Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Modell helikopter
 
Témaindító: HSP, idő: Nov 29, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Fényt Kibocsájtó Leddióda hozzászólása Dec 23, 2013 / 1
 
Nem tudjátok, sérült helikoptereket, quadrocoptereket, multicoptereket felvásárolnak valahol?
(#) elektrorudi válasza Fényt Kibocsájtó Leddióda hozzászólására (») Dec 23, 2013 /
 
Tedd fel bármelyik apróhirdetési oldalra. Ha megfelelő áron kínálod, akkor megveszik.
(#) Prome hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
Igazából ez nem olyan nagy baj, mert úgyis messziről lesz leolvasva. max. a színeket aszerint kell megválogatnom, hogy nekem mi a túl forró. Ami nem biztos hogy ugyanaz, mint djkokonak.
Továbbra sincs tipp h mi az ami egy villanymotornak már túl sok?
(#) vicsys válasza Prome hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Én nem engedném 80...90°C környékéig.
(#) Prome hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
És mi az üzemi hőfok, s mi az aminél mondjuk az első piros led felvillanna?
Az érdekelne hány fokra állítsam be az első pirost.
(#) _JANI_ válasza Prome hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Szia! Használd a válasz gombot! S hogy válaszoljak is a kérdésedre.
Környezettől és hűtésmódtól függően, ha a kézzel már nem bírod megfogni a motortestet az már forrónak mondható. De akár üzem-meleg is lehet ettől még a villanymotor. Persze ha már felforr rajta a víz az nem túl szerencsés.
Üzemi áram; feszültség; teljesítmény adatokat a motor adattáblája tartalmazza. Ha normál üzemi paraméterek között dolgozik a villanymotor az MAX üzem-meleg lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
(#) Prome válasza _JANI_ hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Bocsánat, már csak néha szoktam elfelejteni. Ezúttal így történt.
Az a baj ezekkel a kínai vackokkal, hogy nincs rendes adatlapjuk.
Vagy csak én nem találom?
Pl. itt árulják:Bővebben: Link
Külön téma, hogy ezek - nem tudom mi a pontos neve - adrenalin motorok. Ezalatt azt értem, hogy játék közben épeszű szakember is bevadul, s nyomja tövig a gázt, hiába tudja hogy ez más sok neki, aztán meg szidja a kínait ha leég.
Ezért gondolkozom valami jelzőrendszeren, a másik oka, hogy sok ötletem van a motor teherbírásának a javítására, hogy ne égjen le, esetleg letiltson túlhevüléskor. S ennek a kifejlesztéséhez, teszteléséhez kellene a megfelelő hőmérsékletre beállított hőmérő. Teszt alatt is maximumon hajtanám, illetve azt a fordulatot szeretném kimérni, majd növelni, amivel még tartósan bírja. A példa kedvéért linkeltem egy fotót egy külföldi fórumon tárgyalt hűtés- és ezáltal motor teherbírást javító megoldásról. Olyan extrém megoldásokat is hallottam, hogy töltsük fel desztillált vízben s abban fusson a motor, az nem vezeti az áramot. De lehet hogy csak a google forditó szórakozik velem... Szerintetek? Márcsak a megnövekedett közeg ellenállás miatt is szkeptikus vagyok, a többiről nem is beszélve...
Szóval a hétvégéé az elmélet, de nagyon örülnék, ha a jövő hétre kapnék segítségül egy hőmérséklet értéket, mert ezt a legutóbbi kapcsolást biztos megépítem. Egyszerű, gyors, kevés alkatrész kell hozzá, stb stb.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
(#) vicsys válasza Prome hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Sohasem foglalkoztam ilyesmivel (még motorokkal sem nagyon). Úgy gondolom, hogy hasonló paraméterekkel kellene dolgoznia mint a TOO kapcsolásban írtam. Ezt akár fel is használhatod.
Bővebben: Link
(#) Prome válasza vicsys hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Köszönöm. Még olvasom. Megéri a néhány plusz alkatrészt azért, hogy ez nem csak kijelez, le is tilt. Bár még olvasom, de egyenlőre nem tudom, hogyan tudom megvalósítani, mert értelemszerűen helikopternél nem túl elmés megoldás a villanymotor vészleállás, hanem inkább valami normál fordulatszámra való lekorlátozás lenne a megoldás, de ez is problémás, mert a vezérlőáramkör folyamatosan egyensúlyoz a négy rotor fordulatszáma szabályozásával s nem tudom mit szól egy ilyesmihez, ha áramkorlát van rajtuk.
De ígéretes.

A másik:
Ha már a linkeknél, cikkeknél tartunk, nemrég az egyik motoromnál elkopott a bronz persely, emiatt a forgótest imbolyogni kezdett, s letépte (vagy ledarálta, a csonk megvan-lásd a fotón) az egyik szénkefét, a kefe nélküli tartósín pedig beledarált a kommutátorba. Véleményem szerint az imbolygással járó megnövekedett motorrezgés amatőr szinten is érzékelhető. Ha ezt is folyamatosan kimutatná, az/egy áramkör, hogy mennyire rezeg a motor, akkor ha a ledsor piros zónába megy, leszállnék s megnézném mi van. Egy ilyen motor, 2000-3000 Ft és kérdés milyen sűrűn ennyi, s mivel a védőáramkör is hasonló árú, hamar behozná az árát. Ilyen követelmények mellett pedig eleve a persely is fogyóárú, gyorsabban kopik, a megszokottnál gyakrabban lenne ilyen csere, s olcsóbb a cseréje mint a motorcsere. Még akár a golyóscsapágyra való csere is indokolt lehet, de ez már egy másik történet. Megköszönnék linket ilyen topichoz, cikkhez, ami rezgésmérés/kijelzésről szól, vagy egyéb, a problémát megoldó kérdést feszeget.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
(#) _JANI_ válasza Prome hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Kicsit más motorban gondolkodtam de amit írtam ezekre a modell motorokra is igaz.
( Feszültség és áram. A szétszedett motornak ( Bár ahogy olvastam az már tönkrement. ) már meg lehet mérni a huzal átmérőjét s egy táblázatban ki lehet keresni a huzalra adható áramot. )
Vagyis nem szabad túlmelegednie a huzalnak. Az, hogy az adott motornak hol van ez a határ hőmérséklete nehéz megmondani. De egyes huzalok 120-150 Celzius foknál már maradandóan károsodhatnak. Sok mindentől függ, hogy mennyire lehet túlszaladni a hőmérséklettel. Az igazi megoldás egy nyúzó próba lenne. Vagyis rögzített géptesttel maximális teljesítmény és közben figyelni a motor paramétereit. Feszültség, áram és motor hőmérséklet. Így be tudod határolni, hogy hol van a túlhajtási határ. Ezért én 70-90 Celzus fok környékén húznám meg a felső határt.
(#) Emberke hozzászólása Jan 25, 2015 /
 
Hali!

Lenne egy problémám. A címben említett helikopter elektronikájában eldurrant egy skotty dióda (amiről még először nem tudtam hogy dióda és abban a tudatban voltam hogy kondi volt).De a lényeg az hogy akié ez a modell fordítva dugta össze a nyák és az aksi vezetékét. Elmondása szerint rögtön hallott egy kis pukkanást. Teljesen el volt szenesedve. A dióda típusa SS24. A lapát szervói működnek,de a motorok nem pörögnek. Közvetlen aksira téve a motorok szépen pörögnek. Vajon a dióda nagy szerepet játszik ebben a problémában? Ez közvetlen az aksi után volt. Mivel a panelen nincs semmi információ így nem tudom hogy mit keressek a neten. Elvileg Ez a panel hasonló a javítandóhoz. Egyenlőre (anyagiak hiányában) megpróbálnám cserélni a diódát. De smd-ben gyöngyösön nem lehet kapni és a hestorén sem. Milyen típusú sima diódával lehetne helyettesíteni ezt a 2A 40V diódát? Ja és a két panel annyiban tér el hogy ami rendelhető azon van még 4 plusz vezeték ami nem tudom mi lehet (világításra gondolok). Csatolok képet a panelről.

Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
(#) gerenk válasza Emberke hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Igaz nem smd de schottky 3 A 40 v 1n5822 és szerintem könnyen beszerezhető.
Képek alapján komoly RC heli szuperheterodyn vevővel 455 középfrekvenciával.
Mindenképpen érdemes megjavítani.
(#) Emberke válasza gerenk hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Köszönöm a gyors választ.
Hát az biztos hogy komoly.Mert elmondás alapján a 4 csatorna jobbra-balra,előre-hátra,föl-le irányt és jobbra-balra fordulást biztosít.Jó lenne ha csak az lenne a hibája.Mert akkor pár forintból lenne egy elég komoly helikopterem (mivel ő már nem használja (nagyobbat vett)).
Csak a kérdés hogy a jelölés a diódán melyik irányba álljon,mert úgy volt szenesedve hogy még azt sem láttam.
(#) Emberke válasza gerenk hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Ja és még egy dolog hogy ami kristály mellet van jobb oldalon egy 4 lábú smd alkatrész az mi lehet.Mert az is sérültnek tűnik.Sajnos semmilyen módon nem tudtam kibogarászni a típusát.
(#) gerenk válasza Emberke hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Mint látod a panelon az alkatrész pozíció jelölése / fehér keret/ a katód felőli részen egy tele fehér téglalap. Valamennyi csak látható belőle ?
(#) Emberke válasza gerenk hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Tényleg azt el is felejtettem. Bocsi! Ez oktalan kérdés volt
(#) gerenk válasza Emberke hozzászólására (») Jan 25, 2015 /
 
Jó lenne a képen egy képszerkesztővel bekarikáznád melyik alkatrészre gondolsz.
(#) Emberke válasza gerenk hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Sajnos arról képet nem tudok felrakni mert az teljesen felismerhetetlen volt. Így a kukában landolt. A 4 lábú alkatrészről meg meg próbálok valamit kideríteni.
(#) bbalazs_ válasza Emberke hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szerintem a gyrora gondolsz. Femtokos, ugye? Az az elfordulasjelzo, ami a farokrotort szabalyozza, hogy egyenesen repuljon.
Ha a masik negylabura, amit latok, akkor az egy dupla led. Ha arra a negylabura, ami NEM SMD, hanem a masik oldalon van a teste, akkor az egy hangolhato tekercs.
(#) Emberke válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Nincs neki farok rotor. A gyro az biztos hogy jó mert a szervókat beállítja alapra.Meg jelöltem az általam hibásnak (sérültnek) vélt alkatrészt.De sajnos azok is ki olvashatatlan.
(#) bbalazs_ válasza Emberke hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Akkor a ket forotor relativ sebesseget allitja, de ugyanugy a tengely koruli porgest gatolja meg.

Az alkatresz, amit bekarikaztal, szerintem egy Alpha and Omega ceg altal gyartott valami, de majd megnezed a szam alapjan. Itt a honlapjuk
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
(#) Emberke válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Köszönöm. Megnézem.
(#) Petyaa hozzászólása Jan 16, 2016 /
 
Üdv mindenkinek! Van egy RC-modell helikopterem, sima noname http://alamodell.hu/tarhely/alamodell/kepek/20091120_bw_06610_s107.jpg]http://alamodell.hu/tarhely/alamodell/kepek/20091120_bw_06610_s107.jpg[/url]. Az lenne a kérdésem hogy a töltést mi vezérli az akkuban lévő elektronika, vagy pedig maga a helikopterbe van beleépítve? Van hozzá usb töltő csatlakozó, ha számítógép usb csatijába bedugom az 1amper nem fogja kivágni?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
(#) bbalazs_ válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
A tolto felteszem egy USB-s csati, ami kicsit vastagabb, mint egy sima dugo es van benne egy piros kis led. Ebbol kijon egy vekony vezetek es a vegen egy pirinyo 2 polusu dugo van (vagy egy jack-hoz hasonlito hosszukas fem (kopeny a -, belso polus a +).

Ezekben a helikben NINCS elektronika az akkunak, hanem az USB csatiban van az egesz toltoaramkor (minek tennek bele a helibe, amikor az plusz suly?)
Logikusan repules kozben nem toltod, amikor meg igen,a heli a csati kozeleben van.

Ergo nyugodtan toltsd onnan, az usb csatiban levo elektronika ugyis szabalyozza.
(#) Petyaa válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Az usb csatim csak egy sima usb kábel, nincs benne led
A távirányítóban is van egy csatlakozó, amit a helibe lehet dugni. De az meg zabálná az elemeket gondolom
(#) bbalazs_ válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Dugd bele, aztan ha vilagit, megis van benne. Ha nem vilagit, a helit is dugd be, hatha akkor vilagit.
(#) Petyaa válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jan 19, 2016 /
 
Na akku hiányában eddig nem dugtam bele, most rendeltem bele egy 180mAh-sat, 15 perc töltés után az usb ban lévő led (mégis csak van benne) kialudt. De felszállni nem bírt. Ami furcsa volt hogy az akku amibe csomagolták szinte összeért benne a két vezeték, kb 3 mili le volt blankolva. De amúgy nem volt púpos.
Csak most annyi van hogy nem száll fel... Gyárilag 150mAh-kell bele de mind a kettő 5grammos.
(#) zolika60 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 19, 2016 /
 
Nem lehet, hogy az áttétel vagy a motor szorul kicsit és nem tud felpörögni rendesen a rotor?
(#) Petyaa válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 19, 2016 /
 
Az alsó nehezebben jár mint a felső egy kicsivel. Lehet hogy az állás egy évig nem tett jót neki a szobában...na szétkapom akkor.
Köszi
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem