 2014 /
 
Minden autón a kipufogó és a szívócsonk között van. A tiéd így néz ki.
(#) VIM válasza johndoe22 hozzászólására (») Ápr 16, 2014 /
 
Szia! A képek segítenek ... és majd találsz robbantott rajzot is a pontos elhelyezkedéséről, (29. számmal).
(#) skodabali hozzászólása Ápr 22, 2014 /
 
Hello!

Egy kis segitsegre lenne szuksegem. I-es octimhoz vettem cd tarat, olvassa is a lemezt, jatsza le, de nem nagyon tisztan, mint ha valami zavarna a radio adast ugy sistereg a dolog. A tortenethez hozza tartozik, hogy mikor uzembe volt helyezve a tar es csavartam a helyere az oldal falra, akkor kicsit szikrazott a csavarnal, valami test problema lehet??? Van meg kihangositom az autoba parrot ck 3100. Zavarhat o esetleg? Radio szepen szol tisztan azzal nincs baj. Kiprobaltunk meg 3 tarat de mindnel ezt csinalta 6 lemezzel. A kabelnel van egz fekete vezetek ami nincs sehova kotva, csak ugy log. Ezt a cd tar kabele. Lehet o valami test kabel akar lenni?

Balazs
(#) Sáradi János hozzászólása Ápr 23, 2014 /
 
Sziasztok. Nekem is egy 1.6 BFQ-val van gondom. Megállás után tovább pörögnek a ventilátorok.
Ha rá önindítóztam , megállt. Volt amikor / tegnap / le kellet vennem az akkumlátor sarut. Ma rendben működött. Ha nincs rendbe a gép , 60 foknál nem megy feljebb a víz. 210 ezer van benne
nem csodálnám ha valami tönkremegy, de nem állandó a jelenség.
Köszönettel.
(#) zolika60 válasza Sáradi János hozzászólására (») Ápr 23, 2014 /
 
A reléje lehet beégve. Azt nézd meg.
(#) Sáradi János válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 24, 2014 /
 
Szia. A műszerfal alatt vannak relék / üzemanyag pumpa stb. / ill. a motortérbe 100 és
429-es számmal. Melyik lesz a bűnös ??
(#) zolika60 válasza Sáradi János hozzászólására (») Ápr 24, 2014 /
 
Sajnos rajzom nincs róla, a típust meg nem ismerem annyira, hogy tudjam. De próbáld úgy megtalálni, ha megállás után úgy marad tedd rá a kezed az egyikre önindítózz és ha kapcsol érezni fogod. Ha nem az akkor próbálkozz másikkal. Esetleg valamelyik kolléga beteszi a rajzot akkor egyszerűbb.
(#) hibbantpasi válasza Sáradi János hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Szia!
A hűtőventilátor reléjét a bal első fényszóró mögött-alatt keresd a hossznyúlvány környékén.Szeret beázni, berohadni, főleg, ha esetleg kapott már ütést is.Kis segitség : igy néz ki .
Üdv: hp

relé.jpg
    
(#) Sáradi János válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget !
(#) Sáradi János válasza hibbantpasi hozzászólására (») Ápr 25, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a fényképet !
Következő: »»   111 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem