Fórum témák
» Több friss téma |
Helló hobbi elektorok, bréking nyúz!
Tanácsaitokat megfogadva kerestem egy 12V-os tápot - USBs külső vincsi tápja lett a nyertes - rákötöttem a "bovdenre" a pozitív-, a hűtőrácsra meg a negatív végét. Semmi látványos dolog nem történt, de nem adtam fel. Kis kísérletezés után kiderült a nem túl meglepő tény, miszerint az izzó bizony ki van égve. Az ünnepekre való tekintettel egy helyre kis karácsonyfa izzóval helyettesítettem be. Vizuális élmény kipipálva, jöhet az audio. A hagszóró szerepét egy régi füles lenne hivatott betölteni, de itt elakadt a project. A három vezeték (piros, fehér és a csupi) mindenféle kombinációját megpróbáltam a rádió hangszóró kimenetének lukaiba bedugni, de se kép se hang. (Első sorban az utóbbira számítottam volna.) V
Sziasztok
Segítségre lenne szükségem . Van egy jvc ksrt 650r tipusú autorádióm ami tud cd tárat kezelni ennek megfelelően van rajta egy mini din 8 as csatlakozó ezzel kapcsolható ra a cd tár amit meg szeretnék oldani ezen a csatlakozón keresztül szeretnék egy mp3 lejátszót kacsolni a rádióhoz. Szerintetek ez megoldható??? és ha igen akkor hogy ? Van egy link ahol hasonlót csináltak egy volvonál beírom a linket is. http://volvospeed.com/vs_forum/index.php/topic/49644-write-up-alpin...c-hus/ Szerintetek a bekötés nevű kép jó megoldás lehet??
Sziasztok!
Van egy autórádióm, amit nemrég vettem, be is szereltem, működik. Az antenna erősítőjét nem mertem bekötni, mert a rádió kimenetére az volt írva, hogy max 200mA, míg a vezetékre egy gyári szalaggal az volt feljegyezve, hogy mire szolgál a vezeték, és hogy az erősítő max áramfelvétele 300mA. Úgy voltam, hogy nem merek kockáztatni, hogy elégessem véletlenül a rádiót. Használtam így egy darabig, de nem sokat ér. Városon kívül a rádió hamar elkezd recsegni, és romlik a zene minősége. Elhatároztam tehát, hogy mindenképen be szeretném kötni az antenna erősítőjét, de biztonságosan. Nincs valakinek ötlete, hogyan tegyem? Gondoltam egy relére, amit a rádió kapcsol és az antenna erősítő tápját kapcsolja. Szerintetek? Esetleg egyéb ötletek? Előre is köszönöm!
Hello!
Van egy mastec multimedia 20372 autórádió, valaki nemtud valami infót róla?
Szia aflmor!
Örülök ennek a találatnak, mert volt egy kérdésem http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1450302.html#1450302, amire még nem kaptam választ: " Suzuki Ignis gyári Blaupunkt -ra tudok külső forrásról jelet bevinni, pl. jack csatlakozón, vagy más megoldással? Nem transzmitterre, pendriver-re gondolok." Tetszik az ötlet, gyakorlati kivitelezésben tudnál segíteni a fenti példára vonatkozóan? Köszönöm előre is!
Sziasztok. Van a kocsimban egy BMW business autórádió. Ez jelen pillanatban rádió és magnó. Tud cd tárat is vezérelni, de az sajna nincs hozzá. Szeretnék rajta MP3-at hallgatni. Jelenleg ezt úgy oldottam meg, hogy lőttem egy jó kis érintős telót, és rajz alapján megkerestem a magnó jel szintű vezetősávját, ezt kivezettem, majd ide kötöttem egy jack csatit, ha magnóra váltok, akkor működik a telefon. Na és akkor most a kérdés. Szerintetek lenne e rá mód, hogy valami módon a kazi helyére beépíteni egy kártya olvasót, és a szám címeket kiírja a kijelző? Olyanra gondolok, hogy a cd tár helyett, egy sd kártyás olvasó egységet építeni, ennek mi lenne a módja? Addig megvagyok, hogy a cd tár audió jelen kívül rendelkezik adat lábakkal, esetleg ezt lehetne egy PIC el összehozni, de nem tudom milyen nyelven kommunikálnak, vagy hogy is van ez. Ötlet esetleg valakinek?
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2014
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy még anno kaptam egy (azt hiszem Sony) mp3-as autórádiót. Annyi hibája volt, hogy a hangerő szabályzó gombok közül a felfele bedöglött, és teljesen változó időközönként maxra tekerte magát, és persze lehalkíthatatlan lett, amig nem vágtuk oldalba. Eleinte tervben volt az az egy mikrokapcsoló cseréje, de mivel valami leddel egybeépített mikrokapcsoló volt, és hirtelen nem is kerestem annyiban maradt. Jelen állás szerint a levehető előlapot olyan módon sikerült levennem, hogy magam sem tudom hol van. Kerestem már nagyon sok fele, de nem találom. Autórádióm van ugyan (ilyen alsó kategóriás sd-kártyás-USB-s) ami tökéletesen üzemel, viszont a végfok benne nagyon gyenge, inkább siralmas. Mivel úgy gondolom ebből a sony-ból már egész nem lesz sosem, mivel nem találom az előlapot, (Esetleg a cd-mehanikát el tudom adni, m ert az is tökéletes benne) úgy döntöttem talán hasznát vehetném mint erősítő. Sosem voltam nagy autóhifista, főleg hogy amúgy is rendezvényhangosításban, világításban dolgozom, (néha jó egy kis csend ), de azért ez egy 4x50w-os rádió volt, és eszméletlenül szép hangja volt (relatív, nyilván a mostanihoz képest). Így tudnám használni a lejátszom végfokjait hídban elöl a cicergőre. Ezzel pedig meg lehetne hajtani 4 értelmesebb hangszórót. Szétszereléskor megnéztem a rádió lelkét, ami egy TDA8588BJ típusó 4x50w-os végfok illetve 5 utas feszültségszabályzó. (Nyilván a cd-mehanikának, tunernek, előlapi kijelzőnek, stb..) A Phillips által kiadott dokumentumban sokmindent leírnak az IC-ről, de mivel az ic nem csak egy végfok. olyan kapcsolást nem találok hozzá, amiben az lenne leírva, hogyan lehet ebből egy értelmes in-out rendszerű erősítőt csinálni. http://kravitnik.narod.ru/dtsheet/amplifier/TDA8588J.pdf Ha valakinek van ötlete erre, azt nagyon megköszönném. Nyilván lehetne később haszna annak a feszültség szabályzásnak, de egyenlőre pont az lenne a lényeg, hogy ha már megvan ez az ic, hűtőfelülettel együtt, gyakorlatialg dobozolva, akkor használjam is valamire.
Szerintem ebből az IC-ből önálló erősítőt sajnos nem lehet építeni, hirtelen átfutva a doksit úgy látom, hogy kell mellé egy mcu is.
Hát, gondolom az is benne van ebben a csodában. (vagy ez annyira komplex egység, hogy nem lehet rábírni a direkt működésre?)
Az pont nincs benne, az egy külső egység, rádióban az vezérel mindent.
én úgy értettem, hogy magában a rádióban van benne... csak gyanítom annak meg a kezelőszervek amik az előlapon voltak létfontosságú elemei... gyakorlatilag csináltam már olyan hogy pl a cd lejátszó, vagy a rádió helyére tettem "aux" benenetet, egy rádióra, de annak megvolt a kezelő része.. ennél pont azt szerettem volna kikerülni
Sziasztok van egy MNC evolution fejegyseg ,ami nem kapcsol be csak pirosan vilagit.
Pupos kondenzator nincs , illetve megfolyas alattuk. Diodak nem hibasak meres szerint. Tanacsokat elfogadok elore is koszonom.
Hali!
Tanács: 1. Próbáld megtudni, mi történt, amikor ˝elszállt˝. 2. Javítsd meg 3. Egy kép többet mond 1000 szónál.
Üdvözlök mindenkit!
Olyan problémába akadtam a mai nap, hogy hozzám került illetve nekem is lett adva egy ehhez hasonló hangszínszabályozós kis technika, csak az vele a gond, hogy mivel nem mai darab ezért a bemeneti jel testpontja megegyezik a tápjának a tespontjával (-). Na most ez eddig nem is lenne olyan nagy baj, de viszont az autórádiómnak a kimeneti, tehát ami megy a hangszóróhoz az a testpontja (egyszerűbben hangszóró minusz) pedig nem ugyanaz mint a bemeneti táp testpontja (-)! Attól félek, hogy valami zűr lehet abból, hogy a hangszínszabályzóval rövidre zárom a hangszóró minusz és a testpontot, mit tudok ilyen esetben tenni? Ilyen az autórádiónak az IC-je: Autórádió végfok. Igaz, hogy ott ellenállás van és kondi választja el a testet a hangszóró minusztól, de akkor is félek, hogy nehogy megfőjön benne valami vagy valami másabb probléma legyen. Arra gondoltam még, hogy egy Kondival le lehetne választani a testet a hangszínszabályozóban, hogy ugye a rádióból kijövő jel egy kondin keresztül menjen a test felé! Remélem érthetően el tudtam magyarázni, a válaszokat előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2014
A probléma valós.
Egyébként nem a testpontot kell leválasztani kondival, hanem az egyenfeszt. A modern hídvégfokú fejek végfok kimenetei testhez képest féltápon vannak, egymáshoz képest persze 0V. Kinyerheted a jelet testhez képest, csak a + kimenetről egy kondival kell vinned. Viszont az egész értelmetlen, hiszen a hídvégfokú fejegységed nagy valószínűséggel kenterbe veri teljesítményben ezt az EQ-s csodát. Ennek régen volt létjogosultsága, manapság már csak polcra való dísznek.
Értem, most hogy írtad ezt a kenterbe verés dolgot azon is gondolkoztam, hogy mi lenne, ha mondjuk elé kötném az EQ-t a rádiónak, tehát hogy a bemeneti jel egyből az EQ-ba menne és onnan a rádióba. Ezzel mondjuk az a baj, hogy több problémát is felvet, mivel négy kimenete van az EQ-nak a rádió meg csak sima sztereó bemenetű, akkor a másik két kivezetés megint hiába való lesz, ajaj..... Nehéz kérdés! Háát minden esetre köszönöm a tájékoztatást és a probléma megoldást! Majd kitalálok valamit! Ja igen amúgy TDA2003-as IC-vel van telepakolva a kis technika pontosan 8 darab van benne és 4 darab olyan IC amiben 4 darab műverősítő van, tehát IC-ként négy (típusára már nem emlékszem)!
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
Már meg is tudod nézni, hogy mit is tud a TDA2003...nem sokat. Manapság már nem alkalmazzák, régen népszerű volt. Ennek a kütyünek is addig volt létjogosultsága, amíg gyenge végfokkal készült magnók voltak elterjedve. Milyen fejegységed van?
Közé nem tudod kötni, hiszen a fejegység egy kompakt rendszer, minden egyben. A maiak már tényleg nem nagyon berhelhetőek annyira, mint régen. De felesleges is, azért, hogy be legyen kötve? Nem érdemes. Ha tetszik, rakd be, világítson, de ne kösd be a rendszerbe szerintem...
4 ohmon 6w 10%THD mellett hmmmm olyan 4w-ra tippeltem.
Értem, hát vagány lett volna minden esetre, de valóban igazad van, na mind1 kár érte!
Sziasztok
Szeretnék egy "autós fejegységet" építeni. Ebben szeretnék segítséget kérni. A lényeg hogy minél kisebb legyen a nyák. Én a következőkre gondoltam: TDA7560 IC végfok. TEA6320T IC. Bemeneti fesz 11-14V lenne. A többi dologhoz szeretnék segítséget kérni hogyan vághatnék bele. Előre is köszönöm!
Üdv.
Egy alpine cde-9882ri-vel lenne problémám, mégpedig olyan, ha felhangosítom, tehát kicsit hangosabban hallgatom a zenét, a rádió (le)kikapcsol... Rajzot nem találtam hozzá, csak használatit. Tudna valaki rajzot hozzá, vagy tippet, mi csinálhat ilyet?
HELP, a Wolkswagen Alpha autorádióm benyelt egy kazetta adaptert, de annyira, hogy a kazettaajtót se lehet kinyitni!!! Hogyan lehetne legalább az előlapot levarázsolni, hogy ki lehessen szabadítani???
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2016
Ki kell venni a rádiót a helyéről, és a felső fedőlapját eltávolítva tudsz operálni.
Az addig oké, de hogyan vegyem le a felső fedőlapját??? (Nekem úgy tűnik, hogy eléggé össze van építve...)
Csak két oldalt fel kellett nyomogatnom a fedlapot egy lapos csavarhúzóval, majd levenni. Nos, ez egy olyan kazetta adapter volt, amiből ki lehet húzni a kábelt, és a kihúzható rész beszorult a mechanikába és amikor megpróbáltam kiszedni, aláékelődött a kazettának... De a lényeg az, hogy mindent kiszabadítottam a rádióból! *huh*
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2016
Látom rájöttél magadtól, nem egy ördöglakat. Gratulálok hozzá.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni egy régi autórádió felismerésében és javításában. General Sound GS-300S típus van a dobozra írva, a rádión meg Thomsonic típus van feltüntetve, kinézetre ugyanaz mint a képen. Ez a rádió volt a dobozban így adták még régen gyárilag autóhoz. Ha valaki netalántán ismerné és megmondaná a pontos típust annak nagyon örülnék, de egy kapcsolási rajz még jobb lenne. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
Kínai masina. Teljesen mindegy mi van ráírva. Rajz nem hisze, hogy beszerezhető hozzá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |