Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs. 1 csöves rendszer.
Bocsánat, ha érthetetlen, amit írok, csak szeretném minél részletesebben írni, hogy teljes képet kapjatok az egészről. Aztán néha túlkomplikálom.
Idézet: „Érdekes jelenség, amire biztosan van logikus magyarázat.....” Még szép hogy az AC többet szállít mint amire az injektornak szüksége van! Főleg alapjáraton!! Első sorban el kellene mélyedni a motorok befecskendezési rendszereibe, mert nem egyszerű a dolog. Hogy informáljalak is, ne csak az "észt" osszam, az injektorokat PWM módban hajtják, tehát mindenképp mérni kell az impulzusok hosszát, a másik hogy néhol még az üzemanyagnyomást is variálják, nem beszélve még a szívótorokban uralkodó nyomásváltozásokról. Ezek mind befolyásolják az injektoron áthaladó üzemanyag mennyiségét. Ezért sem megy a gyáraknak sem a pontos fogyasztásmérés...
Most picit félrementél... Neki karburátoros..
Abban is lehet injektor... ha kicsit modernebb. 2000es kiadású Swiftek még ilyenek voltak, központi injektor, vagy elektronikus karbi, kinek hogy tetszik.
Meg ha nem injektoros, akkor milyen impulzust számol, mert átfolyásmérőről szó sem volt!! Ha pedig valóban hagyományos karbis, akkor átfolyásmérő a megoldás, mint a Trabinál. Viszont ha az hazudik az szar ügy,az ellen nem sokat lehet tenni. Csak a vízóra kialakításútól lehet pontosságot várni, ott biztos nincs tévedés. Vízóra... A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Átfolyásmérővel mér.. először nem írta, de pár hozzászólással később igen.. Én nem kötekedni akartam
Semmi gond! Minden bizonnyal elkerülte figyelmem!
Idézet: „Gondolkodtam már én is azon, hogy inkább időt kellene mérni nem pedig impulzusokat számolni.” Az én tervemben az injektor nyitva tartási idejét mérem, de fontos az impulzusok száma is egy meghatározott időn belül. Az injektor előtt stabil 2 bár nyomás van. A befecskendezéskor a dugattyú mindég azonos ponton van, ezért nem hiszem hogy nagy mértékben befolyásolja a mérést a fordulat szám. Ekkor még csak liter/óra értéket kapunk. Vagy azt mondjuk hogy csak ötödikben mutat L/100Km értéket. Mostanában elmélkedem egy kerék fordulatszám mérő beiktatásán, ami a motor és kerék fordulatból kiszámolja hogy hanyadik sebességben van az autó. Ekkor minden fokozathoz be lehet állítani egy kiszámolt vagy mért értéket.
Szóval, igen. Átfolyásmérővel mérem a benzin áramlását. A karburátor pedig csak karburátor, nem injektor. Az AC mechanikus.
Az átfolyásmérő az AC és a porlasztó közé van bekötve 1,6mm-es szűkítővel. 1mp-ig számolom a szenzorról érkező megszakításokat, majd felszorzom órára és visszaosztom literre, hogy liter/órát kapjak. közben pedig számolom a totált is. A gondom pedig az, hogy a szenzorról érkező jel sűrűsége nem egyenesen arányos a motor terhelésével. Minél jobban terhelem, annál kevésbé pontos. Természetesen helyesen reagál a terhelésre.: Ha megpadlózom, akkor felugrik a fogyasztás, ha motorfékezek, akkor lecsökken, viszont nem jók az arányok, tehát pontatlan az egész. Kezdetnek azt tűztem ki, hogy nem érdekel a pillanatnyi fogyasztás, csak a teljes fogyasztás. Ha az már pontos, akkor jöhetnek az apróságok. Egyébként mivel karburátorról van szó, lehet egyszerűbb lenne, ha a beszívott levegő mennyiségét mérném.
A beszívott levegő sem annyira jó.
Az átfolyás mérő a legtutibb, de csak akkor ha kettő van belőle. Egyik már jó helyen van, a másik meg a vissza folyó csövön. Erre nincs kapcsolásom, de lehet hogy találsz valamit ha vissza olvasol a fórumon.
Ahogyan fentebb is irtam, csak 1 csoves, tehat nincs visszafolyo ag. A beszivott levego mennyisege pedig aranyos az elporlasztott uzemanyageval. Jo persze, ez az idealis helyzet, mivel a keverek kepzes nem mindig tokeletes, igy dusulhat, szegenyedhet. Ezt viszont egy lambdaszondaval lehetne kalibralni.
Egyebkent az atfolyasmeres nekem is jobban tetszik, nem veletlen, hogy ezen a vonalon indultam el.
Szerintem is az átfolyásmérő a megoldás, csak annak működési elve nem jó ide. Mint már írtam vízóra rendszerű kellene, nem fúvókás.
Igazad van. Szétnézek van-e valami hasonló működés elvű benzinállóban.
Azt azért jó lenne kitalálni mért nem jó a fúvókás működési elv.
Nekem gyanús hogy úgy rázkódik a motorral együtt az átfolyásérzékelő, hogy az befolyásolja az eredményt.
Ez bizony egy lehetséges ok, ugyanis míg fel volt a szenzor támaszkodva a motor oldalára, addig totál más adatot produkált. Azóta úgy helyeztem el, hogy csak a benzincső a felfüggesztése és ne érjen hozzá a szenzor semmihez sem. Lehet érdemes lenne tovább csillapítani a szenzor felfüggesztésén.
Még arra gondoltam, mint lehetséges okra, hogy a mechanikus AC nyomása ugyebár nem állandó, hanem lüktet. Illetve hajlamos buborékosodni is. Vagy egy elektromos AC-ra cserélni, ami mentes minden ilyen problémától, vagy pedig korszerűbb porlasztókról átszerelni rá buborékleválasztót.
A karburátor a ventúricső elvén működik. Értelmetlen a karburátor és befecskenedező kettőse. A központi befecskendezőnél nics karburátor csak szivócső és fojtószelep.
Jutottál valamire?
Nem akarod kipróbálni a trabant átfolyásmérőjét? Többen mondják hogy egész pontos. Dokumentáció hiányában csak kalibrálni kellene de ugyanúgy négyszögjelet generál mint a conrad-os ketyere. Itt tudod megvenni: Trabant árfolyásmérő A lüktető AC pumpa problémára pedig ötlet, hogy a pumpa ill a mérő közé tegyél egy benzinszűrőt; az talán megszünteti/csillapítja a nyomás impulzusokat. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Bizonyára ezért alkalmaznak az átfolyásmérő mellett egy "hidraulikus akkumulátort", hogy a lüktetést csillapítsák. Ott látható közvetlenül az átfolyásmérő mellett, hasonló tokban.
Van itthon trabant és wartburg átfolyásmérő is. Utóbbi gyárilag tartalmaz buborékleválasztót. Nem rémlik, hogy mennyire működőképesek, de gyárilag úgy tudom úgy működnek, hogy egy fényérzékeny dióda előtt szaggatja a forgó lapát a fényt. Ebből pedig feszültséget generál, ami arányos a lapát fordulatszámával. Ezt mondjuk lehetne analóg lábon mérni az arduinoval.
De ez a működési elv pont úgy hangzik mintha négyszögjelet generálna.
A lüktetés szűrésére egy mini puffertartályt szoktak alkalmazni.
Üdv: Atox tól kérdezném hogy sikerült e megcsinálni a Fogyasztásmérő-t. Amit a előzöleg csinálni,mutatni a képeken.
Mert szeretném én is megcsinálni azt. Kösz.
Sziasztok!
C12nz motorkódú corsa B-mben szeretnék pillanatnyi fogyasztást mérni. Azt olvastam hogy az injektor nyitvatartási időt kellene mérni, amit mikrokontrollerrel könnyen megoldok. A kérdésem az hogy milyen számolással alakíthatom át l/h fogyasztássá, ha megvan hogy pl 50ms-ig van nyitva? Csinált már valaki ilyet?
Ismerni kell az uzemanyagnyomast is es az injector tulajdonsagat (ellenallasat), ami jo esetben egy konstans lesz. Az uzemanyagnyomas meg a hatarolotol fugg, de jo esetben meri is a rendszer.
Onnantol Ohm-törvénnyel szamithato egyszeruen. A gyakorlatban ez szerintem ugy nez ki, hogy a pillanatnyi nyitasi idot es a hozza tartozo uzemanyagnyomast osszeszorzod, ezeket osszeadod (integralod) es a vegen a tenyleges, minel pontosabb fogyasztassal elosztod (pontosan ugyanaddig a szintig tankolsz a kutnal, a szintet sajnos valahogy egyenileg kell meghatarozni, a pisztoly kattanasa csak tajekoztato, bar egy teljes tank kiautozasa utan feltehetoen elegendo pontossagu, ugyanazon kut ugyanazon fejenel tankolva. Amit figyelembe kell meg venni, hogy a fecskendezes nem linearis, tehat kell x ido felfutasi es y ido lecsengesi ido, amig a tekercs nyit es zar, csak a kozte levo ido a hasznos ido (vagyis a mert 50ms-bol mindig le kell vonni x ms-t es csak a kulonbseggel szamolni). Nem ismerem ennek a kodu fecskendezojet, de egyes injectorok duplan fecskendeznek. Gondolom, ez kozponti, mert ha hengerenkenti, akkor tovabb bonyolodik...
Szervusztok!
A ma használatos benzinbefecskendezéses motorok jelentős része vagy az LM1949 vagy a CS452..453 jelü vezérlő IC-t használja. Van más tipus is, de én csak ezeket ismerem. Előbbi TI, utóbbi Motorola gyártmány. Azt nem tudom hogy milyen tipus a CORSA-ban alkalmazott. Fentiektől eltérő is lehet. A vezérlő Ic adat lapjának tanulmányozását javaslom. Az injektor tekercsének egyik vége a tápfeszültségre van kötve, a másik végét az injektor vezérlő végtranzisztora(ez egy darlington) a földre köti, a befecskendezés kezdetekor. A befecskendező szelep nyitási ideje jellegzetesen 0,001 s ( 1 ezredmásodperc). A szelep nyitva tartásához kevesebb áram kell, mint a kinyitásához, ezért a vezérlő korlátozza az áramot a "tartóáram" értékre (kb.megfelezi). A tekercs áramának csökkentése önindukciós feszültséget hoz létre. A feszültség határolására a meghajtó tranzisztor emittere és kolektora közé egy 33 V-os zener diódát tettek. A befecskendezés befejezésekor az injektor áramámak kikapcsolása egy hasonló feszültséglöketet generál, mint amilyen az áram csökkentésekor keletkezett. A csökkentett tartóáram a valóságban úgy keletkezik hogy a vezérlő ki-be kapcsolgatja a tekercset. A tekercsen és a végtranzisztor kolektorán a zenerrel határolt négyszög impulzus-sorozat jelenik meg. A nyitva tartás ideje mérhető. Azonban azon is el lehetne gondolkodni hogy a leszabályozási impulzusok száma is arányos a fogyasztással és lehet hogy ezeket kellene megszámolni? Több megoldás lehetséges. Ami hengerenkénti befecskendezést illeti, egyetlen henger fogyasztásaism arányos az összes fogyasztással, legfeljebb más értékkel kell szorozni hogy adott mértékegységben kapjuk a fogyasztást,
Lehet. Real RMS to DC konverter IC az egy lehetséges megoldás neve.
Én inkább a szélvédőre vetítenék vele, mivel vezetés közben ritkán nézegetem a szivargyújtó körüli tartományt. Előbb utóbb koccanás a vége.
Sőt az injektornak tehetetlenségi ideje is van. Vagyis, amikor eléri az áram a behúzó értéket, egy kicsit később nyit. Gyanítom az elengedési áramnál sem zár le teljesen azonnal. A kérdés, hogy ez mekkora hibát okoz. Mondjuk ha pontos mérést akarsz, akkor kalibrálni kell, pl. az ecu által kiadott értékhez képest. Nekem könnyű, mert laptoppal meg tudom jeleníteni az összes paramétert. ( Clio 1 )
Szerintem ma már érdemesebb a PIC 1788-ra írni a progit. Árban talán még olcsóbb is, mint a 628-as.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |