Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Fater Skodájánál is hasonló volt. Mértünk mindent, mire kiderült, hogy az akkut takaró doboz tetején található osztósín (+12V) egyik csavarja lazult le. Annyira rossz volt néha a kontakt, hogy megolvadt a műanyag. Gond volt az indítással és a töltéssel is, az egész akku árama ezen a kontaktuson folyik át. Az EPC lámpa is kigyulladt, a mérések/kiolvasások nem igazolták. Amint meghúztuk a csavart, helyreállt a rend.
Sziasztok!
Szerintetek a mellékelt feszültségszabályozó kapcsolás működőképes?
Sziasztok!
Sajna a csavar meghúzása se segített.Egyébként milyen aksi való bele? 12V45Ah 360A akku jó bele?/most ez van/
Benzines autókba 1.4-ig 45Ah-s szokott kelleni, efölött 55-ös. Egyel nagyobbat, ha belefér simán bele lehet tenni.
Sziasztok
Opel lr 1100-as generator negatív oldali oldal 2dioda tárlata van. Sikeres ezeknek a javítása? Magába a dioda csere vagy a negatív dioda sor, bármilyen megoldás érdekel. A fesz szabályzó túl szokta élni? Kefék ok. Üdv
Ha két dióda is zárlatos lett, akkor esélyes, hogy az állórész tekercselés is kapott belőle. Két fázis rövidzáron volt. Elég szép áramok tudnak itt végigmenni így.
Komplett diódahidat kell cserélni. Mást nemigen szokott magával vinni a túlvilágra.
Szia
Pontositanek, az egyik szakadt volt. Ennek környéke hőt kapott. Hol lehet ilyen hidat kapni? Üdv
Szia
Ha szerzek ilyen hidat. A dioda vezetekeit csak simán raforrasztom ami eredetileg hegesztve volt? Üdv
Sikerült új diódahidat beszereznem, teljes siker! Nem is volt drága 7k alatt megúsztam.
Most már csak 1 kérdés foglalkoztat, mitől halt meg ez a két dióda? Esetleg az elégtelen hűtés miatt? Volt benne némi bogár, de hát nincs egy nagy meleg (3-4 fok) nagy indítózgatás miatti feszültségesésre se foghatom, mert üzemmeleg volt a gép csak megálltam az út szélén azután gyulladt ki. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2014
Akkor érte utol a vég. Sokkal mostohább körülményeket is ki /kellene/ bírnia.
Igen, forrasztani kell. Tipushiba ezeknél a Hitachi generátoroknál. (gondolom, Isuzu motoros Opelben volt. )
Isuzus, igen!
Csak a fázistekercseket kellett forrasztani, mert a diódahíd komplett volt, a fesszabályzót kellett átrakni, amit inkább csavarral rögzítettem, mint popszegeccsel. Üdv
Az új diódahídban szokott is lenni menet a csavarnak.
![]()
Sziasztok,
Adott egy '91-es Ford Sierra, leesik a töltés feszültség (kontroll-lámpa nem gyullad ki), szép fokozatosan elfogy a kraft. Nyilván a generátorban kerestem a hibát, kicseréltem a feszültségszabályzót, 10-20 percig működött (14,2V) , majd mikor a próbakör után kiszálltam az autóból, megint nem volt csak 11-12V alapjáraton. Megpróbáltam másik generátorral is, ugyan ez. Summa summarum az autóban van valami, amitől kb. 5-10km alatt megsül a feszültségszabályzó. 2000 Ft-os alkatrész, már 3-at eldobtam. Hogyan tudnám megtalálni a hibát, anélkül, hogy több ilyen alkatrészt elpazaroljak? (próbáltam lekötött önindítóval, betoltam, hátha az zárlatos, lekötött hűtőventillátorral, másik generátorral, stb, ezek a próbák mind 2000 ft-ba kerültek). Esetleg ha ötlet nincs, és marad a tovább próbálkozás, nem tudtok-e olyan IC-t, ami jóval olcsóbb, és át tudnám forrasztani? Erről a fesz.szabályzóról van szó: LINK Találtam kapcsolási rajzokat, van rajtuk a generátor D+ csatlakozójáról a kontrolllámpára vezetett kábel, van rajta sorba kötve egy dióda és egy ellenállás. Nekem ez nincs az autóban. Ha ez volna a probléma, milyen alkatrészekkel kell pótoljam a hiányt? (felső ábra) Sierra kapcsolás Köszönöm előre is, bármilyen ötletnek, megoldásnak nagyon örülök, 3 hete küzdök vele. Üdv!
Szia
Mivel a fesz szabályzó a forgórész áramát vezérli először azt venném zsugorcső alá. Meg kéne nézni a kefék állapotát, nincs-e nagyon megégve, mérni egy forgórész ellenállást és nincs-e testzárlat. Üdv
A generátort már végigmértem, nem azzal van a baj - 3 különböző Ford generátort szereltem fel, mindháromnál elszállt a fesz.szabályzó, majd kettőnél cseréltem, és ugyan úgy megtörtént másodszorra is.
Zárlat nem nagyon van sehol (végigtapogattam a korbácsot jó 10 perc alapjárat után, nem igen melegszik semmi). A kontrollámpán keresztül történik a generátor gerjesztése, mondtak olyat, hogy ennek a hibája okozhat ilyesmit, de megvizsgáltam az műszercsoportot, illetve ezt a kábelt és a fent említett dióta és ellenállás hiányán felül minden rendben van.
Szevasz!
Látom jól körüljártad a témát, inkább most az jut eszembe, hogy nagyon nem tanácsos levenni az akkusarut menet(töltés) közben, mert megugrik a feszültség. Szakadozhat a csúszógyűrű kontaktusa, de 3 generátornál? Ugyan olyanról nem hallottam, hogy "szakadozik" az akku, de egy akkucserét meg kéne ejteni, próbálni. Esetleg még 1-et, ha már akkucserénél tartunk. Csak az "új" akkkut kösd be töltésre, előgerjesztő kör nélkül, egy felpörgetésre felgerjed, a régivel meg lásd el (nem lesz töltve persze) az autót villannyal. Más ötletem nincs, fenti eredményétől függne a további. Talán lehetne a gerjesztő körbe túlfeszültség védőt, zavarszűrést tenni, dehát sehol sem alkalmaznak ilyet, ide minek is kéne, ha máshol generálódik a baj. Üdv: StMiklos
Szia, Valóban nagyon rejtélyes eset ez is, mint az enyém... Lsd. fentebb. Kopott, megakadt szénkefe tönkretette az eredeti Mitsubishi fesz-szabályozót. Kínából vettem "belevalót" de 34V-ot adott le a generátor tőle... A 3. után vettem egy új generátort.
![]()
Köszönöm, az akksi csere gondolata már egy ideje motoszkál a fejemben, de nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy ilyet produkáljon. Mindenesetre meg fogom próbálni, nem veszítek vele.
Inkább túlfesz.re gyanakszom én is, ha megnézed a csatolt kapcsolást, az alsó ábrán pirossal bekeretezve látszik, hogy némelyik modellbe szereltek gerjesztő körbe valamilyen védelmet, ábra alapján diódát, de zárójelben van, így nem minden modellbe került. Az enyémben nincs. Idézet: „Csak az "új" akkkut kösd be töltésre, előgerjesztő kör nélkül, egy felpörgetésre felgerjed, a régivel meg lásd el (nem lesz töltve persze) az autót villannyal.” Ezzel mit érek el? Kipróbálni így nem fogom tudni, és amint mondtam, sajnos nem azonnal sül meg, csak néhány km. után.
Testkábeleket, csatlakozókat már egyszer átnéztem, de most, hogy mondod szét is szedem az egészet és megtisztítom az összes érintkezést. Hátha..
3 generátor meg ki tudja hány feszszabályzó után én inkább máshol keresném a hibát. Ha a kábelek is biztos rendben vannak, akkor mondjuk meg lehetne vizsgálni, nem-e valami el is fogyasztja azt az energiát, amit a generátor termel. Pl. volt már olyan, hogy beragadt izzítórelé miatt felborult az egyensúly.
![]()
Szevasz!
"csak néhány km. után." Na épp erre gondoltam.. Tölti a csere akkut, ami sehova sincs kötve, csak a generátorhoz, a másikkal, a töltöttel közlekedhetsz 1-2 órát, nappal, világítás nélkül ez belefér. És talán kiderül, hogy az akku-generátor páros a ludas, vagy az autó is benne van. De szerintem is valami testelési, szakadozó hiba lehet. Réges-régen (nagyon) egyszer indítózáskor felrohant a vízhőmérő mutatója, az még kapillárcsővel volt a blokkba kötve. Naná hogy hiányzott a testkábel... Üdv: StMiklos
Köszönöm mindenkinek az ötleteket, végig fogok menni mindenen újból.
Összegzésképp tehát StMiklos ötlete után, ha kizártam az akksi és a generátor hiba lehetőségét, nincs olyan megoldás, amivel tudnám tesztelni a problémát a fesz.szabályzó megsütése nélkül?
Bocsi , hogy beleokoskodok , de először is a feszszabályzót kellene levizsgálni egy szabályozható tápegységgel és egy 21wattos égő müterheléssel , hogy azt ki lehessen zárni a gyanusak közül. Másik alattomos hiba a forgórész menetzárlata , amit macerás kimérni,vagy testzárlata amit egy ohm mérővel könyen vizsgálhatunk . Mindkét esetben rövid időn belűl kinyiffantja a szabályzót . Most ennyi , sok sikert
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Sziasztok!
Ha skodfa fabia 1.2 sedan coolnál járó motornál világít a sárga motorlámpa a műszerfalon az milyen hibát jelezhet?
Sárga motorlámpa az a "Check Engine" szokott lenni, ezer és egy dolog lehet. Olajnyomás pont nem, mert annak külön kontrollámpája van. El kell vinni műhelybe, párezer forintért kiolvassák a hibakódot.
Szia, A forgórész részleges menetzárlat biztosan tud ilyen hibát produkálni, de az autóban ki lett próbálva másik generátor is, ha jól értelmeztem, és abban is leverte a fesz-szabályozót....
Mystic... |
Bejelentkezés
Hirdetés |