Fórum témák
» Több friss téma |
A rajzokon az R1 értéke 1 - 2 kohm. Ehhez válaszd az R2 értékét. Minél nagyobb a kimenőfeszültség értéke. annál nagyobb legyen a két érték között az R1 értéke. Az R1 -en kell 1,25 V (referencia feszültség) körüli feszültségnek esnie. Az osztó áramának nem kell túl nagynak lennie.
Idézet: „Vin(min) milyen érték legyen egy elemnél,ami mindig változik?” Attól függ, milyen elem adja a tápfeszültséget. NiMH cellánál 1 - 1,4 V között, de nézd meg a használni kívánt elem/akkumlátor kisütési karakterisztikáját. Az sem lenne baj, ha egy kikapcsoló áramkört építenél a tápforrás, és az inverter közé, az elem/akkumlátor védelmére.
Köszönöm! Egyelőre szerintem megépítem így, aztán majd még lehet módosítani rajta Egyébként a számolásaim reálisak? Ellenállásoknak milyen jó(gondolok itt pl. az 1/4W-osokra)? Kondinak gondolom elég a 16V-os(bőven), és mind elko. Tekercsnek meg kell egy megközelítőleg 4.43uH 3A-es. Szerintem. R1-en meg nem tudom hogyan lehetne kiszámolni, hogy 1,25V essen.
A bűvös szó: feszültség osztó. Ohm törvénnyel is számolgathatod.
Szóval ezek szerint jó minden. Köszönöm!
Hú! Még egy fontos dolog! 100kHz jó? Vagy mi alapján számoljam ki?
Kicsit soknak tűnik. 20 - 40 kHz körül szokott lenni. De az adatlapból kéne tájékozódni, vannak ott kapcsolási idők. Azokból lehetne kiszámolni.
Hello!
Átszámoltam így, és most 34kHz-en megy. Közben arra is rájöttem, hogy R1 és R2 5W-os Ezek már végleges értékek, úgyhogy jövő héten ha lesz időm megépítem. Ha valakit érdekelnek az eredmények, akkor szívesen megírom majd, mi hogy sikerült. Köszönök minden segítséget! Üdv
Azt tervezem, elemmel működőre alakítok át egy mobiltelefont. Az eredeti akksin három kimenet van, a két szélső között megvan a 3,7 V, de a középsőhöz képest az egyiknél nincs potenciálkülönbség - ennek a kivezetésnek mi a funkciója?
Tegyél le róla. A mobiltelefon nem fog megbízhatóan működni elemről.
Amit megtehetsz, hogy a töltőcsatlakozón keresztül az elemekről töltöd az akkumulátort. Ennek a megoldásnak meg az a baja, hogy az elemek kapacitását nem tudod teljesen kihasználni. Egy lehetséges megoldás, ami jól is működik Itt van A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
Ajaj. Azt hittem, ez (viszonylag) egyszerűen megoldható. Hiszen vagy tizenöt éve léteztek olyan Alcatel meg Ericsson modellek, amik gyárilag elemmel működtek. Ilyenre akartam átalakítani egy újabb modellt. Az egyébként mit jelent,hogy "nem fog megbízhatóan működni"?
Sziasztok! Lenne egy ötletem, és azzal kapcsolatosan várom a véleményeket. Jóbarátom telefonja sokszor lemerül útközben, és arra gondoltam, hogy mivel úgyis vonattal jár fel Budapestre Kecskemétről, és arra gondoltam, hogy akkus fúró motorjára ventillátor lapátokat szerelni, kirakni valahogy a vonat ablakba útközben, és az egy dc-dc konverteren keresztül töltené a telefont útközben. Remélem nem túl elvetemült a gondolat. Annyi a kérésem, hogy ne kössön bele senki most a megvalósíthatóságba, nem az a lényeg, hanem hogy működőképes lenne-e a dolog, meg ilyenek... Véleményeket várok.
Bizonyos sebesség felett biztosan, de azt mérned kéne, megy-e elég ideig olyan gyorsan az a vonat. Ráadásul valami igen gyors járatú sok lapátos propeller kell, mert ha áttétellel hajtod a motort nagy lapátok kellenek, amit nehéz kezelni, a kicsihez meg nagy szél kell. Egyszóval nem működőképes szerintem.
Én adnék neki egy esélyt. A vonat elég gyorsan megy (100 km/ó fölött). Ez a szélsebesség, minden szélerőműves álma.
A telónak nem kell nagy teljesítmény (USB: max. 2,5W) A megfelelő áttételt és lapátméretet kell kiszámolni, amihez a szélerőműves topikban van képlet. Egyébként ötletes. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
A számoló program szerint 100km/h sebességnél 10cm-es lapátokkal 3W az elméleti teljesítmény. Kérdés mennyi ideig megy ilyen gyorsan a vonat és milyen fordulaton kell mennie a motornak ehhez a teljesítményhez. A technikai megvalósítás részleteibe nem belemenve elméletileg megvalósítható.
Azonfelül hogy a vonat megy 100Km/h -át, a vonat közvetlen közelében a légsűrűség is nagyobb lesz, mivel a vonat térfogata kiszorítja azt.
Én elsőnek egy autó hűtőventit átalakítás nélkül kipróbálnék.
Akkor csak ki kell próbálni, mekkora fordulaton ad le a motor ilyen teljesítményt és a propeller felgyorsítja.e annyira.
Ágyúval verébre?
Ez az ágyú olcsó, nem kell vesződni vele. Ha működik akkor a veréb is el lesz intézve.
Ha nem működik, akkor meg el lehet gondolkozni a feladat megoldhatóságán. De a kaller vagy a masiniszta mit fog szólni, hogy egy pörgő izé lóg ki a vonat ablakán? A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
Ezért akartam akkus fúró motorral...
De mire arra rotort szerkesztesz...
Az autó hűtőventijét csak ki kell tenni ablakon kívülre, aztán megmérni, hogy adja e a teljesítményt (és feszültségszintet). Attól nagyobb rotort, mint ami az autó hűtőn van, nem alkalmazhatsz úgy sem.
Próbálni is egyszerű, mert benne van az autóban. Csak lehúzod a vezetéket róla rákötöd a mérővezetéket és felgyorsítasz százra. Egyszerűbb mint a vonatablakon kilógatni. Ha ha hozza a kívántakat lehet tovább fejleszteni.
Én nem akartam rotort szerkeszteni, én egy mikró ventillátor lapátját terveztem rátenni...
Üdvözletem!
Bizonyára eszébe jutott már pár embernek itt a forumon is, hogy sokan használnak "okos" telefont. Ezek többsége 1 napot bír 100 %-os feltöltés mellett. Itt jutott eszembe a nem hálózatról való töltés lehetőse, amihez kapcsolási rajzot keresek. Li-Po celláim lennének, már csak egy áramkör hiányzik hozzá, ami természetesen tudna 5V fix kimenetet egy usb csatlakozóra, illetve megvédi a mobil töltő celláit is a túlmerüléstől, valamint annak feltöltését is szabályozza. Van e valakinek a fiók alján esetleg ilyen kapcsolása? Köszönettel !!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |