Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha kiveszed az ónozóból nagyon alaposan mosd le nagyon sok folyóvízzel (savas az ónozó) és utána dörgöld szárazra, de olyan szinten, hogy a végső dörgölésnél egy teljesen száraz ronggyal vagy valami vastagabb törlőpapírral menj neki, és akkor tudod kicsit fényesebbre pucolni. (persze az ilyen sorjás lukakat az ónozás előtt teljesen sorjátlanítani kell, mert lereszeled rajta a törlőkendőket)
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2014
Mit jelent a NYÁKnál a felületvédelem? Miért van rá szükség (mi van ha kihagyjuk)? Az alaktrészek beszerelése előtt vagy után alkalmazzák? Mi a különbség a kémiai ónozás, flux sk-10 és lötstop között?
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2014
A vezetősávokat védi a korróziótól, réz ugyanis hajlamos erősen oxidálódni. (Nagymama, rézmozsár, Szidol????)
Ha kihagyod a vezetősávok (főleg a nagyon vékonyak) hajlamosak lesznek eltűnni, vagy nagyon elvékonyodni. A kémiai ónozás mikronokban mérhető ónt visz fel a rézre, az sk-10 egy átforrasztható lakk réteg (alatta nem oxidálódik a réz) a lötstop meg egy vastagabb festék réteget hoz létre, ez elméletileg forrasztásgátló (ezért lötstop), ebből kifolyólag ennek ellőállításánál a forrasztandó felületeket érdemes szabadon hagyni. Mint a fentiekből látszik, az hogy mikor használod erősen függ a felületvédelemtől. Kémia ónozás beszerelés előtt. SKF-10, mehet előtte is, utána is. Védőlakk, beszerelés után. Lötstop beszerelés előtt.
Még mindig nem akar megszáradni a kék solder resistem.
Napon megszárad, kb 10-15 pec alatt. UV LEDdel nem volt jó. Itt ajánlottátok az arcszoláriumot. vettem egy ilyet: Bővebben: Link 15 perc alatt sem szárad meg ezzel.... Most akkor? (nappal levilágítva jó)
Nem lehet hogy a napon meleg van, és attól szárad meg igazán?
Nem tudom, de most 30 perc alatt megszáradt.
Kicsit sok idő az, igaz.
Szia!
Ez a lehetőség engem is érdekelne, pláne hogy nekem elég furmányos formájú nyákokra lenne szükségem. Nézelődök és ha találok valamit akkor értesítelek, ha te találnál valami jót előbb akkor oszd meg velem kérlek.
Csak elkentem. De most kipróbáltam, hogy laminálóba tettem, úgy vékonyabb. Úgy 5-8 perc elég neki.
Ennél az UV kenőcsnél figyelni kell a réteg vastagságára, mert ha túl vastag akkor egyrészt hosszú megvilágítási idő kell, ahogy az szili83-nál is kiderült, másrészt a túl vastag réteg miatt megnő az alávilágítás, ami vékony vonalakat jelentősen megvastagít.
Azt tapasztaltam, hogy szivacs hengerrel egy rétegben felhordva, vagy celofánnal letakarva és laminálón átengedve 8-10 perc levilágítás (4x16W UV cső) elegendően kikeményíti az anyagot, viszont ennyi időnél már jó minőségű takarás szükséges (pl. nyomdai film).
Én két rétegben nyomtattam, és nem a legtökéletesebb lett így sem, volt ahol átvilágította. Max akkor azt le kell kaparni. De szerintem jó lesz ez így.
A lamináló alá tényleg nagyon kevés kell. Azt hogy szoktátok, elkenitek, vagy csak az elejére teszitek, s kipréseli a lamináló?
Én úgy csinálom, ahogyan azt Te is írtad: vékony csík a lemez elejére, majd a lamináló végigpréseli, aztán ha nem ment végig az anyag, mert kevésnek bizonyult, akkor az ellenkező végébe egy vékonyabb csík és fordított irányban be a laminálóba.
Köszi, akkor jól sejtettem, hogy hogyan kell.
Majd ha lesz időm élesben is kipróbálom.
Figyelj arra, hogy nem egyszerű pozícionálni a filmet, mert az anyag eltakarja a panelen lévő rajzolatot. Mindenképpen csinálj két átlósan elhelyezett pozícionáló furatot a nyákra is és a filmre is (kb. 0,6-ost) és gombostűvel vagy alkatrész lábbal pontosan a helyére tudod illeszteni a filmet.
Nem ragad rá a laminálóra? Vagy teszel rá fóliát? Milyen fóliát?
Nekem ez nem igazán akar összejönni.
Ma laminálón átküldtem, fólia leszed, megköt. Mondom ok. Csináltam a forrpontokat kitakaró réteget 2 réteg írásvetítőt összeraktam. Levilágítás OK, majd lehúzom, de nem a NYÁK-on, hanem a fóliára ragadt. Ok, akkor rányomtattam átlátszó matricára. Laminálás, és most kicsit több maradt meg, de még sem jó. Pedig lamináláskor van elég vastag réteg. Akkor szép kék. De megint a hordózora ragad. Látszik, hogy a rézen sem ragad meg. Nyák zsírtalanítva, portalanítva, másodszor kicsit meg is csiszoltam 1000-es papirral.... A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2014
Sziasztok!
Ismeritek ezt a technikát? Bővebben: Link Direktbe a nyákra nyomtatnak tintasugaras nyomtatóval. Ezen fáradozom most. Vettem egy HP Deskjet 1000-es nyomtatót. Már összeraktam a mechanikát. nem hagytam a nyomtató házban, hanem bontottam szkennerből szánt, arra tettem egy plexi asztalt és azt viszi a papír vivő motor. Most a papír emulátoron dolgozom. Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2014
Ilyen akkor szokott nekem lenni, amikor nem volt elég a világítási idő.
Próbáld tovább világítani.
Megszáradt, de a fóliára volt ráragadva. Ez a gondom.
Tudom, nekem is kemény szokott lenni a fólián, de valamiért mégis, ha keveset világítom akkor a fóliára köt.
A tintasugaras nyomtatóban vízbázisú tinta van, tehát a vas-klorid vizes oldata lemossa a tintát is.
Akkor lehet másfajta tintával kell tölteni majd a patront.
Szoktak olyat csinálni, hogy a tintába tonerport fújnak, és sütőbe vele!
Mármint a nyákra nyomtatott tintába. Bár én azt hiszem maradok a laminálásnál. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2014
Nemrég volt linkelve youtube videó valahova erről a nyákra nyomtatós technológiáról, ott a videó leírásába meg volt jelölve még a cég is ahonnan be lehet maratás álló tintát szerezni a patronba.
Érdemes ennyit költeni rá? Vacakolni vele? A fotós eljárás olcsóbb és gyors.
Köszi, akkor majd kipróbálom. Hétfőre ígértek laser írásvetítő fóliát, azzal kipróbálom. (ami van, azzal nem volt jó, ez meg más fajta, lehet az is befolyásolja)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |