Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nekem még nem volt dolgom ilyen generátorral, viszont igen, lehet ilyen hiba, hogy pl. rosszul méri a hőmérsékletet, és amiatt nem tölt eléggé, vagy akármi más okból. Feszültségszabályzó dolga lenne ez - vagy akármi másé, ami esetleg előírja a töltőfeszültséget - mert úgy tűnik, hogy a tekercselés, diódák jók, hiszen tud tölteni akár 14,8V-al is. Kefékre esetleg érdemes ránézni, bár szerintem azoktól ilyen hiba nem lesz. Mennyit futott ez az autó eddig?
Én személy szerint kivágnám belőle a nagyon intelligens feszültségszabályzót, ha bebizonyosodik, hogy az a hiba okozója, kapna egy sima hagyományost, és mondanám a csak alkatrészcserélgetéshez értő szervízben, hogy a kedves szüleikkel szórakozzanak.
Szia,
Viszonylag sokat futott, 175ezer Km van benne. Szénkefék kopása esetleg okozhat ilyet? Ma beszéltem egy szerelővel, Őt az bizonytalanította el, hogy ha alapjáraton fogyasztók nélkül 13,5V mérünk, majd a fordulatszámot megemeljük 1-2 percen keresztül 2ezres, majd 3ezres fordulatra, akkor sem változik az akkun mért feszültség, ugyan úgy 13,5V terheletlen állapotban, mindent felkapcsolva (fűtést, fényszórót, ablakfűtést, ülésfűtést stb... ) 13,1V. Illetve mikor elkezdtük a tesztet, akkor az akkun álló motornál 12.3V-ot mértünk (ez kevés), teszt végeztével, kb 5-6 perc után leállított motornál 12.7V-ot mértünk az akkun, ami szépen pár perc alatt visszaesett 12,3-ra ami érthető is lenne, hiszen 5-6 perc töltés az semmi, de valami csak megy át az akksiba úgy tűnik. 1 hetes Varta akkumulátor van most benne, az előzővel ugyan ezt csinálta, az másfél éves... Szénkefe, vagy feszültség szabályozó csinálhat ilyen hibát?
Igazából szét kell szedni és megnézni a kefét. Ekkora távon elkophatott már. Ha a kefe jó, akkor a szabályzó marad csak. Szét kell nézni, lehet-e véletlenül találni hozzá fix szabályzót, az biztosan jóval olcsóbb. Nem hiszem, hogy a generátor többi részén változtattak volna, így szerintem elég jó eséllyel van hozzá fix szabályzó, csak esetleg régebbi évjáratnál kell keresni.
Köszönöm.
Most beszéltem telefonon az Autóklub-al, ők azt mondták hogy a 175ezer KM-et futott generátoromat nem érdemes felújítani, inkább tetessek bele egy felújítottat úgy, hogy ezt leadom és akkor csak 80ezer Ft + kb 20ezer a szerelés. (Annyiból sántít nekem a dolog, hogy ha nekem nem érné meg felújíttatni akkor ők miért számíttatják be a régit, amit majd felújítanak?) Ezek reális árak? Elnézést de nem értek hozzá.. Beszéltem a Fer-Vill KFT-vel is, ők azt mondták ha kiszerelve odaviszem akkor 12ezer Ft a munkadíj, plusz az alkatrészek. Szerintetek itt is lehet a vége 80ezer? Tudtok esetleg ajánlani megbízható szervizt ahol kiszedik, felújítják visszateszik a 11 . kerület környékén? Vagy 100ezer alatt egy ilyet meg sem úszhatok? Köszönöm előre is. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Azért a biztonság kedvéért megnézném a Varta akkun a gyártási dátumot. Mivel eléghúzós ára van évekig heverhet kisebb helyen a polcon. Nem illene ilyen gyorsan elvesztenie a töltést.
Ha fel kell újítani akkor őket ajánlom. Ki nem szerelik, ahhoz egy autószerelő kell, vagy te ha elég bátor vagy a feladathoz. Szerintem olcsóbban megúszhatod. Ha írsz pontos típust és motorkódot megírom, hogy esetleg mennyibe kerül nekem egy felújított generátor a Báriban, vagy az Unixban.
Szia,
Az eladás helyén rákérdeztem, azt mondták 2014 őszi gyártás.... Kódolva van belesütve: 536237 az egyik oldalon a másikon WC1B Ebből nem tudom, hogy igazat mondtak-e? A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Szia,
Nagyon köszönöm a linket és ha utánanéznél.... A pontos típus: Valeo TG15C146 A motorkód pedig: BZ0B06 Köszönöm.
Ez azért kicsit túlzás. Egy kefegarnitúra 2-3ezer lehet. Diódahíd valószínű, hogy jó, így az nem kell. Csúszógyűrű szintén pár ezres lehet. Csapágyak cseréje megint nem vészes, ami nagyobb összeg az a komplett szabályzó, de akkor sem tartunk 80-nál. Ekkora futásnál már előjöhet kopásból adódó hiba, de csak szétszedés után látható, hogy mi a helyzet bent. Ha nem vészes 20-30ezerből meglehet a felújítás.
2004 évjárat utáni autóknál nagy valószínűséggel az ECU vezérli a generátort.
Fogyasztáscsökkentési okból is lehet, meleg időben, hogy nem tölt a generátor teljes erővel, hidegben pedig igen. Más gyártók Fiat, Ford modellek esetében hasonló megoldásokat alkalmaznak. A szénkeféket, vezetékeket, csatlakozásokat érdemes lehet ellenőrizni. Részemről úgy vélem nem a generátorral van/lehet probléma. Motorolaj is lehet szennyezett, hidegben ettől is indulhat nehezebben a motor hidegen. Itt off, de a 30e olajcsere periódus erre motorra nézve halálos... A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Az autó típusára gondoltam és amit motorkódnak írtál az alváz kód. Legalább is az Unix program szerint. Ha ennek ellenére ha jót néztem ki, akkor az Unixban 68000Ft egy felújított plusz a betétdíj amit ha leadod a régit visszakapsz. A Bárdiban van 63000Ft plusz betétdíj. Szerintem a Kellében sokkal olcsóbban megjavítják a tiédet.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Szia, köszönöm.
Az utolsó két olajcsere 10ezer Km-erenként volt. Félek, hogy ez az ECU még többe fájna nekem, ha cserélni kéne, mert valami nem ok, hogy az akkumulátort nem tölti fel rendesen. Van olyan szerviz ahol meg tudják mondani, ki tudják mérni hogy mivel lehet a baj?
Elnézést, a Baumgartner és az Autóklub is ezeket a kódokat kérte be.
Köszönöm, hogy utána néztél.
Egyébként úgy tudom, hogy az intelligens töltésnél hasonló módon folyik a töltés. Hideg időben magasabb feszültségen tölt, míg melegebb időben elég az alacsonyabb töltés, így nem a vízbontásra megy el az energia. Érdemes lenne megnézni a kábeleket is, vagy közvetlenül a generátor kivezetésén mérni töltést, majd mérni a kábeleken feszültségesést.
Még lényeges dolog, hogy mekkora távokon használod az autót? Ha csak rövidebb távokon 10-15km, akkor nem biztos, hogy fel fog töltődni az akku rendesen ennyi idő alatt.
Délután 6 óra óta a garázsban áll a kocsim, és éppen töltöm az akkumulátort, de próba képen most megszakítottam a töltést és mértem párat...
Most +10 fok van a garázsunkban, tehát a hideg miatt többlet töltés nem jöhetne képbe, mégis 3 indítást csináltam próbából és azt vettem észre, hogy az indítást követően az első 20-30 másodpercben 14,4V a töltés az akku sarkain, majd fokozatosan csökken és megáll 13,5V-nál. Mind a 3 alkalommal ezt csinálta. Ez lehet akár a feszültségszabályozó is, nem? Csak valamit mégsem csinálhat jól, hogy ilyen alacsony. Terhelés mellett még alacsonyabb feszültséget állít be. Mértem a töltést közvetlenül a generátor pozitív csúcsa és a háza között (ekkor ment a rádió és a tompított fényszóró is) így 13,5V-ot mértem a generátoron, 13,43V-ot az akkumulátor csatlakozásain. Valóban nem sokat megy a kocsi napi 2*30 percet 2*15Km-ert, de már évek óta így járok, és eddig se ezzel a kocsival, se másikkal nem volt ilyen gondom, hogy ne töltődött volna fel az aksim. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2015
Jó lenne lemérni egy másik ugyanilyen autót is, hogy hogyan viselkedik. Nem túl sokan járnak rá, de esetleg próbáld meg renaultclub fórumán rákérdezni, hátha valaki leméri neked a sajátján.
Egy kis segítségre lenne szükségem ,,a generátor túl tölti az akkumlátort mi lehet a probléma.
citroenxsara picassó 2000 évj 1.8 benzines A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Elromlott a feszültségszabályzó és ezt szakműhelyben lehet javítani.
Köszönöm szépen...
sziasztok!
Nekem az lenne a gondom, hogy van egy alfa romeo 156osom, es inditas utan neha elkezd fulladozni a kocsi, kiprobaltam ablak futes kapcsolasnal egybol lemegy 600ig a fordulat, mikor sebessegbe van es megyek vele akkor semmi gond, csak a lampaknal neha rajon es ingadozik a motor van mikor le is all. szerintetek a generator lehet? amugy meg ami furcsa hogy 3 honapja vettem annyit nyultam hozza hogy egy radiot szereltem bele, de amit eszrevettem hogy par ego ami eddig ment az most behalt, tuti nincsennek kiegve, es ugyan akkor par ego ami addig nem ment most mukodik. aksi nemtudom mikori de eleg ujjnak nez ki! valakinek otlete?
Földelés, vagyis testpontok, amit előre kell venni, vagy KH. Visszaraktam a rádiót én is, s most látom a sötét éjszakékon, hogy az óra nem világít... Majd ha jó idő lesz megcsinálom, de akkor meg már nem fog kelleni, mert anélkül is látom
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Húzd le az alapjáratszabályzóról a drótot. Ha így stabilan jár, akkor az alapjáratszabályzással nem stimmel valami.
Generátor már csak azért sem gyanús, mert annak pont az a feladata, hogy a főtengelyről elvont teljesítményből előállítsa a fogyasztóknak az energiát. Kicsit fura lenne, ha pont azért akarnánk hibásnak kikiáltani, mert teszi a dolgát. Az alapjáratszabályzás feladata, hogy a generátor terhelését plusz levegő és hozzá plusz üzemanyag motorba juttatásával fedezze.
azert gondoltam a generatorra mert mikor rajon ez a fulladozas a muszerfalon is csokken a vilagitas erossege, es ha valami elektromossagot kapcsolok be pl tompitott,futes,kodlampa akkor jon elo es utana akkor se mulik el ha mindent lekapcsolok csak ha leallitom a motort.
Persze, hogy csökken a világítás erőssége, mert a generátort nem hajtja elég magas fordulatszámmal a főtengely, és így nincs elég fordulatszáma hozzá, hogy stabil feszültséget tudjon adni. De ez nem a generátor hibája, hogy a motor nem stabil fordulatszámmal forog. Tudod, nehogy már a csík húzza a repülőt, meg nem a víz a hülye, ha a kacsa nem tud úszni, és hasonlók
Továbbra is azt mondom, hogy alapjáratszabályzóról lehúzni a drótot. Ha úgy stabil lesz, és fogyasztók bekapcsolásával ugyan valamivel csökken, de stabil marad a fordulatszám, akkor egy alapjárati motor tisztítás kell első körben. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Szia, Bocsi a fulladozást nem láttam. Ezt próbáld meg vele.
Sziasztok.
Megörököltem egy Fiat autó generátort,tudna valaki segíteni hogy autó hiányában hogyan tudnám kipróbálni hogy működik-e.
Szia!
Villanymotorról meghajthatod. Persze akkumulátort ne felejts rá akkumulátort kötni.
Vagy fúrógéppel megpörgetni. Suliban így csináltuk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |