Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ez vízhűtéses lenne?,mert akkor sirály!!
Én maradnék a bordásszíjnál, konkrétan a kompresszorokra két autóbontóból származó vezérműtengely szíjkerék, a villanymotorra pedig a főtengely fele akkora szíjkereke. Csendesebb, mint a fogaskerekek, nem kell a kenéssel bajlódni, nem csúszik meg, mint az ékszíj, és sokkal nagyobb nyomaték átvitelére képes... Én láttam már ilyen megoldást ipari kompresszoron, azon mondjuk 1:4-hez lassító áttétel volt szemben az autók 1:2-höz áttételével, de ez csak motorválasztás kérdése. Az a gép két háromhengeres csillagkompresszort vitt, tartály nélkül üzemelt, pont a jól összeszinkronizált kompresszoroknak köszönhetően, egy homokfújó kamrát látott el levegővel. Szíjcsere miatt volt hozzá közöm, eredeti szíjat sehol nem tudtunk beszerezni, végül egy VW Corrado VR6-os motor vezérműszíjához jutottunk, méretre, fogtávolságra is megfelelt, és elég erősnek is bizonyult, pedig azon a kompresszoron egy 10kW-os háromfázisú motor van.
Igen,ez még jobb,és bontóban be lehet szerezni a cuccost!,és az autó iparban van ilyen rövid fogasszíj!
Sőt,ha jól átgondolom a meghajtást,háromszög alakban is meglehet oldani! Mind a három tengelyre fogastárcsa,és egy ékszíj pörög a három tárcsán,mint a V motorok vezérművénél!
Igen,szerintem is csak akkor a motort a kompresszorok alá vagy fölé kellene rakni.
Az a gyári gép is pontosan így volt megépítve, alul középen volt a motor, és felette a két kompresszor, és a szíj pontosan úgy futott, mint a V motorokon. A feszítőgörgő a két kompresszor között volt, és az hajtotta a ventillátort, ami hűtötte a komprikat. Csináltam egy móricka rajzot, a lényeg látszik rajta.
Nem kell,szembe kell forgatni őket,és a motor hátsó tengelyére egy szélkerék,az elé egy autó hűtő,és készen van a mű,az alkotó pihen.
Akkor te egy direkt hajtásra gondolsz?
Nem,csak nem egymás fölé,hanem szembe lenne a motor a komprikkal,és a moci másik végére menne a venti,az elé meg a hűtő.
Sziasztok!
A héten én is felújítottam, kiegészítettem a meglévő kompresszorunkat, kis festés stb, aztán ez lett belőle. 3 fázisú 0,75KW-os motor, IFA kompresszor, 75L-es tartály, még pár dolog hiányzik, pl a burkolat, levegőszűrő és nyomás szabályozó. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2015
Azt írja sajnos, hogy az oldal nem található. Pedig szívesen megnézném.
Szia zoly15,
néztem a kompresszorod láttam hogy Ifa van rajta és eredeti lendkerék, nekem is ezvan szeretném kérdezni nekem 1,1kw motor 2900ford 3fázisu,, ha eredeti tárcsát teszem vissza motora milyen tárcsa kell, kicseréltem ilyen csöre mint te kömpidon van, a tartályig nem melegszik igy,, Köszi a választ--
Ehhez kell tudni a meglévő tárcsa őtmérőjét és a kivánt kompresszor fordulatszámot.
Motor nx(motor tárcsa:komresszor tárcsa)=kompresszor n Ezt átrendezed és meg is kaptad a tárcsaméretet.De kb harmad akkora tárcsa kell a motorra mint a kompresszorra. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2015
Szia, Ha sorba kötöd őket, a kondenzvíz a 2. -ban jóval kevesebb lesz! De a leengedésről gondoskodjál.
Szia.Természetesen,de még nem 100% hogy 2 tartály lesz,még nem adtam fel teljesen hogy talállok 90-100 literes LPG tartályt!Jól vagytok?Mi a helyzet Ir-ben?
Esetleg azt valaki meg tudja mondani, kb mennyi egy két hengeres csepelnek a légszállítása vagy, hogyan is kell ezeket kiszámolni ?!
Elvileg a beszivott levego 70%-al kell számolni.
Vagyis percenkénti fordulat x lökettérfogat x hengerek száma. Ezt innen az oldalrol olvastam.Érdemes visszaolvasni mert kb mindent leirtak már. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2015
Tudni kellene hogy hány köbcentis a csepel!Szerintem 280-300 között van valahol.Vagy kellene a dugattyú mérete és a lökethosz (enyit mozog le fel a dugó).
Ezekből ki lehet számolni az elméleti liter/perc nyomott levegőt.
Szeretnék kabinban homokfújni.Legtöbbször festett motor alkatrészeket.
Elég lehet erre a celra két 2hengeres csonka kompresszor és 200l-es tartály? Kinek mi a tapasztalata?Milyen eszközök váltak be a legjobban?
Sajna nekem még nincs tapasztalatom ez ügyben,én is szeretnék majd kisebb dolgokat homokolni de nekem csak 1db Csonka 200-asom van,eddig úgy halottam hogy 1-el is el lehet boldogulni ha jó nagy tartály van úgyhogy te a 2db-al tuti boldogulni fogsz.Szerintem mindenképp nyomott tartályos homokolásban gondolkozz mert az hatékonyabb.A két kompresszorhoz 4-5kw-os motor kell,ezzel számolj.
Az előző munkahelyemen volt homokszóró, oda horribilis mennyiségű levegő kellett, igaz nem volt kicsi a homokszóró, a fúvókája volt kb 15-20mm-es, egyszer kipróbáltam én is, pechemre akkor dugult el a pisztoly, pedig beöltöztem rendesen.
Ott egy 2500L-es tartály volt és egy több 10Kw-os kompresszor, de az egész nap ment!
Azért te nagyipari dolgokról beszélsz,otthoni célra jóval kisebben kell gondolkodni,attól függ mit akar vele homokolni az ember fia.
Lehetséges hogy túl nagy dogot mondtam, mert itt elég nagy dolgokat szórtak, főleg tartályok, fémszerkezetek, egy két autó kasztni, de az autó kicsinek számított.
Utánajárva a homoszórásnak már biztos hogy nyomott tartályos lesz a rendszer.
Viszont abbol is mintha két féle lenne.Egyik csupán nyomás alatt tartja a homokot viszont a masik (számomra szinpatikusabb) fluidizálja is és igy érkezik a fő légáramlatba. Arra kellene hogy a nagyon kényes aprolékos helyeket kitisztitsam vele. A többi részre meg marad az penus csiszoló. Van valakinek tapasztalata szóróanyag terén? Mi mire vált be?
Kedves moderátorunk,nyithatunk egy új témát/topikot mondjuk "hobbi homokszórás" néven?Sok embert érdekel/érdekelne,igy itt nem térnénk el annyira a témától!!Köszönöm válaszodat!
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Erről mesélhetnél kicsit bővebben,erről a fluidizációról,de várj mert nem biztos hogy szeretni fogja moderátorunk.
Megértelek és köszönöm válaszod!Egy al topikot sem lehetne létrehozni "Kompresszor építés" alatt?
Ha a moderátorokat nagyon zavarja menjünk át másik forumra.
Tudom nem illik mas forumokat linkelgetni de ha egyszer ki leszünk dobva akkor nincs mit tenni. http://veteran.forum.hu/felujitasi-fogasok-47/szemcseszoras-otthon-...print/ Itt folytathatjuk? Ha benne vagytok regisztráljunk.Egyébként érdemes átolvasni!!! Természetesen kompresszor építés téma itt maradna.Jut eszembe lassan teszek fel én is fotókat a masinámról. |
Bejelentkezés
Hirdetés |