Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Rakj fel egy jó minőségű képet (de inkább többet, több szögből), hogy miként csináltad meg azt a trafót.
Elnézést kérek a moderátortól a káromkodásért többet nem fordul elő,de a folytatásával nem értek egyet,azért vagyunk itt hogy megbeszéljük amit nem tudunk és amit tudunk,szerintem...Mindjárt rakom a kpeket
Mert nem azt méred, amit szeretnél. Izzóval terhelve az egyenirányítókon eső feszültség lejön a félszinuszokból és ennyi az effektív értéke. Töltésnél az akku (~állandó) feszültségére ráülnek a töltőáram púpjai, sokkal magasabb effektív értéket adva. Nyugodtan rákötheted akkura, ha sorbakötsz egy fényszóróizzót. Baj nem történhet, nem lesz túl nagy az áram, de rendszeresen ellenőrizned kell. Még műszer se kell feltétlen hozzá, meghallod, ha az akku elkezd először csak halkan pöszörögni, majd egyre hallhatóbban pezsegni és már fel is töltődött.
Ime a trafóm
az az 50W os izzóm jó lesz vagy kisebbet vagy nagyobbat tegyek?
Jó lesz. Ha nagy akkud van, és kevés az áram, teheted duplán, ha kis akkut töltesz, pl. motor vagy moped, kisebbet teszel. Nézd meg a rajzot! A felső égőterhelésnél, az alsó töltés közben.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2015
A dióda a trafó mögött van a nagy csoki alatt?
,nem itt a képen egy 25A gréc van aminek a széle látszik csak,itt vannak a diódáim,azt utána próbáltam hátha másképp müködik mint a gréc....55Ah akksim van
Úgy néz ki, hogy a nemrég vásárolt Varta akkum rossz, éjjelre rátettem a modellezős digitális töltőmre, 4.0A töltőáram, 6Pb cell beállításokkal, reggel az fogadott, hogy a töltőáram még mindig 2,7A az akku forr, pedig csak 13,52V a feszültsége. Az akku tetején lévő kódból nem lehet megállapítani valahogy, hogy mikor gyártották? Az én akkumon két kód van az egyik a jobb felső sarkában: 62C0123021075 536528 82E 09, a másik pedig a pozitív pólus mellett: 8186. A fenti kód végén lévő 09 azt jelentené, hogy 2009-es gyártású az akku, vagy nem ilyen egyszerű ebből kideríteni?
Ha nem üzletben hanem szakműhelyben vetted, akkor onnan úgy kellene hogy kiadják hogy előtte formázva és töltve van. Ha egy mezei üzletben vetted akkor ott akár éveket is állhatott, meg az eladó sem biztos hogy ért hozzá, de garancia ott is kellene hogy legyen rá.
Hogy ez a kalciumos dolog mit jelent egy akkuban fogalmam sincs, de meg kellene nézni hogy mit mutat az akku ha terhelve van. Ha forr az nagyon nem jó, szinte biztos hogy túl van töltve, függetlenül attól hogy mit mérsz rajta. Ha rossz benne valamelyik cella akkor általában az ellenkezője van, kivéve ha zárlatos, de azt nem gondolnám.
A kalcium az akkulemezek ötvözőanyaga, a töltés során beinduló gázfejlődést hivatott csökkenteni, ugyanúgy mint az antimon, csak az utóbbi reakcióba lép és az akkulemez öregedését okozza, a kalcium nem.
Ellenőrizned kellene, mert gondolom a feszültséget a töltőről olvasod le, 13.52V -nál nem szabadna pezsegnie. Mindent nem szabad elhinni ezeknek a kütyüknek, két egyformát működésben nem láttam pd. ImaxB6-ból. digit multival mérd meg, terhelés nélkül, de töltés - pezsgés közben.
Ilyen hibajelenségről mégcsak hallani sem hallottam... Esélyes, hogy valami más hiba lesz.
A 13,52V-ot multiméterrel mértem az akku saruin, de a töltőm is ennyit mutatott. Majd' 100000-es versenytöltőm van, elvárom, hogy pontos legyen, öcsémnek van egy ImaxB6 töltője az tényleg tizedvoltokat téved. Az akkut egyébként egy akkuszaküzletben vettem, eddig szinte az összes savas/zselés akkum tőlük van, egyikkel sincsen semmi gond, ez vacakol csak, a garanciát szigorúan veszik, és mivel én nem indítóakkuként, hanem inkáb munkaakku jelleggel használnám, nem hiszem, hogy szóbaállnának velem. Délután átmegyek az autóvillamosságszerelő haverhoz, és elhozom tőle a terhelővillát, akkor majd kiderül, hogy mit mutat az akku. Közben megnéztem a Varta honlapját, hogy hogyan kell az akkun levő kódot értelmezni, és az szerint az én akkum 2009 82. munkanapján lett gyártva.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Attól tartok cellazárlatos. Vidd vissza az eladónak. Mi elég sok akkut vásárolunk és garanciális probléma szinte csak a méregdrága Varta akkukkal van. Talán pont azért, mert túl sokat hevernek a raktárban.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2015
Délután azért még megnézem terhelővillával, de holnap amúgyis megyek Dombóvárra, akkor visszaviszem mindenképpen.
Megvolt a terhelővillás teszt, az akku döglött, a terhelővilla elvileg 120A-rel terhel 12V-os akkut és 60A-rel 6V-os akkut. A Varta leejtette a feszt 5,2V-ra mikor rátettem a terhelővillát, és egy cella kivételével az összes elkezdett forrni. Ez szerintem egyértelműen gyári (ill. hosszú tárolás miatt) hibás, nem én tettem tönkre azzal, hogy nem autóban használtam volna, ha tudtam volna. Azért próba képpen rákötöttem a pecás éjjeli lámpánkat, amiben 5 db 1W-os power LED van, nem tudom, hogy mekkora áramot vesz fel teljesen feltekert fényerőnél, mert még sohasem mértem, de már az 5 LED-től is lement az akkufesz 13,1V-ról 10,9-re és egész halk pezsgés hallatszódott az akkuból.
Idézet: „...az utóbbi reakcióba lép...a kalcium nem.” Ehhez az egyértelmű kijelentéshez nem ártana ismerni a kémiát, de azt se ártana tudni, milyen formában kerül a kalcium az akkulemezbe. A kalcium ugyanis alkáli földfém létére borzasztóan ragaszkodik a kénsavhoz, közös munkával gipszet alkotnak. Az viszont tényleg nem reagál tovább. Viszont nem tudom elképzelni, mit kezd az áram a gipsszel?
Azért a neten rengeteg infó megtalálható, például:
Bővebben: Link Bővebben: Link A kalcium szilárdságnövelő és az antimon (szintén szilárdságnövelő, önthetőség-javító) okozta korróziót és üzemóra-csökkenést kiváltja, plusz a töltési gázképződés feszültséghatárát magasan tartja. Utóbbit az antimon jelenléte rontotta. Az ötvözet másként viselkedik elektrolittal, mint a tiszta fém. Tehát nem fog gipszet alkotni.
Te találtál ebben használható információt? Én nem.
Én meg azt nem értem, miért nem találtál benne használható információt. Mit is keresel?
Sziasztok.
Egy ABSAAR 12V akkutöltőt próbálgatott ismerősöm, megnézte vele, meddig izzik fel a diesel izzitogyertya. Előtte azért a 20A -es biztit 30A -ra cserélte, bizti ami bizti alapon... Most nem tölt. A trafója működik, de nekem gyanúsan 12V AC-t gyárt. Nem kéne ennek magasabbnak lennie egyenirányitás előtt? A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Szia!
A mért érték nem rossz, mert a 12V effektív feszültség csúcsértéke nagyobb, mint 12V és a töltő erre a nagyobb feszültségre fogja tölteni az akkumulátort.
Nem, elég lesz az. Azért csak ennyi, mert elektronika nincs benne és így nem tölti túl az akkut.
Valószínűleg a diódákat is cserélni kellet volna, nem csak a biztit. Ha nem tölt, lehet már cserélni kell. Az izzítógyertya ellenállása elég kicsi, így az átfolyó áramot nem bírták a diódák, ezért nem tölt a kísérlet után.
12 Veff értékű szinuszos feszültség csúcsértéke 16,9 V, tehát a 12 V -os akksit bőven fel tudja tölteni, bár lehet kissé sokáig fog tartani. Minél kisebb a különbség a töltőfeszültség csúcsértéke, és az akkumlátor feszültsége között, annál kisebb töltő áram fog folyni, ez megnöveli a töltési időt. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
Természetesen átszakadt az összes...
Milyen diódát ajánlotok a helyére? 20 A a bizti, és 11 A volt a töltő tudása.
Nem biztos. Épp tegnap volt a kezemben egy ilyen töltő. A diódák egyik lába egy alumínium hűtőlemezbe van sajtolva és ott romlik el a kontaktus. Egyébként egy ilyesmire cserélném őket.
Sziasztok! Van egy 100 VA-s trafóm 6/12/24/48V kivezetéssel. Szeretnék egy autóakksi töltőt csinálni. Kérnék egy kis segítséget, mert elakadtam. Az adatlap szerint beállítanám a feszültséget fix 14.4 voltra (ezt szereti az akksi)?, de mit javasoltok az áram korlátozására? Úgy szeretném csinálni, hogy különböző akkukat tudjak tölteni az Ah kb. tizedével, az áram korlát változtatásával 1-5 amperig. Tudnátok valami működő megoldást áramkorlátra az izzót kivéve?
Időközben átnyálaztam az lm338 adatlapját és benne van a komplett 12 voltos töltő kapcsolási rajza, viszont segítene valaki értelmezni? Ez kb. 14 voltig tölti az akksit, majd átáll csepegtető töltésre? A nyomógomb gondolom a mélykisült akksikhoz kell, de mi az áramkorlát?
R6 és az OPA az áramkorlát.
Köszönöm, az LM301A-t mivel helyettesíthetném, mert nem látok most egy boltban sem?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |