Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Szia
A kapcsolási rajzon szereplő B3 jelű 0,5A-s biztosítékkal mi a helyzet?
Ha az szakadt lenne, akkor egyik egyenirányító sem működne. Sokkal valószínűbb az AZ-k táni puffer(-ek) zárlata (gyakoi hiba).
De ha a pufferek zárlatosak lennének, a szekunderköri biztosítéknak abban az esetben ki kellene égnie, feltéve ha az valóban 0,5 A-s. A primer oldalon szerintem sok lesz a 2,5A-s biztosíték 230v hálózati feszültség esetén. Ha esetleg tévednék, valaki javítson ki.
A szekunder köri biztosíték valóban 0,5A-es. Kicsit keresgéltem a hibát.
És ezt véltem felfedezni.HA Az AZ4-ek bent vannak ,de a 2 kondit és 2 ellenállást leveszem akkor simán megy. ezért felbátorodva kicseréltem a kondikat gondolván ,hogy azok a rosszak.Most 2 db Siemens 32 µF 450/550 V -os kondik vannak bent.De ezekkel ugyan azt produkálja viszi a 2,5A -os biztosítékot. nem lehet itt menetzárlatra gyanakodni?
Amikor a kondenzátorokat levetted az AZ4-ek fűtöttek, feszültségek rendben voltak?
Próbáld meg huzamosabb ideig bekapcsolva tartani egyenirányító csövek nélkül, nem-e melegszik fel a hálózati trafó. Ha a kimenőről lekötöd az anódfesz vezetékét akkor is kiégeti a biztosítékot? Egyébként a hálózati biztosítéknak 1,25A-esnek kell lennie 230V-os hálózat esetén. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
Ige Az AZ4-ek fűtöttek szépen járattam 30 percet ,de nem melegedett a trafó és nem hallottam sercegést sem.A kimenőnek mindegy ,hogy rá van-e kötve vagy sem, állja a biztosíték.
Megvan a kellő feszültség (600 V-ot mértem a csövek után) Csak akkor van gond ha rákerülnek a kondik
Érdekes, mert ha a kondenzátoroknál lenne valami bibi szerintem a 0,5 A-es anódköri biztosítéknak kellene kiégnie, nem pedig a primerkörinek, ami így is kétszer akkora értékű mint amekkora a kapcsolási rajzon szerepel.
Ha a kondenzátorok bent vannak, bekapcsolás után azonnal kiég a biztosíték, vagy csak kis idő múlva ahogy a csövek elkezdenek felfűteni? A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
Kipróbáltam azt is ,hogy az AZ4-ek helyére egy-egy diódát tettem és kikötöttem a fűtésüket ,de ugyan ez a helyzet
Esetleg a hálózati trafót még leellenőrizheted így:Bővebben: Link
Idézet: „Az AZ4-ek bent vannak ,de a 2 kondit és 2 ellenállást leveszem akkor simán megy.” Azokat csak akkor vedd ki, ha fel szeretnéd robbantani a kondikat.
Még valami: Nem tudom, nem "bűvölte-e" már valaki javítás céljából ezt az erősítőt, érdemes megnézni a kondik áramirányát is akár. Ebben a körben van a hiba, nézd át az alapvető követelményeket, szigetelés, áramirány...
Egy technikai kérdés.
A kondikat mindig LEDdel szoktam kisütni, azaz az anódfesz LED-je süti ki. Arra gondoltam, ha valami oknál fogva a LEDdel van valami probléma, akkor is legyen kisütve a kondi. Egy 560K/0,6W mennyire megfelelő erre a célra? Ahogy számoltam szépen lassan kisüti. Vagy kevés vagy nagyobb kellene?
A tápfeszültségedtől függ. P=U*I és máris meglátod, elég-e a 0.6W-os ellenállás, vagy nem ég el. Egyébként, ha 1-2 perc alatt süti ki, az (számomra) megfelelő...
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
Van olyan orosz 2W -os ellenállásom, ami akkora méretű, mint a mai gyártású 5W -os huzalok, és ugyan olyan jól is bírja. Én 1-2W -os ellenállást szoktam rakni, a mostanában gyártott ellenállásokat nézve. SE -be bőven jó, és sok helyet sem foglal el. (Ez is olyan felület függő.)
Tudom a képletet, csak hogy mekkorát szoktatok.
Ferinek igaza van, mostanában az ellenállások összementek kissé, és nem is bírják úgy a strapát. Akkor ha nem probléma, 2db 56K/2W-ot teszek sorba, és az gyorsabban kisüti. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
Az kicsi, hova sietsz? Az 560k teljesen jó neki...220k-tól felfele tenném a helyedben.
A tápfeszt még mindig nem árultad el.
A kondik sorbakötése miatt nem lehet mindkét kondi a sasszin (fémházas kondiknál), a felsőnek jól elszigeteltnek kell lenni (amelyikre a pozitív vezeték megy). Itt nagyon könnyű figyelmetlennek lenni (hiába tudja az ember, hogyan kell). Szerintem nézz szét ezen a részen.
Akkor jó értéket gondoltam először.
250V
Lefényképeztem, nem ér hozzá.
egyébként normális érték ,hogy az anódtekercseken 37 Ohm -ot mérek?
Ezek a gyári MM kondik már mind csere érettek. Az én 782/A-mban mindet ki is cseréltem.. igaz nálam csak búgott a készülék mint a háborodás. Cserét követően elhallgatott. De nem is csodálkozom, mert nem ma jöttek ki a gyárból (1966 X. és 1967 X.) 10+10µF 450/500V-os! ,20+20µF-ok és 350/385V-os melyek így is a felső határukon voltak járatva, s ki tudja hol tárolták ezeket a készülékeket az elmúlt évtizedekben.. illetve 50+50µF 150-175V ra is emlékszem benne.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
Lehet ,hogy ha üresen multival mérem akkor megvan a 20 µF ,de amikor már rákerül az anód akkor áthúz?
Ha még nem dobtad ki, egy formálási próbát megérnek. Az MM kondik jók voltak, nem volt bennük tervezett elavulás!
Sziasztok! Regent 60as erősítő hálózati és kimenő transzformátorához jutottam hozzá.Az lenne a kérdésem,hogy a kimenőnek lehet tudni esetleg,hogy milyen a tekercselése(hátha nem kell méregetnem),bár ha jól számoltam 3k-8ohm lenne az illesztése,de nekem 4 re kellene.Illetve kapcsolást tudtok e javasolni ami már bevált,és jó hangú.
Ha egy Elkó átüt akkor az úgy is marad.
Ezt csak megerősíteni tudom. Sok 30-35 éves híradástechnikai készüléket javítgattam mostanában. Rossz MM elkó nem nagyon volt bennük.
szia,
köszi a linket, de sajnos konkrétumokat itt sem írnak róla. De sebaj,vasnak jó lesz.
Egyetértek, megbízható darabok.Egyszer kaptam egy kisebb táskányit belőlük,talán 1db. ha rossz volt közülük.Formázás után működőképesek, ha lehet ezeket használom a csöveseimben.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2014
Megmértük ma a kondikat és 250-300 V között átütöttek, találtam a helyikre más kondit igaz azok nem 20-20 µF -osak hanem 100 -100 µF -osak.Mofesa azt írta ,hogy lehetséges ,hogy Az AZ4-ek nem bírnak majd el ekkora kapacitást.Ez miért van?
Azért van, mert a megengedettnél (ami ezesetben 60uF) nagyobb kapacitás a bekapcsoláskor (üresen) majnem rövidzárként viselkedik, a felfűtés kezdeti szakaszában a katód nem teljes felülete emittál, ezért a bevonatából kis darabkák leválnak - ezt híjják "katódmérgezés" - nek (a csőben kis fehér darabkák kóvályognak). Olcsón lehet kapni 47µF/400V elkot, bőven elég.
De ugye a kapcsolásban sorosan vannak a 20 µF -os kondik szóval azok 10 µF -ok egyűtt.A 100 -100 µF sorosan pedig 50 µF lesz.De ha tényleg nem fogja bírni átfordítom az AZ4-eket diódákra
|
Bejelentkezés
Hirdetés |