Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Holnap írom... most mennem kell.
Előre is köszönöm!
Az én felépítésem a következő volt: Alapja az egésznek egy LED-es fordulatszámmérő. Kapcsolási rajz Itt a LED-ek 4000-es fordulattól voltak kivezetve ha jól emlékszem és egy jumperral tudtam a tiltás határértékét beállítani. A jumperral egy optocsatolót kötöttem Kapcsolási rajz rá a LED-re és az kapcsolt egy kis relét, ami adta a tápot az 555-ös szaggató áramkörnekKapcsolási rajz. A szaggatás sebességét lehetett állítani egy trimmer potival és egy tranyó húzgálta a gyújtást a földre tiltáskor. A rajzok szemléltetésképp linkeltem be, ezeket össze kell gyógyítani. Sajnos nem találom az enyémet, pedig le volt rajzolva minden komplett, de papíron és annak meg hamar lába kél.
Fú köszönöm szépen !
Akkor megépítem a LED-es fordulatszámmérőt. Kezdem azzal. Majd kiméregetem hányezres fordulaton kapcsol a led, hogy 40km/h-val motorozok. Szerintem valahol 4500 körül lehet.
A 4500-as led-et kivezetem két vezetékkel, majd erre megy az optocsatoló. A "feszültség kivezetés"-re rákötöm az 555 villogót, és elvileg megvagyunk igaz? Ne haragudj de nem vagyok profi, eddig csak TDA erősítőket építettem
Egy pici segítség kellene még nekem, hogy hová is kellene, és mekkora potméter, amivel a tiltás sebességét tudom állítani?
Egyébként most gondolkodom, hogy nem lenne elég neki az, hogy ha megépítem a fordulatszámmérőt, és mondjuk 4500-as fordulaton ha felvillan a led, akkor kapcsolja az 555-ös villogót, mely egy relét húz be, minek következtében rövidre zárja a gyújtótrafót? A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
Helo.
Pont ilyen építésén gondolkoztam az előbb Szerintem felesleges a szaggató, ha eléri a motor a leszabályzást gyújtás ki, ha nem akkor vissza. Alapból szaggatott lesz a jel, hisz a motorfordulat két érték közt fog ingadozni.
Kicsit átterveztem, eddig úgy állok, hogy a zosza felé ledes fordulatszámmérőt megépítem.
Két vezeték kivezetve 4000-es RPM lednél, melynek felvillanásával feszülség alá helyezi a relét , amely rövidre zárja a gyújtótrafó + és - bemenetet. Ha csökken a fordulat, teszem fel 3800-ra, akkor a LED elalszik, a relé leold, és ismét kapja a szikrát. Ha eléri a 4 ezret, akkor ismét kapcsol, és nincs szikra. Így szerintem megépíthető, hogy 2 tartomány között ingázzon Köszönöm mégegyszer ! A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
Meglehet sokféleképp csinálni, nekem ez volt az elő ilyen megoldásom erre a feladatra. Ha nagyobb tranyót használsz az optocsatolóra kötve, akkor az simán kapcsolhatja az 555-ös tápját. Az alap a ford. mérő majd ebből haladol tovább. Nem bonyolult, csak részekre kell bontani a felépítést és akkor könnyű megcsinálni és nincs annyi hibalehetőség.
Valószínű igazad van, én akkor így találtam ki, azóta meg már motorom sincs, így nem fejlesztettem tovább. A relét ki lehet váltani tranyóra a csendesség és az igényesség jegyében.
Tegyük fel húzod a gázt. A gép beleforog pl a négybe, a gyújtást leveszi az elektronika. Nincs ami tovább forgassa a motort, a fordulat esni kezd. Annyira leesik, hogy kikapcsol a gyújtástiltás, a motor újra eléri a négyezres tartományt, megint gyújtás le, megint lassul. Ezért felesleges szerintem az 555.
Belegondoltam, javítottam. A kérdés, hogy milyen "gyorsan" fog dadogni tiltásnál
Azért szerettem volna 555-tel, de így kipróbálom, ha nemjó, akkor építek hozzá egyet.
A tiltás sebessége miatt raktam bele az 555-öst. Ezzel állítható a dadogás sebessége, mivel nem tudtam, hogyan fog reagálni a motor. Ki kell próbálni és meglátjátok, hogy miként viselkedik.
Egy kondi meg egy poti a jeladó és test közé, és kész is a szabályozás.
https://www.youtube.com/watch?v=DaQ-D4QOLR4&list=UU8wOKDlp5xcHO...4Enf7g A fortschritt kapákon gyárilag így van megoldva a fordulatszám korlátozás. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
Márha tirisztoros... Mondjuk tuning gépből az elsők között lökném ki a megszakítót.
Annó én ezt találtam ki józan paraszt ésszel, a Te változatod eszembe se jutott volna.
Annyiból volt jó az amit leírtam, hogy ugye akartam egy LED-es ford. mérőt alapból, így azt már csak ki kellett egészítenem, hogy ez is megoldást találjon.
Az a fordulatszámmérős kapcsolás nem igazán működik megszakítós motoron.
A led-es fordulatszámmérőre gondolsz?
Ott a gyertyakábelra kell tekerni 4-5 karika vezetéket, hogy le tudja venni a jelet. Szerintem okés a dolog megszakítóson is.
A kapcsolás az én cikkemből származik a simson.hu-ról, a kapcsolást is én rajzoltam össze több féléből... nem működik megszáson össze vissza ugrál.
Akkor elnézést. Valami másféle megoldást tudnál? Megszakítós a gyújtásom az a hézag.. :S
Találtam egy ilyen megoldást, talán EZZEL működhet.
Ha megnézed akkor a BSS féle rajz eleje ugyanaz, mint amit linkeltem, csak a kivezérlést más IC végzi. Nekem működött a kapcsolás, bár nem elsőre, hanem valamit kinlódtam vele, de működött. Ha egy picit ugrál is, nem gond szerintem, hiszen nem atomórát építünk, hanem egy visszajelzőt. A tiltás sem pontosan 4235rpm-nél kell neked sem, hanem 4-4500rpm között. (csak mondtam egy számot.) Most belegondolva a szaggatásba, nem látom nagyon jó ötletnek, hogy 555 nélkül legyen megépítve, mert nem egy gyors fordulatú motorról beszélünk és ha maga a mérő tilt, akkor van egy kis idő a tiltástól számítva, míg újra kap szikrát és addig meg jól megszívja magát a motor. Viszont az 555-el már tiltás közben is van gyújtás, így nem szívja meg magát a motor és nem köpi be a gyertyát.
Belegondolva nem hülyeség.
Viszont pár válasszal ezelőtt egy kolega leírta, hogy a megszakítós gyújtással rendelkező simsonokhoz nem jó az általad linkelt Ford. mérő, mert ugrál össze-vissza. Igaz, nem kell atomóra, de azt sem szeretném, ha össze vissza tiltana ) Azért egy próbát megér. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
Idézet: Az a baj, hogy vagy 10 éve csináltam a motoromra ezt a cuccot és ha agyonvernek se jut eszembe, hogy mit kínlódtam vele mire szóra bírtam, de ment. Nem drága cuccokból van, meg kell csinálni és kipróbálni. Veszteni nem vesztel vele semmit, inkább még tapasztaltab leszel ezekkel a kísérletezésekkel. "puding próbája az evés!" „Nekem működött a kapcsolás, bár nem elsőre, hanem valamit kínlódtam vele, de működött. ”
Mi az , hogy tiltás közben szikra? Nem kell lennie ez a lényeg.
A tiltás lényege az volna elvileg, hogy x fordulaton nem engedi ttovább pörögni a motort. Attól szikra még van, csak szaggatott, hogy ne pörögjön tovább.
Persze, hogy van de nem kell külön szabályozni.
Mindeközben rájöttem egy sokkal egyszerűbb, és primitívebb megoldásra
Kövezzetek meg, de szerintem működhet... Megépítem EZT a kapcsolást, és egy relét fog nyitni-zárni amely testeli a gyújtótrafót. No már most, itt jön a lényeg. Ez az áramkör akkor kap áramot, ha bizonyos mértékben hátrahúzom a gázkart. Valahogy megoldom mikrokapcsolóval, vagy a fene sem tudja.
Persze nem muszáj, de ha állítható a sebessége, akkor variálhatol vele milyen ütemben dadogjon a motor.
Szerintetek meglehet építeni egy olyan kapcsolást, amit EZ a reed mágneses relé szabályozna (ez kerülne a hátsó kerékre), és kiszámoltam, ha gyári 16 colos kerék van a simsonba, akkor 6,17 fordulat / másodpercnél éri el a 40km/h-t.
Kerekítsünk, szóval 6 fordulat/s. Ez egy reed relével 6 impulzus /s. Egy olyan kapcsolás kellene, amit ez a relé vezérel, és ha eléri a 6 imp./s-et, akkor aktiválódik, és kapcsolja a tiltó elektronikát. Szerintetek megépíthető? Persze későbbiekben lehet variálni, hogy egymással szembe két mágnes kerül, de akkor már 12 impulzus/s viszont így pontosabb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |