Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
Témaindító: farago_bme, idő: Aug 29, 2010
Témakörök:
Köszi! TINA-ban szimuláltam és állítgattam a termisztorok hőmérsékletét. kb 3-3 fok van a ki-be kapcsolások között... Holnap összerakom próbapanelen, biztosan jó lesz...
Sziasztok,
Fűtési rendszer rajzot mivel lehet készíteni (szivattyúk, szelepek, kazán stb.)? Problémám lenne a központi fűtésünkkel, és prezentálnék egy rajzot a megvalósításról, de a papírra leskiccelt rajzzal inkább nem állnék elő.
Üdv.
Határozottabb a kapcsolás, viszont eléggé nagy a hiszterézis... Ha növelem a 22k értékeket, akkor elvileg csökken a hiszterézis is?
Hello! Természetesen, hiszen csökken a pozitív visszacsatolás mértéke. üdv!
Udv mindenkinek
Az elobbiekbol meritve az otletet, Keszitettem egy kapcsolasi rajzot a kozponti futes vezerlesere, faskazan meg gazkazanra. Az egesz szerko egy gazkazan, faskazan harom szivattyuval: 220v futesnek, 220v HMVnek es 12v futesnek, HMV tartaly es padlofutes sajat keverovel. A bementek: - 220v jelenlet – PAD 14, 15, - szobatermosztat – PAD 25, - fas kazan homero LM35 – PAD 7, 9, 10, - HMV tartaly homero LM35 – PAD 7, 8, 10, - padlofutes idozito/ora, amely elore beallitott idokozonkent inditana a padlofutest – PAD 26, - az elektronika erzekelne a HMV tartaly meg a f. kazan homerseklet kulombseget is. A kimenetek: - gazkazan indito relle – PAD 23, - 220v f. kazan szivattyu futesnek – PAD 22, - 220v f. kazan szivattyu HMVnek – PAD 21, - 12v f. kazan szivattyu futesnek – PAD 20, - padlofutes idozito/ora inditasa/taplalasa – PAD 18, - padlofutes szivattyu – PAD 19. Mellekelem a kapcsolasi rajzot es varom az eszreveteleiteket, mindenkit hajlando vagyok meghallgatni/ olvasni. A logikai egyenlet megfogant, de meg dolgozom rajta.
szia
Nem lenne rossz ha lenne hozzá hidraulikai rajz, mert így csak elképzelni tudom, hogy áll össze a rendszer.Csak padlófűtés van, vagy van radiátor is? A fáskazán felső határ beállítás mire szolgál? Mikrovezérlőn nem gondolkoztál, ha már úgyis programozható eszköz kerül bele?(GAL) A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2013
Nagyjabol igy lenne (csatolva), nincsenek berajzolva a visszacsapo szelepek, amibol legkevesebb 3 kell. A fentebb emlitett "220v f. kazan szivattyu HMVnek" tobb mint valoszinu egy haromjaratu csapra cserelodik majd.
Vannak radiatorok is, minden helysegbe. A faskazan felso hatar biztonsag celbol van, amikor annyira atmelegedne akkor a hofolosleget a HMV tartalyba vagy / es a padloba vezetnem. Mikrovezerlo ?, nezegettem az arduino-t, de messze all tolem az olyasmi programozasa. A GAL es a ATF ic programozasat sikerult megoldani. Elmeletileg egy sima ic cserevel (mert tobb van belole), seperc alatt valtoztatni lehet a mukodesi logikat. Jelenleg egy forumozo tars jovoltabol nagyot haladtam a terven, mar csak a kivitelezes van hatra, hala neki.
Sziasztok!
Kaptunk a napokban egy 28kw teljesítményű vaillant turbotopot ajándékba szinte, a gondom vele csak annyi, hogy indirekt tárolós (ami nincs hozzá), illetve hogy mindeddig csak egy 2m-es romantik alu radiátorom (60° előremenőnél olyan 3-4kw-ot ad le), illetve egy kis fürdőszobai törölközőszárítós radiátorunk van( kb 2kw hőleadással bír). Mindez ugye kb 5, max 6kw hőfelvételt/leadást jelent a kazán (ha jól informált vagyok minimális) 10,5Kw-os teljesítményéhez képest. Egyenlőre több radiátort nem tudunk beszerelni (nincs rá keret, de ha lenne, akkor ) a távoli jövőben tervezzük még 2 helység fűtésigényét ily módon, ekkor a maximális hőteljesítmény felvétel a lakásban olyan 15-16kw lesz majd. Kérdéseim: - a jelen állapotában érdemes-e, lehet -e üzemeltetni a kazánt? Egyáltalán alkalmas-e egy 28kW-os kazán egy 65nm-es lakóépület fűtésére gazdaságosan? - használati meleg víz készítéséhez melyik megoldás a célszerűbb: indirekt tárolót alkalmazni horror áron, vagy pl egy MAG prot feltenni a falra? Az indirekt tároló mellett szólna, hogy később napkollektorral szeretném bővíteni a rendszert, illetve, hogy jelenleg egy elég kemény, vasas vizű fúrt kút látja el a háztartást használati (nem ivó) vízzel, s ez miatt már ment tönkre mosógép/vízmelegítő... A válaszokat köszönöm! Idézet: „jelenleg egy elég kemény, vasas vizű fúrt kút látja el a háztartást használati (nem ivó) vízzel, s ez miatt már ment tönkre mosógép/vízmelegítő” Nem vagyok nagy szaki a fűtésekben, de szerintem borítékolható a kazán tönkretétele ilyen vízzel.
Szia! Teljes mértékben okafogyottá vált részemről a kérdés ezen részének válaszra méltatása csak megerősíteni tudom azt amit írtál. A talajvizek rendkívül irritatív fémeket és sókat tartalmaznak, amik ha bekerülnek a fűtési rendszerbe és hő hatására katalizálódnak, felgyorsulnak a folyamatok, pezsgés, gázképződés, indul meg. Mindig a leggyengébb, de affinitásban a legnagyobb mértékben eletrokémiai korrózióra hajlamos fém az alumínium fog engedni és kilyukad. Ha csőőrt töltenek a vízhez, akkor kicsapódások keletkeznek, minek következtében uszadékos lesz a fűtővíz, amit a rendszer a lassan áramló részeken lerak, majd elzárva azt leáll a keringés, máshol megszorul a szeleptest.
![]()
Szia! Ezen az oldalon olvasgatni kellene erről témáról és majd annak idején kiszámolni mekkora teljesítményre is van szükség. A 28kW egy akkora lakodalmas sátorba is sok volna és talán ahogyan később írod is, talán a 18kW is ki fogja tudni fűteni ha max. 16kW lesz a teljesítmény igényed.
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2013
Üdv.
Ezt a kapcsolást meg lehet-e csinálni, hogy a termisztorok helyett LM35 van?
Jó reggelt kívánok! Hotel amnézia??
![]()
Nem, csak az érdekelne, hogy a 10x-es erősítő nélkül megvalósítható-e LM35-el...
Üdv mindenkinek!
Nem találtam vízteres kandalló topikot, ezért írtam ide. Egy kis gonddal küzdenék és remélem találunk rá magyarázatot. Csináltam egy vízteres kandallóval megoldott fűtésrendszert, de elmegy a víz és nem tudni hova. Naponta 15liter vizet kell után tölteni, a nyílt tág tartály kifolyó csövét hordóba vezettük, hogy ott megy e el, de nem ott, minden más radiátor százszor átnézve, nem folyik sehol. A kandallóból kiszedtük a vízteres részt és nyomás próbáztuk 6 barig, lehaboztunk minden hegesztést is, de semmi hibát nem találtunk. A tulaj azt vallja, hogy át diffundál a víz a vascsövön, de ilyenről én még nem hallottam. Remélem tud valaki egy jó ötlettel előállni, mi lehet gond esetleg, előre is köszönöm. Idézet: „A tulaj azt vallja, hogy át diffundál a víz a vascsövön” ![]() Ha másként nem megy, öntsetek a vízhez valamilyne illatosítót, amit könnyen megismertek, előbb-utóbb csak érezni lehet majd valahol.
Na ez nem rossz ötlet kipróbálom, hát elején még nevettem de lassan 2 hete azt kántálja, hogy márpedig én higgyem el hogy a víz ott megy el, mondom oké, a vasradiátoraid meg old spice-t használnak, azért nem izzadnak át
![]() ![]()
Idézet:
„A tulaj azt vallja, hogy át diffundál a víz a vascsövön” ... max a két végén Vagy ha perforált cső..
Szia! Ha csak egy légtelenítő is be van építve, már meg is van a hiba, mert amit a kandallóban "felforral" a rendszer az ott eltávozik. Kicsi lehet a tűztéri vízáramlás a teljesítményhez képest. Ez lehet nagy keresztmetszetből adódó nyomásvesztés, vagy szivattyú szállító teljesítmény elégtelenség. A 15 liter az amúgy is sok de elgondolkodtató, hogy ha ennél kevesebb hiányozna, akkor sem volna jó, mert ha nem tömör megfelelően a rendszer, akkor erősen korrodál, ami lerakódásokat okoz majd később.
![]()
kandalló ez lenne a csoda amiről szó van. A víztér 3/4 vascsőből van és 4*4cm zártszelvény a gyűjtő benne, kiszámoltuk mindössze 6liter víz van a víztérben és hát sajnos nem érti a tulaj, hogy sz.rból várat nem lehet építeni, mert az előremenő 6/4 vascső, a visszatérő meg 22 rézcső és még egyéb jól kiépített dolgok
![]()
Hi,
sajat futes vezerelesen dolgozom, a futes elosztokban levo elektromos szelepeket kapcsolgatnam az alapjan, hogy melyik helyisegben mi a beallitott hofok, ill. mennyi a helyiseg aktualis homersekelete. Lehet hogy ez innentol egy kicsit off lesz, elore is bocs: nalam a malna pc lenne az, ami lekerdezi az szenzorok adatait es vezerli a futest. A gondom csak annyi vele, hogy a malnan a (valszeg neki) sok irasi/olvasasi muvelettol mindig megall a bongeszo (jelenleg 3 percenkent kerdezi le a 8 szenzort es irja az eredmenyt mysql-be; eredetileg 1 percen volt, de azt gondoltam hogy igy majd stabilabb lesz, de sajnos nem ugy lett), sajnos a logba nem ir semmit hibat (ill. az egyik kartyaval nagyon sok "0x200b00"-s hiba volt a syslogban, de a mostanival mar ez nincs). Most a /var konyvtarat tartalmat attettem az sd kartyarol egy pendrivera (itt van a mysql adatbazis is), meglatjuk hogy igy valtozik-e vmi. A kerdesem igazabol annyi lenne, ha a malna stabilan mukodne, akkor ra lehetne bizni a futes vezerleset (backupnak akkor is maradna a termosztat, 1-2 fokkal a malnan beallitott ertek alatt)?
Ezeknek a ketyeréknek stabilitását meg lehet százszorozni, ha ipari SD-t veszel bele, nem sokkal drágább és bírja a rangeteg írást.
Igazad lehet, ha valoban a kartya minosegevel van a baj, es nem a malna kartyakezelesevel.
Amugy markas (Kingston es Adata) kartyakkal probaltam, amik pl. telefonban gond nelkul mukodnek.
Nálam a PI csak felügyeli (azon keresztül lehet programozni web felületen)a fűtési PIC modult ami képes önállóan működni, minden adat az epromjában van tárolva a működéshez. A PIC-el eddig soha nem volt gond.(értsd mindig meleg volt a lakásban) de a PI -vel voltak apró gondok.
pl egyszer behalt az SD kártya fullra. Egy mentésből raktam vissza az új kártyára. Mindazok ellenére ,hogy az SD RO-ban van mountolva. Én nem bíznék rá egy komplett ház vezérlést, talán a fűtés önmagában az bevállalható feladat neki.
Üdv!
Tökéletesen működik a kapcsolásod, stabilizált tápfeszt kap. Most egy olyan kapcsolásra lenne szükségem, ami csak hőmérséklet különbségre kapcsol és 10k NTC termisztorok lennének az érzékelők. Némi hiszterézissel. Köszi
Hello! Először mintha azzal kezdtünk volna..
![]() Keresőben is lehet "Diff-temp" jeligére.
Sziasztok!
Van egy gázkazán a lakásomban, a nappaliban a termosztát, plusz van egy hálószoba, ahonnan nincs semmi visszajelzés, hogy milyen meleg van bent. Az összes radiátor ugyanarra a csőrendszerre csatlakozik párhuzamosan. A gázkazán csak akkor fűt, ha a termosztát bekapcsol. Hogyan tudnám a legegyszerűbb módon megoldani, hogy a nappali és a hálószobában külön be tudjam állítani, mikor legyen meleg? Teljesen felesleges a nappalit fűteni egész estére, ha nincs ott senki. Arra gondoltam, hogy a hálószobában levő két radiátoron lecserélem a szabályzót elektronikusra, amit be lehet programozni, mikor nyissa ki a csapot. Ahhoz, hogy ez működjön, a nappaliban a radiátorokat majdnem el kell zárnom, és be kell állítanom a termosztátot mondjuk 17 fokra, így elkezd fűteni a kazán, viszont a hő nagy része a hálószobába jut el, a nappaliba pedig csak kevés. Ha a radiátorok el vannak zárva, akkor a melegvíz sem tud megfelelően áramolni, lehet a keringető szivattyú ennek nem örülne. A legjobb megoldás az lenne, ha a 6 radiátor közül 4-re raknék ilyen szabályzót (2 a nappaliba, 2 a hálószobába), és ezek is indítanák el a kazánt. Ez elég drága lenne, kb. 20eFt darabja egy ilyen szerkezetnek, és az még nem biztos, hogy be tudja kapcsolni a kazánt. Bővebben: Link Nem volt még ilyennel dolgom, de szeretnék egy megoldást erre találni. Ha kell, nagyon szívesen vezérelném én a termosztát reléjét Arduinoval, tudnám is mérni a hőmérsékletet több helyen. A gond inkább az, hogy a radiátort ki tudjam zárni a hőleadásból. Láttam sok helyen ezt a normál szabályzót, amiken 1-6-ig vannak számok. Elvileg azok is a hőmérséklet alapján szabályoznak. Jók ezek? Mondjuk ezeket akkor mindig kézileg kell tekergetni... Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |