Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Egyfázisú motorokhoz milyen motorvédelmet kell alkalmazni?
Szia!
Hőkioldót vagy kombinált motorvédőt ajánlok ugyanúgy, mint a háromfázisú motorokhoz. Motorvédő kapcsoló A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
ugyanazt tudod használni mint a 3fázisúhoz? vagy van direkt egyfázisúhoz? pl egy gv2me09-et tudsz egyfázisúhoz is használni? Ha igen, akkor azt hogyan kell bekötni?
Miért ne tudnád használni egyfázison? Az a lényeg, hogy a motoráram átfolyjon a kioldó valamelyik főáramköri kontaktusán. Érdemes a fázist és a nullát is átvezetni a motorvédőn.
OK. Köszi.
Nincs esetleg valamilyen bekötési rajzod, hogy hogyan kellene ezt összerakni?
Logikusan kell összerakni. De ha nem vagy szakember, akkor hívj egy hozzáértőt, mert az áram nem játék.
Szia, Taky! A 3 fázisú motorvédő mindhárom érintkezőjén át kell vinni a fázisvezetőt, ezt kell rátenni az utána lévő mágneskapcsoló egyik (Pl.: L1) érintkezőjére, majd a motorra. A nullát ugyanennek a mágneskapcsolónak egy másik (Pl.: L2) érintkezőjén keresztül kell vinni a motorra. Üdv.: Yoe
Nem kell átvinni a fázist mindegyik ágon, mert a védelem akkor is teljes értékű, ha csak egy vezeték van rákötve a motorvédőre. A bimetálos mechanikát ugyanúgy tudja működtetni az átfolyó túláram akkor is, ha csak egy be-kimenetre van rákötve a motor árama. Lásd háromfázisú kismegszakítók esete.
Üdv!
Egy lehetséges megoldás az 1 fázisú motor működtetésére csatolva. Több gyári ajánlás szerint is érdemes átvinni a motorvédő két körén is a fázist.
Szia! Remélem olvastad Johnycorp hozzászólását, ami a gyári ajánlásokban említi, hogy érdemes átvinni. 1000 éve Én is így kötöm az 1 fázisú gépeket. Tényleg, a kérdező hol a fenébe van?
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2013
Persze olvastam, de annyi a javallat értelme, hogy így nem lesznek üres kötési helyek a motorvédőn.
Minden egyes bimetálnak van egy fűtőellenállása. Persze akit nem érdekel, mennyi feszültség esik a rendszerben a motor előtt, az kösse csak sorba vele az összes ellenállást. Ajánlom még hozzá a gazdaságos narancssárga hosszabbítót.
(nem neked szól!)
Persze, azért ne keverd már össze a gazdaságos ízű hosszabbítót ezzel.
Valóban esik itt is feszültség, másképpen nem működne az eszköz. Ha zavar, akkor használj elektronikus motorvédőt. Egyébként pedig (nem kötekedésképpen, csak mutatóba): Moeller ajánlás (8.5 szakaszt nézd meg) Schneider szerint Az általam még használt Allen Bradley termékek közül a a 140M-C2E motorvédő adatlapja nincs a kezembe, de abban is ez van. A buták. Persze nem kötelező ezt követni, csak ajánlások.
Ha egy fázisra csupán egy bimetálos védelmet kötsz be, az is működik. 3 db sorba csak a veszteségeket növeli. A biztonságot csupán korlátozott mértékben.
Ez bimetálos amit én bekötöttem?
Hogy érted, hogy sorba? Sajnos nem értek ám a dologhoz egyáltalán. Vagy hogyan kéne bekötnöm?
Egyedül a fázis vezeték menjen keresztül a kapcsolón?
Viszont a fázis nem változik? Úgy értve, h a konektorba se tudom, h mokor melyik a fázis?
Szia!
Küldd át a fázist is és a nullát is rajta. Bár elég lenne, csak a fázis, de egyszerűbb a bekötése, valamint mindegy hogy dugod a konnektorba, mert kikapcsolt állapotban megszakítja mindkét pólust. Amennyiben nem kapcsol ki, akkor hibás. 9A-re állítva mintegy 3-4 másodperc alatt le kellene kapcsolnia! A felirat a motor névleges áramára utal.
Tehát akkor. Egyik T1 L1 Másik T2 L2?
Eddig a leírt bekötéssel hiába állítottam 9-13ig nem történt semmi.
Mértem áramfelvételt ilyen mezei költségmérő kütyüvel.
Amikor fűrészelek se megy fel az érték 6A 6,5A közt mozog. Próbáltam fával megfolytani a motort akkor ment fel 14Aig mikor csak búggott a motor, de ugye ez csak pár másodperc amennyiben ennyit is észre kéne venni a kapcsolónak akkor tényleg gond van. Viszont ezt az értéket a mérő se jegyezte meg. A max érték 6,5A. |
Bejelentkezés
Hirdetés |