Fórum témák
» Több friss téma |
A bojlerben a palást aljától mérve kb. 25 - 30 cm magasan. Kb. ott az utólagosan beépített hőcserélő teteje.
Csak hogy valamit hozzátegyek a téma eredeti kérdéséhez,még az jutott eszembe, hogy a pufferben tárolt hőmennyiséget meghatározhatjuk indirekt módon is, méghozzá a nyomásból.Így elég egy darab nyomásmérő.Amikor bemegyek a kazánházba csak a nyomásmérőt látom, a pufferben nekem nincsen leolvasható hőmérő, csak a szondák.De a nyomásból egyből tudom "mennyi van a pufferben"Ha lehűlt a rendszer akkor 1,3bar a nyomás, ha a puffer átlaghőmérséklete 70fok akkor meg 1,6bar körüli.Csak egy ötlet.És csak zárt rendszerhez jó.
Szia! (akár többes számot is használhattam volna első hsz-omhoz )
Hidraulikailag egyszerűen lehet segíteni a szilárd kazán lassú felfűtésén. Egyszerűen sorba kell kötni a puffer felső hőcserélőjét az alsóval. A nyitott kör előremenőjét átteszed a felső hőcserélő felső csonkjára, az alsóját rövidre zárod az alsó hőcserélő felső csonkjával, a visszatérő marad ott ahol van. A szilárd kazán is meghálálna egy ESBE VTC 511-est, mint amit a pelletkazán megkapott a visszatérő vízhőfok korlátozására. Valójában a padlófűtéskör visszatérőjét is lekötném a 8. csonkról a 10-re, de ahhoz le kéne engedni a zárt rendszert, amíg más miatt nem kell, nem biztos, hogy megér ekkora macerát egy kicsit jobb rétegződés.
szia
jó ötlet, lehet kipróbálom a felső hőcserélő bekötését az alsóval sorba, meglátjuk mi lesz. A többi ötletet is köszönöm,megfontolom. Illetve tervezem, hogy rakatok be egy motoros elzáró szelepet a nyitott körbe mert ha leégett a tűz, és megáll a szivattyú akkor is megfordul a víz a csőkígyón-kazánon keresztül, a kéményhuzat által így hőveszteségem van.
Sziasztok!
nem nagyon pörög a topik, de talán tud nekem vki válaszolni. (Lehet, hogy nem mf. helyen teszem fel a kérdést, akkor bocsi!) Nekem C-24-es cirkóm van, és nem tudom mi a szerepe a kiegyenlítő tartálynak. Mi is? Mi történik, ha a nyomás 1 attm. alá esik? Szabad-e tovább fűteni, vagy mi a helyzet? Hálás lennék, ha vki kiokosítana!
A puffertartály a melegítés hatására kitágult vízmennyiséget nyeli el. Ha nem így lenne, a táguló víz a rendszer leggyengébb pontján kitörne.
A zárt és nyomott (állandóan nyomás alatt álló) rendszerek egyik előnye, hogy a keringető szivattyú bárhol lehet, nem alakul ki benne kavitáció, ami a lapátokon lyukkorróziót okozhatna. Amit látsz 1 attm (1 bar) az a légköri nyomás +1 bar. Még nem katasztrófa. Ha felpumpálás után gyorsan visszaesik, meg kell keresni az okát. Ha elég a szezon elején felnyomatni, akkor az jó.
Kedves Bakman és erbe!
Köszönöm a válaszokat, megértettem. Ezek szerint nem kell kapkodjak a vízpótlással, továbbra is használható a rendszer. Az igazság az, hogy a tavalyi fűtési szezon óta nem lett feltöltve. Ennek megfelelően kb. másfél szezon alatt süllyedt le a nyomás a mostani értékre. A fentiek alapján ez normálisnak tekinthető, nyugodtan használhatom tovább, ráér a következő fűtési szezonra feltölteni. Így van?
Minél magasabb a nyomás, annál magasabb hőmérsékleten kezdődik a vízben a gőzképződés. Ha a kazánod nyomáspróbája és a rendszer kialakítása megengedi, nyugodtan emeld a nyomást 1 bar fölé, kisebb lesz az esély a levegősödésre és gőzképződésre. Ne várjál vele, mert így előfordulhat hogy a jelentősen csökkent nyomás miatt a kazán hőfelvevő fala a víz felőli oldalán kavitálni kezd. Ha ez megtörténik akkor elég gyorsan le tud bomlani a kazánfal, azaz kilyukad a kazán.
Kedves mpisti!
Köszönöm a választ, mostmár értem az egész lényegét. Az a nyomorult kavitáció sok galibát tud okozni. Én hírközlésben utazom, ott is van olyan terület, ahol ez probléma. Sajnos nem gondoltam, hogy ezen a területen is előforduló jelenség, pedig logikusan következik. Még egyszer köszönöm a választ.
Pestmen!
Az jó ötlet, hogy megemeled az alapnyomást, de figyelni kell, hogy legyen elég tartalék a pufferben az üzemi nyomáson/hőmérsékleten! Javaslat: hideg rendszeren 1. 1,5-1,8-ra feltölteni 2. Légteleníteni 3. Pótolni a leeresztett vizet 4. Felfűtés 5. Figyelni, a hőmérsékletet és a nyomás változását a puffer levegő és vízoldalán is! Ha "telítésbe" ment a puffer az üzemi hőmérséklet elérése előtt, akkor magas az alapnyomás, le kell egy kicsit engedni! Ha még töltenél rá, meleg rendszerre ne engedj hideg vizet! Remélem segíthettem.
Kedves gergo55!
Neked is köszönöm a segítséget! Lassan tök profi leszek! Valóban sokat segítettél te is.
Sziasztok!
Gondunk van a kombi gázkazánunkkal, annyira ingadozik a víz hőmérséklete, hogy kínszenvedés zuhanyozni. Kisgyerekünk is van, nem akarjuk, hogy a víz leforrázza. (A szerelő szerint ilyen a kazán, ennyit tud.) Arra gondoltam, hogy a gázkazánnal sorba kötnék egy bojlert, vagyis a bojler a gázkazán által előmelegített vizet kapná meg, és utána a csapokba a bojlerből kerülne a víz. Elég kicsi a hely, maximum egy ötven literes bojlert tudok beépíteni. Arra számítok, hogy az ötven literes tartály kiegyenlíti majd a hőingadozásokat, illetve arra is, hogy mivel a kombi gázkazán gyorsan melegíti a vizet, ezért ha elfogyna a bojlerből a meleg víz mondjuk egy zuhanyzás alatt, akkor az előmelegített víz miatt sokkal gyorsabban lenne újra megfelelő hőmérsékletű víz. Működhet ez így? Valakinek van ilyen rendszere? Üdv.
Üdv.
Idézet: „nem akarjuk, hogy a víz leforrázza. A szerelő szerint ilyen a kazán,” Valószínűleg jó lenne az általad említett megoldás, de erre inkább a termosztatikus keverőszelep lenne a jobb.Talán,de csak belekotyogtam. Egy másik szerelőtől kérdezd meg mit szólna ehhez.Bár a kvs értéke lehet nem jó.
Milyen gázgazán? Lehet, hogy nem olyan a kazán, csak meg kellene javítani.
Egy Ariston Eurocombi. Valahol azt olvastam a neten, hogy 4 C-os ingadozás még belefér a szabványba ezeknél az átfolyós rendszerű gázkazánoknál.
Utánaolvastam a termosztatikus keverőszelepnek, egy helyen azt írják, hogy csak termosztátos csapteleppel együtt használható. Ahol használnánk a vizet, oda nem találtam megfelelő termosztátos csaptelepet. A termosztátos csaptelepről pedig azt az infót találtam, hogy nem működik igazán jól átfolyós rendszerű vízmelegítőkkel. Szóval 22-es csapdája. A kettő ára együtt (termosztátos csaptelep+keverőszelep) pedig majdnem ott van, ahol egy bojlernek az ára...(30e Ft)
Elég lenne csak egy kisebb 20-30 l tartályt puffernek beépíteni, még bojler sem kellene .
Azért egy nyomás alatti tartálynak egy gyári nyomáspróbának alávetett bojlert ésszerűbb választani, mint "tákolni" egyet..
Meddig tartja meg a puffertartály a hőt? Ha mondjuk egy napig nem használunk meleg vizet, akkor még használható lenne a rendszer?
Én erre a megoldásra gondoltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |