Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudjátok, sérült helikoptereket, quadrocoptereket, multicoptereket felvásárolnak valahol?
Tedd fel bármelyik apróhirdetési oldalra. Ha megfelelő áron kínálod, akkor megveszik.
Igazából ez nem olyan nagy baj, mert úgyis messziről lesz leolvasva. max. a színeket aszerint kell megválogatnom, hogy nekem mi a túl forró. Ami nem biztos hogy ugyanaz, mint djkokonak.
Továbbra sincs tipp h mi az ami egy villanymotornak már túl sok?
És mi az üzemi hőfok, s mi az aminél mondjuk az első piros led felvillanna?
Az érdekelne hány fokra állítsam be az első pirost.
Szia! Használd a válasz gombot! S hogy válaszoljak is a kérdésedre.
Környezettől és hűtésmódtól függően, ha a kézzel már nem bírod megfogni a motortestet az már forrónak mondható. De akár üzem-meleg is lehet ettől még a villanymotor. Persze ha már felforr rajta a víz az nem túl szerencsés. Üzemi áram; feszültség; teljesítmény adatokat a motor adattáblája tartalmazza. Ha normál üzemi paraméterek között dolgozik a villanymotor az MAX üzem-meleg lehet. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Bocsánat, már csak néha szoktam elfelejteni. Ezúttal így történt.
Az a baj ezekkel a kínai vackokkal, hogy nincs rendes adatlapjuk. Vagy csak én nem találom? Pl. itt árulják:Bővebben: Link Külön téma, hogy ezek - nem tudom mi a pontos neve - adrenalin motorok. Ezalatt azt értem, hogy játék közben épeszű szakember is bevadul, s nyomja tövig a gázt, hiába tudja hogy ez más sok neki, aztán meg szidja a kínait ha leég. Ezért gondolkozom valami jelzőrendszeren, a másik oka, hogy sok ötletem van a motor teherbírásának a javítására, hogy ne égjen le, esetleg letiltson túlhevüléskor. S ennek a kifejlesztéséhez, teszteléséhez kellene a megfelelő hőmérsékletre beállított hőmérő. Teszt alatt is maximumon hajtanám, illetve azt a fordulatot szeretném kimérni, majd növelni, amivel még tartósan bírja. A példa kedvéért linkeltem egy fotót egy külföldi fórumon tárgyalt hűtés- és ezáltal motor teherbírást javító megoldásról. Olyan extrém megoldásokat is hallottam, hogy töltsük fel desztillált vízben s abban fusson a motor, az nem vezeti az áramot. De lehet hogy csak a google forditó szórakozik velem... Szerintetek? Márcsak a megnövekedett közeg ellenállás miatt is szkeptikus vagyok, a többiről nem is beszélve... Szóval a hétvégéé az elmélet, de nagyon örülnék, ha a jövő hétre kapnék segítségül egy hőmérséklet értéket, mert ezt a legutóbbi kapcsolást biztos megépítem. Egyszerű, gyors, kevés alkatrész kell hozzá, stb stb. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Sohasem foglalkoztam ilyesmivel (még motorokkal sem nagyon). Úgy gondolom, hogy hasonló paraméterekkel kellene dolgoznia mint a TOO kapcsolásban írtam. Ezt akár fel is használhatod.
Bővebben: Link
Köszönöm. Még olvasom. Megéri a néhány plusz alkatrészt azért, hogy ez nem csak kijelez, le is tilt. Bár még olvasom, de egyenlőre nem tudom, hogyan tudom megvalósítani, mert értelemszerűen helikopternél nem túl elmés megoldás a villanymotor vészleállás, hanem inkább valami normál fordulatszámra való lekorlátozás lenne a megoldás, de ez is problémás, mert a vezérlőáramkör folyamatosan egyensúlyoz a négy rotor fordulatszáma szabályozásával s nem tudom mit szól egy ilyesmihez, ha áramkorlát van rajtuk.
De ígéretes. A másik: Ha már a linkeknél, cikkeknél tartunk, nemrég az egyik motoromnál elkopott a bronz persely, emiatt a forgótest imbolyogni kezdett, s letépte (vagy ledarálta, a csonk megvan-lásd a fotón) az egyik szénkefét, a kefe nélküli tartósín pedig beledarált a kommutátorba. Véleményem szerint az imbolygással járó megnövekedett motorrezgés amatőr szinten is érzékelhető. Ha ezt is folyamatosan kimutatná, az/egy áramkör, hogy mennyire rezeg a motor, akkor ha a ledsor piros zónába megy, leszállnék s megnézném mi van. Egy ilyen motor, 2000-3000 Ft és kérdés milyen sűrűn ennyi, s mivel a védőáramkör is hasonló árú, hamar behozná az árát. Ilyen követelmények mellett pedig eleve a persely is fogyóárú, gyorsabban kopik, a megszokottnál gyakrabban lenne ilyen csere, s olcsóbb a cseréje mint a motorcsere. Még akár a golyóscsapágyra való csere is indokolt lehet, de ez már egy másik történet. Megköszönnék linket ilyen topichoz, cikkhez, ami rezgésmérés/kijelzésről szól, vagy egyéb, a problémát megoldó kérdést feszeget. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2014
Kicsit más motorban gondolkodtam de amit írtam ezekre a modell motorokra is igaz.
( Feszültség és áram. A szétszedett motornak ( Bár ahogy olvastam az már tönkrement. ) már meg lehet mérni a huzal átmérőjét s egy táblázatban ki lehet keresni a huzalra adható áramot. ) Vagyis nem szabad túlmelegednie a huzalnak. Az, hogy az adott motornak hol van ez a határ hőmérséklete nehéz megmondani. De egyes huzalok 120-150 Celzius foknál már maradandóan károsodhatnak. Sok mindentől függ, hogy mennyire lehet túlszaladni a hőmérséklettel. Az igazi megoldás egy nyúzó próba lenne. Vagyis rögzített géptesttel maximális teljesítmény és közben figyelni a motor paramétereit. Feszültség, áram és motor hőmérséklet. Így be tudod határolni, hogy hol van a túlhajtási határ. Ezért én 70-90 Celzus fok környékén húznám meg a felső határt.
Hali!
Lenne egy problémám. A címben említett helikopter elektronikájában eldurrant egy skotty dióda (amiről még először nem tudtam hogy dióda és abban a tudatban voltam hogy kondi volt).De a lényeg az hogy akié ez a modell fordítva dugta össze a nyák és az aksi vezetékét. Elmondása szerint rögtön hallott egy kis pukkanást. Teljesen el volt szenesedve. A dióda típusa SS24. A lapát szervói működnek,de a motorok nem pörögnek. Közvetlen aksira téve a motorok szépen pörögnek. Vajon a dióda nagy szerepet játszik ebben a problémában? Ez közvetlen az aksi után volt. Mivel a panelen nincs semmi információ így nem tudom hogy mit keressek a neten. Elvileg Ez a panel hasonló a javítandóhoz. Egyenlőre (anyagiak hiányában) megpróbálnám cserélni a diódát. De smd-ben gyöngyösön nem lehet kapni és a hestorén sem. Milyen típusú sima diódával lehetne helyettesíteni ezt a 2A 40V diódát? Ja és a két panel annyiban tér el hogy ami rendelhető azon van még 4 plusz vezeték ami nem tudom mi lehet (világításra gondolok). Csatolok képet a panelről. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Igaz nem smd de schottky 3 A 40 v 1n5822 és szerintem könnyen beszerezhető.
Képek alapján komoly RC heli szuperheterodyn vevővel 455 középfrekvenciával. Mindenképpen érdemes megjavítani.
Köszönöm a gyors választ.
Hát az biztos hogy komoly.Mert elmondás alapján a 4 csatorna jobbra-balra,előre-hátra,föl-le irányt és jobbra-balra fordulást biztosít.Jó lenne ha csak az lenne a hibája.Mert akkor pár forintból lenne egy elég komoly helikopterem (mivel ő már nem használja (nagyobbat vett)). Csak a kérdés hogy a jelölés a diódán melyik irányba álljon,mert úgy volt szenesedve hogy még azt sem láttam.
Ja és még egy dolog hogy ami kristály mellet van jobb oldalon egy 4 lábú smd alkatrész az mi lehet.Mert az is sérültnek tűnik.Sajnos semmilyen módon nem tudtam kibogarászni a típusát.
Mint látod a panelon az alkatrész pozíció jelölése / fehér keret/ a katód felőli részen egy tele fehér téglalap. Valamennyi csak látható belőle ?
Tényleg azt el is felejtettem. Bocsi! Ez oktalan kérdés volt
Jó lenne a képen egy képszerkesztővel bekarikáznád melyik alkatrészre gondolsz.
Sajnos arról képet nem tudok felrakni mert az teljesen felismerhetetlen volt. Így a kukában landolt. A 4 lábú alkatrészről meg meg próbálok valamit kideríteni.
Szerintem a gyrora gondolsz. Femtokos, ugye? Az az elfordulasjelzo, ami a farokrotort szabalyozza, hogy egyenesen repuljon.
Ha a masik negylabura, amit latok, akkor az egy dupla led. Ha arra a negylabura, ami NEM SMD, hanem a masik oldalon van a teste, akkor az egy hangolhato tekercs.
Nincs neki farok rotor. A gyro az biztos hogy jó mert a szervókat beállítja alapra.Meg jelöltem az általam hibásnak (sérültnek) vélt alkatrészt.De sajnos azok is ki olvashatatlan.
Akkor a ket forotor relativ sebesseget allitja, de ugyanugy a tengely koruli porgest gatolja meg.
Az alkatresz, amit bekarikaztal, szerintem egy Alpha and Omega ceg altal gyartott valami, de majd megnezed a szam alapjan. Itt a honlapjuk A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Üdv mindenkinek! Van egy RC-modell helikopterem, sima noname http://alamodell.hu/tarhely/alamodell/kepek/20091120_bw_06610_s107.jpg]http://alamodell.hu/tarhely/alamodell/kepek/20091120_bw_06610_s107.jpg[/url]. Az lenne a kérdésem hogy a töltést mi vezérli az akkuban lévő elektronika, vagy pedig maga a helikopterbe van beleépítve? Van hozzá usb töltő csatlakozó, ha számítógép usb csatijába bedugom az 1amper nem fogja kivágni?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
A tolto felteszem egy USB-s csati, ami kicsit vastagabb, mint egy sima dugo es van benne egy piros kis led. Ebbol kijon egy vekony vezetek es a vegen egy pirinyo 2 polusu dugo van (vagy egy jack-hoz hasonlito hosszukas fem (kopeny a -, belso polus a +).
Ezekben a helikben NINCS elektronika az akkunak, hanem az USB csatiban van az egesz toltoaramkor (minek tennek bele a helibe, amikor az plusz suly?) Logikusan repules kozben nem toltod, amikor meg igen,a heli a csati kozeleben van. Ergo nyugodtan toltsd onnan, az usb csatiban levo elektronika ugyis szabalyozza.
Az usb csatim csak egy sima usb kábel, nincs benne led
A távirányítóban is van egy csatlakozó, amit a helibe lehet dugni. De az meg zabálná az elemeket gondolom
Dugd bele, aztan ha vilagit, megis van benne. Ha nem vilagit, a helit is dugd be, hatha akkor vilagit.
Na akku hiányában eddig nem dugtam bele, most rendeltem bele egy 180mAh-sat, 15 perc töltés után az usb ban lévő led (mégis csak van benne) kialudt. De felszállni nem bírt. Ami furcsa volt hogy az akku amibe csomagolták szinte összeért benne a két vezeték, kb 3 mili le volt blankolva. De amúgy nem volt púpos.
Csak most annyi van hogy nem száll fel... Gyárilag 150mAh-kell bele de mind a kettő 5grammos.
Nem lehet, hogy az áttétel vagy a motor szorul kicsit és nem tud felpörögni rendesen a rotor?
Az alsó nehezebben jár mint a felső egy kicsivel. Lehet hogy az állás egy évig nem tett jót neki a szobában...na szétkapom akkor.
Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |