Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
A szokásos bekötése ezeknek a 3 "lábú" kompresszoroknak. Óramutató járásával: közös, főfázis, segédfázis. Igen-igen ritka, de létezik, hogy más a sorrend, 20 év után találkoztam eggyel, azóta se. Klixonja jónak látszik, de mi a kompresszor típusa? Ha lehet ne rontsd el, üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Szia!
Az érintés védelemmel tisztába vagyok. Úgy gondoltam a kipróbálást, hogy a motor kapcsaira teszek egy-egy sorkapcsot amit az elosztóba dugok az indító tekercset egy pillanatra rá adom, járatom egy ideig majd leállítom. Pár perc alatt csak hűt annyit, hogy érezhető legyen. Csatoltam képeket, ilyen indítórelé kellene bele, vagy olyan amelyik kapcsolható hozzá, valami típus szám kellene, vagy ha tudnál olyan "pogácsával" úgy mond meg kínálni szívesen elfogadnám. Az orczy webáruházban találtam Bővebben: Link vagy;Bővebben: Link vagy;Bővebben: Link és;Bővebben: Link vagy;Bővebben: Link ezeket találtam, az utolsó hasonlít valamelyest az enyémre, az enyém száma F93. Üdv!
Még mindig nem tudjuk a kompresszor típusát, ahhoz kell relét választani! Az MPV 25, vagy38 lesz jó. De előbb derüljön ki,hogy jó-e a kompr. mert ha nem akkor nincs min gondolkodni. Az esetek 80%ában a döglődő kompresszor nyírja ki a relét, mindenképp kell "próba üzem"
"Pár perc alatt csak hűt annyit, hogy érezhető legyen."
Pár perc kevés, először nem is a hűtést, hanem hátul a kompresszor nyomócsövén lehet először biztató melegedést észlelni.. Ha elindult, finoman remeg ez érezhető, hűtés is lesz majd, hagyhatod nyugodtan járni, de figyeld, ha bármi gond van, meg fog állni a kompresszor, és nem tudna újraindulni. Ameddig jár, remeg, hagyhatod nyugodtam, 10 perc után motoroldal felől bizakodhatsz. Üdv: StMiklos
Szia!
Most már kezdek belegabajodni mint kiscica a házicérnába. Mellékelek újabb képeket a motor tipusát nem találom vannak rajta számok sajnos lefotózni nem bírtam. A számok a következők: M1040C*R12CLB 2708236527 220/230V~50Hz ezeket találtam Type vagy Típus jelölést nem. Mellékeltem rajzot a motor bekötéséről a két száron 37R mértem ami összege a két tekercsnek, a tizedek nem számítanak mert a műszerem alapból csal 6-8tízedet. Most már csak azt szeretném tudni miként kössem be a motort próbához? Üdv!
Szevasz!
Biztos jók a képek? Mert a középsőn a klixon közepétől, az a rozsdabarna festék(rögzítő)pötty a legtávolabbi pontig 16,8, a másik képen 21,8 ohm?? (Sokat ittam?) Szerintem a középső képen nem jó a felírás.. Ettől a zavaró körülményektől eltekintve (igencsak időbe telt, amíg rájöttem??) a középső képet nézve a 16,8/21,8 közös pontja legyen a fázis, a 16,8 szabad pontja 0, és ide kell átmeneti időre hidalni a 21,8 szabad végét, azaz itt is 0-át kap max. 2 másodpercre. Üdv: StMiklos
Szia!
A képek jók, a középső kép felel meg a valóságnak, a második kép csak megfordult a mobilon. Ezen gondolkodtam én is, mert a "pogácsa" is ezt a két pontot kapcsolja össze. Csak a fázis, nulla pontos helyét nem tudtam ki silabizálni. Ma már nem tudom kipróbálni, mert bekellet izgatnom a katlant, zsírszalonnát sütök. Nem tudom mikor sikerül folytatnom, amint lesz eredmény jelentkezem. Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Módom lesz rá, jövök egy sörrel! További szép estét! Szia!
st Miklos kolléga leírta a megoldást.
Szia!
Most kaptam a jó hírt, nem kezdődik el számomra az év holnap, hanem csak holnapután. (ami nálunk még nem is biztos, mert a góré még dönthet másképp is reggelig) Úgy, hogy lesz időm holnap lepróbálni. Köszönöm a segítségedet. Jövök egy sörrel! További szép estét! Szia!
Szia!
Ma beizgattam a kompresszort, az ampermérőmön keresztül, indításkor 8-9A körül vett fel, üzem közben 0,98 tól 1,09-ig ment fel. Járattam kb tíz percig, majd kikapcsolt a műszerem. Rámérek még délután. Arra szeretnélek meg kérni, hogy ehez passzoló indítórelét segíts beszereznem. Az orczy webárúházat többször is próbáltam, de csak a központ kapcsot, ügyintézőt több percnyi várakozás után sem kapcsolt. Nem tudom mivel lehet helyettesíteni az indítómat, vagy szerintem a PTC csere is jó lenne, de erőlsem találtam infót a neten. Kérlek segíts, mit hol, milyen címszó alatt találok. A kompresszor kimenete szépen melegedet, remélem minden jól fog működni. Ez úton is nagyon köszönöm a segítségedet. További szép napot! Robi
Én egy olyan boltban dolgozom, ahol régebben volt ilyesmi, kotorásznom kell, van-e még valami ...
Nekem van táblázatom, milyen kompresszorokat használtak ide, de a tekercsellenállások, többféle típusnál sem egyeznek. Ettől még találok valami, most első körben nem találtam, igazából nem tudom mihez.. Üdv: StMiklos
Szia!
Előre is köszönöm. További szép estét! Robi
Sziasztok,
Mi igaz abból, hogy ha egy hűtő/fagyasztó sokáig áll, akkor a rendszerben lerakódások keletkeznek ami dugulást okoz és később meghibásodást okoz? Azért kérdem, mert karácsony előtt meghibásodott egy NoFrost-os AEG hűtőm, ami azóta áll. Valaki azt mondta, hogy már sosem lesz tökéletes. Most költenék a javítására, de hamarosan újra kell. Ha úgyis ki kell dobnom, akkor már nem költenék rá. Köszönöm...
Szia, ne agódj nemlesz semmi gond, lerakódás nem fog keletkezni.
Mi a hibája amúgy? Mik a tünetek?
Szia, Pont veled egyeztettünk Itt. Szerdán jön egy szerelő...
Köszi a segítséget.
Nincs mit.
Szevasz!
Létezik ilyen.. Üdv: StMiklos
Üdv Mindenkinek!
Talán kaphatok tanácsot a kb 10 éves Indesit hűtőmhöz. A kompresszor nem jár elég ideig és nem hűt rendesen. Leáll és ha feljebb veszem a hőfokszabályzót, akkor kattan de nem indul. Kis idő után kattan egyet lenn is és változatlanul nem indul, Azonban pár perc múlva megindul de ismét leáll még azelőtt, hogy megfelelően lehűtött volna. Kuka? A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Szia valószínű, hogy csak a relé vagy a ptc tag ment tönkre, rosszabb esetbenn a konpresszor megkene nezni a relet!!!!
Szia, Látta egy szerelő a gépet. Gázhiányos. Valahol lyukas. Ahogy Te is írtad.
Azt mondják, 80%, hogy a hátfal becsövezése lyukas, az pedig nem javítható. Új hűtőt kell vennem. 10000 Ft-ba kerülne, hogy ezt leellenőrizzék és ha mégsem ott lyukas, akkor 40000-ből oda-vissza szállítási díjjal együtt lenne egy javított gépem, ami nem tudom meddig bírná még. Érdemes?
A relé az kattan, mikor behúz , akkor a PTC? Az hogy néz ki egy Indesitnél? Át lehet hidalni?
Szia ha reled van akkor PTC nincs!!!
Valószínűleg akkor a kompresszor lesz rossz!
Olyan nincs hogy nem javítható ahh kár, hogy nem lakom közelebb.
Es egyáltalán meg az sem biztos, hogy az lyukas. Nagyonn sokszor nem az lyukas, hanem a nyomo fele. Radasul No-Frosztos aminek nincs hatfalracsozasa. Tehat nagyonn valószínű, hogy a nyomo fele lyukas ez sajnallatos, hogy a szerelő ezt mondta.
Köszi!
Attól,hogy gàzhiányoos még a kompresszornak mennie kell(ene)! Inkàbb a kompresszor a hunyó
Szia az övében mükodokepes a kompresszor.
Az egy masik tema volt A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2015
Sziasztok!
Két problémám is lenne, amiben ha tudnátok segíteni, azt nagyon megköszönném! Pontos alkatrésznevekkel és szakkifejezésekkel nem vagyok tisztában, de megpróbálom érthetően leírni a problémákat és képeket is mellékelni! Egyik nap arra lettem figyelmes, hogy a fagyasztóláda hátulja felől furcsa szakadozó "zümmögő, cicergő" hangok jönnek ki, mintha próbált volna bekapcsolni a kompresszor és hűteni, de nem ment neki. Gyorsan kihúztam a konnektorból, nehogy valami komolyabb bajt csináljon. Később visszadugtam, -lehet nem kellett volna- mert egyből lenyomta a villanyórát és többet nem volt hajlandó bekapcsolni, akárhova állítottam a hőfokszabályzót rajta és hiába világított az elején lévő panelen folyamatosan az ilyenkor szokásos piros lámpa. Kivettem belőle az "indító relét", abból pedig ezt a "pogácsa" nevezetű dolgot és láttam, hogy a rugós része el van égve. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek javítható a dolog vagy a kompresszor ment tönkre benne, van valami módszer, amivel ezt meg lehet állapítani? Ha javítható csak alkatrészcserével, akkor milyen alkatrész kellene bele és kb. mennyibe kerülne? Másik: Van egy lehel hb230 ETF típusú fagyasztószekrényem, ami pedig folyamatosan hűt, nem hajlandó leállni egyáltalán. Hiába van csak az 1-es fokozatra állítva, a "super" gomb kikapcsolva rajta, akkor is a hőmérője -15 és -20 fok között mutat folyamatosan, és teljesen le van fagyva a belseje. Mit érdemes megnézni benne, lehet a hőfokszabályzó kapcsolója ment tönkre? Esetleg valakinek kézikönyve van ehhez a típushoz?
Az első szinte biztos,hogy kompresszor hibás ki kellene mérni a tekercs ellenállásokat, és ha jónak tűnik nem is zárlatos akkor ki kell próbálni. Kicsit visszaolvasol, meglátod hogyan. A szekrény gyengélkedik valami miatt, és nem bír annyira lehűteni,hogy kikapcsoljon! Vagy gázhiányos,vagy elhasználódott a kompresszor.
Szép hozzaszólás, egy az egyben ugyanezt akartam irni !!!!
Még mongyuk hozzátenném megnéznem a szekrény hatulját illetve az alját, hogy nem e vizes a habozása, ha az akkor kikell szedni a habot és újrahabozni! Egyáltalánn nem nehéz munka, csak lehet , hogy egy kicsit időigényes.
Köszi a választ mindkettőtöknek. Akkor úgy tűnik mindkét fagyasztó kukás lesz!?
Szekrénynél tuti nem lehet hőfokszabályzó kapcsoló probléma? Tegnap megnéztem és teljesen egyenletesen le van fagyva a hátulja mindenhol nincs kimaradva egy kis rész sem, a kapcsoló érzékelője is odaér rendesen a hátlapfalhoz, a habozás nem vizes, csak nem akar egyszerűen kikapcsolni. Mondjuk a hátulján lévő "rács" az csak ilyen befőttes gumival van feltákolva, az nem lehet probléma? Ha a kompresszor rossz benne, akkor hogy tud ennyire hűteni? Ládánál a mérésekhez tudtok adni egy kis infót, hogyan kellene? |
Bejelentkezés
Hirdetés |