Fórum témák
» Több friss téma |
Viszont érdekes, hogy ha lekapcsolom a villanyt az összes többi lekapcsol azonnal, de ez az egy még tovább világít kicsit és elhalványulva alszik ki. Ezt csak most vettem még észre.
Ezt én nem állítottam, hogy nálad ilyen hiba lenne. Sőt, nálam mérve a primeroldalon nem láttam totál zárlatot, ami a "bizti gyors halálhoz vezetne". De ha egyszer kiment, akkor nyomós indoka lehetett. Bár egy ilyen esetet akár hálózati tranziens (esetleg hibás kapcsoló) is előidézhet. Minden esetre a lényeg, hogy meghibásodott és biztos, hogy nem futotta meg a beígért üzemóráját..
Az, hogy lassabban alszik el, de nem is világít rendesen, oka lehetne, ha a konverter nem üzemszerűen működik, kevesebb villanyt termel, így a kondiban tárolt energia tovább tart. De ezek csak merő spekulációk részemről, engem csak abban erősít meg, hogy továbbra se vegyek ilyen vacakokat.
Az időnként villogó LEDet cseréld ki. Valószínűleg elégtelen hűtés miatt túlmelegedett.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Érdekes amit mondasz, mert most szétszedtem a lámpát és a következőket láttam.
A fejrészben van 3 sorbakötött hidegfehér POWER LED. Ezeket, ha a multiméter diódateszterével megnézem, akkor kettő halványan világít, de egy nem akar sehogy sem. Elgondolkodtam rajta, hogy ha sorba vannak kötve és az egy hibás, akkor miért világított az összes halványan, még mikor be volt szerelve? Megnéztem a kis kapcsolóüzemű tápját is. Szemre nem látszik semmi elváltozás rajta. A kis trafó mindkét oldalán lehet ellenállást mérni, a dióda, diódahíd is jó. Szemre végig vezettem a sávokat, és lerajzoltam, a legjobb tudásom szerint a kapcsolást. Hátha az okosabbak már így többet tudnak. Ezek után is lehet szerinted az a LED a hibás, amelyiken nem villan fel a multiméterre?
Igen, feltételezhetően zárlatos. Egyenként engedj keresztül rajtuk 100-150 mA áramot, akkor feltűnőbb lesz a dolog.
Rendben!
Tettem most egy érdekes próbát, rámértem a LEDekre működés közben. Mind halványan világít. Kb. 26,8-27V jön be a LEDekhez. A multiméter diódavizsgálójával normálisan működő LEDeken kb. 2,5V feszültség esik, míg azon ami gyanúsan viselkedik 21,5V. Már ebben sem stimmel valami és sokallom is ezt a kb. 27V-ot is, de akkor lehet ez a hibás LED zavarja be a tápot is. Megpróbálom kicserélni ezt a LED-et és meglátjuk. Lenne még egy kérdésem, Úgy tudom ezek 3W-os LED-ek amik benne vannak. Ha nem kapnék csak 1W-ost, az baj, ha a másik kettő marad 3W-os ez a lecserélt pedig csak 1W-os lesz? Köszönöm a segítséged!
Elég nagy baj lenne, mert az új, 1W LED ebben az esetben kétszer akkora áramot kapna.
Rendben köszönöm! Akkor mindenképpen megpróbálok 3W-ost szerezni, vagy maximum edb. 1W-ost és kicserélem mindet!
Köszönöm a segítséged!
Ha mindet kicseréled, akkor meg ráadásul a meghajtót is ki kell cserélni.
Egyre jobb... Emlékeim szerint 3W-osak, de gondolom ezt nem lehet megtudni sehonnan, hogy milyenek is vannak benne. A LEDeken nincs szám vagy hasonló.
Hello! Kis paraszti logika.. A lámpára, csak rá van írva hány Watt? Ha 3W akkor 1W-os ha 10W, akkor 3W-os.
Erre gondoltam én is, ez lenne a kézenfekvő, de nincs rajta a lámpán csak az RoHS címke sajnos, semmi több info.
Ahogy emlékszem 3W darabaja, úgyhogy szerintem majd ezzel teszek egy próbát. Sokat nem vesztek, mert így se ad használható fényt jelen állapotában, egy Power LED magában meg azért még kibírható összeg. Köszönöm a segítségeteket, legalább okosabb lettem A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2014
A 3W LED 1W LED helyett használható. Fordított esetben csak nagyon rövid ideig, egyszer.
Sziasztok!
Szeretnék 9 m LED szalagból csinálni világítást, úgy, hogy az egy tápról működne ehhez használnék 2835 SMD LED szalagot, azonban ahhoz való forrasztásmentes elemet, toldót, betápot nem találtam, csak a 3528-as led szalaghoz valót, így a kérdésem az lenne, hogy az használható-e ehhez a led szalag fajtához? A másik kérdésem az lenne, hogy a 9 méter 2835 SMD LED szalaghoz (60LED/15W/m) üzemeltetéséhet jó-e egy 120 W/10A-es tápegység? Elég kezdő vagyok, úgyhogy elnézést ha hülyeséget kérdeztem! Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.: Attila
A 3528 és a 2835 tök ugyanaz, attól függ, hogy az eladó hányat tüsszentett az előző nap.
9m szalagot több helyen kell megtáplálni, mert ekkora áramnál a vékony rézcsíkon már jelentős feszültség esik. Azt ugye tudod, hogy a LEDszalagot is hűteni kell, lehetőleg fémfelületre kell ragasztani.
Akkor egy kicsit olvass utána légyszíves mielőtt válaszolsz, mert a két LED szalag típus nem ugyanaz!!!
Esetleg valaki, aki ért is hozzá!? A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2014
Ha tudod, mi a különbség, akkor világosíts fel.
Sziasztok!
Terrárium világításhoz van 18 db 1W-os, 3,1-3,3 V-os üzemi feszültségű 350mA-s LEDem, ehhez egy kiszuperált laptop táp, ami 19 V, 3,5 A-es. 3×6 LED-et szeretnék párhuzamosan kötni, így az egy LED-re eső feszültség 3,2 V, vagyis nem kellene előtét ellenálláson feszültségnek esnie, viszont nem vagyok benne biztos, hogy ha a félvezetővel rövidre zárom az áramkört, akkor nem húz teljes áramot. Erről szeretnék felvilágosítást kérni, hogy ebben az esetben milyen módja van az áramkorlátozásnak és hogyan lehet kiszámolni (nem vagyok a táp áramában biztos, nagyjából ilyen érték körül mozog, ezért érdekelne a kiszámítás módja). Ui.: Nem vagyok teljesen satu az elektronikához, de ezen nem megyek el, viszont nem haragszom meg egy kifejtősebb válaszért sem. Válaszokat előre is köszönöm
Olyan nincs, hogy az ellenálláson nem esik feszültség. Főleg LED esetén, a hűtés mellett az áram korlátozása a legfontosabb.
Három csoportban 6-6 LED, - ez semmiképpen nem jó megoldás. Függ ugyan a tápegységtől is, persze a legjobb a mérés, akkor kiderül, 1A környékén mekkora a feszültség. Jobb lenne a 4x5 felállás, hogy jusson valamennyi szegény ellenállásoknak is, ha mindenképpen azt a tápot akarod használni. Ilyen felosztásban bekerülhet valamilyen LM317-el felépített áramszabályozás is, akár napkelte/naplemente elektronikával. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2014
Köszönöm a gyors választ. A tápot csak pénz megtakarítás érdekében akarom felhasználni (egyetemista vagyok, szűkös a keret), de ha tudsz javasolni valami speckó tápot (12V 2A-es tápot néztem, állítólag kifejezett LED táp), amivel könnyebb lenne a dolgom, azt megköszönném. A 4×5-ös felállásban 3V-nak kellene esnie az ellenállásokon, 350 mA esetén ugye az 9,1 ohm szabvány ellenállás, ezt érdemes kicsit túlméretezni a LED élettartalma érdekében (gondolok itt egy 10 ohmosra például)?.
Kicsit sokallom azt a közel 5 wattot ami az ellenállásokon esik, akkor nincs 80%-os hatásos teljesítményem, de IC-t nem nagyon merek használni, mert elektronikát csak elméletben tanultam (RC-RL kapcsolások, váltóáramú komplex teljesítmény számolások, stb., az összes gyakorlatom az itthoni ilyen-olyan gépek szerelgetése), tranzisztorokat, IC-ket nem használtam még. De hogy kicsit távokosodjak, IC mennyire bonyolítaná meg az áramkört? Az IC igényel komolyabb hűtést, vagy rálehet tenni a LED-eknek az alu sínjére? Még kicsit rátérnék az napkelte/napnyugta témakörére. Gondolkoztam már sokat az ötleten, mivel akvárium világítás volt az eredeti terv. Ezt milyen címszó alatt találom, érdemes építeni egyet, vagy inkább ruházzak be egy kész verzióra? Növények miatt mindenféleképpen időzítős darabra lenne szükségem. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2014
A 350mA a maximális áram, inkább kevesebbet kellene adni a LEDeknek, elég nekik a 250-300 mA is. Kifejezetten LED táp nem létezik, legfeljebb annak lehet nevezni az áramgenerátoros megoldásokat. A 12V tápokat szokták még így emlegetni, azok LED szalaghoz valók.
Ez az 5W veszteség még elfogadható lehet, kapcsoló üzemben is előfordul hatásfok. Az LM317, nem bonyolultabb, mint egy tranzisztor, 3 lába van. 5W teljesítmény azért elég komoly, hűteni kell mindenképpen, hiszen a feszültség vagy ellenálláson, vagy az IC-n esik, és ekkora áramnál már melegedik rendesen. Ha megfogsz egy 5W izzót, az is nehéz lesz egy iő után. A LEDek ugye szerelőlapon vannak? Ebben ez esetben mehet arra a sínre az LM317 is. Bár a lakók szempontjából nem mindegy, de elektronikai szempontból érdektelen, hogy akvárium vagy terrárium. Szaktopikok A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2014
http://www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/473
Míg a régebbi típusú LED szalagoknak (3528) kisebb a teljesítménye és a fényereje! Az eredeti kérdés még mindig áll, hogy MEGBÍZHATÓAN működtethető-e a fenti linken szereplő LED szalag a 3528-as forrasztásmentes elemeivel? Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2014
Üdv!
Nem annyira vágom az elektronikát és ezért lenne pár kérdésem: Akvárium világítást tervezgetek 10W-os ledekből. LED adatok: 10 W / 900mA LED táp(áramgenerátoros) : 9-12 V / 900mA Összekötöttem és tökéletesen működik.Olyan gondom lenne, hogy nem szeretném 100%-on hajtani a ledeket, hanem olyan 80% körül( élettartam és melegedés miatt is ). javascript:void(0);Mekkora ellenállást kellene bekötnöm ( ha jól tudom a " + " ágra ) , hogy ennyin menjenek a ledek? 2.2 Ohm 3W vagy 5W elég lenne hozzá? A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2014
Ha áramgenerátoros a táp, akkor hiába izmozol, a LED árama mindig annyi lesz, amennyi rá van írva. Ha sorba kötsz egy ellenállást, akkor megemelkedik a táp kimenő feszültsége, és marad az áram. Olyan meghajtóra van szükséged, ami kisebb áramot enged a LEDre.
Erről a tápról van szó:
LED Driver 10W 900mA És ez a 10W-os LED amit használni szeretnék: 10W LED Sehogy nem lehet megoldani csak úgy ha másik tápot veszek?
De, meg lehet oldani. A felesleges áramot elfűtöd egy ellenállással.
A LEDdel párhuzamosan kell kötni egy ellenállást, ami elviszi a LED elől az áram egy részét. Egy 110 ohm 2W ellenállás körülbelül 10 százalékkal csökkenti a LEDre jutó áramot, de piszkosul melegedni fog. 20 százalékhoz 56 ohm 3W kell. 5W ellenállás ritka madár, helyette könnyebb 5W ellenállást találni. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2014
A kérdéses hiba: 230V-12v 700mA led meghajtó erre párhuzamosan kötve 2db 3x1W led panel.
A jelenlegi megoldás, 2 körös fali kapcsolóval külön külön lehet kapcsolni a 2 darab led egységet, mivel a ledekre kapcsolt feszültséget szakítom meg és nem a ledeket meghajtó gyári áramkör hálózati feszültségét. A led panelek egy db 150Ohm-os ellenállással vannak a tápra kapcsolva és ezeket szakítja meg a kapcsoló Kérdésem: Mennyire egészséges ez így ? Olyan hibára lettem figyelmes hogy néha hiába kapcsolom fel nem ad ki feszültséget a driver panel, többszöri le/fel kapcsolásra újra indul és működik. Működés közben semmilyen hibát nem tapasztaltam. Tudna valaki valamilyen tanácsot adni ? Köszönöm!
Erről mutass egy rajzot, légy szíves. Félek, hogy jól értem, amit leírtál. A felhasznált alkatrészekről sem ártana link.
Éhgyomorra ez semennyire nem egészséges. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2014
Egészségtelen a megoldásod. Áramgenerátor dolga a beállított áramot generálni a feszültség szabályzásával. Ha megszakítod a kimenetét, a feszültség növelésével hiába próbálja a szakadáson végezni a feladatát, lekapcsolja magát mielőtt elfüstölne. Áramgenerátorral hiába kapcsolsz soros ellenállást, az áram nem fog változni.
Két áramgenerátort használj a bemeneti feszültség kapcsolásával vagy alkalmazz állítható áramú áramgenerátort (PWM-mel és/vagy analóg feszültséggel szabályozható verzió) vagy állandó feszültségű tápegységet soros ellenállással mint a LED szalagokban: 3 LED + 150 Ohm sorban rákapcsolható 12V egyenfeszültségre, de ekkor sokkal kevesebb áramot illik beállítani, mert a melegedés hatására a LED ellenállása sajnos CSÖKKEN, ezért egyre nagyobb áram folyik át rajta, aminek élettartam rövidülés vagy füst lehet a következménye. Próbáld ki: kapcsolj 12V-tot a 3 LED + 220 Ohm legalább 1W ellenállásra és mérd az áramot. A hőmérséklet növekedésével nőni fog az áram is a hűtéstől függően. Elégtelen hűtésnél néhány másodperc alatt túlnő az áram a névleges 700mA-en, majd megsülnek a LEDek. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |