Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültség stabilizátor
 
Témaindító: amex, idő: Márc 17, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   30 / 44
(#) tandras246 hozzászólása Aug 30, 2014 /
 
Sziasztok.

Az lm2576hvt feszültség szabályzón a beállított értéket befolyásolja a bemeneti feszültség 3-4 voltos ingadozása.
Vagyis állandó 19V 2,5A kellene és a bemeneti feszültség 24V és 28V között ingadozna időközönként.
A beállított 19v is ingadozna?

Válaszokat köszönöm.
(#) granpa válasza tandras246 hozzászólására (») Aug 30, 2014 /
 
Nem, azért hívják stabilizátornak.
(#) zenetom hozzászólása Szept 10, 2014 /
 
Sziasztok!
LM2575-öt használnék 3.3V előállítására kb. 24VDC bemenetről (bár ez ingadozhat).
Olyan helyre kerülne, ami eléggé ipari környezet, szóval fontos a megbízható működés (télen-nyáron nonstop).
Kérdésem, hogy mennyire lehet megbízható ez az LM2575 ?
Egy elég drága modul lenne rákötve, szóval ha pl. kipurcanna valami a tápban (akár maga az IC), semmiféleképpen nem mehet túlfesz (vagyis a 24V) a modulra.
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Kovidivi válasza zenetom hozzászólására (») Szept 10, 2014 /
 
Szia!
Készíts védelmet. Ha nagyobb a kimenő feszültség, mint 3.5V, akkor egy FET vagy relé leold, és úgy is marad, ezzel látni fogod, ha akár menet közben is magasabb néha a feszültség. Én raknék még egy másik FET-et is, ami pedig elkezdené rövidre zárni a kimenetet, ha túl magas a feszültség. Így a túlfeszültséget biztosan elkerülted. Rakj rá hőmérséklet védelmet, állítsd be olyan hőmérsékletre, amit ha elérsz, az már biztosan gondot jelent. Használd többszörösen túlméretezett hűtőbordát, bármi megtörténhet használat közben. Teszteld le az IC-t olyan körülmények között, ami valószínűleg sosem fog bekövetkezni, viszont ha azokat túléli, akkor minden rendben. Kimenetre rakj feszültséget, fordított polaritással is, zárd rövidre az IC-t, hevítsd fel az IC-t, közben mérd a kimenő feszültséget, stb. Ha ezeket megcsinálod, le tudod vonni a következtetést, hogy megfelelő-e.
Még egy ötlet: készíts egy olyan kapcsoló üzemű tápot, amiben trafó és félvezetők vannak. Így ha tönkre is megy valami, akkor nem a 24V-ot kapja meg a szerkezeted, hanem 0V-ot, mivel leáll az oszcilláció is.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2014
(#) zenetom válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 10, 2014 /
 
Szia,
Köszi a választ!
A neten találtam ilyen kapcsit, illetve először én is ilyenre gondoltam. Zéneres komparátorral belőni a feszkót, aztán ha nagyobb a bemeneten, akkor vált a kimenet, és lekapcsolja a FET a tápot.
(#) kissto hozzászólása Szept 19, 2014 /
 
Sziasztok! Két feszültség stabilizátort be lehet kötni párhuzamosan? Minimum 2A-re lenne szükségem 12V-on, de csak olyat kaptam a boltban ami 1,5A-t bír... Ólomakkura szeretném kötni.
(#) Buvarruha válasza kissto hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Soros ellenállásal a kimeneteiken igen, de érdemes jól összeválogatni, mert, ha nagy a feszültségkülönbség akkor az egyik jóval nagyobb terhelést is kaphat.. Én akura soros ellenállást használnék, zener-el biztosítva a túlfesz ellen.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
(#) SzervízMacska válasza kissto hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Nem. Nagyobb terhelésre megfejelheted egy tranzisztorral. De valószínűleg nem lesz jó, mert a stabilizátoroknak a szabályzott érték fölött 2-3V többletfeszültségre van szükségük...
(#) Buvarruha válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
A többletfeszültség felteszem, hogy megvan, ezért akar stabilizálni. Bár a 12V-os akut 12V-al tölteni nem valami hatékony. És miért ne lehetne párhuzamosítani ellenállásal és válogatással?
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
(#) kissto válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
igazából nekem arra van szükségem, hogy ne legyek 12v felett, az nem baj, ha alacsonyabb a feszültség, a max legyen 12, és ugyebár az ólomakku maximális feszültsége az 13v felett van...
(#) Buvarruha válasza kissto hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Ja értelek, tehát nem tölteni akarod az aksit ezzel, hanem a feszültségét korlátozni. Ez így nem megoldható, mert a stabilizátornak ahogy macsek is írta kell a töbletfeszültség, persze van olyan változat, aminél ez a feszültség alacsony, de az is az aksi max feszültsége mellett menne rendesen csak, szóval ez nem megoldható szerintem..
(#) tgolyo hozzászólása Szept 24, 2014 /
 
Sziasztok! 24V-os feszültségstabilizátort szeretnék készíteni teherautóba. áramfelvétel max:3A. egy tolatókamera és monitor megtáplálásához kell. az a gond vele, hogy a kamerának nem tetszik a 27,5/28V-al töltő generátor.
segítségeteket előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza tgolyo hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Hello! Számomra elég hihetetlennek tűnik a 3A-es terhelés. Bár én nem ismerek egyetlen kamerát-monitort sem, de ez a 72W nekem kissé gyanús. Mindazonáltal, ha csak a kamerának nem tetszik a 28V, akkor lehet célszerű lenn annak stabilizálni csak a feszültségét. Mert analóg módon így mintegy 12W hőtermelés lenne, kapcsolóüzemű táppal meg elég macerás megoldani, hogy 24V esetén a kimenti feszültség is 24V legyen.
(#) bbb válasza proli007 hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Szia!
Macerás, de nem lehetetlen. Buck-boost a kulcsszó. Én pl. az LTC3780-as ic-vel terveztem ilyen kapcsolást 12V-ra (csak még megépíteni nem volt érkezésem). Ha ebben a kapcsolásban az R7 113k-ja helyett 240k-t raksz be, akkor kb. 24V lesz a kimeneten. Áramban a 3A nem biztos, hogy meglesz vele, de 2A valószínűleg igen.
Az R7-R8 ellenállásosztóval lehet beállítani a kimeneti feszültséget:
V_out=0.8V*(1+R_7/R_8)

ui.: a képletszerkesztő zárójelezése úgy tűnik nem működik jól... Vout=0.8V*(1+R7/R8) a képlet...
(#) tgolyo válasza proli007 hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Szia! igen, rosszul írtam. csak a kamerának szeretném stabilizálni a feszültséget. a hozzá adott tápegység 24V 500mA.
(#) proli007 válasza tgolyo hozzászólására (») Szept 25, 2014 /
 
Hello! Úgy már kicsit más a gyermek fekvése. Ezt már analóg disszipatív módon is lehet stabilizálni. Vagy veszel egy háromlábú 24V-os LDO stabilizátort, vagy építesz egy ilyesmi kapcsolást. Mivel a 28V és 24V között 4V feszültség különbség 4V, az 0,5A esetén 2W hőt termel. Ezt a Fet kis (10W/K) hűtőbordán is elviszi.
(#) thegeq hozzászólása Okt 3, 2014 /
 
Sziasztok!
A régi Playstation 2-met meg akarom csinálni hordozhatóra. 8,5 volt és 5,3 amper kell neki. Szereztem egy 12 voltos és 9600 mAh-s akkumulátort és arról szeretném működtetni. Találtam hozzá egy kapcsolást, de az csak 5A-t ad le. Tudna valaki segíteni, hogy hogyan lehetne 5,5A-re átalakítani? itt
Lenne még négy elméleti kérdésem:
Ha kapcsolnék az akkumulátorra 4 ugyanolyan LM317-es kapcsolást párhuzamosan az aksira, akkor ugye mindegyik 1,5A-t adna le. Ezeknek az értéke ilyenkor összeadódna?
Ha 3 LM317-es kapcsolást készítenék és egy 7812-est, akkor a feszültségek átlaga lenne az eredő feszültség?
Ha egy fogyasztónak 5,3A kell, de jóval többet, pl. 9,6-ot kapcsolok rá az tönkreteszi?
Ha a 12V-os és 9600 mAh-s akkumulátort rákötném egy 12V-os fogyasztóra akkor 1 órán keresztül működtetné és addig folyamatosan 9,6A-t adna le?
Bocs, ha buták a kérdések.
A válaszokat előre is köszönöm!
thegeq
(#) szili83 válasza thegeq hozzászólására (») Okt 3, 2014 / 1
 
LM317 egy nagyobb tranzisztorral megspékelve.
Itt van is miből válogatni.
De figyelj a hűtésre, mert (12-8.5)*5,3=18,55W-ot el kell tudnod fűteni.

Vagy estetleg egy kapcsolóüzemű feszültség szabályozó.
DC-DC 10A
(#) proli007 válasza thegeq hozzászólására (») Okt 3, 2014 / 1
 
Hello! Ha egy fogyasztó 5,3A-t vesz fel, akkor annyit eszik, nem 9,6A-t. Ne keverd az aksi kapacitásával. A fogyasztás amper, a kapacitás, pedig amperóra.
Csak a számítás szerint tudná egy órán keresztül táplálni, gyakorlatban nem. Mert az aski kapacitása, a 20 óra kisütés alatt leadott töltésmennyiséget adják meg. Vagy is a terhelés ekkor C/20, nem 1C. (A C az aksi kapacitása. Ha a kisütő áram nő, a kivehető töltésmennyiség jelentősen csökken.
Csak a kapcsolóüzemű megoldás jöhetne számításba, már csak a hatásfok miatt is. De ha 8,5V és 5,3A van, akkor az 45W terhelést jelent. 12V mellett, ha az átalakítás hatásfoka 100% lenne, akkor is 45W/12V=3,75A folyna. Az még mindig elég sok egy 9,6Ah-ás aksinak.
(#) thegeq válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2014 /
 
Köszi a választ mindkettőtöknek! Keresgéltem ebay-en kapcsolóüzemű feszültségszabályzók után. Az 5A áramerősségűek még egész jó árban vannak és nem is túl nagyok, az 5A felettiekről viszont ez nem mondható el. Arra gondoltam, hogy mivel pendrive-ról akarom lejátszani a játékokat, a komplett DVD olvasót kiveszem, hátha ezzel 5A alatt tudom szorítani a szükséges áramerősséget. Ha a Playstation és az adaptere közé berakok egy ampermérőt, akkor azt az áramerősséget mérem, amit megeszik, igaz?
Ha tartósan 5A alatt marad, akkor szerintetek EZ megfelene feszültség stabilizátornak? Ha netán kicsivel kevesebb ampert kapna, az sokban befolyásolná a működést?
(#) Kovidivi hozzászólása Okt 7, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy tápom, amiben TL431 vezérel egy optót, és ezáltal valósul meg a stabil kimenet. Van egy poti a TL431 Ref lábánál, amivel 15-27V között állítható a kimenet. Szeretném több lépésben szabályozhatóvá tenni ezt a tápot. Mikrovezérlő lenne a parancsnok, próbaképpen 4 kimenettel gondoltam vezérelni pár félvezetőt. Tranzisztorra gondoltam, de FET is bevethető. Arra gondoltam, hogy van a TL431 REF lábán a feszültség osztó, és az alsó taggal párhuzamosan kapcsolok 4 ellenállást, így csökken az eredőjük. Így szokták ezt csinálni, vagy van logikusabb megoldás is?
Ez a táp.
Köszönöm!
(#) ferci válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 7, 2014 /
 
Jól van az úgy, persze.. az osztáspont feszültsége mindig 2,5 volt, minden rákapcsolt ellenállással nagyobb lesz a kimenőfesz, értéktől függően. Ha nem aktív ("0") a mikró egyik kimenete sem, akkor a minimális a fesz, ez az alap a beépített osztó alsó taggal.
Elvileg így nem kell oda se tranyó, se FET... milliampert kell talán kapcsolnia..
Ha viszont leválasztod optóval, akkor egy-egy tranyó kell pozítív logikával a nagyobb LED-áramhoz..
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2014
(#) Kovidivi válasza ferci hozzászólására (») Okt 8, 2014 /
 
Szia!
Köszi a választ, és a tippet! Igazad van, ki kell próbálni, hogy működik-e a dolog.
Ha a kimenetet INPUT-nak állítom be, akkor magas impedanciás lesz, így elvileg mintha lebegne az ellenállás lába, viszont ha OUTPUT-nak állítom be, és LOW-ra, akkor lehúzom GND-re, így semmi más plusz félvezető nem kell. Egy teszt biztosan kell, de nagyon használhatónak tűnik ez az ötlet!
Leválasztani szerintem nem kell, szerencsére.
Köszi!
(#) Attilawap hozzászólása Okt 11, 2014 /
 
Üdv!
Van egy egyszerű kérdésem: Stabkocka elé és után kell egyáltalán kondenzátor? 2db alacsony feszültségű relét akarok működtetni és helyhiány miatt arra gondoltam, hogy kihagyom ezeket.
(#) ferci válasza Attilawap hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Kell, mert nélkülük begerjedhet az IC... párszáz nF... lehetőleg lábra vagy közel... smd a legjobb.
(#) proli007 válasza Attilawap hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Hello! Biztos, hogy szükség van stabkockára? Hagyd ki és tegyél ellenállást sorba a relével. Az eseték 99%-ában az is bőven megteszi..
(#) Attilawap válasza proli007 hozzászólására (») Okt 11, 2014 /
 
Tényleg, igazad van. Elég oda az ellenállás is
(#) zosza18 hozzászólása Okt 26, 2014 /
 
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy kellene nekem egyfesz. stab. 45VDC-ről 15V-ra. Néztem az adatlapját az LM 350-nek(ez van itthon amit fel is áldoznék a célnak) és azt irták, hogy a bemenet és a kimenet között 35V különbség lehet max. Akkor ez azt jelentené, hogy 45V-ot ráakasztok a bemenetére és kiveszek 15V-ot belőle, akkor 30V a különbség, vagyis működne? Erősítsetek meg benne, vagy valami javaslat esetleg? Kb.: 500mA kellene 15V-on, szóval nem egy nagy fogyasztású áramkörröl beszélünk.
(#) ferci válasza zosza18 hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Nyugodtan alkalmazhatod ebben az esetben.
Azt nézd meg az adatlapon csak, hogy mennyi a max input !

Ahogy elnézem, "lebegő", tehát nem lehet gond a 45 volt bemenővel, csak a beállításkor ne 5-10 volt kimenővel indíts... .
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2014
(#) ferci válasza zosza18 hozzászólására (») Okt 26, 2014 /
 
Keress valami 20-30 volt DC-t, ott állítsd be 15 voltra és utána mehet 45 voltra.
Hűtés keményen kell, mert 15 watt elmelegszik 500 mA-nél...
Ha ez gond, egy kapcsüzemű megoldást keress, adatlapokon van konkrét kapcsrajz is.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2014
Következő: »»   30 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem