Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudom, hogy a FET-ek hogy bírják az induktív terhelés (pl: villanymotor) kikapcsolásakor fellépő "visszarúgást, elképzelhető, hogy kell egy záróirányú védődióda a DS láb közé, ezzel várjuk meg varttinát, neki mi a tapasztalata.
Más szerintem nem kell.
Rendben, koszi!
Nem tudom mennyire szükséges, de biztos nem árt. A D és S láb közé nem raktam diódát, hiszen az már eleve be van építve a FET-be, a motorral párhuzamosan viszont kötöttem egy 1000V/5A-es záró irányú diódát. Lehet hogy kicsit túlzás, de éppen ez volt kéznél.
Igazad van, S láb és a gnd közé akartam írni, tehát a motor 2 kapcsa közé, ott van értelme csillapítani az induktív hatásokat.
Erre is gondoltam, aztán helyette DS-t írtam. ![]() Öregszem, vagy mi...
Nálam a FET van "alul", így a D láb, és a +48V között van a dióda, de a lényegen ez nem változtat.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2014
Szia!
Lassan kész lesz a vezérlő, tudnál abban segíteni ,hogy kössem össze a linken látható motorvezérlővel? Köszi! motorvezerlo
Nem használtam még ezt a típust, de logikusan átgondolva én így kötném be:
jobbról balra haladva van a DC +- csatlakozó, oda a motor tápját tenném, amennyivel meg akarod hajtani a steppert. Mellette az a+a- b+b- a motor tekercseire megy, annak a vezetékezését meg kell nézned neten, vagy ha tudod, az mégjobb. Az EN+ lábra a leválasztókártya felől jövő enable szálat kötném, a DIR+ lábra a dir-t, a PUL+ lábra a step szálat, a szabadon maradt EN-, DIR-, PUL- pontokra meg a leválasztókártya felől jövő GND-t.
Ebben egy TB6560-as vezérlő van. Max 36V használható. A bekötés az teljesen jó úgy, ahogyan azt Schnitt kolléga írta.
Köszönöm, az enable-ben nem voltam biztos , de akkor kizárásos alapon a csatlakozón 5V-al jelölt láb lesz az enable.
Megépítettem, de sajnos valamit nagyon nem értek, vagy elrontottam valamit.
Szóval vissza akartam ellenőrizni a lábakat a 25DSUB-tól és azt vettem észre ,hogy az egész csatlakozón jelölt lábak mintha tükörképben lenne a kapcsolási rajzhoz képest.
Erről van szó, remélem így érthető.
Nem értem, szerintem a rajzon, és a csatlakozón is jól van. A piros vonal nem tudom miért van ott. L.
A csatlakozó be van számozva, a piros vonallal jelölt kapcsolás szerinti 13-as láb a csatlakozó 1-es lábának felel meg( a multiméter rövidzárat mutat).
A gnd pedig a 18-25-ig helyett 14-21-ig olvasható le a dsub-ról.
Rájöttem, köszi.
A gond ,hogy apa helyett mamát raktam. Így a számozás a csatlakozón pont tükörkép.
Szerintem a d-sub 25 csatlakozót fejjel lefele nézed.
Vagy apa helyett anya csatlakozót forrasztottál be, amin fordítva van a számozás? A 20:33-as hozzászólásodhoz meg annyit, hogy ne az 5V-t kösd az elable-ra, hanem az enable tüskéről lejövő szálat különben nem fog működni a szoftveres emergency stop. Az 5V lábat csak akkor kell bekötni, ha a motorvezérlő IC külön tápot igényel. Ehhez a leválasztókártyához azon az orosz oldalon terveztek motorvezérlő kártyát is, amit PIC mikrovezérlő hajt meg, annak kell pl a külön 5V. A te kártyádon ezt a tüskét nem kell bekötni, mert nincs ilyen bemenet rajta.
Köszi! Holnap jön a teszt. Már csak a mach3 config-al kell még harcolnom.
Üdv!
Szívesen.
Látom, a csatlakozót megfejtetted, míg én írtam a hozzászólást ![]() Kíváncsi vagyok, hogy megy majd.
Hali!
nem lehet hogy papa helyett mama csatit tettél, ill. fordítva? esetleg a nyák túloldaláról ültetted a csatit?
Szia, pontosan ez tortent, apa helyett mamat raktam be mivel olyan kabelem van aminek mind ket vege apa. Csak abba nem gondoltam bele , hogy igy a csatin levo szamok tukorkep lesz.
![]()
Segitseget kernek. A motorvezerlot szeretnem tesztelni de nem motorokkal hanem ledekkel
. Hogy kossem ra, mekkora elotet ellenallasok kellenek? Koszi
szia!
Az aux2 lenne akkor az enable?
Köss két LED-et egymással párhuzamosan de ellentétes irányban. Előtét ellenállásnak 1-2 kOhm tökéletes szerintem, ha nagy fényerejűek a LED-ek még kevesebb is elég. A lényeg inkább a műterhelés (kis ellenállás, nagy terhelhetőség), ugyanis azzal tudod igazából letesztelni a vezérlőt. Azzal párhuzamosan természetesen mehetnek a LED-ek.
Köszi!
Valaki ha tudja írja meg nekem ,hogy melyik pontról tudom az enable-t levenni.
Köszönöm!
Arról a pontról, amelyik a PC oldali szoftveren "gép bekapcsolása" opcióra van állítva. A tizenkét kimenet közül bármelyik lehet. De mehet egy kapcsolóra is, vagy fix 5V-ra.
Koszi!!!
Ha a vezérlőkártyán nincs szabad port, akkor én lehet, hogy 2 érintkezős mechanikus vészkapcsolót építenék be, és egyik érintkezőre a marómotor tápját kötném, a másikra meg az enable lábakat, és +5V-t.
Úgyis az az első reflex, hogy rácsapsz a nagy piros gombra, ha gáz van, nem a szoftveren fogsz egerészni. Akkor egy nyomásra minden megáll, mint a gipsztigris.
Érdemes azt az "enable" bemenetre menő 5V-ot a párhuzamos port vészstop bemenetére is visszavezetni, így vészstop esetén a program is megáll.
Üdv Uraim! Egy kis segítségre lenne szükségem, a léptető motoromat akarom kicsit tovább húzni, a probléma az, hogy 2mSec-es léptető jelnél még forog a motor, de ha leveszem 1mSec-re akkor már megáll a tengely, és csak a tekercsek gerjedését hallani (full step mód). Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben megemelhetem a motornak a feszültségét? PIC-el figyelném a bejövő léptető jeleket és így is vezérelném a motor feszültséget. Köszönöm a válaszokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |