Fórum témák
» Több friss téma |
Csak hogy tisztázzuk, maximum a csillag-delta átkapcsoló vezérlés energiaellátásához kellhet nulla, egy fixen csillagba kötött motornak négy vezeték (három fázis+föld) is elég.
Én pont ezen voltam fenn akadva, mert aki előzőleg kötötte az lenullázta. Nekem úgy rémlett ezt nem lehetne, azért is kérdeztem .
Igen. A vezérlésnek kellhet. De mivel nem ez volt a lényeg, nem akartam kifejteni. Főként úgy nem, hogy nem láttam sem a motort, sem a környezetét. Mert lehetne akár frekiváltós is stb...
Ha lenullázta - azaz összekötötte a nullát a földdel - akkor javaslom neki - adja vissza a papírjait. Számos felújításnál; családi házak, ipari létesítmények - éppen ez a gond.
Idézet: Aztán jönnek az anomáliák. Szüleim házánál ez abban nyilvánult meg, hogy folyamatosan rázott a csap.... Amióta felszámoltam az ilyen nullázgatásokat - megszűntek a problémák. BKV-nál ne tudd meg a „Úgyis ugyanaz a drót!” Idézet: miket követtek el egy-egy elosztóban! Értem én, hogy tűzoltás van, mert mindenki rohan - csak nem tolerálom. „karbantartók”
sziasztok
MÜ III védőcső hajlításával kapcsolatban lenne kérdésem. Megvan hozzá a hajítóbetét és a hajlitóágy is. A hajlítás valahogy nem akar szépre sikeredni, a belső ív mindig felgyűrődik, ráncosodik. Hidegen vagy felmelegítve kell végezni ezt a műveletet? üdv: Tivadar A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2014
A betétnek jó méretűnek kell lennie . Beledugod ez után az ágyba illeszted, esetleg még egy picit lötyögősre hagyva az ágyat, ez után megfogod jó szorosan , ha lehet a hajlítás két vége ne mozduljon el az ágyhoz képest a hajlítás során, ha így meghajlítod, általában nem lesz gyűrött a belső oldal.
Hali!
Az előttem szóló pontosan leírta, még annyit tennék hozzá, én, hogy a tenyeremmel, a felül eső részt gyors mozdulatokkal meg szoktam dörgölni, mivel ez a rész nyúlik.
sziasztok
Holnap megpróbálom a leírt módszer szerint. Köszi a segítséget! üdv: Tivadar
A kulcsszó a jó szorosan, mint ahogy Proba írta. Ágy és cső együtt, megfogandó, mintha a csuklód Schwarzeneggeré lenne.
Papíron 16-os méretig lehet hidegen hajlítani. Utána melegíteni kell. A gyűrődés ettől függetlenül szerintem be fog következni nagyobb keresztmetszetnél.
sziasztok
Sikerült a 16-os csöveket meghajlítani, bár a belső íven lett egy kis ránc de a vezeték befűzésnél ez nem okozott problémát. üdv: Tivadar A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
A ránc csak esztétikai hiba,ha belegondolsz a gégecső sem sima belülről.Igaz az ember próbál törekedni a tökéletesre.
A behúzószál a külső íven fordul, ott pedig sima.
De legalább sokkal nehezebb vezetéket/kábelt húzni bele. Én már csak és kizárólag az utolsó utáni lehetőségként használom a gégecsövet, de inkább akkor sem.
Behúzásnál viszont a belsőn, ahol a vezeték is, tehát nem baj, ha sima az a rész. Nincs mese, be kell kapaszkodni rendesen a hajlítóba.
Asztali számítógépet, LCD monitort, mobiltelefontöltőt, mini HIFI tornyot, hajszárítót, hajsütővasat szeretnék használni az USA 110V-os hálózatán. Az összes fent felsorolt készüléket itthon vettem. Azon túlmenően hogy a dugaszokat nem tudom majd bedugni és szükségem lesz átalakítóra, kell e egyéb beruházás hogy minden működjön 110V-on? Dugaszok átalakítóiról is sok panaszt olvastam, tanácstalan vagyok melyik típust vegyem?
Bújom a fórumokat ez ügyben, de csak annyit találtam hogy ha felére csökken a feszültség akkor dupla értékű áramerősséget fog kivenni az amerikai konnektorból a fogyasztó. Megerősítésre lenne szükségem ez ügyben. Előre is köszönet minden segítségért.
Szia!
Probléma alapvetően valószínű nem lesz a készülékkel(tehát leginkább tönkre nem mennek, csak nem működnek megfelelően), mert pont nem dupla, hanem fele áramot vesz fel egy 220V-os készülék a 110V-os hálózatból. Amit írtál az arra lenne igaz, hogyha egy 110V-os készüléket akarnál itthon üzemeltetni a 230V-os hálózaton. I=U/R ("Ohm Törvénye") -->ebből ha R=állandó, pl hajszárító fűtőszála, akkor a fele akkora feszültséghez, fele akkora áram tartozik... de gondolom nem villamosságtani gyorstalpalót szeretnél venni Szóval, azt mi innen nem tudhatjuk, hogy melyik készüléked, hogy működik 110V-on! Látatlanban biztosan nem! Meg kell nézni, hogy mi van a készülékekre írva! Pl a mobiltöltőre (ami kapcsolóüzemű="pehely könnyű", azaz nem a nagyon régiekre gondolok amik trafósak voltak és egyben relatíve nehezek) ha az van ráírva, hogy INPUT 100-240V/50-60Hz akkor ez ugyanúgy kell, hogy működjön 110V 60Hz-es hálózaton is, mint az itthoni 230V 50Hz-esen Viszont pl egy hajszárító, ami fix fűtőszállal üzemel, fele akkora árammal, és negyed akkora teljesítménnyel fog kint működni. (a fenti képlet és még egy másik alapján jön ki a negyed akkora teljesítmény) A számítógép tápját is meg kell nézni, ha hordozható számítógép, akkor talán valószínűbb, hogy igen, de ezt megint neked magadnak kell megnézned, ha asztali számítógép, akkor ott is a tápegység az egyetlen, ami számít (meg persze külön a monitort is meg kell nézni), viszont asztali tápegységből láttam már olyat, amin volt egy matrica a hálózati csatlakozója alatt, hogy (230V-ONLY)-- de egy ilyen akár ugye le is eshet róla, mert ez amiről beszélek pl kívülről volt ráragasztva a táp hátuljára... De vannak olyan asztali-pc tápok is, amin egy kapcsoló van szintén valahol a tápcsatlakozó környékén, amit kívülről kell átállítani 110V-ra, ha onnan akarod üzemeltetni, viszont ha ezt 110V-os állásban dugnád be véletlenül itthon, akkor hát ott nagy csatt lenne a vége valószínűleg.... ! Száz szónak is egy a vége alapon meg kell nézned minden egyes konnektorba menő dugó végén lévő készüléket, hogy melyikre mi van ráírva, és annak megfelelően eljárni! -Ha pl van egy olyan készüléked, pl kávéfőző, amit valamiért nagyon szeretnél használni kint, és csak 230V-ról üzemel, akkor vehetsz hozzá egy transzformátoros 230V-->110V-átalakítót, és akkor azt úgy működtetheted (ez bármilyen készülékre igaz, csak a transzformátoroknak két jellemzője van, az egyik, hogy drágák, a másik, hogy relatíve nehezek ), szóval ha ilyet akarsz, lehet jobban jársz, ha kint veszed meg... --------------------------- Alternatív lehetőség még a "FIX 230V-os" készülékeknél, hogy esetleg egy megfelelő szakemberrel megnézeted (megint csak akkor, ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá, hogy kint akarod használni), hogy át lehet-e alakítani a készülék belső saját transzformátorának cseréje nélkül 110V-ról üzemelővé (sok transzformátoron van ilyen bekötési lehetőség is, csak amit ide szánnak esetleg fixen, kapcsoló nélkül 230V-ra kötik, ugye pl amiatt amit fentebb írtam, hogy nem hozzáértő felhasználó véletlen átkapcsolása esetén, azonnal tönkremegy a csatlakoztatás után...) ------------------- Aljzat-átalakítót, amúgy lehet kapni sok helyen, az áruk sem mindegy pl a "hülye nem vagyok" áruházban pl egyszer néztem és ott elég drága volt mindegyik... --de ezeket megint hangsúlyozom, csak olyan készülékhez tudod használni, ami a gyártói cimke szerint üzemeltethető 110V-os hálózaton! Transzformátoros átalakítót meg pl itt lehet kapni, meg lehet látni egy két árat is Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
Ja most nézem, hogy a transzformátoros átalakítóból, neked pont a fordítottja kéne, a képen is a konnektor USA-beli az elején, meg a leírásban is az szerepel, hogy ezekkel az ottani készülékeket lehet itthon használni... de akár az is lehet, hogy ugyanebben a boltban is lehet kapni a fordítottját, de ha keresel esetleg, akkor ilyesmi kinézetű dobozokat kell keresned (és viszont valószínű az áruk is eléggé hasonló lesz...)
Lehet kapni! Oldalt lehet választani,110/220 V átalakítóik is vannak.
Visszaolvasva az előző írásomat, lehet nem jön le belőle világosan, hogy alapvetően kétféle átalakítás/átalakító létezik/szükséges, az adott készülék dönti el, hogy melyikre van szükség:
Az egyik az átalakító-transzformátor: Ezzel, a megfelelő teljesítményű transzformátor beszerzésével, gyakorlatilag bármelyik készülék üzemeltethetó, amit az adott transzformátor teljesítménye elbír, viszont ez a megoldás rendszerint elég drága(lásd fentebb), valamint a transzformátoros átalakító nagy és nehéz... A másik fajta átalakító az, amelyik csak a villásdugót alakítja át a másik típusúvá: -Ezek olyyan készülékekhez jók KIZÁRÓLAG!, amik egyébként képesek a 110V/60Hz hálózaton történő üzemelésre -------------------------------------------- Hogy honnan lehet eldönteni, hogy egy készülék üzemeltethető-e 110V-ról? -Alapvetően 3 féle készülék létezik ilyen szempontból, de mindegyik esetén a gyártó leírása az irányadó, és leginkább az, ami a konkrét készülékre van írva (és nem a használati utasításban, ami lehet, hogy közös egy egész típuscsaládon belül, és a konkrét készülék pedig lehet mégse tudja azt, amit akár a típuscsalád többi tagja... de persze az se baj, ha a készüléken írtakat az ember összeveti a leírással és örömmel tapasztalhatja, hogy azok egyeznek, esetleg "vitás helyzetben" a gyártónál lehet érdeklődni, vagy hozzáértő szakemberrel megnézetni a készüléket) Tehát a 3 féle készülék: -Olyan, ami átkapcsolható (pl asztali számítógép tápegysége lehet ilyen), akkor ott pedig a megfelelő kapcsolóállásban üzemeltetheted, viszont tévedés esetén tönkremehet azonnal a készülék, tűzveszély stb!! -Akkor bizonyos készülékeket szakember át tud kötni, esetleg átkapcsolhatóvá alakítani, vagy extrém költségesen a készülék eredeti transzformátorát kicserélve fix 110V-ossá alakítani, vagy akár szintén átkapcsolhatóvá... Viszont utána itt is az előző pont lép érvénybe, tehát 110V-os állásban itthon tilos bedugni! -Illetve vannak fix egy-feszültségű készülékek is (pl motoros berendezések, pl kávéfőző, de a hajszárító ventillátorának a kis motorja is motor...) amik általában nem kapcsolhatók át. -De ez is ahogy korábban is írtam lehet számítógép-tápegység is, de gyakorlatilag bármilyen más készülék is, ami nem működik az ottani kisebb feszültségszinten. ----------- Ezen kívül amit írtál is, hogy áram meg feszültség, ez azért nem ilyen egyszerű... mert egy nagyon egyszerű esetben, vegyük talán a legegyszerűbbet, egy merülő-forralót, ami tényleg csak egy fűtőszál(mert pl egy hajszárítóban van egy kis ventillátor-motor is): ha ez 230V-ra jó, akkor működni fog 110V-on is, csak az általam korábban írt 1/4 teljesítménnyel, hasonlóan a többi fűtőszálas dolog is ugyanígy van, viszont pl egy modern hajvasalóban van egészen sok elektronika, amiknek nem csak az a fontos, hogy a fűtőszál mennyit venne fel a hálózatból a saját "Ohm-os ellenállása alapján", hanem az elektronika működéséhez szükség van a megfelelő feszültségszintekre... amiket a kisebb feszültségből nem feltétlenül tud előállítani a készülék, akár ilyenkor tönkre is mehet... Tehát ezért lényeges, hogy a minden készüléket megnézz, hogy hol használható...
Köszönöm a részletes segítséget.
A számítógép tápja Chieftech, only 230V felirattal. Ez ott nem fog menni olcsó villásdugó átalakítóval. Azt hiszem az lesz a megoldás hogy egy itthoni másik gépből át kell szerelni egy kicsit kisebb 450W-os tápot amire az van írva: 100-127V/9A 200-240V/4.5A Kapcsoló mondjuk ezen sincs, de valószínű magától felismeri ha 110V-ra kapcsolódik. Ide talán nem átalakítót kéne venni hanem egy kinti szabvány szerinti tápkábelt. Monitor cimkéjén 100-240V van szóval az is menni fog talán, szintén tápkábelt kellene venni hozzá. A mini hifi torony cimkéjén only EU és 230V. Ez itthon marad. Hasonlóképp a hajszárítóhoz és a hajsütővashoz. Van viszont még egy olcsó Canon nyomtató, annak a cimjén 100-240V van, viszont alján egy adapter, azon meg csak 110V. Gondolom az is fog menni 110-ről.
A PC táp nem valószínű, hogy magától felismerné a hálózatot, belül kell átkapcsolni vagy átkötni a nyákon, ha erre van lehetőség. Elméletileg egy felező trafó fordítva bekötve megoldás lenne.
Hali!,mi lenne ha venne egy szünet mentes tápot! Az enyém az 100-230 volt a betáprész!
Hello! Ez egy érdekes kérdés. Szerintem nem működne, de tudni kellene a szünetmentes típusát. Kapcsolóüzemű lenne a tápja?
Nem néztem mibe kerül egy szünetmentes táp de ahogy olvasgatlak benneteket erősödik az elhatározás hogy kint veszek egy 110-es tápot és beszerelem. Felmerül a kérdés, mit szólnak ehhez a PC alkatrészei, alaplap, processzor és társai.
Vajon a monitor képes érzékelni hogy 110V-ot kap, ha már a PC táp nem? A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
A monitor a PC-ről kap mindent,a számítógép táppal annyira nem vagyok képben,de ezek kapcsoló üzemű tápok,elvileg 110 voltról is a kimenő feszültségek ugyan annyik,ezt atáp vezérli a + 5 voltnál!
100-127V/9A 200-240V/4.5A
Ebből látszik, hogy a vasaló és a kávéfőző ugyan nem jól működik fele feszültségen, de az a berendezés, ami adott teljesítményt igényel, és ezt feszültségtől függetlenül fel tudja venni, az bizony fele feszültségen dupla áramot jelent - fentebbi kijelentéssel ellentétben.
Tudom hogy sok monitor tápkábele a PC tápon kialakított kimenetre kapcsolható, de ahogy nézegetem, már nem nagyon árulnak ilyen tápokat. Mindegyiken egyetlen kimenet van, az pedig a PC-hez kell menjen. Az én monitoromnak pontosan olyan tápkábele van mint a PC-nek és a fali konnektorba van dugva. A kérdés az, ha a monitor cimkéjén egyértelműen 100-240V a felirat, akkor fog-e működni ha veszek kint egy USA szabvány tápkábelt és azzal kötöm össze a 110V-os hálózattal.
Ami a PC tápját illeti, ránéztem milyen áron vehetek kint és közben azt vettem észre hogy minél magasabb minőséget képvisel egy típus annál kevésbbé van rajta 110/220 kis kapcsoló. Ettől független rajtuk van a 110-240 felirat. Én ehhez egyáltalán nem értek, de ha PC tápok mérnökeként kellene alkotni, vagy kapcsolót tennék rá, vagy úgy szerkeszteném meg hogy automatikusan felismerje hogy 110 vagy 220-ra van kötve. Nehezen fér be a fejembe, hogy olyan terméket alkossak amely képes 110-240-ig működni, de kapcsoló hiányában szakemberhez kelljen vinni aki szétbarkácsolja és addig "mekkelek-ezik" míg valahogy működésre bírja. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |