Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Üdv
Ennek a futópad vezérlőnek nem volt visszacsatolása ? Gondolok arra hogy terheléstől függetlenül tartania kell a beállított fordulatszámot. Ezen felül az időt, megtett utat is érdemes lenne kijelezni.
Az a motor biztos hogy nagyobb feszültséget kap. A legtöbb DC motoros futópadban a hálózati egyenirányított feszültséget kapcsolgatja egy tranzisztor(IGBT) a motorra (PWM). A feszültség átlagértéke lassú tempónál, és terhelés nélkül lehet kb 24V.
Üdv ismét!
Ez történt. Ma elvittem az alkatrészeket egy futópad szervizbe. A panelt vizsgálják, hogy javítható-e. A motor működik, de a pasas szerint a rákapcsolt feszültséghez képest nagyon gyorsan forog. Nézegette szkóppal is, azt mondta a "jelalakban ronda kitörések vannak". Tehát haldoklik. A kérdésem: érdemes újra tekercseltetni egy ilyen motort, vagy sem? A szerelő szerint már próbálkoztak anno ilyennel, de nem lett megfelelő. Nyilván örülne ha mindent nála vennék meg, azért kérdezem, hogy érdemes-e? Ahogy valaki fentebb megjósolta, ohm mérővel nem jutottam semmire.
Nagyon nincs miről feltenni. Egyszerű motorvezérlő panel, sehol egy barnulás vagy sérülés. A motort szétszedtem, a forgórész is tökéletesen épnek tűnik, de ettől még lehet benne menetzárlat.
Képet most nem tudok felrakni, a panel a műhelyben van, átnézik épp.
Ha a motornak van baja attól tönkre mehet a panel? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2015
Szia
Van egy ismerősöm akinek a padjába megahalt a vezérlőpanel (a táp felöli) sajnos abba is uC van így nincs esély a javításra, ha esetleg neked, vagy valakinek van ilyen panelja bontott akkor esetleg meg tudnánk egyezni. A pad márkája robust Üdv
Üdv.
Közben ráakadtam egy ilyenre. 60v amit tud adni, ez már meg tudja forgatni a futópad motorját. Szerintetek ez lehet egy járható út a panel helyett? Nincs igazából szükségem a körítésre (sebesség meg táv kijelzés, pulzusmérés, stb.) csak futni szeretnék.
De létezik pár ezresért az ebayon akár 3Kw-os is.
Ehhez max 60V-ot használhatsz, tehát kell egy trafó, nem is kis teljesítményű.
Nincs olyan áramkör ami kapásból a 230voltról dolgozik? A pad elektronikája is ezt csinálja Üdv
De van, de azok azthiszem csak 500w-ig mennek.
Csak ilyet találtam. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2015
Szerintem ezt senki nem fogja neked biztosra megmondani.
Ráadásul ezek a gyári vezérlők a motor karakterisztikájához vannak méretezve PWM frekvencia, max áram stb fordulat figyelés. Egy ilyen motor lehet, hogy egy óra hosszáig megy a max teljesítményen, amin éppen nem ég le, mert ezek igencsak csúcsra vannak járatva, ha megváltoztatsz egy értéket lehet, hogy tényleg tekercselni kell utána. Inkább örülj neki, hogy nem a uC ment ki akkor tényleg kuka, szerintem próbáld megjavítani azt a vezérlőt. Üdv
Oké, köszi.
Sziasztok, Bocsi de régen voltam itt. a Uc csak a körítéshez kell. 1,5-2HP-s DC motorok vannak benne. Általában 180V a maximum, és 4500as fordulatszám. Egy jobb akksitöltőről, vagy 24v -os tápról már jól le lehet tesztelni a motort. 2-3A nál nem szabad többet felvennie, s a járásának egyenletesnek kell lenni, szikrázás-mentesen, lefogott forgórésznél is. A komolyabb vezérlőkben van áram és fordulatszám figyelés is. A "Pioner" által az előző oldalon feltett képen egyik sincs mégis megy. Annak 1 gondja lehet, hogy a tömb ki van öntve. Még nem vertem szét, de biztos vagyok benne hogy UC nélküli. sima 555-ból, egy 2101 fet/IGBT meghajtóból simán lehet készíteni egy vezérlőt. +2x15, vagy 30A-es védő dióda.
zsoltee0001 : Így a 350V DC ből simán tudsz 0-180V ot csinálni, csak az 555 nél le kell korlátozni a kitöltési tényezőt.
Sziasztok!
Van egy futópad amiben egy APT30GT 60 BRG Ez teljesen elfüstölt Esetleg tudtok helyettesítőt ? Mert ezt konkrétan nem látom hogy Magyarországon lehetne kapni. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Találtam adatokat is róla: Bővebben: Link
Link javítva. Használd a link gombot! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Szia, Én 60N60 -asokat szoktam betenni, amiben van védődióda az mindent "kibír". Nem írtad, hogy milyen pad, de nézd át a környezetét is, hátha vitt magával valamit, valamint a motort is egy 12V-os táp elég neki, hogy nem lett-e zárlatos egy tekercspár benne. Ha nem rángat,dadog, akkor jó.
Köszönöm megpróbálom.
Van mellette egy APT15GT számú dióda is ugyanilyen tokozású Pénteken megyek dolgozni akkor leírom a pontos tipusát is a gépnek. A problémája egyszerűen csak úgy kezdődütt hogy leverte a fi relét a tranyisztor körül meg fekete folt. A motor meg sem mozdul tehát hogy teljes zárlat van a motor felől. A panelon viszont minden más működik A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2016
Valószínű, hogy nem csak a FI-relét, mert az 30-100mA-re már le kell oldjon. Az IGBT zárlatát más okozta, ennek kell utána járni, csak azért írtam, nehogy a következő is "belehaljon a próbálkozásba". A többi, meg tapasztalat, a múltkor is egy egyszerű gép, IGBT, verte a motoron lévő diódát, + a Greatz hidat..... de csere után röffent.
Megrendeltem egy 60n65 IGBT-t
holnap megérkezik Nem diódást rendeltem mert az kétszer drágább
Szia, Akkor forrasszál rá, mindegy hogy belül, vagy kívül van.
No kivettem a motort adatai 2200w 130V dc motor
csak a forgórész tekercselt az állórész csak állandó mágnes. A kommutátorokon körbe mindenhol 1,8 ohm ot mérek ez sok vagy kevés? Testzárlat nincs legalábbis multiméter szerint. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
Helyesbítek a nem 1,8 ohm hanem 0,6 omh körülre áll be a műszer mert autómatikus így várni kell egy kicsit még beáll értkre
Szia, A 2200W-os motor, az 3Hp-s. Most 2Hp-s van itthon, azon 5ohm-ot mértem. A 0,6-ot keveslem.... Biztosan jó a műszered? 130V-on az 216A amit nem igazán bírna a hálózat.
A motor felépítése pont olyan, ahogyan írtad. Egy 12V-os tápról, vagy autó akkumulátorról csinálj már egy áram, fesz mérést, és összehasonlítjuk. Valami nem kerek.
A multiméter amúgy elég komoly az ohm és mega ohm méréseket automatikusan váltja de közben teszteli és egy kicsit várni kell rá mire beáll
Továbbá rátettem a motorra egy akku töltőt ami max 7 amperen tud tölteni és szépen persze lassan forgatja meg ahozképest erő is van benne és 12 volton legalábbis a töltö műszere kb 2 amper felvételt mutat. Csatoltam képeket a gépről meg a motorról is.
Szia, Kicsit visszaolvastam, mert közben én is javítok a műhelyben, ami bemutatta az összes hibakódot, ami csak létezik, s nem tudom hol áll a fejem Ha a motornak minden kommutátor páron azonos az ellenállása, akkor elméletileg jó. Ha nincs a panelon, az A+- között rövidzárlat van? Jól értelek? Szokott olyat, hogy a kettős-diódának, csak az egyik fele reppen el...
Üdv!
A dióda az nem kettős mert igaz hogy 3 lába látszik de abból kívül a ház tövénél egyben jön ki az mérésre jónak tűnik. Most bekötöttem a panelt az új tranzisztorral és egy 200w-os izzón keresztül próbálgattam. ha rányomom az indítást egy pillanatra felvillan a lámpa és a motor is zúg egy pillanatra tehát kapna áramot viszont le is oldja ha üresen megmérem az A+ A- kb 39 volt megy ki szaggatva bár hogy mennyire szaggat az nem derül ki egy digitális multiméternél . Nem tudom hogy merjem e izzó nélkül vagy még mindíg van gond mert a motor sokat vesz fel indításkor az biztos de ízzón keresztül meg lehet hogy a kevés áram miatt oldja le ? A kis motort is működteti szépen ami a pad billentését szolgálja persze az sokkal kevesebb áramot venne fel de ha nem tiltásról van szó akkor meg a főmotornak is el kellene indulnia izzón keresztül.
Van még a panelen egy S8025L jelzésű tirisztor.
Multiméterrel mérve a katód meg a gate között oda vissza mérek 67 ohmot ohm mérésen Persze dióda mérésben 40 et mutat a c A és Ga között dióda mérésen nem mérek semmit akkor talán ez jó lehet. Bár ezt lehet hogy nem így kellene tesztelni. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Van még a panelen egy S8025L jelzésű tirisztor.
Multiméterrel mérve a katód meg a gate között oda vissza mérek 67 ohmot ohm mérésen Persze dióda mérésben 40 et mutat a c A és Ga között dióda mérésen nem mérek semmit akkor talán ez jó lehet. Közben kiszedtem az FGA60n65SMD ami diódás pedig a zacsin nem a diódás volt feltüntetve mert az drágább lett volna na mindegy de az IGBT-n ez szerepel hogy smd ami állítólag megvédi de a kollektor emitter közt teljesen nulla az ellenállás mindkét irányban. A Gc Ge között mindkét irányban 130 ohm ezt úgy néz ki hogy elküldte. Ráadásul izzón keresztül. Valami nem kóser más hibás alkatrészt nem találok a panelen legalábbis mérések alapján. A motor is jó ezt már nem értem.
Közben rájöttem hogy hiába az izós próba mindegy mert a z egyenáramú oldalon a pufferkondenzátor az indításkor ugyanúgy leadja a nagy áramot .
A másik hogy mivel már van egy dióda a panelen a tranzisztor mellett lehet hogy a tranzisztornak nem kellett volna EC diódásnak lennie mert az eredeti sem az volt lehet hogy ezért lőtte el az újat ?
Gyors lerajzoltam az áramkör végét.
Lehet hogy mégsem kell oda diódás tranzisztor ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |