Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Beállítottam üresen 14V ra, ha akksira van téve most 12,07-et mutat. 18V váltóból indul a táp, fet közepesen melegszik (érintéssel elviselhető) ventivel hűtöm. Remélem töltődik, bár 11,65V ról indult az aksi, de már délután 4 óta töltöm megszakításokkal...
Üdv!
Gratulálok, szépen megoldottad! Kis finomság: ha üresen 13,8 V-ra állítod a töltőfeszt akkor ott is hagyhatod, mert pezsegni nem fog azt 14,1-en kezdi, és így automatán átmegy csepptöltésbe. Tölteni max. árammal 12 órát szoktuk. de így tovább is maradhat, mert az a 0,08 V plusz a csepptöltésé UPS-ben is ez a szokásos beállítás. Joe A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Sziasztok!
Baj ha 400mA helyett 750mA-rel tölteném az akkumulátort? (savas)
Nem, ha napokon keresztül akarod tölteni. Milyen akkuról van szó? A 700mA az még egy lítium akkunak sem sok, ha sietek akkor 1,5A-el szoktam tölteni a 18650-est.
Gondolom egy 4Ah-s akkuról van szó. Töltheted, de gyakrabban ellenőrizd a feszültséget, ha éppen nem automata töltőről van szó.
14.4V fölé nem mehet, amennyiben 12V névleges fesz van, 6 V rendszereknél 7.2V ez az érték.
Csavarbehajtó, 18V-os. a 400mA gyári tápja
Megpróbálom összegezni a kétszer fél információt. Csavarbehajtó (ebben gyárilag NiCd akku van) és savas akku. Tehát tönkrement a gyári akku és hozzá lett kötve egy (valamekkora) savas?
Ha ez a helyzet az nyilván jóval nagyobb árammal is tölthető lenne, viszont ezekben a töltőkben gyenge a trafó, nem nagyon tud 0,5A-nél többet.
Én véleményem szerint mindenképpen kellene valamilyen áramkört (pl. Proli mester féle) beiktatni ami lekapcsol. Mégpedig savas akku esetén 14.2 V-nál (2.4 V/cella értéknél van a gázképződés kezdete), zselés akku esetén pedig olyan 13.8 V körül. Ha keresel itt a fórumon, biztos megtalálod a rajzot. A másik dolog, hogy ennél a táppal meg a töltőáramot is korlátozni kéne, mert egy 400 mA-es hamar lefüstöl, ha közel duplájával van terhelve. Viszont 400 mA-rel meg tényleg napokig tart a feltöltés. (mert ugye mindösszesen 7.2 W teljesítményű tápról beszélünk, ami ne olyan sok...)
Kitérő:
A zselés akku sem más, mint "bezacskózott" savas. Nem zselé van benne, csak gondozásmentes és a bezacsizott cellák miatt független a pozíció, melyben használod. Viszont, hogy haladjunk a jó öreg technikával, az u.n. kalciumos akkuk töltő feszültsége feljebb vihető, pl.: drágább akkuk tudják ezt, és szükség is van erre a pluszra néha, például a Yamaha motorok feszültségszabályzója úgy 15V környékére van kitalálva. Olyankor jó egy gagyibb akku a motornak.
13,8V töltőfeszültségnek nagyon kevés a zselés aksihoz. Egy hét mire feltöltődik teljesen az akkumulátor, mert nem vesz fel áramot. A 15V már megfelelő, ha a töltőáram be van határolva.
Most építettem egy zselés aksitöltőt és épp tesztelem. Hibásan én is 13,8V-ról kezdtem a töltést. A 13,8V a csepptöltésnek elegendő.
Igazad van, rosszul írtam, sorry ! A 13.8 volt csak puffer üzemhez elég...
Sziasztok!
Van egy 6V-os lámpám, aminek tönkrement a töltője, az áramkör tök egyszerű, ennek ellenére ha megfeszülök sem jövök rá mi lehet, leírom mi a helyzet: A töltött akkuval lámpa szépen világit ki és be lehet kapcsolgatni, ha lemerül automatikusan kikapcsol, ha feltöltött akkor leáll a töltés, a kétszínű led is szépen jelez, egyetlen gondja, hogy nem tölt, ki volt nyeffenve benne egy TO92 tokos tirisztor, valami BT típusú, ami sehol nem lehető fel a piacon, de még leírás is nagyon lájtos van. vettem bele egy másik tirisztor úgy kötöttem be ahogy a régit, de egyszerűen akár mit csinálok a töltőáram maximum 2,3mA, ha lehúzom az akksirol a sarukat, és rövidre zárom egy ampermérővel akkor is csak max 10mA folyik. A töltő adapter biztos jó , azt leellenőriztem ott van amper. Ha valakinek bármi ötlete lenne kérem segítsen.
Ott ha jól látom van még egy hűtött tok is, ami talán áteresztő lehet. Nem nehéz azt a néhány alkatrészből álló áramkört visszarajzolni, akkor többet lehet mondani, így a kép alapján nem.
A tirisztort illetően nem mindegy a típus, mert van amelyiknek elég 5-6mA tartóáram, meg olyan is amelyiknek 2x-3x annyi kell.
A hűtőzászlós tranzisztor nem szól bele a töltésbe, az az izzót kapcsolja.
BT1690 volt benne, és MCR100-8 at raktam be most, mennyire e kompatibilis egymással a kettő?
Hello! Nem biztos, hogy csak a tirisztor ment tönkre. De egy töltőt nem zárogatunk rövidre! A "szikroszkópos" ellenőrzést már célszerű lenne elfelejteni. Hogy mennyire kompatibilis, talán megtudod (meg mi is) ha visszarajzolod..
Hali. Van egy LIDlös akkus csavarhúzóm. 3 darab 18650es aksi volt benne, de sokat már nem bírta. 3,6V 1300mA aksik voltak benne. Tettem bele, 3,6V 2200mA aksikat. Ak aksi házába beépítve egy elég kis ,,komoly,, vezérlő, IC-k, tranzisztorok.. Aksi cseréje után a csavarhuzó forog, de viszont elég gyenge, le van merülve.. Ráteszema töltőre, és a töltő visszajelző LEDjei azt mutatják, hogy hibás az aksi. ( egy aksi áthuzva LEDje villog) Mi lehet a gond?
Ne haragudj, de olvass már vissza, én sem boldogulok a vezérlővel.
Ha az akura menő vezetékekre rámérek akkor megvan a 6V-t, de ha sorba kötöm az aksivak a fesz mérőt nem mér semmit.
A tirisztor gatején megvan a 7V? Ellenőrizted a Zenert?
Igen megvan, most már eljutottam odáig hogy betettem egy új tirisztort, tölti s az aksit 6,5V-al ahogy kell, de 2A-al majd felrobban a tirisztor, azt kellene kitalálni, mi miatt nőt meg így az áram?
Ez a mondat elég érdekesre sikeredett, gondolom nem az akkuval kötöd sorba a műszert mert feszt párhuzamosan mérünk.
Nézd meg a tirisztorral soros diódát, illetve azt hogy a tirisztor kinyit-e egyáltalán ha rajta van az akku. Néhányszor 10mA áram folyhat a 270 ohmon is, miközben a tirisztor zárva van. A zénereket is megnézném plusz az alsó tranyókat, de gondolom azok jók mert azt írtad hogy a Ledek úgy működnek ahogy kell.
Semmi nincs ami korlátozná a körben folyó áramot, egyedül az az izzós rész terhel pluszban ha be van kapcsolva.
0,3mA folyik a 270r-on, ha nincs rádugva az aksi a töltőre akkor 13v mérek a sarukon, de ha rádugom az aksit akkor beál 6,5V-ra
Töltés közben nem is lehet bekapcsolni az izzót.
Egyszerűen nem értem mitől ált be eredetileg az áram.
Nos tegnap kaptam egy jó kis toroidot, ami 2X7.5VAC, 6A-t tud és középcsapolásos. Ezzel már akkor ugye megoldhatom azt, hogy erről a trafóról megy a 6és 12V-os töltő is? Ahogy időm engedi összerakom próbapanelon mind a két (6/12) töltőt és kipróbálom, mielőtt véglegesítenék bármit is.
Ehhez a töltőhöz kell nekem, csak most került még trafó is hozzá. Töltő
Bocs, elnéztem, nem is Neked akartam írni, hanem úgy általánosságban mindenkinek
|
Bejelentkezés
Hirdetés |