Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Idézet: „Sosem cserélünk szabályzót csak azért, mert kopott a kefe” Ó, én mennyi ilyet hallottam már... Meg a lemerült akku esetén venni másikat, mert biztos az a hibás abban, hogy lemerült... Sőt legdurvább eddig: azt mondja, hogy világított neki az akkucsere(!) lámpa, vett másik akkut, de még mindig világít, hibás lehet az új akku is? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Sajnos rengeteg tudatlan ember van a világon. Sok szerelő meg azt hiszi, hogy minden ügyfél hülye, így bármit megtehet, bármit megvetethet az autóhoz. Mint például komplett szabályzó csere, amikor cserélhető a kefe. Csak a szabályzót könnyebb kicserélni, kicsavarja a 3 csavart, berakja az újat visszacsavarozza és kész. A kefecserével meg ha ügyes az ember, akkor végez jó esetben 5 perc alatt. És ebben benne van a páka felmelegedése is.
Nem mindegy, hogy a tulaj fizet 5000Ft-ot a javításra, vagy 20-at, mert a szerelő a komplett szabályzót cseréli két kefe helyett.
Lehet , hogy cserélt az kefét is , csak arról már nem szól.
Nem cserélt, én kértem a régi szabályzót, hogy kicseréljem benne!
Persze már nem tudta, hogy hol van.... Méregetem a töltést, 13,9-14,1V között van! Remélem ez nem egy hónapig fogja bírni.
Üdvözletem!
Lenne egy beteg E36 BMW (318d) 12V/95A-es generátor, és a segítségeteket szeretném kérni. A lényeg, hogy 95 amperes terhelésre 12,6 voltig beesik a feszültség 3000-es fordulaton tartva az autót. Generátort tekercselőhöz elvittem, azt mondta 28 volt és 60 ampert biztosan termel, csak a csapágyakat cserélte ki, a többi jó, elektronikánál keresendő a baj, na de hol? szabályzó, vagy diódahíd? Hogyan tudom egyáltalán a diódahidat kimérni, hogy jó e? Sajnos hidat külön nem lehet kapni, csak szabályzót
Diódákat ki lehet mérni, kezdd azzal. Műszer diódaállása mondjuk nem 100%, de fogj egy akkut, egy irányjelzőizzót, és egyesével kapcsold sorba a diódákkal mindkét polaritással. Közben mérd a diódán a feszültséget. Ha nyitóirányban kapcsoltad a diódát, akkor 0,5-1,5V közötti esés esetén jó. Ha ettől kisebb, akkor zárlatos a dióda, ha nagyobb, akkor hibás (1,5V sem kellene, hogy essen, de mondjuk első körben jó). Ha így sorbaméred az összes diódát, akkor meg kell találnod a hibásat - ha van, de nekem ez diódahibának tűnik első ránézésre, ha nem kopott a kefe vagy a gyűrű.
A szabályzót úgy tudod kimérni, hogy arra a pontra, ahová csatlakozik a diódahídon, és a testpont közé egy változtatható feszültségű tápegységet kapcsolsz, a szénkefék csatlakozásához egy pl. irányjező izzót, és a feszültséget változtatod. 14V felett az izzónak el kell aludnia, 14V alatt világítania kell.
Itt kezdődik a baj, hogy kössem sorba ... hogyan, ha csak az egyik pólus helyzete ismert?
Mellékelek képet a híd oldalnézetéről. A szabályzót viszont gondolom labortápos méréssel is el lehet végezni. Egyedül az van, amit 0-30 voltig tudok állítani, és egyenáramú a kimenete, nem tudom ez baj e?
Az akku plusz és akku minusz pontokat ismered, a generátor tekercs pontjait szintén, és a segéddiódahidat is (oda van kötve a szabályzó). Belső kapcsolása a diódahídnak meg ezen a rajzon látható: Link
Hm. bár azt írod, hogy generátor tekercsek egyik és másik kivezetése. Hát én ilyennel még nem találkoztam, de nincs a két hármas csoport közül az egyik egyszerűen rövidrezárva? A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Ez pont nem jó, mert itt mind a 6 kivezetés ki van vezetve a tekercseknél, nincs csillagba kötve!
Na ez az, a csillagpontot kerestem, de nincs.
Mellékeltem még egy képet, hogy érthető legyen. Amit összehúzgáltam az sípol, magyarul az egy kör benne. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Ha jól emlékszem, akkor olyan a híd benne, mint a simában, csak itt minden kivezetéshez tartozik 1 pozitív és 1 negatív dióda. Régen volt már, amikor ilyet mértem.
Elvittem generátor felújjítós emberkéhez, és még ő is csak nézegette és hümmögött 2 percet. Elvileg azt mondja jó a diódahíd. Hétfőn kiviszem hozzá a műhelybe, és megnézi műszerrel próbapadon, hogy a szabályzója jó e. Örömöm határtalan mit ne mondjak ...
Sziasztok! Először is köszönöm szépen a régebbi hsz-ket, mert azok alapján (akkor úgy tűnt, hogy) sikerült megcsinálnom a generátoromat!
Most az a probléma, hogy menet közben halványan és folyamatosan (nem villogva) világít a töltés-visszajelző lámpa. Valamennyi töltés azért van ("2/3"?), mert elbírja a lámpákat és tölti az akkut. Mi lehet a baj? Esetleg a diódahídból kiment az egyik dióda? Ezt azért furcsállanám, mert új diódahídat forrasztottam bele. Utána 10 percig működött, aztán halványan kigyulladt a töltés visszajelző lámpa. Akkor az egyik forrasztás (a 3-ból) elengedett. De most nem. Most a forrasztások jók. Mégis halványan ég a lámpa. Kérem szépen, akinek van ötlete, az írja meg, hogy mi lehet ennek az oka. Előre is köszönöm.
Hi!
Nos, keresd ki a zárlatot! Az első 10 percben a zárlati áram kiolvasztotta a forrasztást, most meg lehet megszakadt valami a zárlati áram hatására (akár a dióda lett szakadt)! Egyértelműen csak 2 fázisod tölt. Üdv.
Az egyik segéddiódád mehetett tönkre. Esetleg ellenőrizheted, hogy a forgórész nem testzárlatos-e.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2014
user1914 és Ricsi89: köszönöm szépen a gyors válaszokat, ötleteket.
Üdvözlök minden fórumozót.
Szeretnék segítséget kérni . A probléma IFA W50 -en van. Az egyik akksin feszültség alapjáraton és fordulaton 12,6 V a másik akksin alapjáraton 13,00 V fordulaton 13,26V. Lecseréltem a soros-párhuzam kapcsolót újra. Így azon az akksin amin eddig nem volt töltés alapjáraton 13,00V lett a töltés fordulaton pedig 13,18V , nem kevés e ez a feszültség azt szeretném meg tudni legalább 14 voltnak kellene lennie nem? Három generátort a beépített szabályzosat cseréltem le és mind a háromnál ezt produkálja . De próbapadon mind a három generátor 14,3 - 14,4 Voltot lehet mérni . az autón miért nem lehet legalább 14 Voltott mérni ? Mi lehet a gond ? A Válaszokat előre is köszönöm . Üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2014
Szia!
A vezetékek ellenállásán esik ennyi feszültség, tehát ez egy teljesen normális jelenség. Majd ha feltöltődnek az akkumulátorok (nem folyik áram át rajtuk), akkor majd nagyjából azonossá válnak a feszültségek.
Sziasztok
A segitségeteket szeretném kérni egy bosch 70A generátor-ról van szó . És a probléma az hogy 13.9V-nál töbet nem tölt minden lekapcsolt állapotban ! De ha felcsukom a lámpákat megzuhan 13.4V-ra és nem megy felyeb ahoz ha meginditom a fűtést is akkor mar csak 13.1V nem kelene viszamenie 13.9 V-ra sőt 14.4V-nak kelene lennie nem ?
A test kábelt ellenőrizd. Próbára a generátor házát kösd össze az akku negatív sarujával. Ha ez nem segít nézd meg a feszültség szabályozó alsó rugós érintkezőjét nem oxidos-e.
Örülj neki, van egy jó akkumlátorod. A feltöltött akkumlátor kapocsfeszültsége 13,6 - 13,8 V. A töltési végfeszültség 14,1 14,5 V. Ha elég sokáig járatod a motort, majd akkor fogod látni a 14,5 V -ot, (vagy ha az akksi már nem annyira jó) Egyébként is tizedvoltos változásoknál nemigen beszélhetünk "megzuhanásról".
Azért egy 70A-es generátornak illene feltölteni azt az akkut egy pár perc alatt, ha nincs nagyon lemerülve. Ha csak nem valami 100AH feletti monstrum akku van a kocsiban. De ahhoz meg nagyobb generátor volna.
Idézet: „Ha csak nem valami 100AH feletti monstrum akku van a kocsiban. De ahhoz meg nagyobb generátor volna.” Tévedés. A fogyasztók indokolják a nagyáramú generátort, nagyon kevés az az eset, amikor az akku miatt kell nagy generátor. 100+Ah akkuval szerelt traktorok mászkálnak 30A-es generátorral, ugyanakkor 36Ah akkuval szerelt autókban van 80-100A áramú generátor. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2014
Azért személyautóban ritka a 100Ah-s akku és amiben mégis van abban nagyobb a generátor is, mert többnyire sok a fogyasztó. A traktor persze más kategória.
Igen, a fogyasztók miatt kell a nagyobb generátor. Akku önmagában nem igényel nagy generátort.
Potyonak adok igazat. Az akkut az indítási áramhoz méretezik, a generátort pedig a járó motornál használatos elektromos fogyasztókhoz. Azt, hogy jó-e az akku, álló motornál, terheléses vizsgálattal lehet megállapítani. Jelen esetben annyi a biztos, hogy a töltés elégtelen, aminek oka ESETLEG a testelés hibája is lehet...
Ez lehet hibás diódától is, akár fő, akár gerjesztőköri dióda. Ha nem segít, amit a többiek írtak, akkor szét kell szedni és mérni.
Testes dolog kizárva van betéve a generator és a kaszni közé 20-as testkábel
Barmedig hagyhatom 13.9v fölé nem megy ! A problema nem azzal van hogy 13.9V a feszültség nem 14 valamenyi a gond az hogy ha felkapcsolom a világitást már csak 13.5V + télen fűttés 13.3V esetleg hátso ablak Futes 12.9V nem kelene a regulatornak utana dolgozni hogy több legyen a feszültség Ja új a regulator és a csuszó gyűrűk tegnap let felujitva ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |