Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Én személy szerint nem tettem egyhez sem, mert nem egy nagy teljesítményű pásztorról van szó. Szerintem felesleges, de ha teszel is, akkor olyan 0.5-1mm-es elég neki bőven. A piros LED alul az egy szuperfényes piros LED, mert a sima diffúz LED nagyobb áramon van fénye, ellentétben a fényessel. Ennek csak kontroll szerepe van, de jobban látod a fényesen az impulzust.
Rendben akkor én sem görcsölök a szikraközzel. Hát led-ből olyan lesz benne amilyet éppen találok. Olyan kérdésem lenne még, hogy a gyújtótrafókkal milyen tapasztalat van? Láttam, hogy sokan régi szoci autókból származó böhöm nagyokat használnak. Haver szerzett egy valami kínai quad trafót ami elég pici. Tudom, hogy a mai autókban nem ritka, hogy a gyertyapipába építik a trafót, de mégis kicsit kétkedve tekintek erre az apró kínai csodára. Elég lesz ez bele?
Te tudod, én csak javasoltam, mert az jobb, bár nekem is sok készült diffúz LED-el.
A trafó mindig szinte biguli trafó, de jó lesz az szerintem a quad-al is.
Összeraktam a cuccot. Trafó nélkül próbáltam, labortápról járatva. Látszólag működik is rendben, de a BC337 pillanatokon belül iszonyat forró lesz. Nézegettem a panelt hátha zárlat vagy rosszul raktam be valamelyik alkatrészt, de semmi gyanúsat nem láttam. Esetleg valami ötlet, hogy merre keresgéljek?
Szalonnasütés közepette nem tudok sok okosat mondani, de a lényeg az hogy nézd át... nem kötötted-e el a sávokat, vagy nincs-e fordítva valami. Ennek mennie kell, rengeteget megcsináltam már belőle.
Megy is, csak épp ezen is lehet szalonnát sütni.
Arra jutottam, hogy ha 9 V-ra leveszem a tápfeszt akkor nem melegszik, az áramfelvétel 30 mA körül van. De ha elkezdem feltekerni a tápfeszt már 9,5 V-nál melegszik és az áramfelvétel 80 mA körülire emelkedik.
Próbából rákötöttem a trafót is, de csak nagyon halk kattogás szerű hang hallatszik a trafó felől, de szikra egy szál se.
Meglett a hiba! A BC337 fordítva volt beültetve, de a rajzon is fordítva van ahogy néztem, mert a szabályzó trimmer felé megy az emittere, de a rajzon pont fordítva áll, vagy más lábkiosztásúhoz lett rajzolva. Bár én csak egyfélét találtam a neten.
De aztán lehet, hogy még mindig nálam nem stimmel valami, mert szkóppal néztem, semmit nem változik a kimenő feszültség hiába tekergetem a trimmert.
Nekem ilyen lábkiosztású van itthon, de én is befürödtem vele először. Impulzusod van már?
Igen, van. Olyan 4-5 mm körüli távolságról még átugrik a szikra. Megfogni nem mertem Még kamaszkorból amikor a simsont bütyköltük akkor is ilyesmi volt a szikra, az is elég nagyot tudott ütni. Kíváncsi leszek a kecskék mit szólnak hozzá!
Akkor az jó, nekem is annyik szoktak lenni távolságra.
Én már fogtam meg párszor, de kibírtam nevetés nélkül. A fesz. állítására a kimeneten is csökken az ív nagysága. Valami akkor még sántíthat, ha nem változik.
Hát nem tudom, örülök, hogy nem melegszik benne semmi, egyenlőre ezt befejezettnek tekintem. Aztán meglátom, ha csinálok még akkor lehet jobban belemélyedek.
Köszönöm a segítséget!
20-40mA fogyasztással jónak minősíthető!
Olyan 30 mA körül vesz fel a labortápról. Kíváncsi leszek élesben. Tetszik ez a kis trafó, egy 100×100-as dobozban elfér az egész.
Az jó! Jól néz ki, szépen megcsináltad. '
Üdvözlök minden hozzáértőt itt a fórumon!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy kaptam egy számomra ismeretlen villanypásztor elektronikát ami mondhatni kissé meg van grillezve. Ebből kifolyólag nem működik, ezért jó lenne tudni, hogy a megsütött alkatrészek valójában mik voltak és az áramkör megsemmisült vezető sávjai hová vezettek azon a részen. A kérdésem a következő valaki találkozott e már ezzel az elektronikával? Egy PIC köré épül az egész. Sajnos a neten nem találtam róla semmi infót pld javítási segédletet többek között azért sem, mert sem a márkáját sem típusát se ismerem, ezért próbáltam a fényképes keresést. Gondoltam felteszem a képét hátha valaki találkozott már vele vagy esetleg felismeri. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok.
Megépítettem ezt a villanypásztort. Bővebben: Link. Először nem akart beindulni. Kicseréltem a tirisztort. Most meg folyamatosan megy az ív. A potenciométeren állítottam, de semmi változás. Mit kellene csinálni? Növeljem a C3-at?
Sziasztok!
Megépítettem ezt a villanypásztort: Bővebben: Link Annyi változtatással,hogy a 100nF-os kondi helyett egy 10mikrós van benn,mert a 100nF-ossal ilyen kHz-es tempó jött ki,emígy pedig szépen lehet állítani 1s körül. A probléma az az, hogy míg terhelés nélkül szépen áthúz többet is mint 1cm,ha ráadom a terhelést nagyon elgyengül. Már ilyen 30m körüli zsinór esetén is. Mi lehet a gond? A kapcsolás elején van egy 1mikroF-os kondi annak mi a szerepe? Azt cserélgettem mindenfélére de nem láttam változást,sőt ha kihagyom akkor is ugyanúgy működik.... Van ötletetek??? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
Kipróbáltam a diódák nélkül,de nem igazán vettem észre változást
Szia!
Ha autó gyújtótrafóját használod, akkor inkább a tirisztoros villanypásztort használd. A gyújtótrafó nagy belső ellenállása nem illeszkedik a karámhoz. A kondenzátor rásütéses megoldás kicsit jobb ilyen trafónál.
A mostani kapcsolást akkor nem lehet megtuningolni?
Az a baj, hogy már többet összeraktam belőle és akkor kárbavész.... A tirisztoros mennyire tér el ettől,nem lehet esetleg átépíteni őket??
Egy egészen más kapcsolás kell: Ígéretes megoldás.
Tirisztorost már javítottam. A transzverter része tranzis volt. Bivaly szikrát adott !
Szerintem tirisztoros nagyobb teljesítményű, ha arra van szükséged.
Szia!
Ez a vp nem épp az értelmes kategória, eléggé rossz konstrukció. Van it visszább egy vp amit kismilliószor utánépítettem és még nagyon sokan mások is, amihez van kapcsolási rajz és NYÁK-terv is, ráadásul tökéletesen működik a trafóddal. Összerakás után azonnal működik! A tirisztorosból is feltettem a rajzot is és a NYÁK-ot is azt hiszem, az sokkal keményebb teljesítménnyel bír. A kicsi 5-600m-t tud, az inverteres pedig 1,5-2km-t tud. Remélem csak elírás a rajzon a -12V, mert az akkor 24Vról ment és úgy jogos a rendellenes működés!
Köszönöm,akkor megpróbálkozok ezzel az "Ígéretes megoldás" címszóval belinkeltel,remélem sikerül megépíteni és jó lesz.
Ha problémám akad akkor majd jelentkezem.
Megépítettem a kapcsolást. Még csak 1-2 órája üzemel, de össze se lehet hasonlítani az előzővel. Brutálisat üt. Remélem be fog válni. Köszönöm a segítséget!
Üdvözlök minden hozzáértőt!
Köszi a segítséget előre is! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudnátok nekem abban segíteni hogyan valósítsak meg egy autó gyújtótrafós villanypásztor össze építését ? Sok minden okosság fent van a neten de ez pont nincs. *** A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |