Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   52 / 182
(#) adamka0523 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Mellesleg... ezek a kompresszorok hivatalosan mekkora nyomást bírnak ki? 20 bar?
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Azért mondtam ez egy jó tanács a nyomáspróba,és igy veszélytelen ez egy lényeg és max 2 évente én megcsinálom.és nincs baj.mert amig nincs baj nincs gond de ha baj jön jöhet csőstől ezt ki lehet kerőlni
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 1, 2015 /
 
Van olyan ami kevesebbet van olyan ami többet Pl hűtőgép agregátor ill.Kompresszon van amelyik képes lassan 40 bárt is nyomni de akkor már sistereg benne az olaj.ezt egy hűtőgép szerelő mondta nekem.de általába új korába rávan irva az optimális teljesitmény bár/köbméter
(#) adamka0523 hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Most is 2 normál hűtőgép kompresszora + 3. kibelezett tartályába megy a levegő, de ez is bírja a 15 bar-t ami rá van írva a kompresszorok címkéjére, csak ugye ezek baromi lassúak. PC-t tisztítani még oké, de többre nem elég. Közbern megtaláltam egy hozzászólást itt a topikon belül, hogy hogyan lehet letesztelni frankón a tartályt

link

gondolom valami ilyesmire gondoltál te is.
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Pontosan erre de ha van vizszerelő ismerősőd azoknak a nyomáspróba pumpával is 50-60 bárt is lehet közvetlen vizzel nyomni,ezt a próbát meg kell csinálni a tartállyal nem játék ember élet is veszélybe kerűlhet ha nem,jó indulatból tudattam veled
(#) sityuka80 válasza erbe hozzászólására (») Jan 2, 2015 /
 
Az olajfinomítóról egyből az jutott eszembe,hogy a környéken laksz mint én.
Egyszer egy 2literes valami tartályt eldurrantottunk egy százas istállóban.
Ide tudom visszavezetni az egyik fülem kis baját.
Vigyázni a tartályokkal.
Na csak ennyit.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jan 2, 2015 /
 
Végre elkészült a kis kompresszorom, bevetésre kész!
(#) laacika hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Sziasztok.BUÉK.
Rába légsűritőnél hengerbe téve a gyűrű között 0,4mm van,szerintetek ez sok?
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
BÚÉK ! Hát az új összeszerelés a motoroknál, Kompresszoroknál : 0,002 - 0.003 mm az illesztés de ha még nyom rendesen és nem kopog akkor használd,kicsit sok
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Szia, Annyira nem, talán 0.2 az új érték, de ha melegszik a gyűrű is nyúlik, így csökkenni fog.
(#) illesoszkar válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Bocsi de 0,02 -re gondoltál ? mert az új illesztési tűrés 0,02-0.03 század mm az Autónál is.nem akarok vitatkozni de a gépiparba nem tizedre hanem századra illesztenek.
(#) Chipmunk1960 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Igazad van 2 papírlap vastagságra gondoltam.
(#) illesoszkar válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Bocsi hogy beleszóltam,csak óriási különbség tized vagy század
(#) laacika hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Ezen az oldalon 0,3-0,6 tizedet innak,szerintem is kell ennyi.Ha jól emlékszem akkor henger fúrásnál adnak meg illesztési méretnek századokat!!
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Laacika ! vigyázz ne téveszd össze a fajhő tágulást az illesztéssel.mert ha a tégulást nézed akkor a henger kerülete a gyűrű hossza a gyűrűt összenyomod a kisebb hengerben és egy hézagmérőt beteszel a gyűrű és henger fala közé az 2 - 3 század lesz az kerőletben lehet 0,2 de ha nagy a henger valóba 0,6 is simán de a nem az illesztés tűrése a szemszögödből igazad lehet de az illesztés a henger dugó gyűrű illeszkedési viszonya,ugyan igy a sikló csapágyaknál is.Bocsi hogy helyesbitettem,
(#) laacika válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Értem,75mm-es a henger.
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Hagy ne álljak neki számolni mert van ehhez egy tágulási táblázat de az biztos ha vizhűtésen akkor 02-03 de ha léghűtéses az lehet több 03-05 is de a vizesnél az üzemmeleg 80-90 fok a léghűtésnál 90-135.140 fok is lehet akkor dolgozik optimálisan.
(#) laacika válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Oké,amúgy a Rába légsűritőről van szó,a hengere léghűtésű és nyáron jó fel fog szerintem melegedni,úgy hogy szerintem nem sok az én esetembe a 0,4mm.
(#) illesoszkar válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Ha a gyűrű találkozásra gondolsz akkor nem. az jó
(#) laacika válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Oké.Köszi.
(#) adamka0523 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Sikerült tegnap megvásárolni a kompresszort, de van még pár problémám vele sajnos.
Tartály nekem elsőre jónak tűnik, kondenz leengedőt kellett orvosolnom ezen kívül nagyjából okés is. Vannak rajt viszont olyan cuccok amiket én nem ismerek vagy csak részben. Van rajt motor indító relé, nyomáskapcsoló ami 220/10A teljesítményű motort tud kapcsolni. A magától a kompresszortól 2 kivezetés jön ki, ebből az egyiket befogom akkor a másikon jön több levegő, gondolom itt érdemes ledugózni az egyiket, ahogy azt láttam már pár házi kompresszornál is. Míg el nem felejtem, a kompresszor az egy csepel 2 hengeres, 230mm x 2*12,5mm-es szíjtárcsával. Szétszedtem, nem láttam komolyabb kopást a dugókon és a gyűrűkön, szóval úgy nézem korrekten karban volt tartva vagy keveset használva. Olajfeltöltés után gondoltam kipróbálom, hogyan dolgozik egy itthon lévő 1 fázisú 2,2 kw-os motorral. Nem volt az igazi mert a motoron 110-es kerék van most 17-es szíj megy rá, így csak félig-meddig passzolt a kompresszorral a hajtás. A motor 1400-at forog hivatalosan. De, amit észrevettem, hogy ha befogtam mind két kimenetet akkor egy kicsit esett a motor fordulata ahogy hallottam, azt pedig nem hinném, hogy olyan nagy nyomással képes voltam befogni hogy több bar nyomást kelljen előállítania a kompresszornak. Itt egy kicsit megijedtem most, hogy mekkora motor kellhet erre, hogy legalább 7-8 bar tartály nyomást fel tudjak állítani majd, mert ettől sokkal nagyobbat nem tudok bekötni a hálózatba, mert 16-os biztosító van felszerelve, 3 fázis meg baromira költséges lenne beköttetni csak ezért vagy rakjak rá egy benzinmotort 5,5-6,5 LE teljesítménnyel?
Más... csepel kompresszornak hivatalosan merre kell forogni? szíjtárcsa felől nézve óra szerint vagy ellenkezőleg?
(#) Chipmunk1960 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
32A-ig ingyen lecserélik, nekem is az volt fent a hegesztő miatt, már az is mindegy, hogy 1, vagy 3 fázisra kéred, persze ha a feltételek adottak, csak megosztva. [off] OFF-oltam, mert megint belezavarodtam...[off] Már 6. éve Írben élek, itt 64A alapban minden lakásban a bejövő... Pedig egy "kavicson"élek, s valahogyan ide kell mászni az áramnak, a rengeteg 8Kw-os átfolyós zuhanyzóról nem is beszélve.
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Most 700 körül forog a csepel kompresszorod,ez nem sok 900-1000 rpm-ig mehet!Az természetes hogy le esett a fordulat mikor befogtad a légsűritő csonkját,annak a motornak vinni kell azt a sűritőt.A 3dik képen (balról) az egy visszacsapó szelep,mindenképp kösd be a kompresszor és a tartály közé (tartályhoz minnél közelebb).Irj ha valamiben segiteni kell!!
(#) adamka0523 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Nálunk szerintem nagyon nem így van sajnos, sőt amperenként 6e ft a bővítés, új bekötésnél meg talán 25A az alap (de ebben nem vagyok biztos)
Azért arra kíváncsi lennék melyik szolgáltató ad ennyi ampert...
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Igen én is erre gondoltam most az előbb, hogy baromi keveset forog így... De a motoron ez a plafon sajnos, mert körfűrészhez meg ez az átmérő kell de nagyobb már nem. Talán az lenne a megoldás, ha egy kisebb átmérőjű tárcsát raknék fel a kompresszorra? Nem fog megdögleni a motor ilyen nagy fordulatnál?
Ez most óra mutató szerint megegyezően forog ha a tárcsa felől nézem, ez a jó forgás iránya a kompresszornak amúgy???
Kicsit alaposabban megnéztem ezeket a szelepeket, de ahogy látom 2 darab visszacsapószelep is be volt kötve egymás után sorba. Ennek mi értelme lehetett? Egyik átengedett és tutira akart menni az előző tulaj? felső sor 2. képen jól látszik az egyik aminek két becsatlakozása van az egyik az a kék kis cső, másik meg egy fél colos kúpos tömítésű menet. Ezt ki lehet kötni a rendszerből? A 3. képen pedig a második rézből lévő visszacsapó van. ennek fél-fél colosak a csatlakozói. Inkább ezt hagyjam benn?
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Na az alsó szelep az egy szivattyú lábszelep de jó visszacsapószelepnek is el megy a másikon azért van kivezetés mert biztos hogy a nyomáskapcsoló ha leállitja a motort ott engedi ki egy mágnesszelep a levegőt,kompresszor és a tartály között hogy el tudjon indulni a motor mert nyomás alatt nehezebben indul el.És ahogy felpörög már nem gond ujra tud nyomni.
(#) adamka0523 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
De nehezen értem meg
Szóval ha megy a kompresszor és megáll mert egy nyomáskapcsoló megállítja a motort, akkor a levegő a tartályból értelemszerűen elindul visszafelé de esetemben a réz anyagú visszacsapóval találkozik ami lezárés innen következik tovább, hogy a nyomáskülönbség miatt ebből a kis pici műanyag csőből egy pisszenést fogok hallani ami a kompresszor és ez a két csatlakozójú között kiengedi a nyomást. Én így értelmezek, csak azt nem értem, hogy miért kellett rá plusz egy csonk, meg azt sem értem ha pl. belefúlyok kompresszorral a betápláló lyukba, akkor ezen kis csonkon miért jön ki a levegő? ez ilyenkor teljesen nyitott vagy nem jól működik?
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Az jól működik csak arra egy mágnes szelep még kell hogy a motort kiméld,de ha lezárod az sem gond,csak ha a nyomáskapcsolód leáll 8 bárnál ,nem biztos hogy 7 bárnál amikor vissza kapcsol el indúl a villanymotorod,legalább is 230 volt ról. 400 voltnál más. de vagy lekapcsolja az órádat vagy el sem indúl.mert a motor tudod hogy nagyon sokat vesz fel induláskor.de ha azt a kis levegőt kiereszted és ha felpürgött a motor elzárod akkor nem szenved a motor. Érted már ?
(#) adamka0523 hozzászólása Jan 3, 2015 /
 
Igen, értem már. Szóval akkor valami vezérlő pontot kell keresnem ahova ezt a kék csonkos csatlakozót be kell kötni és ezt a csatlakozó pontot valszeg a nyomáskapcsolóban találom ha találom, bár én ott rohadtul nem láttam semmi ilyesmit. :/

Nincs ilyen mágnesszelepem sajnos ahogy nézem. Se a nyomáskapcsolóba se sehol.
(#) illesoszkar válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 3, 2015 /
 
Tulajdon képen ez egy külön kis vezérlés az egész ha leáll a motor akkor kell lefújni egy elektromos szeleppel amit egy mosógépbe van elektromos szelep a szivattyúnál igaz vizre de az is megteszi,és amikor vissza kapcsol a motor pici késleltetéssel elzárja a kis szelepet és kész is,olyan mágnes szelep kell rá amelyik ha nem kap áramot akkor nyit ki és párhuzamba kötöd a motorral
Következő: »»   52 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem