Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Hali. Vettem pár nyákot, amin fotolakk van. Nem kell ugye magyaráznom, egy kék fólia van rajta. Fekete zsákban érkezett.
Kérdésem, hogyan tároljam? Amíg rajta a kék fólia, addig nem gond ha fény éri? Na ok, nem azt mondom hogy ha rajta a fólia, kiteszem a napra és ott fogom tárolni, de szobába lámpafény érheti nem? Majd ha már nincs rajta a fólia, akkor kell vigyázni,ne érje fölösleges fény, nem?
Miért nem hagyod benne a fekete zsákban? vagy csomagold be alufóliába. A kék fólia csak mechanikusan védi a lakkot a karcok ellen.
Na ITT megtaláltam az említett "panelradírt".
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Nem a legjobb, de gondoltam megosztom első védőbevonatos nyákomat..
Ez lehet egy új korszakom kezdete, legalább is a nyákkészítés és nyákvédelem terén. Még ki kell kísérleteznem a pontos levilágítási időt és ki kell találjam a védőbevonat egységes rétegének felhordását, de a lényeg, hogy elkezdtem végre vele foglalkozni. Ha megvagyok a kísérletezésekkel, akkor majd egy összefoglaló cikket készítek róla..
Sziasztok!
Első kétoldalas nyákomat készülök elkészíteni, de azzal a jelenséggel találkoztam, hogy a két oldal maszkja különböző méretű, pár mm eltérés van, de épp elég ahhoz, hogy ne fedje egymást teljesen a két oldal. A nyáktervet sprint layout programmal készítettem és műnyomó papírra nyomtattam vasalásos nyák készítéshez. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan lehetne megoldani ezt a problémát? Már mindenféle pozícióval próbálkoztam, de az eredmény minden esetben ugyanaz. Már korábban is tapasztaltam, hogy valami nem stimmel, amikor a pozíciórajzolatot vasaltam fel a nyákra.
Két dologra gyanakszom:
1. vasalás során erősebb nyomást gyakorolsz az egyik felületre, így megnyúlik kicsit a lenyomat 2. ha vasalás előtt tapasztalod, akkor lehet a nyomtatási tükrözéssel van a baj (szerintem hibás a program) Sajnos tapasztaltam, ha a nyomtatási felületen állítom be a tükrözést, akkor aránytalan lesz a rajzolat, ezért még a nyomtatási felület előtt szerkesztésnél magam tükrözöm a lenyomatot majd úgy nyomtatom, ilyenkor minden esetben jó volt a rajzolat.
Ha egyszerre nyomtatod a két oldal rajzát, egymás alatt, akkor is lehet ilyen probléma.
Azt, hogy hol a hiba könnyen megállapíthatod, ha a nyomtatás után a két oldalt összenézed. Ha akkor még jó, utána keletkezik, ha akkor már nem jó, a nyomtató torzít. Alapesetben a nyomtató torzít.
Hello.
Ez a téma engem is érdekel régebb óta. Érdekel, hogy ezt a módszert hogy lehet majd biztosan és szépen kivitelezni. Várom a cikkedet.
Ti tapasztaltatok különbséget gyári nyákok között? A Conados lila és érzéketlen. A Lomexes zöldes és érzékenyebb. A Spay meg nem terül ideálisan és néhány helyen porózus.
Akkor valószínűleg a nyomtató torzít, mert a vasalásig el sem jutok, mielőtt levasalom a két oldalnak a papírra nyomtatott változatot szeretném fedésbe hozni, de már azt sem tudom. Akkor ezen a problémán csak új nyomtatóval lehet segíteni?
Rajta vagyok.
Csak most pont nincs olyan projektem aminél nyákot kellene gyártanom Türelem.., ha megvagyok jelzem azt itt is..
A nyomtató beállításaiban lehet a hiba, vagy a nyomtatandó fájl elkészítésénél.
Szia !
Minden nyomtató torzít. Egyenként nyomtasd a két oldalt, és ugyanabban a pozícióban.
Ez már párszor ki lett tárgyalva. Torzít a nyomtató, nem egyenletesen húzza a papírt, összemegy-nyúlik a papír.
Én ezért csináltatom a filmeket nyomdába, a házi módszerekkel nekem nem sikerült olyan filmet előállítani mint a nyomdai, mert a két réteg ragasztásánál ugyan ezek a hibák kijöttek. El kell fogadni, hogy ennyit tud ez a módszer. És még nem is vasaltad, csak gondolom a tasakot készítenéd el. Én is írtam, hogy a pozíciórajznál is már mekkora eltérés volt. Számomra elfogadhatatlan ez a csúszkálás, de egy egy nyáknál házilag amit magadnak készítesz, el lehet fogadni. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Lidl-ben lehet kapni papírvágót. Van egy karos része, és egy görgős is, a görgőssel lehet perforált vágást és hullámosat is választani a sima vágás mellet, asszonyt esetleg be lehet vele vinni a vásárlásba. 6000Ft, itt a használati utasítás egy oldala ahol látszik, nekem nagyon bejött.
Cégnek vettünk ilyet - nagyon jó papírhoz (80 - 120g) - de üvegszálas NYÁK darabolására használhatatlan!
Ez jó kis kütyü. Én a 0.5-ös NYÁK-okat is felvágtam vele. Azért az 1.5-öst nem próbáltam vele!
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Üdv!
Mostanság esedékes a nyák gyártás az építeni valómhoz. De problémába ütköztem. Nem kapok 130g-os műnyomópapírt sehol sem. (JNSZ-megye) Nem tudom valamivel helyettesíteni a papírt? Ami mondjuk kapható egy mezei papír írószer kereskedésben is? 3-4 darabért nem akarok egy komplett netes rendelést leadni.
Egyszerűbb panelekhez - biztosíték tábla, átkötő panel stb-hez kell... a profibb paneleket szakival csináltatnám... Meg nekem is meg kellene tanulnom...
Nem is arra vettem, hanem fóliadaraboláshoz.
Nem tudom mi rosszat szóltam, de megpróbálom műszaki tartalomra helyezni a választ. Az eredeti szándék is ez volt....Műnyomó papírra, olyanra ami fényes, és nincs hozzáadott értéke az építendő konstrukcióhoz (tehát reklám) szoktam nyomtatni lézer nyomtatóval a nyák rajzát. *
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban, hogy egy Proxxon micromot 50/ef fúrónak milyen tápegység kell? Sima 12V-ra kapcsolva max. fordulaton üzemel. A csatlakozója három kivezetéses lehetséges, hogy +;0;- Köszi a segítséget és bocsi az off-ért!
Tápegység Szia!
Úgy tűnik, egyszerű transzformátor+egyenirányító(+puffer kondenzátoros) tápegysége van. Terheletlenül: 16V, terhelve: 12V. Ha a fordulatszám nem csökkenthető a potméterrel, akkor valószínűleg a fúró áteresztő tranzisztora zárlatos lett. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Sziasztok, az alábbi linken lévő papírt használta-e már valaki. Megéri-e egyáltalán? Lézernyomtatós, vasalásos technikához alkalmaznám. (ideje volt már váltanom az alkoholos filcről )
Bővebben: Link
Szia!
Ha kicsit visszaolvasnál tudnád, hogy többen is ajánlottuk már. Viszont, kinek mi éri meg, azt mindenki maga tudja... Ettől azért jóval olcsóbbat is találhatsz, ha keresel.
Sziasztok!
Fotózós nyákkészítés technikáról volna egy olyan kérdésem, hogy hogyan kivitelezhető (ha az) egy tintasugaras nyomtatóval a rajzolat kinyomtatása majd felhasználása? Nincs lézernyomtatóm sajnos! A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Sokaknak nem, csak keveseknek lett jó, nyomtatófüggő. Próba mondja meg. Két probléma.
Mennyire szór a nyomtató. Erős nagyítóval látható, hogy vonal széle egyenes helyett pöttyök ide-oda mennek. Mennyire takar a festék, azaz kontraszt. Minimális megvilágítási idő, amikor a teljesen átlátszó fólián már az előhívó tökéletesen leoldja az anyagot. Ezalatt a festékkel takart rész nem oldódhat előhívóban. Tintasugarashoz való fólia kell, van jobb, rosszabb. Nyomtatón beállított tintamennyiség takarás érdekében lehető legtöbb legyen, ami még nem folyik össze közeli területek között. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Ha két réteget használsz, akkor az elég lehet, szerencsére a lézerrel szemben megvan az az előnye, hogy nem nyújtja/zsugorítja a lapot.
A tintásba való fólián van egy réteg, amin meg tud tapadni a tinta, lehet jobb minőséget tudsz produkálni vele mint lézeressel, főleg ha nem kell finom rajzolat, viszont csak p20-as vagy előrelakkozott panelt használj ha nem teliföldes a panel, ha viszont teliföldes, akkor a dry fóliás lehet a jó. Teliföldesnél, ugye sok egybefüggő terület van, dry-nál az keményedik be amit fény ér, és ilyenkor csak a szigetelővonalakat kell telenyomtatni festékkel, viszont ha nem teliföldes, akkor akkor p20 és előrelakkozott festék a jó, mert az pont ott bomlik le ahol fényéri, tehát csak a vezetősávokat kell teli festeni. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |