Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Semennyire csak kapcsolásra szolgál inkább a gyorsaságával lesz kicsit baj , de attól függ milyen alkalmazásra kell , csak néha , vagy kiválasztás , vagy üzem közbeni kapcsolgatásra.
Egy példa. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
Azért úgy 40 MHz -ig elketyeg. a késleltetési ideje is 20 - 50 ns körül van, úgyhogy gondolom elég gyors hangfrekire.
Valakinek valami válasza erre?
Bővebben: Link
A puffer "esztelen" növelése sokkal inkább káros mint hasznos. Az ideális érték valahol 1-2 ezer mikrofarád amperenként.
Tehát akkor jelen esetemben maradjon így ahogy van mert nem, hogy javítanék hanem inkább csak rontanék a helyzeten :S
üdv! Van egy STK463-as erősít9 alkalmatosságom, és szeretnék a dobozába egy power ledet építeni. Az lenne a kérdésem, hogy ha az stk ic Vin+ és a gnd közül lelopok párhuzamosan némi áramot, de a Vin- érintetlenül marad, az nem kavarja meg az erősítőt?
Szia! Attól függ milyen kapcsolatban lesz a power LED a bemenő jellel, ha Vin+ alatt ezt érted. A dolog miértjére rá se merek kérdezni
Nem kell roszra gondolni, ahhoz van rendes IC-vezérelt jelszint kijelző áramkör Csak simán a tápfeszre lenne szükség, hogy világítson belül az erősítő rácsos doboza
Megfelelö elötét ellenállást kell használni, semmilyen káros hatása nem lesz.
Mekkora a tápfeszültséged? Abból levonva a LED nyitófeszültségét, kiszorzod a LED áramával és megkapod azt a teljesítményt amit soros ellenálláson el kell fűtened. Meglátod mennyire kezelhető.
A Vin+ helyett VCC-t kellett volna írnod, ezért értetlenkedtem.
Udv!
A heten kaptam egy erositot 2SK1530 es 2SJ201-es vegtraznisztorokkal. A regi tulaj szerint 2X65V koruli feszultsegrol mukodik. Kapcsolasi rajzot nem kaptam hozza. Ha valaki felismerne, akkor nagyon jo lenne, ugyanis nekem 2X52V-os trafom van itthon, ami egyeniranyitas utan 2X74V koruli lesz a feszultseg. Hasznalhatom igy anelkul, hogy elszallna valami a magasabb feszultsegtol, vagy kellene modositsaj valamit?
Szia, elso meglatasra a 3-ik kepen a tranyok nincsenek elszigetelve a hutobordatol. Ha valoban igy van, vigyazz, igy ne adj neki tapfeszultseget, startbol kiveri a biztositekot, es orvendj ha csak enyivel meguszod. Tegy csillamlemezt a tranyok ala, es ugy eleszd!
Nézz a tranyoknal adatlapot es ha a feszültségük kisebb mint amit te rákapcsolsz, akkor azokat cseréld ki.
El vannak szigetelve, legalabbis mar kiprobaltam 2X33V-rol, es tokeletesen mukodik.
Ennyi az egesz? Ellenallas ertekek maradnak? Csakmert feltem a vegtranzisztorokat, egy kissebb vagyonba kerul parja.
Mondjuk igazad van. Régtanultam az elektronikát, de a nagyobb feszültségre mások lesznek az ellenállás értékek is.
Én még megnézném a vezérlő tranzisztorok adatlapját is. Nagyobb tápfeszhez nagyobb tűrésü tranyók kellenek. Pláne ha ellenállásokon nem változtatsz.
A kondenzátorok feszültségtűrését is nézd meg!
Mellékelek egy hasonló rajzot, ez segíthet a visszarajzolásban.
Sziasztok!
Milyen kábelt javasoltok erősítőn belüli kábelezéshez? Mert attól tartok a villanyszerelésben használatos MKH vagy MCU kábelek nem a legideálisabbak ilyen célra. Esetleg OFC hangszóró kábel? Köszönöm
Én most vettem MKH kábelt a hangsugárzókhoz, és nagyon bevált. Miért ne lenne jó?
Mert olyan snassz.
Lényeg, hogy jó drága legyen, szép a design, legyen valami filozofikus magyarázat mellette, és manapság a hallók már az >50évet pihent vezetékekre esküsznek.
Egyáltalán nem, az volt az első ötletem, hogy MCu -val kábelezzem be, az nem megy mindenfelé, szépen elrendezhető, de nem voltam benne biztos, hogy megfelelő minőség szempontjából. (nagy belső ellenállás, stb) Nem vagyok egy "audiophil", csak azért kérdeztem rá, mert valamelyik topikban volt szó arról, hogy egy gagyi és átlagos/normál minőségű hangszórókábel közt kb. ötszörös eltérés volt a belső ellenállásban.
Szerintem bátran használj akármilyen villanyszerelésben alkalmazott kábelt, amelynek a keresztmetszete az adott helyre megfelelő. Táp kötésnél, hangszóró kimenet kötésnél nem árt egy kicsit túlméretezni a keresztmetszetet, de az ésszerűség határán belül.
Egy vezetéknek nincsen "belső ellenállása", szimplán csak "ellenállása" van.
G4×2,5mm2-es gumikábellel használom a 2400W-os JBL mélyeimet évek óta. Panasz nincs rá, és még szép is, tartós is!
A Proelnek van igen finom szálakból álló kábele, megfizethető (kb. gumikábel) árban. Annak talán még látom értelmét, de a mindenféle "csoda" kábelekben nem hiszek! Nekem csak 15kW-nyi hangom van, de ismerősöm kb 4× ennyivel dolgozik. Soha, semmilyen "csodakábelt" nem láttam nála se...
Azért hajtsd óvatosan, 8 ohm-on 200-ról 260W-ra nő a kivehető teljesítmény, az a borda zsizsa lesz.
2X33V-rol alig meghajtva 16Ω-on is szepen melegedik.
Gondolj bele a teljesítmény (veszteségi is) a tápfeszültség négyzetével arányos!
Sziasztok ismét!
Dansk-nál a jobb csatorna -34V biztosÍték berakása után, az FM-en zúgás hallatszik a hangszórókból (jobb és bal egyaránt). Ha nincs bent a bizti, minden oké a bal csatornán. Hálózattal sorba kötött izzó világÍt a jobb csatornánál (bizti bennt.) Tape üzemmódban viszont működik mindkét oldal. (Izzó itt is világÍt) Valakinek ötlete? Köszönöm!
Igen-igen, az 50 év stimmel, de nem mondtad, hogy csak az a jó, ami a spájzpolcon, a szilvabefőtt fölött, és a vágott savanyúság alatt volt tárolva, mert a mikroklíma is nagyon fontos.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |