Fórum témák
» Több friss téma |
Hogy 1-1,5m-es rotor átmérőnél is maradjon valami hasonló teljesítmény kevesebb szélnél.(talán még az nem feltűnő)Mert félek ha éttétellel hajtom meg úgy 2-3szoros nem fog megindulni ja az izzó mindkét szálja világitott 115w-kb (talán).Ezért akartam áttekerni,vagy áttét da nagyobb lapátok?
Akármire tekered, közvetlen tengelyen nem sok energiát kapsz belőle. Lehet, hogy nehéz megérteni, de egyszerűen túl kicsi hozzá. Olvasgass vissza néhány évet! Már mások is próbálkoztak vele.
Én kaptam egy klímamotort. (
220v-os 3 fázisú,bldc motor. már percenkénti 80-as fordulaton tölti az akksit Természetesen ÁTTÉTEL nélkül! Az hogy mennyit tölt (Amper) Döntően a szélkerék átmérőjétől,és hatásfokától függ! A kivett energiát bele is kell tekerni,mégpedig a veszteségek figyelembe vételével! 1Méter átmérőjű szélkerék erősen vicc kategória. Van egy elektromos bicikli agymotorom,300W-os. Csak satuban próbálgattam,de szerintem nagyon alkalmas szélkerékhez. Nem tudok adatokat mondani,de alig fordulaton lead vagy 20 voltot Áttétel nélkül természetesen. Nekem is áttételes szélgépem van,de csak erős szélben ad le teljesítményt. Az áttétel lezabálja szinte az összes energiát... Dísznek jó,és az oszlopra van szerelve néhány napelem Ha valaha lesz rá időm,átszerelem áttétel nélküli motorra,hogy ne csak dísz legyen...
Tiszteletem! Szinte készen vagyok egy függőleges tengelyű szélerőművel, viszont lenne egy fejlesztési kérdésem. N52-es átmérő 45x5mm-es mágneseket használtam, tárcsánként 12db mágnes, 3 fázis, fázisonként 3 tekercs. A kérdésem: ha az egyik tárcsa minden mágnesére (,vagy akár mindkét tárcsa minden mágnesére) ráteszek még egy ugyanilyen mágnest, akkor mit nyerek vele? Van értelme beruházni rá? Nagyon köszönöm a választ!
Szerintem elég az 5 mm vastag mágnes.
Azért a pár százalék többletért amit kaphatsz,nem éri meg a dupla ráfordított pénz! Ez csak az én véleményem,majd hozzá szól más is Inkább csináltál volna nagyobb átmérőjű generátort,ott visszajött volna Teljesítményben a dupla mágnesszám! A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
Sziasztok! Úgy döntöttem,hogy mégiscsak újra tekerem a generátort, és 4x-annyi menetet használok tekercsenként,hisz más meg tudta csinálni,így én is nekiláttam. 720-menet került bele,kicsit megküzdöttem,de azért összejött valami. kézzel meglökve 14v-van,10w/12v izzó világít az 5w-os eldurrant (megfeketedett).Még mindig csak egy fúróm van amivel 1000/ford. 70v jelent meg de nagyon kis fordulaton már megy a h4-es is addig nem írok értékeket,mig valaki meg nem tudja mérni a pontos fordulatot,hát itt járok jelenleg.
Azt írtad, többet fogsz beletekerni, mint amennyi volt. Ez a tekerés enyhén szólva hézagos. Nem is háromfázisú. Egy, két, négyfázisú tekercselés sokkal jobban rángat, mint a páratlan fázisszám, amiből meg a 3 fázis a legcélszerűbb (lásd gulyi88 fejtegetéseit!).
Attól, hogy több tekerccsel nagyobb feszültséget kapsz kisebb fordulaton, a teljesítményed semmivel se lesz több. Esetleg a veszteséged.
Van itthon egy ebike hátsó kerekem már lassú fordulaton van 15-20v,42 mágneses nagyon vékony vezetékkel,ez dupla vastag a gyári 10-menet tekerve 40-re 6 tekercs 240menet x3=720 menet csillagba kötve,egyenirányítva. Mivel azt írtátok autó generátorból nem lehet szélkerék magam is tapasztaltam, mert nagy fordulat kell hozzá közvetlen tengelyen lapátok nem forognak 1000-et áttét meg szóba sem jöhet,hát lett belőle ez. Már kis fordulaton tölti az akkut! Kinek mi a cél 10KW-ost nem csinálsz otthon fel sem állíthatod a 6m-nél nagyobb póznát,vissza termelés? engedélyezések egy valag pénz,meg fog térülni? Ők úgysem fognak fizetni vissza semmit,így gondolom a megtermelt kraftot mindenki aksiba gyűjti hogy onnan invertellel kinyerhesse,egy kis spórolás gyanánt,és ezért tákoltam össze (autó gen.ből nem lehet szélkerék) de azért ki lehet hozni belőle valamit. Már lassú fordulaton is.
Az elektromos kerékpár agymotor arra készült, hogy viszonylag alacsony fordulaton adja le a kívánt teljesítményt. Ennek megfelelően jobban teljesít szélgenerátorként is, mint az előbbi. Ha a belsejét is láttad, összehasonlíthatod a kettőt. Elsősorban a nagyobb forgórészátmérő, ami lényeges. Az állórészt ott is igyekeznek vékonyan tartani. Régi Puch, ... kerékpárokban akad széles és egyúttal nagy átmérőjű agymotor.
Sziasztok egy kérdésem lenne hozzátok, hogy hozzám került egy bosch dinamó ha a képen látható DF csatlakozót a D- al összekötöm forgás közben felgerjed és D+ valamint a test között 24Voltot tudok mérni de huzamosabb üzemeltetés (kb30 perc) elég érezhetően felmelegszik a dinamó ezért is kérdezem hogy jól köthettem e be? Van hozzá egy feszültség szabályozóm amiben a segítségeteket szeretném kérni, hogy hogyan kellhet rá visszakötni? Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia!
Ha a fesszabályzón is vannak jelölések, akkor értelemszerűen. D+ > D+ , Df > Df , D- > D-, a B+ az akku (+).
sajnos mnincsenek a lábai megjelölve, hanem csak számok vannak rajtuk a dinamón pedig betűk ezért is kérdeztem hogy melyik szál hová megy (sajnos nem én termeltem ki ezt a dinamót én is így kaptam 2 darabban)
Nem írtad. 24 V-ra készült a dinamód? Ha nem, a 12 V-os üresen is tisztességesen fel tud melegedni a gerjesztőáramtól.
A szabályzón nem látok számokat, de bárhol megtalálhatod a bekötését. Itt pl. fórum tárgyalja: Dinamó feszültség szabályzó Alapok: D+ megy az egy záróérintkezős mágnes független érintkezőjére. DF megy a váltóérintkezős relé középső érintkezőjére. Gyújtáskapcsolótól jövő szál megy a váltóérintkező árammentes állapotban zárt érintkezőjére. Nem igazán látni mindent a relén, lehetnek apró bővítések, de ez alapkivitelnek néz ki.
Közben látom, hogy a felgerjedéshez a DF-et a D- -hoz kötöd. A leírásom nem illik ehhez a változathoz. Még azt is le kell ellenőrizni, valóban ehhez való-e a szabályzód.
szia igen ehhez a dinamóhoz való és ahogy írtad 24 Voltos a dinamó egy nagyon régi traktorról lett leszedve hobbi szinten egy szélgenerátorra szeretnénk feltenni ez nagy problémát jelentene neki, ha nem lenne rajta? mert ugyebár ha a dinamó 24 Voltot ad le akkor ha két akkut sorba kötök meg is van a 24 V (túltölteni elvileg nem tudja vagy mégis problémát jelentene? )
Dinamót közvetlenül nem lehet rákötni akkura. Legalább 1 dióda kell közbe.
Szélgenerátornál ezen felül kell még töltéskorlátozó és túltöltés esetén terhelő mellékág (bypass), ami elnyeli a "feleslegesen termelődő energiát", emellett nem engedi túlpörögni a szélkereket. Persze ezen kívül még kell egy viharvédelem is. Ha rám hallgatsz, nem kísérletezel vele. A dinamó még gyengébb szerkezet erre a célra, mint egy autógenerátor.
Üdv mindenkinek! Újra szélkerék építésre adnám a fejem, kellene valami bevált lapátforma amit csőből lehet kivágni. A cső kb 1m hosszú, és 120mm vastag alu. Durván 2,2m átmérőben gondolkodom, 3 vagy 4 lapáttal Ebből mit lehetne kihozni , hogy ne csalódjak túl nagyot(újra)?
Miért? A traktorban is közvetlenül akkumlátort töltött, és volt szabályzása is. A külső gerjesztésű dinamó egyenáramú gép. Az igaz, hogy nem a legjobb megoldás, nem véletlenül kopott ki a divatból.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Erre válaszoltam.:
Idézet: mármint a szabályzó.„nagy problémát jelentene neki, ha nem lenne rajta?” Na meg még a kiegészítések. De az a generátorhoz is kell. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Idézet: „Legalább 1 dióda kell közbe” Minek is? A töltő dinamók közelébe se volt soha dióda. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Idézet: szabályzó nélkül ez az első lépés. „Legalább 1 dióda kell közbe”
Üdv Laccika77.
Mostanában elfoglaltságom miatt csak olvasó vagyok itt. Annyit azért szívesen megteszek, hogy az én tudásomhoz tartozó lapát méretezési infót szívesen elküldöm Neked. Már elment volna, ha tudnám az email címed. Az enyém publikus, olvasható....
Üdv! Láthatóvá tettem az email címem köszönöm a segítséget. Én is csak tervezgetek, tájékozódok anyagokat gyűjtök, . Télen lesz időm építgetni.
sziastok kérdezni szeretnék mégpedig van egy 12v 200w kefés roller motorom ezen kell valami átalakitást végeznem ? és mijen energiára számithatok ezzel a motorral (akumlátortöltésre szeretném használni) válaszotokat elöre is köszönöm
Mokamiki1!
Ha visszalapozol a fórumban, találhatsz útmutatást a számításokhoz! Én is számoltam, kb. 15 helyesírási hibát a hozzászólásodban.
Tiszteletem.
Valakinek meg van elektronikus formában A szélturbina készítés kézikönyve? Üdv
sziasztok, keresgélek, de nem találok..
tud valaki olyan diagramot közkinccsé tenni, melyen az szerepel, hogy adott terhelőáram esetén valamely autó-(lehetőleg Lada) generátor milyen forgatónyomatékot igényel a tengelyén, milyen fordulatszámon? esetleg gerjesztőáram és fesz függvényében? köszi: A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
Az e-mail címemre. Ha ráklikkelsz a nevemre, akkor láthatod, mert nyilvánossá tettem. De *
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |