Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szevasz!
Ha már ennyi gondot okozott, akkor én bevetnék oszcilloszkópot. Próbálom vázolni milyen kötésben (ezt azért még végig kéne gondolni, de hirtelen ez jutott eszembe) tenném. Generátor rákötve az akkura egy söntön keresztül (mondjuk 60A, 60mv), akku nem megy sehova, nincs köze a kocsihoz. Generátor forgórész egy izzón keresztül az akkuról kap gerjesztést. Fesz. szabályzó nincs, direktben megy a dolog. Fordulatszámra persze vigyázni, de nagy baj nem lehet ha figyelsz, max a generátor csúcsáramával tölti az akkut, többet nem tud, rövid (a beavatkozás ) időre nem probléma. Csak emlék és érdekesség: anno, próbapadra téve egy Lada generátort, akku nélkül összekötve a gerjesztőtekercs és generátor+, akkor még külön volt a szabályzó, forgatva (lehetőség 0-15 000) terhelés nélkül ca. 2500-nál felgerjed, minden müszer rajta, növelve a terhelést (lehetőség max. 160A), feszültség esik, fordulat fel, terhelés növelve stb. Szépen, párban, mint a kuplung-gáz, terhelés eléri a 45A-t (42 a gyári adat), generátor legerjed, minden mutató leesik 0-ra. Terhelés, fordulat levesz, fordulat vissza, szépen felgerjed. Voltmérő a söntön, tudjam mennyi az áram, oszcilloszkóp a gerjesztő tekercsen, gondolom van fölös "szénkeféd". Aztán szkóp a söntre, mert a műszer nem mutatja az ugráló, tüskés áramot. De ennek a vizsgálatnak és szükségességének ellentmond a beépített másik 2 generátor meghibásodása., erősen arra utal, nem a generátorral van a baj. Ha rajta van egy jó akku, akkor egyszerűen nem ugorhat meg a feszültség, kivéve, ha rossz a bekötő vezeték. Abból pedig 2 vastag van: a testelő és a töltő+. És akkor még ott van a motor testelő. Ez a 3 vezeték kulcsfontosságú... A motortestelő hibájának ellentmond az önindíthatóság... Azért érdemes volna egy akku- és a motorblokk között indításkor feszültséget mérni, netán kiiktatott gyújtással, 2-3 másodperc elég leolvasni, ugyanezt akku- és generátor test között. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Már nem is ismerem a konkrét autó típust, de soknál az indító motorra van kötve a +, s nem direkt az akksira... Szerintem mindent szét kell szedni, pucolni, forrasztani, ha oxidos s összerakni. "Eddig ment, de vajon mitől??
![]()
Testeket végignéztem ma, addig játszottam velük, hogy nincs két olyan pont, ami között 0,1R-nál nagyobb ellenállást mérnék. Holnap szerzek másik akksit, és elkezdem onnan, amit javasoltál, generátor-akksi, aztán generátor-régi akksi, stb lépésről lépésre összerakom. Ahol megsül, ott lesz a hiba.
Idézet: „Azért érdemes volna egy akku- és a motorblokk között indításkor feszültséget mérni, netán kiiktatott gyújtással, 2-3 másodperc elég leolvasni, ugyanezt akku- és generátor test között.” Ez jó, köszi, holnap ez is próba. Idézet: „Már nem is ismerem a konkrét autó típust, de soknál az indító motorra van kötve a +, s nem direkt az akksira... Szerintem mindent szét kell szedni, pucolni, forrasztani, ha oxidos s összerakni. "Eddig ment, de vajon mitől?? "” Ez bennem is fölmerült, láttam ilyet, Sierrán ha jól tudom, gyárilag nem így van. Nem tudom van-e egyáltalán jelentősége. Eddig ment, de vajon mitől - kapcsán amit érdemes megemlíteni az autóról, hogy most volt túl egy motorcserén (elkezdtem gyári állapotra visszállítani, más motor volt benne) és az egész motor-vezérlés korbácsot felújítottam, rendbe raktam. A generátor-önindító részéhez pont nem kellett nyúlni. A sors fintora, hogy pont a motor működik tökéletesen, a töltéssel meg gond van ![]()
A csúszógyürű ki van "vállasodva" akkor fel kell szabályozní. Új szénkefék !
Ja - Siera! Olajos a szijjjj! Új szij.Nekem új szijtárcsa is kellett. Új szimering a főtengő végére (3000.-). A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
sziasztok van egy 92-es opel vectrám 2.0 benzin!nyáron semmi baj a töltéssel,de ahogy bejönnek a hideg idök,inditás után 'parázslik'a töltésjelzö!kb 5-10 percig,gondolom amig be nem melegszik!Utána megjön a töltés!Mi lehet a gond?válaszokat köszi!!
Szénkefe szerencsére a fesz.szabályzón van, zsír új. Mivel a motor most került be(állt 3 évet egy garázsban) ezért természetesen új szíjak, vezérlés, gyertyák, amit csak megbontás nélkül cserélni lehet. Szimmeringet nem cseréltem, úgy tűnik hála az égnek nem is kell még. Ne is kelljen mostanában, azt mondom
![]() ![]()
Mérd meg a feszültséget is ilyenkor, hogy tényleg nincs töltés, vagy csak a lámpa hülyéskedik esetleg.
Ismerős, ráadásul azt a nagy anyát letekerni a végéről, kész művészet! semmi hely a doblemez, meg a motor között....
Vagy a szíj merev, s halkan csúszik. Indítás lekap az akksiból, s megfogja generátort.
Ha a csúszógyűrűt nem szabályozzák fel akkor tehetsz bele akármilyen szénkefét! Megeszi mert nem tudja a gerjesztőáramot áttengedni melegedés nélkül, mivel kicsi a tökéletessen érintkező fellülete, megnő az ellenállása.
1.-Jó crova
2.-50cm 3/4-es cső 3.-2 sör+1szomszéd ![]()
szia,tuti hogy nincs töltés ilyenkor,mert a fogyasztók felerösödnek ha megjön és az ékszij is kicsit megcsúszik ha a generátor megkapja a terhelést!Talán fesszabályzó?szénkefék?de lehet testelés is!ha lesz idöm rámegyek a kocsira
![]()
Ez is logokus lehet!Ha bemelegszik a szíj utána puhább lesz belágyul és jobban betapad!
Akkor nálam a sorrend volt rossz! Előbb a sört megitta a szomszéd, én szomjas maradtam Ő meg álmos lett, s elment a kedve az egésztől.
![]()
generátor szíjcserével kezdek.ami nem egyszerü mert a szervószíj mögött van
![]() Boldog karácsonyt!!
Általában így szokott lenni, de azzal vigasztald magad, ha legközelebb szervó-szíjat kell cserélni, nem lesznek beállva a csavarok!
![]()
:9
kiszúrok vele,kicserélem a szervó szíjat is ha már egyszer le lesz szedve ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2014
Örülj, hogy nem maradt bent a csúnya szó és azért illene a mondatokat nagybetűvel kezdeni!
![]()
Miért kötsz belém Pityu?Karácsony van,lazulj picit!!
![]()
Majd Szilveszterkor belazulunk, addig nem
![]()
Nagyon szivat a kocsim!!Néha inditás után parázslik a töltésjelzö és kis idö mulva elalszik és megjön a töltés!Valamikor meg gyujtásra nem is világit és utána késöbb kezd el világitani majd elalszik és megjön a töltés!Mi lehet a baj?Nagyon idegesitö!!Vélaszokat köszönöm!!
Szia, Neked is azt mondom, mint már előtte. Kontaktusokat ellenőrizni, tisztítani. "Rézpaszta" nagyon jó utána bekenni. Ténylegesen mérni a töltő-feszt, lehetőleg mikor a lámpa "pislog". Ha nincsen meg, gen. ki, szénkefe csúszógyűrű csere. Opelnél ráadásul 2 csavarral ki lehet venni a fesszabályzót.
köszi a választ!
mondjuk érdekes hogy ezt csak hideg idöbe csinálja már 2 éve!nyáron tökéletes
Mit mondjak rá? Lelke van
![]()
ma nekiestem:kontaktok rendben!terheletlenül,14.3,terheléssel,12.9 kb!jók ezek az értékek?csak az a fránya hideginditás
![]()
Pici gázadásra növekedik a terhelt érték? Tehát 1500-2000 körüli fordulaton mit mutat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |