Fórum témák
» Több friss téma |
Az utolsó mondatoddal nagyon egyet kell értsek!
Pedig, nekem nagyon bejött, igaz az enyém F Astra, 1,4 SE motorral. Most 238 ezer van benne és 21 éves. Mindössze generátorproblémám volt vele, ez az ékszíj dolog egy nagy hulladék megoldás. Van kisebb probléma, de az ritkán jön elő. Most 21 éves. Persze, tiszta rozsda. De a motor még mindig olyan, mint egy óramű. Még egy építkezést kell kibírnia és megy a piacra...
Azért az a régi 8 szelepes motor sokkal jobb, mint az újabbak. Ezek sokkal többet bírnak, nincs még tele mindenféle jeladókkal, meg bonyolult elektronikákkal.
Mindegy milyen gyártótól veszel autót, mindegyikben ilyen kütyük vannak, amiket néhány beszállítótól kapnak a gyárak.
Az EURO6-os motorknál alkalmazott "trükköket" érdemes elolvasni a totalcar legújabb cikkében. Ezek az új motorok szerintem már a 100e km-t sem fogják kibírni komolyabb hiba nélkül.
A mostani G Astrámnál még nem kellett tisztítani az EGR szelepet (45.000 km-rel vettem, most 145.000 van benne). Az előző kocsim, egy WagonR volt. Viszonylag kevés km-nél tisztítani kellett. A szervizben megkérdezték hol tankolok. Ajánlottak másik kutat (ami nem is drágább...) és a következő 150.000 km alatt nem is kellett tisztítani.
Lehet, hogy a belenyúlás helyett inkább a kutat kell jól megválasztani...
Ezért fogok visszatérni az olasz dízelre, és az idősebb évjáratra. Az félmillió km után is megy, megy amíg szét nem hullik. Csak tudnám ezt eladni, de sajnos ezrével vannak hirdetve, a kereskedők meg csak féláron vennék meg.
Ugyanezt mondta a szerelőm is. Az új(abb) autóm is egy nagyon egyszerű, 8 szelepes. A probléma ott van, hogy mondjuk 10 év múlva már csak a 100 ezer km-re "méretezett" autókat lehet venni. Ahogy helektro is írta. Különben nagyon drága lesz az autózás. És még több ipari hulladék lesz az utakon.
Sajnos a mai fogyasztói társadalomban nem is lehet javulásra számítani. Mindent meghatározott időtartamra terveznek, hogy utána a következő új modellt vedd meg, cseréld le a "régi" 4-5 éves autót. Sajnos ez ellen nem tudunk mit tenni. Én addig fogok régi autót használni, amíg csak lehet. Engem ne húzzon le semmilyen szerviz súlyos pénzekkel bármi apró hiba miatt is. A régi autót meg itthon egy alap szerszámkészlettel itthon szétszedem és összerakom.
Én is így voltam vele autó vásárláskor, F-es Astrán néztem, én 1,7 Dieselt akartam volna venni, de benzines lett 1.6 16V 97'. Ez még olyan eset hogy elektronikus is, de még itthon javítható.
Nagyon megszerettem az autót, meg is adom neki ami jár Egy veterán autót egyszer én is szeretnék, elemeire szedni és teljesen felújítani.
Dízelből csakis az Isuzu motorosat vennék. Azok jó kis gépek. Nekem szerencsére nem kell elemeire szedni, de tavasszal a fényezést néhány helyen javítanom kell majd. És úgy néz ki átalakul hamarosan injektorossá a gép.
Nofene.... jönnek a + lovacskák? Injektor miatt kell gondolom ECU meg szenzorok stb nem?
Apróságok kellenek csak. Ez egy faék egyszerű L-jet befecskendező, van egy légmennyiségmérő egy motorhőfok jeladó meg egy fojtószelep kapcsoló. Ezekből és a fordulatszámból, amit a gyújtásról veszek le a vezérlő kiszámolja mennyit kell befecskendezni és kész. Befecskendezett üzemanyag mennyiségét pedig a légmennyiségmérő tárcsájánál lévő rugó előfeszítésével be lehet állítani. Úgy érzem ez a karbi nem áll a helyzet magaslatán, plusz most jó áron be tudok szerezni egy komplett rendszert, amit csak be kell rakni.
Értem, akkor nem lesz olyan bonyolult..
Központi ,vagy hengerenkénti befecskendezés lesz? Mennyi többlet teljesítmény várható?
Hengerenkénti, de ez még egyszerre fecskendez be mindegyik hengerhez. Plusz teljesítményt nem tudom mennyi lesz, kb 10Le lehet talán. De engem inkább a fogyasztás érdekel, meg hogy normálisan menjen, mert ezzel a karbival nem az igazi érzésem szerint.
Egyszerre fecskendez az összes hengerbe? Úgy a fogyasztás inkább nőni fog nem?
Nem teljes mennyiség megy egyszerre. Igazából nem a hengerbe, hanem a szelep elé. Többször keveset.
És akkor még nem említettem, hogy van az elektronika nélküli befecskendező rendszer, ahol folyamatos a befecskendezés. Ott a nyomás növelésével változik a befecskendezés mennyisége. És ott folyamatosan spriccolja az anyagot. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Szóval akkor a szívó oldalra, én azt hittem hogy hengerfej fúrás lesz
Először nem, de aztán igen. A Diagnosztikás fórumba láttad az új szonda mérési eredményét? Így kell működnie egy jó szondának?
Én eddig digit szkópon néztem, ott szebben látszott a kép, de valami hasonló volt, csak szépen kirajzolva.
Nekem is. Ezt még suliban meg melóban régebben láttam.
sziasztok....érdeklödnék a g astrám 1.6 16xl.benzen autom lehetséges hogy a fötengely jeladom mentki volt már valakinek ilyen problémája?nekem lehet hogy ezment ki a szerelöszerint.mert hidegen indul melegen nem,a kumpjuter szerint nem ad jelet a gyujtás kapcsolonak és ac punpának és sajnos menet közbe ha megyek vele rángat és nincs erö...ha valakinek volt már ijen gonja oszátok meg velem mert nagy dilemába vagyok emiat igaz meg csináltatom mert kel az auto de hátha valakinek volt már ijen gondja és ir rola egy pár sort..de annak is ürülnék ha valaki egy kicsit többet tud a fötengely jeladorol és meg osztaná velem ....elöre is köszi mindenkinek...
Rossz olvasni ahogy írsz , és egy kissé értelmetlen a kérdésed , ha rossz a jeladó csak a csere segít . Ez egy hőre keményedő műanyagba öntött érzékelő amiben valószínűleg egy hall jeladó dolgozik .
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2014
köszönöm a hozzá szólást.elnézést az értelmetlenségért.csak elkesseredésmiat irok ijen értelmetlenül ugyan is már sok pénzemben van a hiba kiolvassása és még mindig ott tartok hogy nem igazán tudom a hiba okát..ezért probálok segitséget kérni hatha volt valakinek ijen jelegü gondja.kifogom cseréltetni a jeladot a jövöhetem és meg látjuk.egyébként hidegen idul sajna meleg motornál nem indul.ezért brobálok érdeklödni ...hogy volt e már valakinek ijen hibája.
Sziasztok. Olyan problémám van a 92-es c16nz Astrával, hogy egyszer csak megállt. Gyertyáknál nincs szikra, de a trafó kábelre rátettem egy gyertyát és ott van, kimaradásokkal, de ott van. Elosztó fedél rotor lett cserélve de ugyan az. Gyújtás jeladó, esetleg gyújtásmodul??? Hogy tudom kimérni őket. Előre is köszönöm, a segítséget.
A gyertyakábelek ellenállását mérd meg először. Amelyik 2-3 k ohm-nál nagyobb azt cseréld ki.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
Ha már cseréli, akkor célszerű az összeset.
2 gyertyakábel ki lett az egyik szakadt a másik határon volt. Valami más ötlet??? Minden ötlet érdekel bármekkora butaságnak is tűnik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |