Fórum témák
» Több friss téma |
Csak a rendőr meg ne állítson benneteket...
Bezony felénk a lelkes új sünök még a azért is megállítanak és ott tartanak mert nekem etz burában van trabi foncsorban h4 izzó, ledes volna már fizethetnék
Csak én ezzel a rollerrel vagy gyalogosnak számítok, vagy biciklisnek. Attól függ hogy az úton vagy a járdán megyek. Ezért gyakorlatilag úgy világítom ki ahogy nekem tetszik.
Sziasztok!
Szeretném az S51-esemen megerősíteni a feszkót. Terveim szerint először 2 tekercset kötök akku töltőnek, és a harmadik marad a gyújtásnak. (a gyuszi későbbi project) Sajnos a 3 tekercs kiosztása egyáltalán nem szabályos (ti tudjátok gond-e), és azt sem tudom, hogy lehet e mellőzni a testfüggetlenítését a tekercseknek. Valami egyszerűen megfogalmazott segítséget kérnék, mert azt a kis rutinomat is elfelejtettem ami volt. Valami jó hatásfokú megoldást szeretnék, hogy használhassak nagyobb fényszórót, indexet és műszerfalat. +A legfontosabb, télen munkába menet-jövet is ködlámpát, +köd-féklámpát, Jó lenne fenntartani a lehetőséget a harmadik tekercs rendszerbekötésének, mert később könnyebb lenne akksiról indítani az egész gyújtás átalakítást. Előre is köszöntem!
Ha tölteni akarsz függetlenítened kell a graetz híd miatt, ha ezt 2 világító tekerccsel teszed kb 70 Watt körül hozhatod ki a töltést megfelelő fesszabályozóval persze, ha nagy fényt akarsz a ködös időkre hátul ledesíts, bosszantóan tudnak vakítani is túl nagyra állított fényerővel, ha a lendkereked nem a legerősebb azt cseréld vagy delejeztesd fel, van aki a gyútás tekercset is lecseréli de ezt nem javallom, jó az ha van pót rendszer ha beüt a ménkű
Az egyenirányításig oké...
A két egyenirányított feszből hogy lesz töltés? Csak simán párhuzamosan rákötöm őket az akksira?
Mivel a függetlenítést nem tudom kivitelezni a mostani tekercseken bontás nélkül, át is alakíthatnám...
Észrevettem, hogy sokkal több menet elférne a gyárinál úgy, hogy nem ér bele a lendkerékbe, ez az egyik dolog. A másik, hogy az alaplapon, függőlegesen nagyon nincs kihasználva a hely. Megnövelt menetszám esetén is legalább 30%al lehetne magasabb a vasmag anélkül h beleérne a lendkerékbe. (Az alaplapot kimarózom ha kell az nem téma nekem..) Ezáltal sokkal több huzal fér rá, és nagyobb felületen indukálódik a feszültség. (Ugyebár a l.kerék teljes magasságában van a mágnes.) Mivel az utángyári tekercseket 35W-osnak titulálják, és az eredetit 41W 50W/tekercs, teljesítményért rászánnék egy hétvégét a kivitelezésre. Természetesen a delejezés is meg fog történni, nehogy az legyen a gyengepont. Műszaki oldalról mi a véleményetek, esetleg tapasztalatotok?
Kb. 20 éve többen is szórakoztunk vele, aztán a lendkerék cseréje lett az üdvözítő megoldás. Ha jók a mágnesek lesz fényerő is, meg minden ami kell.
A delejezésig oké, azt vágtam eddig is.
A delejezéssel elvileg visszaállítható az 'eredeti' mágneses tér. Gyári simonok sokévig" kitűnőek voltak. Ebből kiindulva, évi, de inkább kétévi delejezés belefér, ha egy két ezerért megcsinálják. A fő problem AZ A bizonyos veszteség... Netán csináljak dupla primeres trafót neki? (csak ötlet)
Most néztem google-képek h mi az...
Egyik felére belülre primer 1 -erre megy az egyik vill tekercs kivezetése másik felére primer 2 erre pedig a második vill tekercs kivezetése Remélem eddig jó... Szekunder elsőfélre megegyező menet, utána egyszerű átvezetéssel a másodikra és ott ugyanannyi. Tadamm! Így gondoltad?
A primeren vagy a szekunderen csapolni?
Mert a szekunderen akkor a két csapolás lenne a szerényebbik "állás"
Szerény fizika ismeretemre visszaemlékezve csak úgy működhet szerintem.
először csak az egyik tekercs felé tekerem a szekundert, és utána a másik felé a másik felét. Feltételezésem szerint az nem nyerő, hogy végigtekerem mindkét primert folytatólagosan odavissza. Vagy tévedek? (utóbbi valóban sokkal kényelmesebb lenne a csapolásokat illetően...)
Így nem lesz kioltás a két primer közt?
Egymásra nincs hatással az eltolt fázisú mágnes tér?
Mert Ugyebár egymásra lesznek tekerve...
Ha a menetszám pontosan megegezik, (megfog ) akkor pontosan össze kell adódni a teljesítménynek?
Gyáriból kiindulva 2x35w az 70W mekkora veszteséggel tervezzek W-ban kifejezve?
Nana a jelenlegi vasra többet tekersz telítésbe megy át, semmit nem javul a helyzet viszont tuti hamarabb felmelegszik üzemre a motor A régi tekercs az halogénhez 42 watt de az magasabb vasmagon kisebb keresztmetszetű vezeték, 0.8-as a 35 wattos tekercsen körülbelül 1 mm-es van, átalakítás nem nagy kunszt leforrasztod a vasról, hozzá forrasztól annyit hogy a másik saru mellé essen az új csatlakozás, a tekercsek külön külön egyenirányítva fesszabályozóba kell menjenek úgy az akksira, ellenkező esetben egy út egy akku, ha van még ugyanolyan tekercsed felesben abból tehetsz még az eredeti magra pár csíkot, aztán újra tekerheted(elég drága mulatság) .
Nálam jelenleg is így működik hiba nélkül, remélem mostmár érthetőbb voltam
A kisebb vezeték átmérő hogy produkál nagyobb teljesítményt?
A magas vasmaggal vastagabb huzal, megegyező menetszám miért nem jó? Pontosabban miért nem jobb?
Ennyire nem vagyok szaki a tekercselésben csak leírtam a gyári 42 wattos tekercsen nagyobb a vasmag és kisebb átmérőből van több menet, ezek alapján lehet elindulni, de ezek már inkább a tekercselő topikba illő dolgok ott ezt eléggé kivesézik.
Bővebben: Link
Tudom h magasabb.
Onnan jöbb a felbuzdulás, hogy még annál is lehet egy kicsit magasabb a vasmag.
A mágnesek felső vonalánál több szerintem felesleges, ráadásul 70 watt töltés sokra elég ha fényszórón kívül minden ledes (akár a fényszóró is lehet led bár lehet drága út ha megállít a rendőr).Ezt leszámítva ha van hozzá anyagod meg kedved kísérletezz bátran de mérjél mindig mert kellemetlen dolog próbaúton kilángoló vezetékeket észrevenni
Rendben! Viszek porraloltót, vagy vízparton tesztelem! XD
Nem egyforma a lendkerekünk? Nekem a lendkerék belső palástját-magasságát teljesen kitölti a mágnes. Azaz teljes felületét szeretném kihasználni, azért mondtam as magasságnövelést .
Üdv.
Azon gondolkoztam hogy miként lehetne a Simsonra önindítót barkácsolni. Ugyan volt gyárilag olyan modell, de nagyon ritka, nem megbízható a működése és drága is. Utána egy hibásan bekötött Simsonnál megláttam hogy megmozdul a lendkerék az akku feszültségének hatására. Ekkor elgondolkoztam, hogy be lehetne így indítani? Közben megtaláltam a Tatran 125 nevű motort ami pont ilyen elven működik, a generátort villanymotorként használva forgatja a főtengelyt. Én valami elektronikán gondolkoztam ami a tekercsekre felváltva kapcsol feszültséget. Véleményeket, ötleteket szeretnék, hogy Ti hogyan oldanátok meg?
Szia !
A Simson generátorából nem tudsz motort csinálni,egyenáramú motorok szén kefések,meg egy generátornak a tekercs méretezése is más mint egy villany motoré. Üdv
Kizárt, hogy az meghajtaná, legfeljebb valami áttétellel.
Bár annyit javítanék a hozzászólásomon hogy vannak elektronikus komutációjú motorok amikbe nincsenek szén kefék.
Köszönöm a válaszokat.
Etz gyújtáshoz mit szoltok? Szintén egy fixen gerjesztett tekercs a lendkerék, mintha állandómágnes lenne. Én nem vetném el az ötletet. Nem szükséges egyenáramban gondolkodni. Avr-el vagy valami egyszerűbb megoldással is biztosan meg lehetne adni a tekercseknek az épp megfelelő mágneses polaritást. Akár a tekercs-elrendezést is lehet variálni. Régebben volt egy benzines rollerem aminek az önindító forgórésze egy fix mágnes volt, az állórész pedig tekercsek. Járó motornál töltötte az akkut.
Szerintem egy kisméretű fogaskoszorú egyszerűbb lenne a lendkerékre, azt meg hajthatod robógó indítójával vagy nukleáris enegriával is akár. A lendkerékkel + a tekercseket hajtva valami szabályzóval semmi nyomatékot nem lehet csinálni.
Sziasztok!
Amit most problémaként írok, attól szerintem mindenki hátast fog dobni, mert csak arról látok írásokat, hogy a fényszóró másoknál mennyire gyenge. Nos nálam pont a fordított helyzetből van a baj! S51E 1988-as, 6 volt rendszerű a motorom, eddig semmi baj nem volt a 35/35W-os első fényszóróval. Az elmúlt 25 évben talán 3-4-szer ha kellet izzót cserélni, de lehet, hogy túlzok. Most ősszel stroboszkóppal volt gyújtásbeállítás, panel-mozgatás. Azóta rendszeresen kivágja 6V/35W-os égőt! Már 3000 fordulatnál terhelés mellett felkúszik a fesz 8-9 V-ra. 5000-6000 ford.-nál már 11 V-ot is túllépi a műszer szerint, és az égő el is füstöl. Tettem be előtét-ellenállást is, de mindhiába. Közben a hátsó égőknek és az akku-töltésnek (Kb. 6,8-7,2 V-ig megy fel 6000ford/p-nél) a fesz-e olyan, mint amilyennek lennie kell. Tehát a mágnesekkel nem lehet gond. Kereskedő szerint zárlatos a világító tekercs, vegyek újat. Kérdem én, ha tényleg zárlatos lenne, akkor a működő menetszám eleve kevesebbre adódna - ezzel együtt a fesz is kevesebb lenne. Ugyanakkor a zárlatos telercs-szakasz - mint egy trafó szekunder tekercse rövidre zárva - "leszopná" az összes energiát, ráadásul Lenz törvénye szerint ellenirányban dolgozva tovább csökkentené a mérhető kapocsfeszt. Tehát, még kevesebb feszt lehetne az izzón mérni, nem hogy 11 V-ot(!), nem de? Még arra gyanakszom, hogy a gyújtás-fázis beállításkor a panel elmozduláskor a világító tekercs túl közeli pozícióba kerülhetett a lendkerék mágneshez - és azóta is ott van, és ezért lett ilyen piszok gyilkos a 6 V-os világítótekercsem. De a légrés csökkenése elő tud ilyet idézni? Szerintetek ez mennyire lehet igaz? Vagy netán a 6V 35/35W-os égők lettek szűkebb tűréstartományra méretezetten legyártva? Vettem már kínait, indiait, amit csak lehet kapni, - ingem-gatyám erre megy el , de Tungsram már sajna nincs.
Szia!
A menetzárlat baromság, akkor nem nő a feszültség, hanem ellenkezőleg: csökken, miközben szépen ,,megfő". Igen, a légrés csökkenése ezt akár elő is idézheti, de ezt nem tartom valószínűnek. Van a motoron EWR? Ha igen, annak a hibája okozhatja ezt a jelenséget. Amennyiben nincs, úgy célszerű lehet egy 6V-os EWR (sönt típusú váltakozó feszültségű feszültségszabályzó) beépítése. Ha a hibát a túl kicsi légrés okozza, meg lehet próbálni oldani a világítótekercs csavarjait, majd egy kicsit a főtengely irányába mozgatni azt, majd meghúzni a csavarokat. Néhány század/tized milliméter is nagyon sokat tud számítani. Remélem tudtam segíteni egy kicsit! Üdv.: Szintén SIMSON-os Hurka |
Bejelentkezés
Hirdetés |