Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A Conrad-nál olvastam maratásálló tusról, de valakinek innen a fórumról nagyon rossz tapasztalatai voltak vele.
A retus filcet is papír-íroszer boltban kell keresni? Bementem néhány ilyen boltba, kerestem maratásálló dolgokat- elég furcsán néztek rám mindenhol...
Azt írják a vastagságára 0.8mm-ig. Ez mit jelent? 0.8 mm-es, vagy több méretet lehet kapni?
Írod neked bevált. Elég ha egy rétegben húzol egy vékony vonalat és nem maródik fel? Idézet: „Soha nem sikerült egyenletes minőségben, nekem tetsző nyáklapot készíteni.” Szeintem az a bajod a fotózással hogy nemtudod egyenletese felfújni a lakkot a lemezre.Ne aggódj evvel más is igy van,csak mivel nincs szüksége mindenkinek olyan finom kidolgozásra amit TE szeretnél, igy ez másnál fel sem tűnik.Én ezt az utat már végig jártam.Sőt. Csináltam olyat is hogy írásvetítő fóliára/hajlékony/ elektromosan vezető festéket fel "CNC"-ztem. Csőtoll helyett injektciós tűvel. Most ott tartok hogy 2 SMD láb között lazán könnyedén SZÉPEN el tudok vezetni 2 vezető sávot,miután megvettem a ---------GYÁRILAG-------- fotolakkal kezelt nyáklemezt. Hidd el, a telefon panel minőségét fogod kapni. Ja: a rajzot átlátszó fóliára nyomtatom, és ráhelyezett üveglap NÉLKÜL világítom le.
Nos, a hegy vastagsága .8 de kikaparással elértem, hogy 2 IC láb között 2 vonalat vittem át biztonsággal!
Egyrétegben elegendő húzni. Elég sűrű és jó tapadású nitrofesték van a filcben. Egy filcet 2 évig használtam úgy hogy hetente csináltam 1-1 tenyérnyi panelt... Kezdőknek garantált siker. (basszus, elmehetnék vigécnek) Ja, és soha nem mart alá! (persze a maratást ésszel csináltam...sósav+hiperol)
Hello
Igaz nem közvetlenül a mostani témába vág de beszélhetnénk egy kicsit a furatgalvanizálásról is. A neten van fenn egy írás sajnos már nem emlékszem melyik oldalon ahol egy igen hosszú vegyi képlet mutatja be az otthoni furatgalván készítését én viszont nem vegyész vagyok így nem mertem nekiállni.... Ez nem a kémia szertár amit a levegőbe lehet repíteni szóval nem tud vki erről vmi biztos infot? Illetve nincs valaki akinek vegyész végzettsége van illetve van olyan a családjában és megpróbálná ezt a vegyszert illetve írna róla egy otthon elkészíthető módosulatot? én megpróbálom megkeresni azt az írást ha nem találkoztatok volna vele de sztem erröl is érdemes beszélgetni ha már gyári minőségü nyákot gyártunk tudjuk ezt kétoldalasban is....
Szerintem a csőtoll a legalkalmasabb ilyen technológia alkalmazásánál(nem fotosnál). A tinta, a félreértések elkerülése végett nem szükségszerű, hogy a spec boltban kapható speciális tinta legyen. Én gyakorlaton egyszerű papír-írószer boltokban kapható kárminvörös tintával töltöttem meg a csőtollat, csak arra kell figyelni, hogy nehogy valaki valamilyen gagyi híg tintát vegyen. Életemben először dolgoztam vele, nem is hittem volna, hogy alkalmas ilyesmire a toll. És láss csodát, életem legszebb panelját építettem vele(sima egyszerű logikai ceruza volt, kétoldalas nyákon, a csőtoll 0.5-ös). Csak maga a toll drága, mivel ezekből csak a jóminőségűt érdemes megvenni, ami pár ezer forintba benne van. Ajánlatos még hozzá való körzőt is venni, amivel kb 2 másodperc alatt gyönyörű forszemeket lehet készíteni. Fontos még, hogy nem tustollat kell venni, hanem csőtollat!! Kettő között van különbség! A csőtollat mindíg ki kell pucolni, mert különben dobhatod ki a pár ezer forintos tollat.
Szívesen!
(Az offoláshoz azt kell beírnod, hogy ["off"] és ["/off"], persze idézőjelek nélkül!)
És a < meg a > helyett szögletes zárójeleket kell használni!
Na most akkor megint van egy pár variáció amit ki tudok próbálni.
Egy két kérdésem még lenne: Tus csőtoll van nekem, de akkor melyik a sima csőtoll? Az amit tűfilcként árulnak? Egy vékony fémcső a vége, amiből kilóg egy vékony rostvég amivel ír az ember? Most egy ilyet alakítottam át. Kimostam belőle az alkoholos filc tintáját, és töltöttem bele enyhén higított direkt nyáklemezekre való nitrofestéket. Nagyon szép a rajz, de elég vékony a felvitt festékréteg, mire kész a maratás, a tinta is eltűnik. Az injekcióstűvel kapcsolatban kérdezném, hogy lehet a festék mennyiségét szabályozni? Ha nyitva hagyom magát a fecskendőt, nem folyik ki belőle a tinta? -Ha lezárom, akkor meg gyanítom nem jön belőle- Aztán lehet, hogy a vas-kloridom a hibás, már elég régi, iszonyú lassan mar. Olvastam egy nátriumperszulfát nevű anyagról állítólag össze sem lehet hasonlítani a vaskloriddal, annyira jó. Hallottatok róla?
Én használtam - a vasalásos technika "felfedezése" előtt - a fecskendős módszert. A trükk az, hogy nem szabad se túl hígra, se túl sűrűre keverni a körömlakkot. Meg az, hogy lehetőleg sötét színű legyen a lakk. (Feket és piros a legjobb, azok jól látszanak a nyers NYÁKlemezen. Lányom legnagyobb bánatára, ezeket mindig elkoboztam Tőle...)
A fecskendő végébe, a testére, kell két lyukat fúrni, úgy, hogy a dugattyú, ha be van pattintva a fecskendő törzsébe (tartály), akkor ne takarja el őket. Azért kell 2 lyuk, mert egyet eltakarhatsz a kezeddel, véletlenül, de kettőt nem. A lényeg, hogy a lyuk(ak)on áramlik be a fecskendőbe a levegő, ezért nem keletkezik benne vákuum. És így szépen, folyamatosan folyik belőle a lakk. De amióta a vasalásos technikát megismertem, azóta nem kísérletezek a fecskendővel meg a tűvel... (A gyógyszertárban már drogosnak néztek, hogy kerestem a különböző átmárőjű tűket... )
Normál vaskloridos maratást használtam, de ha, Te ennyire finom rajzolatot akarsz, akkor a tustintás változatról lebeszélnélek.:no:
Sajnos nagyon érzékeny az alámarásra. Ha túl melegíted a löttyöt, akkor a tus felhólyagzik. A rajz készítésnél nem szabad a vonalat újból áthúzni, ha már kezd megszáradni. Meg sok egyéb betegsége is van Én lézerrel fóliára nyomtatok 2x! (Két külön lap!) A két fóliát egymásra rakom, összeragasztom, így nagyobb fedettsége lesz. (Arra vigyázz, a fólia nyúlik nyomtatásnál, ezért lehetőleg kisméretű nyákokat készíts, és a két nyomat ua. ott legyen a lapon!) A lakkot inkább két, esetleg 3 rétegben fújd. A vékony lakkréteggel nem lesz szép. megvilágítás kb 2-2,5 perc (A felfűtési idő nincs benne!), 30 cm ről 160W higanygőz letört búrával. A többit már sokszor, sokan leírták. Szentem kísérletezd ki magadnak inkább ezt a technikát! Sokkal precízebb nyákot készíthetsz, olcsóbban:yes:
Egyszer eltörtem a leszorító üveget,de muszáj volt befejeznem a nyákot, még a minőség rovására is. Nem hittem a szememnek.Nagyon szép lett. Azóta csak csak a keményebb írásvetítő foliára nyomtatok.Ezekszerint teljessen felfekszik,s lehet hogy az üveg megtöri a "fény"útját?
hmm-hmmm
Én is a vastag fóliára nyomtatok de az is "vetemedik"..Ha nem szorítanám le, eléggé alávilágítana szerintem. De lehet egyszer ha naon unatkozok kripróbálom...
Szeintem : lehet hogy függ a printertől is.
Elöl be elöl ki az tuti nem jó. Nekem CD-t is nyomtat,ezért eléggé hátra dől az adagolóm "hátul". Valószinüleg nem töri a papirt.
Nem Chipo. A csőtoll végén is egy vékonyka cső van, de nem rostvég van a végén, hanem egy tű van benne, ami ha a tollat lenyomod a NYÁKra, akkor beljebbcsúszik és szabad utat ad a tintának. Persze néha ezzel is kétszer kell áthúzni. És ajánlatos valamilyen távtartó a vonalzónak is, nehogy a vonalzó alá fojjon() a tinta.
Köszi mindenkinek a segítséget! Sikerült megoldani a problémát, sikerült végre jó minőségű nyáklemezt készítenem a plotterrel. Már mikor majdnem feladtam, a következőre jöttem rá: eddíg mindíg vaskloriddal próbálkoztam. Most kipróbáltam egy számomra eddíg ismeretlen anyagot, a nátrium perszulfátot. Ez az anyag teljesen más mint a vasIIIklorid, szintelen, szagtalan, nem maró...
KB 40C fokon kell alkalmazni az oldatot, 60C fok fölé nem szabad felmelegíteni, mert elbomlik. A nyáklemezt belehelyezve először úgy tűnik, mintha nem történne semmi. (Kicsit lassabban dolgozik, mint a vasklorid.) Aztán szép lassan elkezd kékülni a folyadék (réz szulfáttá alakul a réz) és ami meglepő volt számomra a nyákrajzolat szélénél kezdett előszőr eltünni a réz. Aztán feloldódott az egész, és nagyon kíméletesen békénhagyta a kirajzolt részeket. Kivettem, lemostam, tökéletes lett. A nátrium perszulfátot (nátriumperoxidszulfát) a Conrad is árulja potom 2000Ft 250gramm de a vegyszerboltban (József krt 65) csak 1100Ft/kg.Nem veszek SOHA TÖBBÉ VASIIIKLORIDOT! A tűfilc ami tökéletesen bevállt (vagy 10 típust kipróbáltam) a Stabilo write-4-all 0.3mm-es PIROS. Chipo
Szuper!
Kérhetünk képeket arról a bizonyos, gyönyörűen sikeredett NYÁK-ról?
Igen. Feltettem a képeket a www.weldtechnic.extra.hu oldalra.
Nem egy túl bonyolult nyák, és még van egy két dolog amire vigyáznom kell. Viszont mindíg ugyan olyan megbízhatóan működni fog ez a technika. Van lézernyomtatóm is, volt, hogy tökéletesen sikerült vele a rajz, viszont sokszor nem sikerült rendesen rávasalnom a mintát és az engem nagyon idegesített.
Hát ez a NYÁK tényleg jól sikerült
(Bár néhol vannak iciri-piciri kis hibácskák, de amúgy teljesen jó!)
Köszi! Azok a hibák abból adódtak, hogy mikor elindult a rajzolás először nem fogott a filc. Ráküldtem, hogy mégegyszer rajzolja át, hát persze, hogy nem sikerült ugyan oda húznia a vonalat, összeértek volna a vonalak. Leállítottam gyorsan, végül is az elejét már átrajzolta, de sajna a vonal mellé ment 1-2 tizeddel.Kicsit megkapirgáltam azokon a részeken ahol kellett. Nem baj, ez volt az első épen maradt nyák.
tényleg ügyes. bár a bordákat nem lett vna célszerűbb 90fokkal elforgatni? de nem kukacoskodom...
Jaaj bocsánat! Azt a gépet nem én készítettem, az egy hegesztőinverter, az egy másik téma, azt szeretném lemásolni, csak még nem mertem hozzáfogni.
"Tudod, hogy nincs bocsánat, Hiába hát a bánat.."(JA) Sztem nem kell azt kérned..
Idézet: „Én is a vastag fóliára nyomtatok de az is "vetemedik"..Ha nem szorítanám le, eléggé alávilágítana” Na most azt találtam ki hogy öntapadós átlátszó fóliára nyomattam a rajzot,s ráragasztottam. Abszolult nem világított alá "űveg nélkül".
Üdv mindenkinek !
Most találtam ezt az oldalt. Én is elektronikával foglalkozom. Fejlesztés, építés, programozás MC - PC kapcsolat stb. Én nyákkészítésre a PnP fóliát használom. Könnyen és gyorsan készíthető vele jó minőségű nyák. 8 miles huzalozást is csináltam már vele. Itt van hozzá egy link: http://www.sagax.hu/SD6pnp_transfer_film.htm
Kösz a linket! Nagyon jól levan írva a PNP transzfer fólia alkalmazása...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |