Fórum témák
» Több friss téma |
Hello mindenkinek.
Sok segitseget kaptam mar toletek.Remelem ez esetben is tudtok segiteni. Egy Sharp S202s02 S.S.Relet hasznalok egy monofazisu motor ki es bekapcsolasara. A problemam az, hogy mar elszallt vagy 2 a kiserletezes soran mert nem igazan tudom, helyesen hasznalni oket. Olvastam egy ugynevezett Snubber aramkorrol ami valojaban egy varisztor sorban meg parhuzamosan kotve a relevel aminek erteke 470Volt korul kell legyen. Ha valaki hasznalt solid state relet ilyen kornyezetben es segitene, megkoszonem. Udv, Csaba Sharp SSr
A szilárdtestrelék nem nagyon szeretik az induktív terheléseket, mivel az visszarúghat rájuk egy feszültségimpulzust.
A Snubber áramkör ezt akadályozza meg, egy megadott feszültségszint felett söntöl. A fotón látható varisztorral megvédhető a szilárdtestrelé, a varisztort az SSR LOAD lábaira párhuzamosan kell kapcsolni.
Elfelejtettem: a fotón egy általam használt 480V-os varisztor látható, de természetesen több feszültségértékre gyártott létezik.
hello,
es ennyi lenne az egesz vedelem? Nem kell semmi mas? Persze hozzatennem, hogy legelso lepesben inditotta ujra a mikrovezerlomet aztan ez a jelenseg lepett fel. A mikrovezerlo digitalis kimenetevel kapcsoltam a relet! Most meg az az otletem tamadt, hogy egy galvanikus levalasztassal oldom meg ezt a problemat is. Mi a velemenyed errol? Nemtudom ha ertheto voltam. A Microchip PIC32-es fejleszto lapjaval dolgozom.
Az SSR bemenete optocsatolós, áramgenerátoros általában, tehát a galvanikus leválasztás itt rendben.
Az a lényeg hogy az SSR nullátmenetes legyen, akkor kevésbé viseli meg az induktív terhelés. Egyfázisú rendszernél használhatsz kisebb, mondjuk 300-320V-os varisztort is.Esetleg a Nulla-Fázis közé is köthetsz egyet, a bejövő tüskék ellen, de elég ha az SSR-en van egy... A pic digit kimenetével(5V) simán meghajtható az SSR, ez az ipari elektronikában is megszokott dolog. Ha nagyon biztosra akarsz menni, betehetsz még egy optót, de szerintem felesleges.
koszonom valaszaid!
Tied az 50 PONT! Tovabbi szep estet.
Köszi, örülök hogy tudtam segíteni.
Sziasztok!
Nagy segítségeteket kérném szintén egy Snubber védelmi áramkör megtervezését szeretném megvalósítani mégpedig egy Flyback konverter egy nagyfesz trafó mosfet védelmére, tudom létezik az RC és az RCD kivitel sok mindent átolvastattam már róla, de elég lesz az RC kivitel, de ha tudtok RCD kivitelt azt is szívesen fogadom. Mindenekelőtt megadnám a kapcsolási rajzot, és erről annyit megtudtam, hogy: 1.Gate védelem van 50%-ban, (1K-s ellenállás) de kiegészíteni kell zéner diódával G-S közé. Kettőt egymással anód felé fordítva a katódok néznek a Gate és a Source felé. 2. Ha jól látom C Snubber áramkör van beépítve, 2x(1000uF+100nF) de RC Snubber áramkör nincs. RCD meg végképp nincs. 3. D-S közé feszültség csúcsok levágására Dióda van betéve. Meg tudnátok mondani, hogy az RC Snubber áramkör ellenállás és kondi értékeit, hogy kell kiszámítani Flyback konverter esetén? Az egyenletben szereplő (pl.: Ipk, Id, td, Rs, etc…) ezekről is megtudjátok mondani, hogy mit jelentenek, mármint szorosan ami a Snubber számításaihoz kellenek, előre is köszönöm. A primer oldal 5uH a sec oldal 5,33H 2812 menetet tudtam feltekerni 0,4-es átmérővel. És 12V-os primer oldalt terveztem, így 3250V jön össze, ha ezt a képletet alkalmazhatjuk körülbelüli értéknek: Ucsúcs = Gyök alatt Lsec/Lpri szorozva Utáp(Pl.:12V) = VSec (3250) Egy gond van, a ferritvasmag Indukciós együtthatóját nem ismerem, gondolom ez a permeabilitása. Ez a régi TV készülékekből kibányászott Ferritmag, az a fajta aminél még nincs Egyenirányító dióda beépítve vagyis a nyitott, tehát nem a modern kiöntött verzió. Segítségeteket előre is köszönöm Üdvözlettel Péter A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Akárhogy is nézem, ez az áramköröd ( docx..) nem flyback, hanem egy 24 voltról járatott félhíd.
A D-S közé betehetsz pl. 10...22n-47 ohm soros tagot. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2014
Szia ferci,
Előre is köszönöm a segítségedet. De nem azt akarod mondani, hogy nem fog menni a nagyfesz trafó?, mert kipróbáltam az áramkört, még mielőtt megtekertem volna a Szekunder oldalt, kipróbáltam 250V-ig tekertem a szekunder oldalt 35KHz-en ment. Akkor Gate védelemre 2 zénert egymásba fordítva G-S irányba betehetek? Amit fent írtál, soros kondi és ellenállást mindkét FET-hez kell, vagy csak az alsóhoz? Köszi a segítséget. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Bocsánat még egy valamit elfelejtettem a kondi feszültség értéke 55V-nál nem szabad hogy nagyobb legyen ugye?
Tehát 10nF/50V-os kondi akkor jó lesz? Mert ez a FET IRF3205 feszültség értéke VDSS = 55V, ID = 110A Az ellenállás lehet 1W-os? Előre is köszi A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Egy szóval se mondtam, hogy nem fog menni... .. csak azt, hogy ez nem flyback.
Zenereket berakhatod, abból baj nem lesz. A kondi feszültsége 160-250 voltos legyen. A snubber itt csak opció, kezdetben elég lenne pár nF is, aztán max. hagyjál helyet egy párhuzamosnak is és szkópon nézd meg, segít-e, ha nagyon tüskés a drain. Az ellenállás hőmérsékletét ellenőrizd, pár wattos elképzelhető, hogy kell. A flyback szitu teljesen más, de ezt ne keverd most bele.
Nem tudom, miért egy üzenetem nem jelent meg. Tegnap este írtam azt is. Ezért még egy kérdésem lenne, ha nem gond.
Ezt a snubber soros tagot csak az alsó, vagyis amelyik földelt FET-re kell betenni, vagy a felső FET-re is? (IC 7 lábból kijövőt értem alatta.) Láttam más weboldalakon, hogy az ilyen félhidas meghajtásnál csak az alsó a földelt FET-re volt bekötve. Köszi mégegyszer
Nem muszáj betenni, de csak javíthat... de akkor mindkettőre ..
Még egyszer jelentkezem tényleg köszönöm a segítségedet, ha nem bánod.
Az igazság az, hogy szeretném megérteni a Snubber áramkörök kalkulációját, ennek számítását, mert lenne egy másik nagyfesz trafó két kocsi gyújtótrafó sorba kötve, és ott is alkalmazni kell majd. Persze az kisebb teljesítményű lesz. Szóval azt szeretném kérni tőled, hogy az általam linkelt pdf file-ból kérdezhetnék tőled infókat? Nagyon logikusan elmagyarázza, de sajnos egykét komponenset nem értek. Bővebben: Link Gondolom Te is Quick Snubber Design formulát használtál kalkulációs számítást értek alatta. Vagyis nem optimalizált verzió ez, persze tudom nem is lehet ez, mert nincs mérési adat és látatomban nem is lehet, ezt tudom. Persze megjegyezném, hogy sajnos még nincs szkópom, de tervezem, hogy veszek, amit számítógéphez lehet kapcsolni. Ebay-en van tök jók. Bővebben: Link Itt egy példát mutat, egy szintén fél hidas konvertert mutat be és a: Quick Snubber Design: résznél kérdeznék. Azt értem, hogy "The switching frequency is 50 kHz" nálam 35KHz. De ezt hogy értelmezzem? "open-switch voltage is 160 Vdc" Ezt a fenti képletből a V0 az off voltage? Tehát a FET kikapcsolási pillanata, ami egyben a visszarúgó tranziens feszültség tüske lenne az 160VDC? Ha igen, akkor ezt, hogy a csudába tudnám szkóp nélkül megmérni, mikor egy DVM multimeter AC750V-nál többet nem tud? Nem akarom tönkretenni, persze tudom, hogy az én esetemben kell egy HV probe mérő, amit a DVM-mel már tudok mérni. 1GOm+belső 10MOm és kész, tudom, ezt vennem kell. És nekem Szekunder oldalon 3KV/35Khz kell. Most ennek a visszarúgó feszültség tüskéje közel ennyi vagy nagyobb is ugye? És ezt hogy értelmezzem: következő a : "maximum switch current of 5A." Ez a 35KHz-en a tápból felvett Amper? Vagy a primer tekercsre kapcsolt 35KHz-en felvett 5A? Ezt hogy tudom megmérni? Sorba kötöm a Driver kivezetését a primary tekercs egyik lábával? Ez lenne kérdésem a Quick Snubber Designer szekcióra nézve. Még Három kérdésem lenne az optimalizált Snubber kalkulációnál. Alapvetően az fi és a Ci. Adatok: fi = 44 MHz // itt az a frekvencia van, ami egy RCL rezgőkörben felépülhet? pl: tesla coil Primary/Secundery rezonancia? Ezt DVM-mel meg tudom mérni? (PeakTech2010 Multim. van, tud 10MHz-ig mérni. Persze 44MHz-et nem tudok, de nekem 35KHz az induló. Persze ez is Mhz tartomány lesz, de talán 10MHz alatti) Ci = 200/3 = 67 pF // Ezt értem, fent elmondja, hogy 1/3-a a teljes áramkör kapacitásnak, ha jó értelmezem. De azt nem értem, hogy honnét veszi a 200pF-ot vagy ezt is számolni kell képlettel? Ez hogy jött ki neki? fs = 50 kHz // Ez az induló betáplált össz frekvencia, amit az IC generál. Nálam 35Khz. ton = 0.1/(50 x 103) = 2µs // Ez a ki-be kapcsolás a FET-en. Abból is a bekapcsolási idő hossz gondolom. Vo = 160 Vdc // Ezt már megtárgyaltuk fentebb I = 5A // Ezt már megtárgyaltuk fentebb Azt látom, hogy először kiszámolja az áramkör induktivitását. (Li) Na, itt az Li képletnél lenne kérdésem: A 200pF-ot hogyan mérte ki, és melyik ez a kondenzátor, honnét vette ezt? Úgy látom ez a kulcsa mindennek. Mert ezt az értéket ossza el 3-mal. Így lesz 67 x 10-12 F. És míg az Li nincs kiszámolva nem is lehet tovább menni. Az R értéket értem, OK. Utána azt mondja, hogy az R teljesítményének megválasztásának kiszámítása előtt, kiszámolja a Cs értéket a kondi értékét. Ezt is értem OK. Most kiszámolja az R teljesítményét: (Pr) A fenti kiszámolt Cs érték tartományból választott 220pF-ot, ezt értem, és a többit is. Hát ennyi lenne. Még egyszer nagyon hálásan köszönöm a segítségedet. Elküldöm csatolt .pdf –ként is, a biztonság kedvéért.
Nem semmi, amit kérdezel..
Végigolvasni is elég, aztán a pdf... ennyire tudsz angolul, vagy csak egy részét, mint én? Le kellene fordítanod pl. Adobe Professionallal ... Normál flybacknél áttétel x szekunder nagyjából a visszatranszformált fesz, neked például ( nem számolok ! ) 0,03 x 5.000 = 150 volt, tehát itt eltévedtél... (lehet még egy tényező, de lényegtelen pill. ) Másik dolog: sokszor meg van adva, egy mérőzsinór vagy fej hányszáz voltig és milyen frekiig használható.. ne kelljen már ezt kutatnom, de nem tudom azt se, mekkora a primer fesz, így azt sem, jó lesz-e az a "szkópod".. 24 voltról megy két sorbakötött trafó, vagy? Nem látok kapcsolási rajzot, példát... anélkül nincs sok értelme a kérdésnek sem. Tedd fel legalább, hogy egyről beszéljünk, hacsak nem a tegnapi rajzod a téma. Hol van ez a példa? ( rajz...) Itt egy példát mutat, egy szintén fél hidas konvertert mutat be DVM-mel pedig ne akarj mérni semmit se... max. nagyon kis ellenálláson ( 0R05 pl. ) a "hideg" oldalon, ha van és szkóppal... még akkor se biztos, hogy az egész tüskét meglátod, ha nem jól kompenzált a fej. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Igen a tegnapi áramkörről beszélek, amit csatolt .docx file-ban volt.
Tudom 24V-ot adnak meg, de 12V-ról akarom hajtani, mert primer tekercs a flybacken 5uH vagyis 4+4 menet másik flybackre tekerve. A gond az hogy sikerült 2812 menetet tekernem a szekunderre, ez kicsit sok szerintem, de féltem attól ha csak 1500 menetet teszek fel akkor nem érem el a 3 KV-ot, még 24V mellett sem. Persze 36V-ról vagy többről nem szívesen járatnám. Tudom meg kellett volna tervezni, de elmaradt. Úgy képzelem el, hogy 12V-os kocsi akksi utána Inverter (ez tud PWM-et+Frekit állítani, tehát 0-230V-ig) így be tudom állítani 24V-ra ha kell. Utána jön maga a meghajtó áramkör+ a Trafó, amit képen először küldtem (fenti fényképeim 2db). Mindez azért jó szerintem, mert be kell állítanom a 3KV-ot 35Khz-re. Egyébként ez Neon Sign Transzformátor lenne. Ezt használják Tesla tekercs indító nagyfeszének, általában. A word dokumentumba leírtam minden adatot, a tekercsek(primer+Secunder induktivitásait is).
Még mindig nem értem, nem látom, hol van itt flyback? Tisztázzuk már ezt a témát.
Hol van a meghajtó áramkör, ha nem egyenlő a félhidas rajzoddal? Közben bepörgettem a fordítóba a pdf-et, hát ezt még "magyarítani kéne", rendezni... ha akarod, átküldöm mailben és összerakod az angollal, hogy értelmes legyen pár helyen. A tápról csak annyit, hogy minél kisebb, annál rosszabb lesz a feteknek. A 3205-nek a 24 volt optimális lenne pl., félhíddal.. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Menjünk csak vissza ide...
Idézet: „egy Snubber védelmi áramkör megtervezését szeretném megvalósítani mégpedig egy Flyback konverter egy nagyfesz trafó mosfet védelmére” Remélem, nem arra gondoltál, hogy egy eredetileg légréses nagyfesz trafótól flyback lesz az invertered is??? Én rakhatok flyback áramkörhöz való trafót máshová is, max. totál rosszan fog működni. Ezért nem értem a kérésedet. Egy flyback áramkörben meg RCD snubber van és más kapcsolásban. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Hogy egyet beszéljünk, ami a régi TV és a monitorok nagyfesz trafója, ha jól tudom azt hívják Sorkimenő trafónak (Angolul Flyback-nek ) általában 25Khz-en működnek.
Én egy Neon Sign Transzformátort akarok építeni, mert ennek az a különlegessége, hogy a Szekunder oldalon 3000V/30mA-t tudnak. Ilyen trafók még a mikrohullámú trafók amik szintén 3000V/25-35mA-t tudnak. De mivel ezek nekem drága, ezért akarom megépíteni Flyback trafóból. Szerintem ez megvalósítható. Persze megcsinálhatnám azt is hogy fogom elmegyek egy használt kereskedőhöz megveszek egy mikrohullámú sütőt, és kibányászom belőle a trafót, de a gond az hogy az pénzbe kerül, (10 ezer és 15 ezer közötti.) De nekem van egy csomó nagyfesz trafóm (Flyback, vagyis sorkimenő legalább 8 darab) Évek folyamán kibányásztam TV-kből és monitorokból. De mivel ezek a trafók kis szekunder áramot tudnak vagyis 15-25KV/3-5mA csak ezért ezek nekem kicsi teljesítményűek. Az áramkört már megépítettem a félhidas (IR2153-as Ic-s áramkörről beszélek) nagyfesz meghajtót, először próbapanelbe építettem, de még akkor nem volt meg a szekunder oldal, csak próbaképpen elkezdtem a szekunder oldalra 5 majd 20, 40, 80, 100 menetet tekerni, és persze beállítottam a frekit. És gyönyörűen tudtam mérni a feszültséget, és frekit. De eközben rájöttem hogy 60Khz-ről ahogy jöttem le 35 majd 15Khz-re a primer oldal bazira kezdett melegedni, és sajnálatos módon megolvadt a próbapanel műanyagja. Ekkor tudtam, hogy ez így nem lesz jó kénytelen leszek beültetni nyákba, ahol már vastag combos vezető sávot tudok kivitelezni. Meg is tudom mutatni hogy hol tartok a pcb nyák panellel. Elküldöm ide az oldalra. Most ezt kiküldöm, ne hogy megint túl sok legyen a szöveg. Egyébként az Email címem: _horvath.peter@hotmail.hu Az emailem előtt az alsó aláhúzás karakter szándékos, mert csak így volt üres user név a hotmail.hu szerveren.
"De eközben rájöttem hogy 60Khz-ről ahogy jöttem le 35 majd 15Khz-re a primer oldal bazira kezdett melegedni, "
Azért kezdett melegedni, mert ahogy csökkent a frekvencia,úgy nőtt a trafód gerjesztése. Ha a trafót 60kHz-re tervezted X primerfeszültségre, akkor ugyanazzal a primer feszültséggel nem lehet negyedakkora frekvencián járatni. Pontosabban csak negyedakkora kitöltéssel, de ezt a flyback esetében kissé nehézkes lenne megoldani.
Válaszom erre:
"Remélem, nem arra gondoltál, hogy egy eredetileg légréses nagyfesz trafótól flyback lesz az invertered is???" Persze hogy nem. Egyébként valóban kell légrést hagyni a u alakú ferrit között, mert energiatároló képesség kell a flybacknak. Ezeket a trafókat egyébként is légréssel tervezik. Na most az enyémbe is szerintem fog kelleni olyan 0,5-1mm hézag. Ha jól sejtem. Nekem az inverter azért kell, mert pwm-et tud. (Átmenetileg DC tápot helyettesít) Persze ez nem kapcsolóüzemű, hogy a félreértéseket elkerüljük. Vagyis itt hagyományos vasmagos trafóm van. Aminek a paramétere 230V/20V/100W-os. Tudok belőle mind AC és DC 3V - 250V-ot, persze 12A-ig előállítani, persze DC-t úgy hogy egyenírányítom (Greates híddal). Mivel nincs DC tápom, régen volt, de kölcsön adtam valaminek és kinyiffantotta. Persze az nem kapcsolóüzemű volt. Majd tervezem hogy építek egy kapcsolóüzemű DC tápot. Erre van egy kiváló weboldal, hihetetlen miket épített már meg az illető, és mindegyik dokumentálva, és képekkel és youtube filmel. Itt aztán minden megtalálható. Link: Bővebben: Link Tehát 12V kocsi akksi az induló betáp -> inverter(pwm+freki) -> Nagyfesz driver trafóval (flyback) (ez adja a 3KV/30mA) és utána jöhet a többi Tesla tekecs primer oldala. Egyenlőre ennyi. Egyébként a terhelés a nagyfesz trafónak csak annyi lenne hogy egy légmagos 5 menetes Audió kábel menne 50mm-es pvc csőre. Egyébként mikor próbapaneles kisérletet tettem, hogy beállítsam a frekit, akkor Ampermérővel megmértem hogy a primer tekercs mennyit vesz fel 35Khz mellett, így mutatott 11,5A. Persze azért, mert 5mm vastag Audió kábel a primer. De ezt a fenti legelső írásomnál fényképen látható is. Tehát vissza kanyarodva tudna nekem segíteni abban hogy megértsem a Snubber áramkör számításait? Fentebb megadtam a .pdf állományt fél napom ráment, mire ilyen jó információt találtam. Sok weboldal van erről, de azok nem magyarázzák el basic és középkategóriás szinten. Értem alatta azt, hogy ez a .pdf állomány részletesen elmondja, hogy a képletben szereplő Cs, Rs, Id, Fs, Vd, Li, fi mit is jelentenek, így egy kicsivel megkönnyíti a szitut. Egyébként tudom, hogy be kell szerezzek egy "High voltage probe" adapter kiegészítő mérőt, ezt multiméterhez kapcsolható. Aztán tervezem hogy veszek egy Hantek szkópot amit számítógéphez csatlakoztatható USB portra. De ezt már írtam a fenti hosszú levelemben. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
Igen csak azért melegedett valószínű (nagyon remélem) mert leesett a freki 15Khz-re, de mikor visszaállítottam 35Khz-re már OK volt.
És nem is akarom, hogy lejjebb menjen a freki hanem inkább feljebb. De először 35khz-el próbálkozok. Igaz ez a melegedés csak 50 menetes Szekunderrel jelentkezett, remélem hogy 2812 menettel 35Khz mellett OK lesz. Ha nem akkor nagy baj van, mit gondol erről, mit tudnék csinálni, ha mégis nagyon melegedne. Igaz még egyszer mondom a primer tekercs 5mm-es audió kábel, lehet hogy kicsit vékonyabbat kellene rátekernem. De szerintem 4mm-nél nem szabad vékonyabbat, mert akkor nem fog a szekunder oldal semmit érezni. Szerintem a Ferrit vasmag Al értéke permeabilitása olyan 2000-4000 közötti lehet ugye? mondom- ezek a régi TV készülékből kibányászott nagyfesztrafók voltak. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
Idézet: „Ilyen trafók még a mikrohullámú trafók amik szintén 3000V/25-35mA-t tudnak.” Nem árt, ha bővíted a tudástáradat. 3000 V * 25-35 mA az 75-105 W. Láttál már 75 W-osnak hirdetett mikrosütőt? A legkisebb, amit láttam, 450 W-os volt (kimenő...). A trafók ~2000 V-ot tudnak, feszültségkétszerező után van ~4000 V DC. A DC oldali biztosíték 500-750 mA. 1200W kimenő teljesítményhez nagyjából reális.
Ja bocsánat igazad van, kicsit késő van. Pedig épp 2 hete se hogy épp egy ilyen weboldalra kerültem, mert épp ennek a nagyfesz diódáira akarok lecsapni.
Bocsánat, még egyszer.
Szia!
Ami a túlfeszültség védelmet illeti; mint már mások is írták, a megépített kapcsolásod nem flyback, hanem félhíd. A két kapcsolásnál egészen más a túlfeszültségek elleni védelem. Félhídnál nem sok értelme van az RC vagy RCD védelemnek, mert annál általában sokkal kisebb induktivitású kört alkot a DC kondenzátrok és a kettő sorba kötött kapcsoló félvezető a visszafutó diódákkal. Ha valamit tenni kell, akkor az ennek a körnek az induktivitását kell még jobban leszorítani, ami azt jelenti általában, hogy a kapcsoló félvezetőket a diódákkal minél közelebb tesszük, és a "nyakukra" teszünk (azaz a lehető legközelebb) egy kondenzátort a DC betápon.Ezt ha jól alakítod ki, szinte csak az alkatrészek kivezetésének induktivitásai jelentenek induktív tagokat. Így amikor az egyik félvezető kikapcsol, a másik visszafutó diódáján a DC körbe jut vissza a szórt induktivitás energiája. Ha megvizsgálsz gyári félhidas teljesítmény fokozatokat (pl,: frekiváltók), ott sem fogsz találni RC tagokat, pusztán a DC betápoton lesz egy kb. 1µF-os kondi a félvezetők nyakán. A trafóról; a kapcsolásodban nem záróüzemű, hanem nyitó üzemű átalakítás van, ezért nem érdemes légrést tenni a vasba, csak növeli a mágnesező áramot. Továbbá a primer és szekunder tekercsek minél szorosabb csatolására kellene törekedni (a túlfeszültség forrás csökkentése érdekében is). Az nagyon rossz, nagyon nagy szórást eredményez, ha az egyik oszlopon a primer, másikon a szekund tekercs van. Sokkal jobb, ha megosztod a primer és szekunder tekercseket, és mind a kettő oszlopra tekered a felét-felét.
Nagyon megorülnék, ha végre feltennél egy olyan kapcsrajz RÉSZLETET, amin a meghajtó félvezetők és "flyback" trafód van, valamint a szekunderére menő akármi..
Akkor lehet egyértelműen eldönteni, mi a pálya. Ha 24 voltról és a két 3205-tel hajtod a már feltett .docx szerint, légréssel ne számolj és a rendszered NEM flyback! A flyback az egy topológia, nem trafó és mint már írtam, nem mindegy, milyen rendszerbe milyen trafót teszel be... lehet keverni, de az eredmény siralmas lesz. Értsd már meg végre, hogy a tv-sorkimenő egy flyback áramkörbe beépített dupla U-vasmag, amiknek a szárai között szigeteléssel csinálnak légrést. Alapban a két féldarab légrés nélkül illeszthető össze és mindenféle hidas vagy ellenütemű rendszerben jól működik. Természetesen te tehetsz be hőálló "légrést", pár század mm-t, hogy puhán illeszkedjenek a szárak és ha lenne egy minimális DC komponens, az ellen is jó.. Nem értem, miért lovagolsz annyira a snubberen, amikor ide nem is szükséges... amit elsőre beírtál, kérdeztél, köze nincs a snubberhez ( Idézet: .„Ha jól látom C Snubber áramkör van beépítve, 2x(1000uF+100nF) de RC Snubber áramkör nincs.” Ez a rész egy sima tápfesz felezés ( 100 n-val hidegítve a "nagyfreki" miatt ), alapban +12 volt kb., ami a félhíd egyik vége és a trafód másik vége ez és a FET-közép között kap +24 és 0 voltot. A menetszám-freki témáról írtak, nem ismétlem... de büntetlenül nem lehet csak úgy lemenni a frekivel... felfelé meg hatásfokcsökkenés lesz.. Szóval, szeretném látni már a " flyback"-nak nevezett kapcsolásrészletet is. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
Egyébként írtam este azt is, ha kéred, elküldöm a pdf-ed satnya google fordítását ( ), amit kis magyarítással tudnál használni.
Szerintem kicsit olvass, mielőtt sok pénzt és rengeteg időt áldozol a tervedre.
Bővebben: Link Bővebben: Link A net tele van hasonlóan tartalmas magyar nyelvű doksikkal-bár a 2. angol, ha viszont bírod az angolt akkor akár doktorálhatsz is belőle annyi az ismeretanyag. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |
A használat feltételei
• Adatvédelem
• GY.I.K., Használati útmutató és szabályok
• Impresszum
• Elosztó
• Hiba jelentése
K�rlek v�rj...